MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.0 TSI, opinie, awaryjność, usterki

  • Bartosz
  • 23 lutego 2021
  • 3 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Najmniejszy turbodoładowany silnik grupy Volkswagena 1.0 TSI wprowadzono do sprzedaży w 2015 roku. Spotkamy go w małych miejskich samochodach, kompaktach, a nawet SUV-ach. Sprawdźmy, jakie ma wady i zalety.

Silnik 1.0 TSI zastąpił jednostkę 1.2 TSI, ale jego konstrukcja została oparta na wolnossącej wersji 1.0 MPI z pośrednim wtryskiem. Żaby jak najbardziej zoptymalizować silnik, konstruktorzy skupili się między innymi na osiągnięciu niskiej wagi jednostki. Wszak, niska waga równa się niższe spalanie. Dzięki temu silnik waży jedyne 93 kg.

Wersja 115 KM trzycylindrowej jednostki, pochodząca między innymi z Volkswagena UP GTI została uhonorowana tytułem „International Engine of the Year 2018” w kategorii jednostek do 1 litra. 

Silnik 1.0 TSI EA211 – budowa

Całkowita pojemność silnika wynosi 999 cm3. Podobnie jak 1.4 TSI EA211, 1.0 TSI posiada aluminiową głowicę cylindrów ze zintegrowanym kolektorem wydechowym. Głowica ma 4 zawory na każdy cylinder (łącznie 12 zaworów), które uruchamiane są za pomocą dźwigienek zaworowych. 1.0 TSI wyposażono w hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych. 

Dwa wałki rozrządu napędzane paskiem, znajdują się w oddzielnej obudowie zamocowanej na górze głowicy cylindrów. Wałki nie są wymienne, tylko zintegrowano je w jeden moduł.

Blok cylindrów silnika 1.0 l TSI wykonano z odlewanego ciśnieniowo stopu aluminium. Ma on konstrukcję otwartą z odlewanymi zgrubnie tulejami cylindrowymi. Zastosowano w nim kuty stalowy wał korbowy i aluminiowe tłoki. Zaawansowana konstrukcja silnika i niesamowite wyważenie elementów pozwoliły wyeliminować wałek wyważający pomimo 3-cylindrowej konstrukcji.

Oczywiście jak każde TSI jest to jednostka doładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Volkswagen zastosował tu 5-otworowe wtryskiwacze magnetyczne, o niezwykle wysokiej wydajności i precyzji dawkowania paliwa. Wtryskiwane jest ono bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem aż 250 barów. Turbosprężarka sterowana jest elektrycznym zaworem regulującym ciśnienie doładowania, które wynosi maksymalnie 1.6 bara.

Samochód z silnikiem 1.0 TSI zawsze posiada czterofunkcyjny katalizator. Zastosowano w nim również filtr cząstek stałych. Dzięki niemu oraz dzięki rozwiązaniom konstrukcyjnym samej jednostki napędowej 1.0 TSI spełnia normę emisji spalin EU 6AG (Euro 6d Temp).

Osiągi i spalanie

W zależności od wariantu silnik wytwarza 82, 86, 90, 95, 110 i 115 KM oraz moment obrotowy od 160 do 200 Nm. Można go znaleźć w następujących modelach: 

  • VW – Up, Polo, Golf, T-Roc, T-Cross, Sportsvan
  • Škoda – Fabia, Octavia, Karoq, Kamiq
  • Seat – Ibiza, Arona, Ateca
  • Audi – A1, A3, Q2

1.0 TSI charakteryzuje się duża ekonimiką. Polo, Ibiza czy Fabia wyposażone w tę jednostkę zużywają średnio 6 l / 100 km. Mniejsze spalanie zaobserwujemy w Citygo i Up – około 5,5 litra. Miejskie crossovery T-Cross, T-Rock, Kamiq i Karoq potrzebują już około 7 litrów na 100 km. Na autostradzie spalanie może wzrosnąć nawet do 9 litrów. Niewielki silniczek, musi sporo się napracować, żeby napędzić dosyć duży samochód. Musimy się tu również liczyć ze słabą dynamiką, zwłaszcza w Karoq-u. Sytuację ratuje nieco automatyczna skrzynia biegów DSG. 

Usterki, awarie, problemy silnika 1.0 TSI

Producent określił żywotność paska rozrządu na ponad 200 000 km. Jednak po tym przebiegu zalecana się jedynie jego kontrolę. Wprowadzając silnik do oferty, Volkswagen komunikował, że pasek powinien wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika. Praktyka pokazuje jednak, że warto skrócić okres wymiany rozrządu. 

Większość drgań towarzyszących pracy silnika trzycylindrowego jest pochłaniana przez poduszki. Będziesz musiał je wymienić szybciej niż w samochodach z większymi silnikami.

Właściwy serwis jednostki i wymiana oleju co roku lub 15 tys. km sprawią, że silnik odwdzięczy się długą i bezproblemową eksploatacją. W przypadku 1.0 TSI nie występuje już problem z poborem oleju. Jest to silnik turbodoładowany, zatem niczym nadzwyczajnym nie jest ubytek oleju w granicach 0,2 – 0,5 litra raz na 10 – 15 tys. km.

Silnik 1.0 TSI zbiera bardzo dobre opinie i nie wykazuje żadnych awarii, które zdarzają się nagminnie. Śwadczy to o tym, że został on odpowiednio skonstruowany i dopracowany zupełnie jak 1.4 TSI EA211. Śmiało zatem można polecić ten silnik.

Silnik 1.0 TSI evo

W 2019 roku silnik 1.0 TSI zmodernizowano i otrzymał nowe rozwiązania zaczerpnięte z 1.5 TSI zyskując przydomek evo. Odmiana ta obejmuje dwie wersje mocy 95 KM i 115 KM. W Volkswagenie Golfie silnik działa razem z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy. 

Trzycylindrowe 1.0 TSI evo wykorzystuje proces spalania oparty o cykl Millera. Zmniejsza to zużycie paliwa w szczególności w średnim zakresie obciążenia jednostki. Uzyskano tu wysoki stopień sprężania 11,5: 1.

Turbosprężarka generująca nawet do 2,8 bara ze zmienną geometrią pozwala na dostępność momentu obrotowego w niezwykle szerokim zakresie obrotów silnika. Zmieniono również ciśnienie wtrysku, które wynosi w nowszej wersji 350 barów. 

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • 1.0 TSI
  • Audi
  • Seat
  • silnik
  • Skoda
  • TSI
  • volkswagen
Musisz przeczytać:
Citroen C5 II fot: Wikipedia
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używany Citroen C5 II – dane techniczne, spalanie, opinie

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Hybryda plug-in w 2022 roku – co wybrać?

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używany Volkswagen Tiguan (Mk1, 2007-2015) – opinie, awarie

Zobacz
  • Aktualności

Złomowanie pojazdu – jak to zrobić?

Zobacz
  • Akcesoria

Dodatki do silników diesel – poznaj płukankę do silnika TEC 2000

Zobacz
  • Aktualności

Mercedes rezygnuje z salonów dealerskich

Zobacz
  • Aktualności

Brak OC – jakie konsekwencje grożą właścicielowi samochodu?

Volvo XC60 I fot: Volvo
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używane Volvo XC60 I (2008-2017) – opinie, awarie, typowe usterki

6 comments
  1. Vincent Vega 2 pisze:
    24 grudnia 2021 o 20:59

    Mam ten silnik w VW UP GTI . Mapa zrobiona na 170km…narazie zrobiłem 140tys po tuningu… bezawaryjnie… ok 6,8 sek do setki… polecam

    Odpowiedz
  2. Przemysław pisze:
    15 października 2021 o 13:38

    Super silnik jest oszczędny,po chip tuning jeszcze lepiej 130km i 225 nm, polecam każdemu.

    Odpowiedz
  3. Tomek pisze:
    11 września 2021 o 20:01

    Najgorsze silniki jakie kiedy kol wiek powstały zawory walą, a serwis twierdzi, że to normalne

    Odpowiedz
  4. bynio21 pisze:
    22 sierpnia 2021 o 19:45

    Jak na razie zrobione 1000km VW Troc z tym silnikiem i miłe zaskoczenie kulturą pracy i spalaniem.

    Odpowiedz
    1. pat_pat pisze:
      10 października 2021 o 11:04

      kiedy planujesz pierwszą wymianę oleju?

      Odpowiedz
  5. Tomasz Palka pisze:
    2 lipca 2021 o 16:59

    Bardzo dobry silnik. Nie czuc ze to 3 gary.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT