MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Test Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

  • Bartosz
  • 15 listopada 2020
  • 6 minute read
Volkswagen T-Cross
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Co ma do zaoferowania Volkswagen T-Cross z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i automatyczną skrzynią biegów? Czy sprawdzi się tylko jako miejski crossover, czy również nadaje się do rodzinnych wyjazdów.

Volkswagen modelem T-Cross bardzo szybko wbił się na szczyty sprzedaży w bardzo popularnym segmencie crossoverów klasy B. W 2019 roku, czyli kiedy pojawił się w salonach, sprzedano go 2242 egzemplarzy. Tym samym wyprzedził on wiele modeli, które miały już ugruntowaną pozycję na rynku. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2020 roku T-Crossa sprzedano 871 sztuk, co czyni go jednym z najpopularniejszych crossoverów segmentu B.

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

Co oferuje konkurencja Volkswagena T-Crossa?

Do porównania zostały wzięte crossovery segmentu B, które najlepiej sprzedawały się w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku.

Dane techniczne

 T-CrossKamiqStonicArona
Silnik1,5 150 KM1,5 150 KM1,0 120 KM1,5 150 KM
Skrzynia biegówautomatycznaautomatycznaautomatycznamanualna
Długość [mm]4108424141404138
Szerokość [mm]1760179317601780
Wysokość [mm]1584155315201543
Rozstaw osi [mm]2551263925802566
Śr. Zawracania [m]10,610,810,410,6
Bagażnik385 L400 L332 L400 L
Średnie spalanie wg WLTP6,4 l6,3 l6,1 l5,8 l
Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

Z danych technicznych wynika, że T-Cross jest najkrótszy, najwęższy i ma najmniejszy rozstaw osi. To są jednak tylko liczby, a w rzeczywistości wnętrze zaskakuje przestronnością. Z tyłu miejsca na nogi jest równie dużo co w większym T-Rocku.

Zobacz: Test Renault Captur 1.0 TCe 100 KM

Bagażnik ma przyzwoite 385 litrów, jednak wartość ta podawana jest ze schowkiem pod podłogą. Przestrzeń można zwiększyć do 455 litrów, przesuwając o 14 centymetrów tylną kanapę.

Przedni fotel pasażera składa się na płasko, tworząc ponad 2-metrową przestrzeń. Mamy tu również możliwość zamocowania fotelika na isofix i wożenia dziecka obok siebie.

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG
Nawet po przesunięciu kanapy maksymalnie do przodu, dziecko swobodnie się na niej zmieści.
Składany przedni fotel - Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

Bezpieczeństwo według testów Euro NCAP

T-CrossKamiqStonicArona
Ocena ogólna5555
Ochrona dorosłego pasażera97%96%93%95%
Ochrona dziecka86%85%84%80%
Ocena systemów bezpieczeństwa czynnego80%74%59%60%

Wszystkie przedstawione modele oczywiście otrzymały 5 gwiazdek w testach NCAP i spełniają bardzo wysokie normy. Jednak kiedy spojrzymy na poszczególne kryteria najwyższe noty bezpieczeństwa otrzymał Volkswagen T-Cross. Szczególnie duża różnica jest w przypadku systemów wspomagających kierowcę i technologii bezpieczeństwa czynnego.

Cena i utrata wartości

Bardzo ważna kwestia podczas zakupu nowego samochodu to koszty posiadania i eksploatacji. Cena zakupu to dopiero początek wydatków. Musimy jeszcze samochód odpowiednio serwisować. Dochodzi do tego też kwestia utraty wartości, co stanowi niejako koszt posiadania samochodu. 

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG
T-CrossKamiqStonicArona
Silnik1,5 150 KM1,5 150 KM1,0 120 KM1,5 150 KM
Skrzynia biegówautomatycznaautomatycznaautomatycznamanualna
Wersja wyposażeniaStyleStyleXLFR
Cena bazowa101 390 zł100 350 zł83 990 zł95 000 zł
Utrata wartości*bd.48,7%55,7%54,1%
Prognozowana wartość rezydualna**bd.51 449 zł37 233 zł43 817 zł
*Prognozowana utrata wartości wg. Info-Ekspert dla wersji bazowej modelu po 5 latach i przebiegu 75 000 km
**Prognozowana wartość samochodu po 5 latach i przebiegu 75 000 km

Dane o utracie wartości zostały pobrane z Autokatalog SAMAR. Niestety nie ma najważniejszych, czyli dla T-Crossa. Patrząc jednak na utratę wartości Polo, T-Rocka i Golfa można przyjąć szacunkowo, że będzie to około 50% – 52%, a wartość rezydualna powinna wynosić około 50 – 51 tysięcy złotych.

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

Volkswagen T-Cross i konkurencja – wyposażenie

T-CrossKamiqStonicArona
Wersja wyposażeniaStyleStyleXLFR
Komplet poduszek powietrznychtaknienienie
System utrzymania na pasie ruchutaktaknie / opcjanie
Ostrzeganie o ruchu poprzecznymtaknie / opcjanie / opcjanie / opcja
System monitorowania martwego polataknie / opcjanie / opcjanie / opcja
Ostrzeganie przed kolizjątaktaknie / opcjatak
Tylne czujniki parkowanianie / opcjataktaktak
ISOFIX dla pierwszego rzędu siedzeń taktaknienie

Pomimo najwyższej ceny T-Cross oferuje najbogatsze wyposażenie. Nie tylko to z zakresu bezpieczeństwa. Seryjnie posiada kilka przydatnych dodatków, jak chociażby w pełni LED-owe adaptacyjne reflektory, ostrzeżeganie o zmęczeniu kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system wykrywający pieszych.

Sprawdź: Jaki miejski crossover do 100 000 zł wybrać?

Volkswagen T-Cross – przede wszystkim miejski crossover

Mały Volkswagen ma stonowany design, ale nie pozbawiono go kilku miłych dla oka detali jak np. listwa łącząca tylne reflektory. Można go zamówić w ciekawych kolorach, a we wnętrzu możemy mieć kolorystyczne dekory. 

T-Cross jak większość, małych crossoverów, czas spędza głównie w mieście. Świetnie się czuje na zatłoczonych drogach i ciasnych parkingach. Bardzo łatwo i lekko się nim manewruje w takich warunkach. Sprzyja temu dobra widoczność i wysoka pozycja za kierownicą. Proponuję przy konfiguracji dobrać kamerę cofania, ponieważ tylne słupki C są szerokie i utrudniają niektóre manewry. Wersja Style posiada ją w standardzie. 

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

Jak się jeździ T-Crossem?

Bardzo przyjemnie, nie angażująco i komfortowo, tak w skrócie można by opisać jazdę T-Crossem. Odnosząc się jednak bardziej szczegółowo do poszczególnych kwestii, sprawa wygląda następująco. 

Zawieszenie zestrojono bardzo neutralnie. Uzyskano przyjemny kompromis pomiędzy komfortowym wybieraniem nierówności a sztywnością przy pokonywania zakrętów. To sprawia, że T-Crossem świetnie jeździ się po mieście, gdzie drogi zazwyczaj są nienajlepszej jakości. Jednocześnie poruszając się z prędkościami 90 – 140 km/h mamy zapewnioną optymalną sztywność i stabilność samochodu.

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

Przejechałem T-Crossem przez góry świętokrzyskie po krętych drogach o niezbyt dobrej nawierzchni, co ewidentnie pokazało, że prowadzi się on bardzo neutralnie. Układ kierowniczy pracuje precyzyjnie, a samochód sprawia wrażenie zwartego. Daje to dużą pewność prowadzenia i poczucie bezpieczeństwa.

Układ kierowniczy jak wspomniałem, jest precyzyjny, ale pracuje dosyć lekko. Nieco usztywnia się, kiedy wybierzemy tryb jazdy SPORT. Można uruchomić jeszcze tryb ECO, NORMAL, INDIVIDUAL.

Najczęściej i tak będziecie jeździć w trybie NORMAL, ale pozytywnie zaskoczony jestem działaniem trybu ECO. Praca silnika i skrzyni biegów oczywiście nastawiona jest na oszczędzanie paliwa, lecz T-Cross nie jest tak strasznie zmulony, jak bywa to w przypadku innych marek. Ponadto w trybie ECO po odpuszczeniu gazu włącza się tryb żeglowania. Można go również wywołać samodzielnie w trybie NORMAL, dwoma szybkimi uderzeniami w pedał gazu – genialne rozwiązanie. 

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM DSG

W trybie SPORT układ kierowniczy pracuje ciężej, a zmiana biegów następuje przy wyższych obrotach, zazwyczaj powyżej 3000 obr./min.

Mocny silnik w miejskim Crossoverze

T-Cross z silnikiem 1.5 TSI i skrzynią DSG tworzy świetnie zgrany duet. Jeśli planujesz kupić go z przeznaczeniem na auto rodzinne (tak, sprawdzi się świetnie) koniecznie musisz wziąć konfigurację z najmocniejszą jednostką. Dlaczego? Po pierwsze skrzynia DSG pracuje gładko, płynnie i szybko. 

Po drugie rewelacyjnie współpracuje z silnikiem 1.5 TSI. Po trzecie jednostka ta jest naprawdę bardzo oszczędna. Średnie wyniki spalania rzędu 5.3 l/100 km w trasie i 6.5 l/100 km w mieście nie będą stanowiły żadnego problemu. Jadąc drogami krajowymi, udało mi się zejść do 4.7 l/100 km na dystansie ponad 200 km. 

We wnętrzu T-Crossa

Wewnątrz jest zaskakująco dużo przestrzeni, szczególnie przy tak niewielkich wymiarach zewnętrznych. Cztery dorosłe osoby mogą w T-Crossie podróżować wygodnie. A propos wygody, na pochwałę zasługują fotele. Całą trasę, około 300 km, pokonałem jednym rzutem bez przerwy i kompletnie nie odczułem żadnego zmęczenia. Chociaż siedzisko mogłoby być nieco bardziej miękkie. 

W T-Crossie znajdziemy kilka praktycznych i przydatnych dodatków. Na górze deski rozdzielczej jest niewielka półeczka, poniżej panelu klimatyzacji znajduje się spory schowek z ładowarką indukcyjną, a obok niego dwa gniazda USB i jedno 12V. Na tunelu środkowym są dwa miejsca na kubki – niestety jak wysuniemy podłokietnik, jedno z nich staje się bezużyteczne. W drzwiach znajdziemy obszerne kieszenie z miejscem na butelkę. Niestety na osłonach przeciwsłonecznych zabrakło oświetlenia. Bardzo przydatne jest mocowanie isofix na przednim fotelu.

Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji i niektórych funkcji, to coraz rzadszy widok w samochodach.

Jedyne zastrzeżenie do wnętrza, jakie można mieć to twarde plastiki. Nie można jednak narzekać na solidność montażu, ta jest na wysokim poziomie. 

Technologie na pokładzie T-Crossa

Klienci coraz częściej zwracają uwagę na systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, jakie można mieć w danym samochodzie. Akurat w T-Crossie sporo z nich otrzymujemy w standardzie. Można tu wymienić:

  • Front Assist monitorujący przestrzeń przed samochodem z funkcją rozpoznawania pieszych i hamowania awaryjnego,
  • Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu,
  • system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu,
  • system ochrony pasażerów, który w razie zagrożenia wypadkiem automatycznie zamyka okna, napina pasy bezpieczeństwa oraz zwiększa ciśnienie płynu w układzie hamulcowym,
  • Blind Spot Detection monitorujący martwe pole widzenia lusterek i powiązany z nim system ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego (cross traffic alert) z funkcją hamowania awaryjnego.

Volkswagen T-Cross – czy warto?

Wydaje się, że producent wycisną maksimum przestrzeni i praktyczności z T-Crossa. Świetnie się nim jeździ po mieście, a w połączeniu z silnikiem 1.5 i DSG, nawet autostrada nie będzie problemem. Model ten nie należy do najtańszych, ale skoro jest trzecim najchętniej kupowanym miejskim crossoverem, to oznacza, że swoimi cechami i właściwościami przekonuje do siebie klientów. W klasie miejskich crossoverów to jeden z lepszych wyborów.

Bartek
3,9 rating
3.9/5
Total Score
  • Stylistyka
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Wnętrze
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Praktyczność
    4,5 rating
    4.5/5 Bardzo dobry
  • Silnik
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Zużycie paliwa
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Prowadzenie
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Układ kierowniczy
    4,0 rating
    4/5 Dobry
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Crossover
  • TSI
  • volkswagen
  • Volkswagen T-Cross
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

1 comment
  1. Lutek pisze:
    31 maja 2021 o 09:19

    Fajniejszy do Arony!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT