MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Test Renault Captur II 1.0 TCe 100 KM

  • Bartosz
  • 13 września 2020
  • 4 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Czy Renault Captur II to tylko pięknie wystylizowane nadwozie? Modny crossover? Nie! Renault Captur drugiej generacji to dojrzały samochód o wielu zaletach.

Renault Captur – zgrabny Crossover

Druga generacja Renault Captur to miejski crossover zdecydowanie skierowany do estetów. Bardzo spójna i atrakcyjna stylistyka nadwozia, sporo designerskich smaczków. Dopełnieniem jest możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia, które kosztuje dodatkowo za lakier 2200 zł lub 2800 zł plus 1000 zł. Wszystko to sprawia, że Captur wyróżnia się spośród konkurencyjnych modeli. 

Test Renault Captur II
Najładniejszy crossover segmentu B?

Przednie reflektory są niemal identyczne jak w Clio V. Tył jest równie ciekawie zaprojektowany, szczególnie lampy. Wkomponowano w nie kierunkowskazy, które jednak są słabo widoczne, kiedy Captur pokryty jest lakierem Orange Atacama. Światło kierunku zlewa się wtedy z wyrazistym pomarańczowym kolorem.

Nie zapomniano jednak o praktycznych aspektach jak chociażby drzwi zasłaniające progi.

CZARNY DACH ODDZIELONY CHROMOWANĄ LISTOWĄ OD POMARAŃCZOWEJ CZĘŚCI NADWOZIA.
WYGLĄDA TO ESTETYCZNIE

Litr i trzy cylindry

Pod maską testowego Renault Captur pracował trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.0, mocy 100 KM i momencie obrotowym 160 Nm. Jest to dokładnie ta sama jednostka, którą chwaliłem podczas testu Renault Clio V. Captur zapewne właśnie z tym silnikiem najczęściej jest konfigurowany. Renault przygotowało jednak prawdziwy hit. Dopłacając około 2000 zł można kupić Captura 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG. Dla wielu klientów może to być niezwykle mocny argument za Capturem.

Silnik 1.0 TCe zawsze sprzężony jest z pięciobiegową skrzynią biegów. Krótkie przełożenia sprawiają, że taka konfiguracja dobrze sprawdzi się w mieście. Silnik sprawnie napędza Captura i ma bardzo przyzwoite spalanie. Na drogach międzymiastowych, kiedy jedziemy z prędkościami do 100 km/h również Captur porusza się dynamicznie. 

Problem zaczyna się na autostradzie. Do prędkości autostradowej rozpędza się ospale, a spalanie znacznie rośnie, do ok. 7 – 8 litrów.

Silnik jest więc bardzo udany, wystarczyło połączyć go z 6-biegową skrzynią, gdzie ostatnie przełożenie będzie typowym nadbiegiem. Wtedy poruszanie się z większymi prędkościami byłoby bardziej komfortowe. Na 5-biegu przy 140 km/h jest dosyć głośno.

Wrażenia z jazdy

Renault Captrur II prowadzi się, jak na nowoczesny i porządny samochód przystało. Zadbano w nim przede wszystkim o zwartość i precyzję prowadzenia. Daje to dużą dawkę poczucia bezpieczeństwa. Na pokładzie mamy dodatkowo świetnie działające systemy bezpieczeństwa.

Zawieszenie jest przyjemnie komfortowe z nutką sportowego zacięcia. Dobrze zbalansowano tu łagodne wybieranie nierówności ze sztywnością zawieszenia. Niewielkie wychylenia nadwozia w zakrętach świetnie współgrają z precyzyjnym układem kierowniczym. Jak na samochód raczej o charakterze miejskim, wręcz zaskakująco. Z drugiej jednak strony mimo precyzji, układ kierowniczy wydaje się zbyt syntetyczny.

Do słabszych stron Renault Captura niestety trzeba zaliczyć nie najlepsze wyciszenie wnętrza. Najbardziej daje się to odczuć po wjechaniu na autostradę i rozpędzeniu go do 140 km/h. Szumy opływowe są dosyć wyraźne. To kolejny dowód na to, że Captur został stworzony z myślą o mieście, gdzie nie ma takiego dyskomfortu.

Wnętrze Renault Captur II

Wnętrze nowego Captura podobnie jak karoseria uformowane jest estetycznie. Przebywanie w nim umila oświetlenie ambiente. Centralne miejsce deski rozdzielczej zajmuje wyświetlacz systemu multimedialnego. W testowanej wersji ma on 7 cali. Można jednak zamówić większy 10,25-calowy. Poniżej mamy kilka fizycznych przycisków m.in. do wyłączania systemu start/stop. Jeszcze niżej znajduje się panel do obsługi klimatyzacji. Pod nim zaś jest obszerna półka, która za dopłatą może pełnić funkcję ładowarki indukcyjnej. Umieszczono w nim 2 gniazda USB, 1 AUX i jedno 12V.

Lewarek do zmiany biegów umieszczono, nieco wyżej niż zazwyczaj spotykamy w samochodach. Pozwala to na wygodne operowanie nim. Na tunelu środkowym wygospodarowano miejsce do odłożenia karty/pilota. 

Zamiast standardowego schowka po stronie pasażera, Renault Captur II ma ogromną szufladę. Można do niej wrzucić przynajmniej dwa razy tyle, co do zwykłego schowka. Super patent.

Pod względem jakości wykonania i spasowania nie można mieć większych zastrzeżeń. O dziwo znajdziemy tu więcej miękkich materiałów niż w Volkswagenie T-Crossie. Przestrzeni z kolei jest nieco mniej niż u niemieckiego konkurenta. Jest jej jednak na tyle dużo, aby podróżować w cztery dorosłe osoby. 

Captur ma całkiem wygodne fotele – minus za brak regulacji odcinka lędźwiowego w testowanym egzemplarzu. Można go sobie dokupić jako opcja.

W tych fotelach podróżuje się przyjemnie. Dodatkowo z przodu nie brakuje przestrzeni.
Przy odsuniętej kanapie miejsca na nogi jest całkiem sporo.

Bagażnik to prawdziwy kufer jak na crossovera B-klasy. W zależności od ustawień kanapy oferuje 422 do 536 litrów.

Spośród akcesoriów, można zamówić sobie taką rewelacyjną osłonę do bagażnika. Osłania ona całe wnętrze oraz jest dodatkowa mata, która zakrywa zderzak.

Test Renault Captur II 1.0 TCe 100 KM – podsumowanie

Renault Captur II to samochód zdecydowanie dojrzały, stosunkowo dobrze wykonany i bardzo przyzwoicie jeżdżący. Względem poprzednika jest przepaść właściwie w każdej kwestii. Widać, że producent na pewnych rzeczach ograniczył koszty (np. skrzynia 5-biegowa), ale jako całość Captur oferuje wiele dobrego. Sądzę, że najciekawszą opcja dla nabywcy indywidualnego będzie wersja 1.0 z LPG.

Czy druga generacja Renault Captur stanie się bestsellerem jak jego poprzednik? Myślę, że powinien sprzedawać się jeszcze lepiej, bo jest teraz znacznie lepszym samochodem.

Renault Captur II 1.0 TCe do testu użyczył dealer Renault i Dacia AutoSpektrum Rzeszów

Bartek
3,6 rating
3.6/5
Total Score
  • Stylistyka
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Wnętrze
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Praktyczność
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Silnik
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Zużycie paliwa
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Prowadzenie
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Układ kierowniczy
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Captur
  • Renault
  • TCe
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

3 comments
  1. tatadarek pisze:
    30 marca 2022 o 20:41

    Już nie ma szuflad ,jest zwykły ogromny schowek

    Odpowiedz
  2. megatool pisze:
    27 lipca 2021 o 16:12

    wrazenia nie robi zadnego

    Odpowiedz
  3. Olo pisze:
    31 maja 2021 o 09:19

    Czy ta szuflada nie przeszkadza jak ktoś siedzi z przodu?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT