MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.0 TCe – Renault, Dacia – opinie, usterki

  • Bartosz
  • 14 kwietnia 2021
  • 3 minute read
Silnik 1.0 TCe
Silnik 1.0 TCe
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.0 TCe jest podstawowym i najmniejszym napędem stosowanym w modelach Renault, Dacia i Nissan. Jednostka ta została wprowadzona do sprzedaży w 2019 roku i ma spełniać rygorystyczne normy emisji oraz zużywać niewiele paliwa. 

1.0 TCe o mocy 100 KM występuje w Renault Clio V, Renault Captur, Dacii Duster, Dacii Sandero, Dacii Logan. Od 2021 roku można kupić powyższe modele wyposażone w ten silnik, ale o mocy 90 KM. W ramach koncernu jednostka stosowana jest również w Nissanie Micra gdzie ma moc 94 KM, oraz w Nissanie Juke, w którym moc wynosi 114 KM.

Silnik 1.0 TCe – budowa

Pojemność silnika 1.0 TCe wynosi dokładnie 999 cm3 i ma trzy cylindry. Wykonany jest w znacznej większości z aluminium, dzięki czemu konstruktorom udało się ograniczyć masę. Ma to oczywiście wymierny wpływa na osiągi auta, i zużycie paliwa.

Zastosowano w tym silniku zmienne fazy rozrządu, które poprawiają osiągi i sprawiają, że jednostka jest bardziej elastyczna. Kolejnym elementem wpływającym na poprawę dynamiki jest turbosprężarka sterowana elektronicznym zaworem. Kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą cylindrów. 

W głowicy silnika znajdują się dwa wałki napędzane łańcuchem rozrządu. Odpada zatem okresowa wymiana jak w przypadku paska. Kuty wał korbowy oraz cylindry pokryte natryskową powłoką wzmacniającą dają poczucie, że silnik 1.0 TCe wytrzyma wiele tysięcy kilometrów.

Bardzo istotną wiadomością dla Polskiego klienta jest fakt, że w silniku 1.0 TCe Renault zastosowało pośredni wtrysk paliwa. Jednostka ta świetnie nadaje się do pracy z tanią sekwencyjną instalacją LPG IV generacji. Co więcej, Renault i Dacia oferuje samochody fabrycznie wyposażone w silnik 1.0 TCe z gazem LPG. Całość objęta jest oczywiście gwarancją producenta.

Instalacja LPG montowana jest bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym i możemy ją serwisować LPG w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Zbiornik LPG np. w Dacii Duster ma 32 litry i  jest montowany w miejsce koła zapasowego. Instalacja gazowa występuje w połączeniu tylko z wersją o mocy 100 KM.

Osiągi i spalanie

Silnik 1.0 TCe w praktyce wypada bardzo dobrze. Jest cichy i zapewnia przyzwoitą dynamikę w samochodach segmentu B, a nawet w niewielkich crossoverze, jakim jest Captur. Spala przy tym stosunkowo niewiele paliwa. 

Główny zarzut do silnika można mieć taki, że na wolnych obrotach oraz jadąc poniżej 1500 obr./min. czuć wyraźne drgania przenoszone do kabiny. W wyższych partiach obrotów właściwie nie słychać i nie czuć tego, że mamy do czynienia z trzema cylindrami. 

Renault Clio wyposażone w silnik 1.0 TCe przyspiesza do 100 km/h w około 12 sekund. Pomimo 5-biegów przełożenia dobrano odpowiednio. Przy 100 km/h na piątym biegu mamy ok. 2200 obr./min., przy 120 km/h – 2700 obr./min., a przy 140 km/h ok. 3000 obr./min.

Zobacz: Test Renault Clio V 1.0 TCe 100 KM

Średnie realne spalanie podczas testu Renault Clio 1.0 100 KM wyniosło 6.2 l /100 km. Było w tym jednak bardzo dużo jazdy po mieście, częste gaszenie i zapalanie silnika oraz jazda po autostradzie. Jadąc ze stałą prędkością 100 km/h chwilowe spalanie wynosi 4.0 – 4.4 l, a przy 120 km/h 5.0 – 5.4 l.

Podobne rezultaty co do spalania, dynamiki i elastyczności uzyskamy w Sandero, która odpowiada gabarytowo Clio. W Dacii jednak silnik połączono z 6-biegową skrzynią, która na pewno pozwoli uzyskać niższe spalanie w trasie.

W Renault Captur dynamika będzie na pewno gorsza niż w mniejszy Clio i spalanie również zanotujemy wyższe. Test wykazał, że Captur zużywa około 7 litrów na 100 km, a jazda autostradą zwiększa spalanie o mniej więcej litr. Kupując Dustera z silnikiem 1.0 TCe, musimy liczyć się z jeszcze wyższym spalaniem, ponieważ jest on nieco większy od Captura i ma gorsze właściwości aerodynamiczne.

Zobacz: Test Renault Captur II 1.0 TCe 100 KM

Usterki, awarie, problemy silnika 1.0 TCe

Silnik ten jest na rynku zbyt krótko, żeby cokolwiek powiedzieć o jego awariach lub problemach. Samochody, które jeżdżą są młode i mają przejechane zapewne niewiele kilometrów. 

Jednym drobnym mankamentem, na jaki skarżą się użytkownicy są problemy z instalacją LPG – nie przełącza się ona z benzyny na gaz. Przypadków tych jest jednak bardzo niewiele i raczej nie jest to wielkoseryjny problem.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Captur
  • Clio
  • Dacia
  • Duster
  • Renault
  • TCe
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

5 comments
  1. Zelensky pisze:
    4 stycznia 2023 o 05:44

    Ja za to mogę powiedzieć że wersja 1.0 bez lpg, sprawuje się jak złoto. ale nie katuję i olej wymieniam jak pan bóg przykazał co 10 tys. km.
    50 tys na liczniku i zero usterek.

    Odpowiedz
  2. Ppp pisze:
    19 listopada 2022 o 11:34

    te silniki palą od cholery przy jeździe powyżej 140 km/h to z 14 l gazu. poza tym sypią się turbiny dziury w tłokach wypalają.

    Odpowiedz
  3. hanama pisze:
    19 lipca 2022 o 15:56

    Jestem posiadaczem Dacii Sandero Stepway III Comfort z silnikiem o pojemności 0.999 ccm i instalacją LPG. Od października 2021r przejechałem 22500 km. w tym czasie pojazd co miesiąc był w serwisie Renault Retial Group Warszawa gdzie walczono z oprogramowaniem (zbyt duże spalanie gazu 10-12 l/100km) oraz po przełączeniu na LPG tracił moc. Obecnie od 1.07.2022r pojazd stoi w stacji serwisowej w/w Renualta na gwarancji – uszkodzona turbosprężarka – nikt w serwisie nie jest wstanie powiedzieć kiedy zostanie naprawa dokonana (brak części w Polsce i Francji). Ta więc pojazd mam jak stojący pomnik a raty leasingowe muszę płacić. Odradzam RCI Leasing Polska ponieważ ich interesują tylko raty i żadnej pomocy nie udzielają (twierdzą że nie są właścicielem pojazdu).

    Odpowiedz
    1. Rav pisze:
      17 grudnia 2022 o 12:31

      10l to dużo? przekombinowaliście… przy tak krótkich biegach trzeba się nauczyć jak jeździć by było ekonomicznie.

      Odpowiedz
      1. arti pisze:
        12 lutego 2023 o 04:48

        Ja mam na liczniku 16 tys i nic stapwey 3 . Wszystko idealnie działa. Żadnych problemów z gazem elektronika silnikiem itp ale jeżdżę delikatnie ojej wymieniłem po 3tys i teraz co roku. Mam pakiet serwusiwy. No to mały przebieg. Ale mam sandero 2 z silnikiem 1.2i 110 tys przebiegu i tam tez nic się nie dzieje no ale jest bez turba i olej co roku wymieniany

        Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT