MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.0 MPI VW, Seat, Skoda – usterki, opinia

  • Bartosz
  • 13 stycznia 2021
  • 3 minute read
Silnik 1.0 MPI VAG
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.0 MPI to wolnossąca trzycylindrowa jednostka benzynowa stosowana w samochodach miejskich grupy Volkswagena. Wprowadzono go do produkcji w 2012 roku. Początkowy występował w Skodzie Citigo, Seacie Mii oraz Volkswagenie Up. W późniejszym okresie zaczęto montować go jako podstawowa i najtańsza jednostka w autach segmentu B grupy VW, czyli w Polo, Fabii oraz Ibizie.

Silnik 1.0 MPI VAG – budowa

Jednostka 1.0 MPI o pojemności 999 cm3 pochodzi z rodziny silników o oznaczeniu EA211. Jest to zatem nowsza odmiana po dużej modernizacji niwelującej m.in. problemy z łańcuchem rozrządu w jednostkach TSI.

Silnik ten ma nieskomplikowaną budowę, chociaż znajdziemy w jego konstrukcji kilka nietypowych rozwiązań. Zastosowano tu pasek rozrządu, który całkowicie wyeliminował awarie spowodowane rozciągniętym łańcuchem w pierwszych odmianach 1.0 TSI. Pasek rozrządu pracuje w oleju silnikowym, a jego dużą zaletą jest to, że producent zaleca wymianę co 240 tys. km. Przy założeniu, że samochody napędzane 1.0 MPI spędzają ogromną większość eksploatacji w mieście, mamy z tym spokój na kilkanaście lat.

W celu skrócenia czasu potrzebnego na osiągnięcie temperatury roboczej silnika konstruktorzy połączyli aluminiową głowicę z kolektorem wydechowym. Ma to na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Rozwiązanie to jednak pociąga za sobą pewne konsekwencje. Uszkodzenie kolektora oznacza wymianę całego modułu z głowicą. Naprawa taka na pewno nie będzie tania. 

Drugim specyficznym rozwiązaniem, jakie zastosowano w 1.0 MPI jest umieszczenie łożysk wałków rozrządu w nierozbieralnym module odlanym z aluminium.

Pośredni wtrysk benzyny i hydrauliczne kasowanie zaworów daje możliwość zainstalowania sekwencyjnej instalacji LPG w cenie około 3000 zł. Silnik ten bardzo dobrze znosi pracę na gazie, co sprowadza koszty eksploatacji do poziomów wręcz nieosiągalnych dla innych jednostek. Przez kilka lat Skoda oferowała Fabię z silnikiem 1.0 MPI fabrycznie wyposażoną w LPG.

Osiągi i spalanie

Silnik 1.0 MPI występuje w wariantach mocy 60 KM, 65 KM, 75 KM i momencie obrotowym 95 Nm. Z tym że odmiana 65 KM została stworzona tylko dla Seata Ibizy. W późniejszym czasie została wprowadzona wersja 1.0 MPI EVO o mocy 80 KM i 93 Nm – spotkamy ją w Seacie Ibiza V oraz VW Polo VI. Produkowano jeszcze wersję zasilaną gazem CNG o mocy 68 KM. Jest ona jednak bardzo rzadko spotykana. Wszystkie odmiany są identyczne pod względem budowy, różnica w mocy uzyskana została za pomocą oprogramowania.

Każdy samochód z grupy VAG z silnikiem 1.0 MPI ma słabe osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h w zależności od modelu wynosi od 14,5 do 15,5 sekundy. Trzeba jednak przyznać, że jak na taką moc jednostka zachowuje elastyczność od dosyć niskich obrotów, dzięki czemu w miarę przyjemnie jeździ się po mieście. Ma również dobrą kulturę pracy w porównaniu z innymi trzycylindrowymi silnikami.

Samochód wyposażony w 1.0 MPI spala bardzo niewielkie ilości paliwa. Rozsądnie traktowany potrafi zużyć średnio około 5 l/100 km. W mieście nieco ponad 6 l/ 100 km, a w trasie około 4 litrów.

Usterki, awarie, problemy silnika 1.0 MPI

Silnik 1.0 MPI VAG jest bardzo udaną konstrukcją i charakteryzuje się wysoką trwałością. Przy wymianie oleju co 15 tys. km i regularnym serwisie potrafi całkowicie bezawaryjnie przejechać setki tysięcy kilometrów. Właściwie ciężko wskazać typowe usterki występujące w tym silniku, bo takowych nie ma. Czasami zdarzają się problemy z pompą cieczy chłodzącej.

Sama jednostka jest bezawaryjna, ale nie można tego powiedzieć o połączonej z nią 5-biegowej skrzyni biegów. Problem dotyczył haczenia skrzyni przy wrzucaniu jedynki i wstecznego. W okresie gwarancji producent wymieniał sprzęgło, łożysko i koła zębate. Po 2014 roku problem rozwiązano.

Ceny części zamiennych

Do silnika 1.0 MPI wchodzi nieco ponad 3 litrów oleju. Producent zaleca stosowanie olejów z normą VW.  Za około 140 zł kupimy 4 litry przyzwoitego oleju silnikowego 5w30. Pozostałe części również nie są drogie:

  • filtr oleju – 24 zł
  • filtr powietrza – 46 zł
  • filtr paliwa – 60 zł
  • zestaw paska rozrządu z pompą wody – 450 zł
  • pasek klinowy – 40 zł
  • świeca zapłonowa – 30 zł/szt.
  • cewka zapłonowa – 120 zł/szt.
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • MPI
  • silnik
  • Skoda
  • używany
  • VAG
  • volkswagen
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT