MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.3 TCe – Renault, Dacia, Nissan, Mercedes – opinia, spalanie

  • Bartosz
  • 19 maja 2021
  • 3 minute read
silnik 1.3 tce
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.3 TCe to benzynowa turbodoładowana jednostka oferowana w różnych wersjach mocy w wielu samochodach marek Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi i Mercedes-Benz. Jednostka ta jest produktem globalnym i znajdziemy ją pod maską samochodów oferowanych na całym świecie z wyłączeniem rynku północnoamerykańskiego. Wytwarzany jest w pięciu fabrykach, w tym dwie w Chinach i trzy w Europie.

1.3 TCe zostało wprowadzone przez Renault w 2018 roku. Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został opracowany wspólnie przez sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi wraz z firmą Mercedes-Benz. W gamie Renault zastąpił on czterocylindrowy 1.2 TCe, podobnie zresztą jak w Dacii i Nissanie. Również Mercedes zrezygnował ze swojego silnika 1.6 o oznaczeniu M 260 na rzecz nowego 1.3, który u Niemców nosi oznaczenie M 282. Zadebiutował on w klasie A, a teraz oferowany jest też w CLA, GLA, GLB, klasie B. 

Silnik 1.3 TCe – budowa, moc

Silnik TCe o poj. 1.3 opracowany został z wykorzystaniem wiedzy technologicznej stosowanej przez Renault w F1. Zawiera też innowacyjną technologię Mirror Bore Coating, powlekania cylindrów stosowaną w Nissanie GT-R. Poprawia ona efektywność energetyczną poprzez zmniejszenie tarcia i optymalizację przewodzenia ciepła. 

Ponadto jednostka ma bezpośredni wtrysk paliwa, które podawane jest przez 6-otworowe wtryskiwacze o ciśnieniu 250 barów – to bardzo dużo jak na silnik benzynowy. Wszystko to ma na celu jeszcze większe zoptymalizowanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Zastosowano tutaj także podwójny system zmiennych faz rozrządu, system kontrolujący zawory dolotowe i wydechowe, aby zapewnić równomierny przebieg momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Faktycznie daje się to odczuć podczas codziennej jazdy. Moment obrotowy dostępny jest od niskich obrotów, co zapewnia przyzwoitą dynamikę. Rozrząd realizowany jest w tym silniku za pomocą łańcucha. Dodano też filtr cząstek stałych z automatyczną regeneracją.

Producent zapewnia, że silnik 1.3 TCe wytrzyma bez trudu przebieg rzędu 300 000 km. Interwał przeglądów ustalono na 30 000 km, co na pewno zapewni wymierne korzyści finansowe we flotach. Jeżeli jednak chcesz pojeździć dłużej samochodem niż kilka lat, zawsze skróć wymianę oleju do maksymalnie 15 000 km. Olej zalecany do tego silnika oznaczony jest normą RN17FE 0W20 lub RN17 5W30.

Silnik 1.3 TCe dostępny jest praktycznie w każdym modelu Renault w kilku wersjach mocy: 115 KM, 130 KM, 140 KM i 160 KM. W Dacii z kolei wersje mocy mamy do wyboru 100 KM, 130 KM i 150 KM – najmocniejsza odmiana występuje tylko w Dacii Duster i łączona jest z napędem 4×4.

Mercedes oferuje wersje mocy 136 KM i 163 KM we wszystkich modelach. Jedynie Klasa B jest dostępna z silnikiem 1.3 o mocy 109 KM.

Nissan oferuje z tym silnikiem Qashqaia II i III oraz X-Traila III z mocą 140 KM, 160 KM. Odmiana 158 w najnowszej generacji Qashqaia występuje jako miękka hybryda.

Może Cię zainteresuje: Test Renault Captur II 1.0 TCe 100 KM

Spalanie 1.3 TCe

W Renault Megane z silnikiem 1.3 TCe o mocy 115 KM nasz test wykazał średnie spalanie około 6 litrów. Z kolei Testowany Kadjar z silnikiem 1.3 TCe, ale o mocy 140 KM zużywa podczas dosyć żwawej  jazdy podmiejskiej i drogami lokalnymi ok. 6.8 l/100 km, a w mieście i na autostradzie ok. 9 litrów na setkę.

Zobacz również:

  • Test Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM
  • Test Renault Megane IV Grandtour 1.3 TCe 115KM

Podobne zużycie paliwa zobaczymy na zegarach Mercedesa Klasy A. Wersja z silnikiem 163 KM zużyje średnio ok. 6 – 7 litrów. W przypadku dużego GLB na zegarach zobaczymy średnie spalanie już w okolicach 10 litrów.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Dacia
  • Mercedes-Benz
  • Nissan
  • Renault
  • silnik
  • TCe
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

1 comment
  1. vahtang pisze:
    20 sierpnia 2022 o 15:03

    Mam uzywam jestem zadowolony.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT