MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Test Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM Intens lifting

  • Bartosz
  • 30 maja 2019
  • 5 minute read
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Renault Kadjar jest z nami na rynku już dobrych parę lat. Francuzi jednak postanowili swojego crossovera poddać liftingowi. Odświeżona wersja dostępna jest na rynku od kilku miesięcy, a ja miałem okazję go przetestować. Zapraszam na test Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM

Facelifting dotyczył głównie nowych jednostek napędowych oraz zmian wewnątrz. Na zewnątrz zmieniło się niewiele, bo i po co zmieniać drastycznie coś, co się podoba. Przeprojektowano głównie przedni pas – zderzak oraz reflektory. Rozszerzono także ofertę kolorów oraz wzorów felg. Wszystko to sprawiło, że Kadjar zyskał nieco świeżości.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Wnętrze – pozytywne zaskoczenie

Wnętrze testowanego Renault Kadjar zaskoczyło mnie pozytywnie. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a co najważniejsze w większości miękkie. Cała góra deski rozdzielczej oraz boczki drzwi wykonane są z przyjemnych w dotyku materiałów. Od ekranu systemu multimedialnego ku dołowi mamy już twarde plastiki. Wszystko jest bardzo dobrze spasowane i nie ma mowy, żeby cokolwiek trzeszczało. Za to należy się duża pochwała dla Renault.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Na zruganie zasługują srebrne plastikowe wstawki w tunelu środkowym. Wyglądają kiepsko i na pewno bardzo szybko się porysują. Co gorsze posiadają ostre załamanie, akurat w tym miejscu, gdzie opieram swoją nogę o ten element. Podczas dłuższej podróży bardzo to przeszkadza. Skóra na kierownicy sprawia wrażenie sztucznej i plastikowej.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Doceniam, że obsługa klimatyzacji odbywa się za pomocą fizycznych przycisków – są one bardzo ładne i czytelne. W zupełnie bezsensownym miejscu znalazły się natomiast przyciski do ogrzewania przednich foteli. Trzeba ich szukać po omacku i nigdy nie wiemy jaki poziom grzania mamy ustawiony.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Fotele również należy pochwalić. W testowanej wersji Intens występuje połączenie tapicerki materiałowej ze skórą ekologiczną. Są one wygodne, a wysokie osoby docenią dużą regulację podparcia uda. Minusem jest skokowa regulacja oparcia. Spodobał mi się także duży i miękki podłokietnik.

Kolejne pozytywne zaskoczenie w testowanym Renault Kajdar to wykończenie schowków. Kieszenie w drzwiach bocznych, schowek w podłokietniku oraz schowek przed pasażerem wykończone były miękkim materiałem. Schowek pod panelem klimatyzacji jest na tyle duży, że pomieści 6-calowego smartfona i portfel. Znalazły się tam jeszcze 2 gniazda USB oraz jedno 12V.

Sprawdź najtańsze nowe SUV-y i Crossovery

W przednim tunelu środkowym, jak również w tylnym podłokietniku mamy po dwa miejsca na kubki. Pasażerowie z tyłu mogą korzystać także z oddzielnych nawiewów, co niezwykle docenią rodzice i ich pociechy oraz dwóch gniazd USB i jednego 12V. Powinno to w zupełności wystarczyć do podłączenia wszystkich elektronicznych sprzętów dzieciaków.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Co do przestrzeni wewnątrz to specjalnie nie można na nią narzekać. Mam 183 cm wzrostu i spokojnie się zmieściłem. Siadając na tylnej kanapie sam za sobą, miałem jeszcze kilka wolnych centymetrów przestrzeni przed kolanami. Dla rodziny 2+2 ilość miejsca będzie wystarczająca.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Pozycja za kierownicą jest to dla mnie, ale sądzę, że dla wielu z Was niezwykle ważna sprawą w samochodzie. Renault Kadjar nie wypada najlepiej w tej kwestii. O ile w fotelu siedzi się wygodnie to zgranie tego z ustawieniem kierownicy było dla mnie niemożliwe. Chcąc usiąść zgodnie ze sztuką, musiałem fotel przesunąć tak blisko, że ciężko było mi operować pedałami gazu i hamulca. Natomiast kiedy fotel był w prawidłowej odległości od pedałów, kierownica była za daleko. Wystarczyłoby zwiększyć zakres regulacji kierownicy.

Kolejna łyżka dziegciu to wyciszenie wnętrza. Test Renault Kadjar pokazał mi, że nie jest on najlepiej wyciszonym crossoverem. Jeżeli nie przekraczamy 100 km/h jest w miarę cicho i komfortowo. Gdy tylko przekroczymy 120 km/h hałas staje się dokuczliwy, a przy 140 km/h nieznośny. Szczególnie dużo nieprzyjemnych dźwięków przenosi się z okolic nadkoli, szczególnie tylnych. Szumy opływowe przy prędkościach autostradowych, także są wyraźnie słyszalne.

Bagażnik – 472 litry

Duży plus za dwie spore kieszenie po bokach. Są na tyle głębokie, że zmieszczą niewielkie reklamówki z zakupami. Bagażnik ma podwójną podłogę, dzięki czemu wygospodarowano spory schowek pod podłogą. Poza tym mamy dwa haczyki na reklamówki i przyciski do składania oparć tylnej kanapy.

Multimedia i systemy

System multimedialny R-Link 2 obsługiwany przez dotykowy ekran pracuje płynnie i jest prosty w obsłudze. Ekran dobrze reaguje na dotyk i nie zdarzyło mi się, aby się zawiesił. Menu jest czytelne i nieprzeładowane zbędnymi funkcjami. Całość sprawia dobre wrażenie i przyjemnie mi się z tego rozwiązania korzysta. Łączność z systemem android nie przysparza problemów.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Testowy Renault Kadjar wyposażony był w system rozpoznawania znaków, utrzymania na pasie ruchu i awaryjnego hamowania. Parkowanie ułatwia kamera cofania. Każdy z systemów działał sprawnie.

Silnik 1.3 TCe 140 KM – kolejny plus

Szczerze powiedziawszy, najbardziej obawiałem się tego silnika, a konkretnie to jego pojemności. Wcześniej nie jeździłem żadnym samochodem z tą jednostką. Sądziłem, że po prostu nie wydoli, szczególnie przy 3 osobach i bagażu. Po pierwszych kilku kilometrach moje obawy odeszły w niebyt. Jednostka turbodoładowana 1.3 (1332 cm3) o mocy 140 KM i 240 Nm momentu obrotowego okazała się żwawa, a reakcja na gaz jest szybka.

Test Renault Kadjar uzmysłowił mi, że to bardzo dobry silnik. Jego elastyczność jest zaskakująca. Dynamicznie przyspiesza od 1800 obr./min. Kiedy nie przekraczamy 3500 obr./min. jednostka jest cicha.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Jeżeli chodzi o spalanie, to jest ono na poziomie akceptowalnym. Podczas dosyć żwawej  jazdy podmiejskiej, drogami lokalnymi komputer pokazywał spalanie 6.8 l/100 km. W mieście i na autostradzie trzeba liczyć się z ok. 9 litrami na setkę.

Sprawdź czy wskaźnik zmiany biegów w samochodzie obniża spalanie

Lewarkiem skrzyni biegów pracuje się w Kadżaże przyjemnie. Biegi wchodzą precyzyjnie i w miarę lekko. Skoki również nie są przesadnie długie.

Przełożenia skrzyni biegów mogłyby być nieco większe. Na 6 biegu przy 140 km/h jest ok. 3050 obr./min, przy 120 km/h jest 2600 obr./min. 2000 obr./min mamy przy prędkości 92 km/h. Na 5 biegu przy 2000 obr./min jest 80 km/h.

Zawieszenie i prowadzenie – problem

Największy problem podczas testu Renault Kadjar miałem z zawieszeniem. Czułem się, jakbym miał dwa rodzaje amortyzatorów.

Na gładkim asfalcie prowadzenie i resorowanie jest sprężyste i komfortowe. Kadjar pokonuje szybkie zakręty pewnie i bez nadmiernego wychylania nadwozia. Prowadzi się po prostu pewnie, niczym auto kompaktowe.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe

Katorga zaczyna się, jak wjedziemy na dziurawą drogę lub z poprzecznymi nierównościami. W takich warunkach samochód staje się nerwowy, a zawieszenie tłucze. Nie ma to nic wspólnego z komfortem. Ewidentnie zawieszenie wymaga dopracowania.

Układ kierowniczy jest lekki i odcinający od przednich kół. Nie jest to jednak nic drażniącego. Daje wystarczającą pewność prowadzenia. Jednak nie jest tak bezpośredni, jak u niemieckich konkurentów.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe – Mieszane uczucia

Test Renault Kadjar sprawił, że mam nieco mieszane uczucia. Z jednej strony super silnik i nieźle wykonane wnętrze. Z drugiej strony to kiepskie zawieszenie, ale tylko na nierównych drogach. Po całym teście muszę przyznać, że to silnik najbardziej mi się spodobał w Renault Kadjar. Samochód jako całość wypada dobrze i stanowi dobrą propozycję dla osób lubiących komfortową jazdę.

Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Test Renault Kadjar 1.3 TCe
Bartek
3,2 rating
3.2/5
Total Score
  • Stylistyka
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Praktyczność
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Wnętrze
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Silnik
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Zużycie paliwa
    3,0 rating
    3/5 Ok
  • Zawieszenie
    2,0 rating
    2/5 Zły
  • Układ kierowniczy
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Kadjar
  • Renault
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

5 comments
  1. Luk pisze:
    16 maja 2020 o 19:18

    Mam to auto od 15m-cy 37500km przebiegu. Uwazam ze przyciski podgrzewania foteli sa w idealnym miejscu, wpasowane dyskretnie w “martwe” miejsce – nie przeladowuja tunelu srodkowego. Potwierdzam uwagi dotyczace zawieszenia na kiepskiej nawierzchni. Lupie, jakby amortyzatory byly wybite fabrycznie?
    Prosze sie nie obrazic, ale uzycie “nomen omen” w Panskim tekscie, jest calkowicie bledne i bez sensu.

    Odpowiedz
  2. Norbert pisze:
    27 sierpnia 2019 o 07:53

    Dostałem właśnie zastępczego Kadjar-a z przebiegiem 4500 km i kokpit centralny trzeszczy nawet jak go nie dotykasz, a miejsca w kabinie jest zdecydowanie za mało na tylnych siedzeniach. 197 cm wzrostu i za mną już usiądą tylko małe osoby. Co do wnętrza to też nie pieję zachwytem, wygląda na tanie i tandetne rodem z Daci po liftingu.

    Odpowiedz
  3. Radek pisze:
    28 czerwca 2019 o 07:22

    Mam Renault Kadjar i faktycznie zawieszenie na dziurach trochę tłucze. Poza tym to super samochód 😉

    Odpowiedz
  4. Magda pisze:
    10 czerwca 2019 o 09:05

    Fajne zdjęcia i test renault kadjar 🙂

    Odpowiedz
  5. Julek pisze:
    3 czerwca 2019 o 11:59

    Myślałem, że renault to kiepskie auta a wygląda na to, że kadjar nie jest taki zły. Według was nawet to bardzo dobry samochód.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT