MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
Tiguan PHEV vs. RAV4 plug in hybrid
  • Samochody

Toyota RAV4 Plug in hybrid czy Volkswagen Tiguan eHybrid – porównanie SUV-ów PHEV

  • Bartosz
  • 7 lutego 2022
  • 5 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Niewątpliwym liderem sprzedaży hybryd jest Toyota, jednak głównie tych standardowych – nie hybryd plug-in. Japończycy mają jednak w ofercie hybrydę plug in w jednym ze swoich najpopularniejszych modeli, RAV4. Z kolei jednym z liderów sprzedaży hybryd ładowanych z gniazdka jest Volkswagen, który ma równie dobrą propozycję w segmencie kompaktowych SUV-ów – Tiguana eHybrid. Oto porównanie dwóch bardzo popularnych SUV-ów z hybrydą plug-in (PHEV) pod maską. Jak oba modele wypadają pod względem przestronności, zasięgu na silniku elektrycznym, zużycia paliwa, osiągów oraz ceny? Porównaliśmy oba modele, aby sprawdzić, który model jest lepszą propozycją.

Tiguan eHybrid, RAV4 Hybrid plug-in – przestronność, wymiary, bagażnik

Patrząc z zewnątrz niewątpliwie sylwetka Toyoty RAV4 sprawia wrażenie masywnej, głównie przez sporą ilość plastikowych osłon oraz kwadratowych nadkoli. Tiguan wręcz przeciwnie, posiada linię znacznie smuklejszą i mniej agresywną. Zgrabniejsze nadwozie Tiguana mierzące 4,5 m jest też krótsze od RAV4 o 51 mm.Toyota jest też szersza, wyższa i ma większy rozstaw osi od Tiguana.

Toyota Rav4 PHEV. Fot: Toyota
Toyota Rav4 PHEV. Fot: Toyota

Większe wymiary zewnętrzne RAV4 nie przekładają się bezpośrednio w sposób znaczący na przestrzeń wewnątrz. Ilość miejsca z przodu jak i na tylnej kanapie jest bardzo zbliżona w obu samochodach, jednak z minimalnym wskazaniem na Tiguana. W Volkswagenie mamy również większy zakres regulacji foteli oraz nieco więcej przestrzeni nad głową. Niemniej, zarówno w Tiguanie jak i RAV4 bez problemu zmieszczą się nawet 4 dorosłe osoby.

Sprawdź: Test Volkswagena Tiguana eHybrid 1.4 TSI PHEV

Komfort foteli i kanapy raczej ze wskazaniem na RAV4. W Tiguanie są one świetnie wyprofilowane i bardzo wygodne. Niestety nieco zbyt twarde i po dłuższej podróży odczuwalny jest dyskomfort. RAV4 ma fotele bardziej “kanapowe” i gorzej trzymają ciało w zakrętach, ale za to o niebo bardziej miękkie i komfortowe.

Volkswagen Tiguan eHybrid PHEV
Volkswagen Tiguan eHybrid PHEV

Bazowa pojemność bagażnika Toyoty RAV4 wynosi 580 litrów. Volkswagen podaje w swoich danych technicznych, że Tiguan ma pojemność bagażnika 615 litrów. Wartości te jednak nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Pod względem praktyczności bagażnika oba modele są jednakowe – znajdziemy w nich haczyki na siatki oraz mocowania. Staranność wykończenia lepsza jest w Volkswagenie. RAV4 zyskuje dzięki niższemu progowi załadunku, przez co wygodniej jest pakować coś do bagażnika.

Tiguan eHybrid, RAV4 Hybrid plug-in – moc układu napędowego, osiągi

W obu samochodach wykorzystano układ hybrydowy o nieco innej koncepcji. Volkswagen Tiguan posiada zespół napędowy oparty o silnik spalinowy niewielkiej pojemności, znane i sprawdzone 1.4 TSI o mocy 150 KM. Toyota RAV4 wykorzystuje również czterocylindrową jednostkę spalinową, ale o znacznie większej pojemności 2.5 litra i mocy 185 KM.

Sprawdź: Jak działa Hybryda plug-in (PHEV) – co to jest, czy warto kupić?

Dosyć znaczna różnica jest także w mocy systemowej obu samochodów. RAV4 Hybrid Plug-in dysponuje maksymalną mocą systemową aż 306 KM i niestety Toyota nie podaje oficjalnie łącznego momentu obrotowego. Znamy tylko maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego – 227 Nm i elektrycznego 270 Nm. Wartości te jednak nie sumują się wprost.

Volkswagen Tiguan eHybrid dysponuje mocą systemową 245 KM i łącznym momentem obrotowym 400 Nm.

Przyspieszenie do 100 km/h Toyota ma lepsze o 1,5 sekundy względem Tiguana, ale nie ma w tym nic dziwnego. W codziennej normalnej jeździe Toyota będzie także znacznie bardziej elastyczna. Moc samego silnika elektrycznego w RAV4 ma aż 184 KM względem 115 KM w Tiguanie.

Toyota RAV4 Hybrid Plug-in występuje z napędem na cztery koła AWD, gdzie tylna oś napędzana jest przez drugi silnik elektryczny. Tiguana możemy zamówić wyłącznie z napędem na przednią oś. W kwestii napędu, mocy z pewnością przewagę ma toyota RAV4.

Napęd przenoszony jest w każdym aucie za pomocą automatycznej skrzyni biegów. W Toyocie mamy standardowo e-CVT, do której trzeba się przyzwyczaić. Jednak w najnowszej generacji układu hybrydowego Toyoty nie występuje charakterystyczne wycie i jeździ się tym bardzo przyjemnie. Tiguan standardowo dla niemieckiej marki ma skrzynie dwusprzęgłową DSG.

Porównanie: Tiguan eHybrid, RAV4 Hybrid plug-in – spalanie, zużycie energii, zasięg

W obu przypadkach, użytkowanie hybryd plug-in w sposób optymalny, czyli codziennie lub co drugi dzień ładując akumulatory do pełna, możemy liczyć na zużycie paliwa niewiele odbiegające od deklarowanego przez producentów. Wówczas średnie spalanie Volkswagena Tiguana eHybrid wyniesie ok. 1,5 – 3l/100 km. Toyota RAV4 Plug in hybrid w takich warunkach zużywa ok. 1 – 2l/100 km.

Kiedy poruszamy się samochodami jak standardowymi hybrydami na minimalnie niższe zużycie paliwa możemy liczyć w RAV4 – ok. 6l/100 km. W Tiguanie będzie to ok. 6 – 7l/100  km.

Podobną różnicę w spalaniu pomiędzy obydwoma modelami zauważymy w trasie międzymiastowej – RAV4 Plug in hybrid zużywa ok. 5l/100 km, a Tiguan ok. 6l/100 km – oraz na autostradzie przy 140 km/h gdzie RAV4 pali ok. 8l/100 km, a Tiguan ok. 7,5l/100 km.

Jeżeli chodzi o dystans, jaki możemy przejechać tylko na silniku elektrycznym to Toyota RAV4 Plug in hybrid jest jednym z lepszych samochodów pod tym względem – dystans 70 – 80 kilometrów nie stanowi problemu. Wynika to oczywiście z akumulatorów o pojemności 18,1 kWh oraz bardzo niskiego zużycia energii na poziomie ok. 15 kWh/100 km. Duża bateria przekłada się na ładowanie z gniazdka 230 V do pełna w ok. 8,5 godziny.

Fot: Toyota

Volkswagen Tiguan eHybrid posiada akumulatory o pojemności 13 kWh i jest w stanie przejechać wyłącznie na silniku elektrycznym realnie ok. 40 kilometrów. Ładowanie za to trwa krócej niż w Toyocie i wynosi z gniazdka 230 V ok. 5 godzin. Zużycie energii w Tiguanie wynosi średnio ok. 21 kWh/100 km.

Sprawdź: Test Volkswagena Passata GTE 1.4 TSI PHEV

Tiguan eHybrid vs. RAV4 Hybrid plug-in – ceny

Cena Volkswagena Tiguana eHybrid zaczyna się od ok. 175 000 zł za najuboższą wersję wyposażenia Life, która z posiada mi.in. 3-strefową klimatyzację, cyfrowy zestaw wskaźników, aktywny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu. Toyota RAV4 w podstawowej wersji Dynamic kosztuje od 215 000 zł, ale wyposażenie jest bardzo bogate. Znajdziemy tu m.in podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę, dwustrefową klimatyzacją, nawigację z android auto i apple carplay. Porównywalny Tiguan kosztuje w okolicach 200 000 zł i okazuje się w sumie nieco tańszy od Toyoty.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • hybryda
  • hybryda plug-in
  • PHEV
  • RAV4
  • RAV4 Hybrid plug in
  • Samochody hybrydowe
  • Tiguan
  • Tiguan eHybrid
  • toyota
  • volkswagen
Musisz przeczytać:
Zobacz
  • Aktualności

Czy wypożyczalnia samochodów sportowych to dobry pomysł na prezent?

Zobacz
  • Aktualności

Salon Toyota Kraków – sprawdzone i niezawodne samochody na każdą kieszeń

Zobacz
  • Aktualności

Kask motocyklowy – o jakich cechach warto pamiętać przy zakupie?

Zobacz
  • Eksploatacja
  • Porady

Czy temperatura ma wpływ na wycieraczki samochodowe?

Zobacz
  • Porady

Jak ciśnienie opon wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy?

Audi Q5 8r I gen.. Fot Audi
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używane Audi Q5 8R (2008-2016) – opinie, awarie

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używane Renault Megane IV – opinie, awarie

Zobacz
  • Eksploatacja
  • Porady

Ładowanie akumulatora – samemu czy w warsztacie?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT