MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Test: Volkswagen Tiguan eHybrid PHEV

  • Bartosz
  • 7 lutego 2022
  • 6 minute read
Volkswagen Tiguan eHybrid-1
Volkswagen Tiguan eHybrid-1
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Volkswagen Tiguan eHybrid – specyfikacja hybrydy plug-in

  • Benzynowy czterowyclindrowy silnik 1.4 TSI 150 KM i 250 Nm
  • Silnik elektryczny: 115 KM 
  • Łączna moc systemowa: 245 KM i 400 Nm
  • Pojemność akumulatora trakcyjnego: 13 kWh, netto 10,4 kWh
  • Maksymalny prąd ładowania: 3,6 kW (gniazdo Type 2)
  • Czas ładowania wg producenta: ok. 3,4 h (Wallbox 3,6 kW), ok. 5 h (gniazdko 230 V).
  • Skrzynia biegów: DSG 6-biegów
  • Prędkość maksymalna tylko na baterii: 130 km/h
  • Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
  • Zasięg na baterii wg deklaracji producenta: do 48 km

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – zużycie paliwa, zasięg elektryczny, ładowanie

Jedną z ważniejszych kwestii przy zakupie hybrydy plug-in jest zasięg na silniku elektrycznym, zużycie energii, a co za tym idzie zużycie paliwa. Sprawdziliśmy jak te parametry wyglądają w przypadku Volkswagena Tiguana eHybrid, który posiada taki sam układ napędowy jaki testowaliśmy już w Passacie GTE PHEV, gdzie główną jednostką napędową jest 1.4 TSI. 

Dowiedz się: Co to jest hybryda plug-in i jak działa

Zasięg na silniku elektrycznym

Zasięg rzędu 50 kilometrów, jaki deklaruje producent, jest nie do osiągnięcia. W realnych warunkach udało mi się przejechać 39 kilometrów. Temperatura wówczas wynosiła 13 st. C. Myślę, że jeżdżąc tylko w mieście możemy dojść do maksymalnie 45 kilometrów.

Z kolei konkurencyjna Toyota RAV4 Plug-in Hybrid ma baterie o pojemności 18,1 kWh, które dają możliwość przejechania na silniku elektrycznym około 70 – 90 kilometrów.

Zużycie energii

Zużycie energii podczas jazdy tylko na silniku elektrycznym wynosi około 20 kWh do 22 kWh w zależności od warunków.

Tiguan eHybrid PHEV – Spalanie

Całkowicie wyczerpane akumulatory oznaczają przełączenie układu napędowego w tryb standardowej hybrydy. W takich warunkach Tiguan eHybrid zużywa średnio po mieście ok. 6 – 7 l/100 km. 

Ruszając z całkowicie rozładowaną baterią w trasę, musicie liczyć się ze spalaniem ok. 6 l/100km, a na autostradzie przy 140 km/h ok. 7 l/100 km.

Codzienne ładowanie akumulatorów pozwala osiągnąć spalanie niewiele większe od tego, które deklaruje Volkswagen. Z powodzeniem udaje się uzyskać zużycie paliwa między 1,5 – 3 l/100 km.

W trybie hybrydowym połowę dystansu pokonujemy z wykorzystaniem silnika elektrycznego

Spalanie w trasie – Volkswagen Tiguan PHEV

Zużycie paliwa w trasie około 300 kilometrowej uwzględniając w tym dystansie 39 kilometrów przejechane tylko na akumulatorach, wyniosło wg komputera pokładowego 4,9 l/100km. Po przejechaniu ponad pięciuset kilometrów, na komputerze pokładowym widniało zużycie 5,6 l/100 km

Ładowanie baterii podczas jazdy

Tiguan PHEV posiada opcję w menu do zarządzania napędem, z której możemy wywołać doładowywanie akumulatorów podczas jazdy. Mamy także możliwość wybrać, do jakiego poziomu baterie powinny zostać naładowane. Silnik spalinowy służy wówczas do napędzania samochodu oraz jako generator. Według mnie używanie tej funkcji jest całkowicie bezsensu, bo niewielki silnik musi napędzić samochód i jeszcze ładować baterie, co prowadzi do zużycia paliwa w granicach 11 – 12 litrów na 100 km. Po całkowitym zużyciu energii z akumulatorów znacznie lepiej jest pozostać w trybie hybrydowym, który jest domyślny w takiej sytuacji.

Ładowanie baterii z gniazdka i ładowarki

Pokładowa ładowarka w Volkswagenie Tiguanie PHEV nie jest w stanie przyjąć więcej prądu niż 3,6 kW. W realnych warunkach podłączając się do ładowarki GreenWay, uzyskamy moc 3,2 – 3,3 kW, a ładowanie baterii od 0% do 100% zajmie od 3,5 do 4 godzin. Ładowanie z domowego gniazdka z kolei zajmuje od 5 do 6 godzin.

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – ładowanie wollbox

Jak jeździ się Tiguanem Plug-in Hybrid?

Tiguan eHybrid posiada dwa tryby napędu: hybrydowy oraz E-MODE. Domyślnie samochód uruchamia się na silniku elektrycznym. Po rozładowaniu akumulatorów auto przechodzi samoczynnie w tryb hybrydowy. Natomiast kiedy energia zostanie uzupełniona możemy ręcznie wywołać tryb całkowicie elektryczny (EV). Wtedy (aż do ponownego rozładowania baterii) w żadnym przypadku nie włączy się silnik spalinowy.

Rekuperacją w Tiguanie Plug-in Hybrid sterujemy za pomocą lewarka, przełączając go w pozycję B lub łopatkami za kierownicą. Poziom odzyskiwania energii jest jeden i działa on bardzo mocno. Na początku wymaga przyzwyczajenia.

Reflektory ledowe to opcja za którą warto dopłącić. są świetne

Praca samego układu hybrydowego, przełączanie się pomiędzy napędami odbywa się w Tiguanie bardzo płynnie, bez szarpnięć i praktycznie niezauważalnie dla kierowcy. Skrzynia DSG o 6-przełożeniach dobrze pasuje do całego układu napędowego, a zarazem pracuje płynnie.

Co do przestronności, Tiguan wypada bardzo dobrze pod tym względem. W wygodnych warunkach mogą nim podróżować 4 osoby. Nie zabraknie im, miejsca w licznych schowkach, uchwytów na kubki oraz gniazd USB i 12V.  Wersja eHybrid posiada jedynie mniejszy bagażnik od wersji spalinowej, bo ma 476 litrów zamiast 520 l. Dużym minusem jest brak schowka w bagażniku na kable.

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – bagażnik
Niestety brak jest schowka na kable

Spory problem miałem w Tiguanie eHybrid z dopasowaniem odpowiedniej pozycji za kierownicą. Jest to o tyle dziwne, że dotąd w żadnym Volkswagenie się to nie zdarzyło. Jest to jedna z niewielu marek, która zawsze pod tym względem wypada świetnie. Tutaj niestety jest jakiś ewidentny problem. Przed kupnem koniecznie to zweryfikuj.

Kolejny problem to zbyt twarde fotele i przy długiej trasie jazda w nich staje się męcząca. Poza tymi trzema problemami, do wnętrza nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Wykonanie jest solidne i z dobrych materiałów. 

Na szczęście jest tutaj trzy strefowa klimatyzacja

Multimedia pracują płynnie, dość szybko i są intuicyjne w obsłudze. Łączenie z Apple CarPlay oraz Android Auto przebiega bardzo szybko i nie zrywa połączenia w trakcie jazdy.

Jak prowadzi się Tiguan eHybrid

Samo prowadzenie Tiguana w wersji Plug-in Hybryd zbytnio nie różni się od standardowej wersji spalinowej. Oczywiście w niektórych momentach czuć nieco większą masę auta, ale absolutnie nie wpływa to diametralnie na sposób prowadzenia. Na pewno większość kierowców nie odczuje różnicy – jest to więc pomijalne.

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – zużycie paliwa, zasięg elektryczny, ładowanie, opinia

Niestety Tiguan w wersji Plug-in Hybrid nie ma napędu 4×4, ani nawet napędu na tylną oś realizowaną za pomocą dodatkowego akumulatora trakcyjnego, jak ma to miejsce w innych SUV-ach plugin hybrid np. Toyocie RAV4 plug in hybrid i-AWD.

Dosyć pokaźna moc 245 KM, na papierze wygląda bardzo dobrze, ale w rzeczywistości odczucia są nieco inne. Co prawda moc tą czuć, ale dopiero przy bardzo mocnym wciśnięciu pedału gazu. Jednak do codziennej jazdy w zupełności to wystarczy. Również przy zapakowaniu Tiguana do pełna i ruszeniu w trasę nie będziemy zawiedzeni dynamiką.

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – zużycie paliwa, zasięg elektryczny, ładowanie

20 cali nie jest dla Ciebie

Najgorsze w tym samochodzie było to, że wyposażono go w 20-calowe felgi. Wyglądają bardzo ładnie, szczególnie w grafitowym kolorze, który świetnie współgra z czerwonym kolorem nadwozia. Niestety, ale 20 cali to zdecydowanie za dużo i przez to samochód jest wręcz nieprzyjemny w codziennym obcowaniu. 

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – zużycie paliwa, zasięg elektryczny, ładowanie

Zawieszenie samo w sobie jest odpowiednio sztywne – ale nie przesadnie, dobrze wybiera nierówności i zapewnia bardzo dobre jak na SUV-a prowadzenie w zakrętach. Z tym rozmiarem felg, na dziurach słychać nieprzyjemne tłuczenie, dobijanie. Nawet zmiana ustawień zawieszenia DCC w tryb Comfort nic nie pomaga.

Benzynowy, Hybryda plug-in, czy Diesel?

Bardzo często pojawia się pytanie, czy hybryda plug-in jest alternatywą dla diesla. Nie inaczej jest w przypadku Tiguana eHybrid. Nie rozpatrywałbym tych dwóch napędów jako alternatywy dla siebie. Sprawa jest dosyć prosta, jeździsz bardzo dużo w trasie, kup diesla. Poruszasz się głównie w mieście i masz gdzie ładować codziennie (dom, praca) akumulatory, możesz wziąć hybryde plug-in.

Volkswagen Tiguan eHybrid 1.4 TSI PHEV Plug-in Hybrid – zużycie paliwa, zasięg elektryczny, ładowanie

Cennikowo wygląda to następująco. Volkswagen Tiguan eHybrid, czyli wersja plug-in hybrid z wyposażeniem Elegence zaczyna się od 182 000 zł, z kolei 2.0 TSI 245KM, ale z napędem 4×4 od 189 000 zł. Z kolei 2.0 TSI 190KM 4×4 kosztuje od 178 000 zł. Benzyna czy Hybryda plug-in? Wybór nie jest już taki prosty, ale napęd 4×4 to ogromna zaleta w samochodzie. 

Nasze rady? Masz gdzie ładować samochód, weź hybrydę plug-in. Jeżeli nie masz możliwości ładowania, może warto rozważyć zakup słabszej odmiany 2.0 TSI 4×4?

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • ehybrid
  • Hybrid
  • hybryda plug-in
  • PHEV
  • plug-in
  • SUV
  • test
  • test samochodów
  • test samochodu
  • testy aut
  • volkswagen
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT