MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody elektryczne

Hybryda plug-in w 2022 roku – co wybrać?

  • Bartosz
  • 8 czerwca 2022
  • 3 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Jeżeli chcesz obniżyć wydatki na paliwo, zakup hybrydy plug-in jest świetną opcją. Co prawda, aby tanio jeździć, musisz ładować regularnie akumulatory, ale mimo wszystko oszczędności są odczuwalne. Nie wiesz jaki samochód hybrydowy PHEV wybrać? Sprawdź polecane przez nas hybrydy plug-in (PHEV) w 2022 roku.

Mercedes C300e

Najnowsza Klasa C dostępna jest z hybrydą typu plug-in (PHEV), która na jednym ładowaniu przejedzie ponad 100 kilometrów. Tak ogromny zasięg możliwy jest dzięki zastosowaniu ogromnego jak na hybrydę plug-in zestawu akumulatorów – 25,4 kWh. Duża pojemność wiąże się z długim czasem ładowania. Do pełna baterie można naładować w ok. 14 godzin z gniazdka 230V.

Silnik elektryczny posiada moc 129 KM i moment obrotowy aż 440 Nm, zaś silnik benzynowy dysponuje maksymalnie mocą 204 KM. Łączna moc zestawu wynosi 313 KM i 550 Nm. Bezemisyjnie możemy poruszać się Mercedesem z prędkością maksymalnie 140 km/h. 

Sporym minusem Mercedesa C300e w wersji PHEV jest pojemność bagażnika mniejsza aż o 95 litrów względem odmiany spalinowej. Jest to dosyć spora wartość, zważywszy na to, że najnowsza Klasa C projektowana była zapewne z uwzględnieniem napędu plug-in.

BMW 330e

BMW serii 3 samo w sobie jest wspaniałym sedanem, wyśmienicie się prowadzi i zostało solidnie wykończone wewnątrz. Trójka pod oznaczeniem 330e z hybrydą plug-in zachowuje wszystko, co wspaniałe w tym modelu, dodając do tego benzynowo-elektryczny napęd i oszczędności, jakie się z tym wiążą.

Akumulator o pojemności 12 kWh zapewnia realny zasięg bezemisyjny około 50 – 60 kilometrów. Za napęd odpowiada w BMW 330e silnik spalinowy o poj. 2.0 i mocy 184 KM oraz motor elektryczny o mocy 113 KM. Łączna moc zestawu to 292 KM i 420 Nm. 

Ładowanie do pełna hybrydy plug-in BWM zajmie ok. 6 godzin z gniazdka domowego 230V. Podłączając do ładowarki, uzupełnimy baterię w 3 godziny.

Niewątpliwą zaletą i sztuką, jaką udało się BMW, jest to, że trójka w hybrydzie pomimo nadmiarowych kilogramów baterii nadal prowadzi się bardzo dobrze.

Skoda Octavia iV

W Skodzie Octavii znajdziemy pod maską dokładnie ten sam napęd co w innych hybrydach plug-in z koncernu Volkswagen. Zespół napędowy testowaliśmy w Passacie GTE PHEV. Napęd oparty jest na silniku 1.4 TSI, który wspólnie z motorem elektrycznym generuje w Octavii 204 KM. Akumulator w Octavii iV ma pojemność 13 kWh, co przekłada się w realnych warunkach na zasięg ok. 60 kilometrów. Octavia występuje także w wersji PHEV RS, która również wyposażona jest w ten sam silnik 1.4 TSI, ale łączna moc wynosi 245 KM.

Jak wygląda realnie spalanie Octavii iV plug-in hybrid? Kiedy regularnie ładujemy baterie, zużycie paliwa wynosi ok. 2-3 l/ 100 km. Tryb hybrydowy, po rozładowaniu baterii zwiększa nieco spalanie, ale nadal jest ono bardzo niskie ok. 5 l/100 km.

Hyundai Tuscon PHEV

Głównym motorem napędowym jest silnik benzynowy 1.6 T-GDi o mocy 180 KM, do tego dodajmy silnik elektryczny, a uzyskamy moc 265 KM i 35 Nm. Akumulatory nie odbiegają w Tucsonie PHEV od średniej w samochodach z tego rodzaju napędem i wynoszą 13,8 kWh. Zasięg teoretyczny wynosi 55 kilometrów, ale pojawiają się głosy, że przy temperaturze ujemnej lub w okolicach zera oprogramowanie zbyt często uruchamia silnik spalinowy, pomimo naładowanych baterii. 

Kia Sportage PHEV

Wybierając Kie Sportege w wersji hybrydy plug-in dostajemy właściwie ten sam napęd co w przypadku Tuscona. Pod maską znajduje się również ten sam silnik spalinowy, doładowany 1.6 a łączna moc zestawu to 265 KM. 

Peugeot 308 Hybrid PHEV

Peugeot 308 może być wyposażony w jeden z dwóch napędów plug-in. Każdy z nich oparty jest o spalinową jednostkę główną 1.6. W słabszej odmianie silnik spalinowy ma moc 150 KM, a elektryczny 110 KM – łączna moc zestawu napędowego wynosi 180 KM.

Mocniejsza wersja ma silnik elektryczny o takiej samej mocy, natomiast silnik spalinowy dysponuje mocą 180 KM, co daje łączną moc 225 KM.

Peugeot najnowsze 308 PHEV wyposażył w akumulatory o pojemności 12,4 kWh, które według danych producenta wystarcza na przejechanie 60 km. Oczywiście w realnym ruchu trudno będzie tyle przejechać, ale powinno to wystarczyć na 40 – 50 km bezemisyjnej jazdy.

Ford Kuga Plug-In Hybrid

Ostatnią propozycją hybrydy plug-in na 2022 r jest Ford Kuga. Ford podszedł do napędu hybrydowego plug-in nieco inaczej niż większość producentów. Podstawowym źródłem napędu jest wolnossący silnik benzynowy o sporej jak na dzisiejsze standardy pojemności 2,5 l o mocy 154 KM. Współpracuje on z motorem elektrycznym o mocy 132 KM, a łączna moc wynosi 225 KM. Za napęd bezemisyjny odpowiada akumulator o pojemności 14,4 kWh. Pozwala on na przejechanie realnie ok. 50 km. 

Napęd przenoszony jest tak jak w Toyocie za pomocą przekładni eCVT. Jednakże nie występuje tutaj efekt jednostajnego hałasu podczas przyspieszania. Niwelują to między innymi zasymulowane programowo biegi.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Musisz przeczytać:
Zobacz
  • Aktualności

Znowu otarcie na parkingu? Jak usunąć rysy z karoserii?

Citroen C5 II fot: Wikipedia
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używany Citroen C5 II – dane techniczne, spalanie, opinie

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używany Volkswagen Tiguan (Mk1, 2007-2015) – opinie, awarie

Zobacz
  • Aktualności

Złomowanie pojazdu – jak to zrobić?

Zobacz
  • Akcesoria

Dodatki do silników diesel – poznaj płukankę do silnika TEC 2000

Zobacz
  • Aktualności

Mercedes rezygnuje z salonów dealerskich

Zobacz
  • Aktualności

Brak OC – jakie konsekwencje grożą właścicielowi samochodu?

Volvo XC60 I fot: Volvo
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Używane Volvo XC60 I (2008-2017) – opinie, awarie, typowe usterki

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT