MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Używany Volkswagen Polo V – Test, opinie, usterki

  • Bartosz
  • 14 marca 2022
  • 5 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Volkswagen Polo V produkowany był w latach 2009 – 2017  i z perspektywy czasu okazał się jedną z najlepszych generacji tego modelu i jednym z najlepszych modeli segmentu B. Nie bez powodu przyznano mu w 2010 roku tytuł Car Of The Year. W 2014 roku Polo V poddano liftingowi. Używany Volkswagen Polo V w porównaniu do modeli konkurencyjnych jest drogi, ale cena ma swoje uzasadnienie. Czy warto kupić używane Polo V? Jaki silnik wybrać, jakie są typowe awarie i usterki?

Używane Polo V – wymiary, dane techniczne

Volkswagen Polo V generacji występował tylko w nadwoziu hatchback, wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Jednak na rynku aut używanych najwięcej znajdziemy ofert wersji 5-drzwiowej z uwagi na większą praktyczność. Długość nadwozia w tej generacji Polo zbliżyła się do 4 metrów (3,97 m), ale nadal jest ono krótsze od Fabii III oraz Corsy E. Z kolei Polo V ma większy rozstaw osi (2,47 m) od Fabii III. Nie jest to jednak najlepszy wynik w klasie, gdzie przoduje Yaris III z rozstawem ponad 2,5 m.

Używany Volkswagen Polo V – wnętrze

Rozstaw osi w Polo V wynosi 2,47 m i jest na średnim poziomie w porównaniu do klasowych odpowiedników. Pomimo tego przestrzeni wewnątrz jest całkiem sporo jak na auto segmentu B. Za kierownicą siedzi się dosyć wysoko, co poprawia i tak już bardzo dobrą widoczność.

Zakres regulacji fotela jak i kierownicy jest dosyć duży i nawet osoby powyżej 1,8 m wzrostu usiądą wygodnie w Polo V. Tylną kanapę ukształtowano dosyć specyficznie, ponieważ siedzisko jest znacznie pochylone w kierunku oparcia. Ma to zapewne na celu stworzenie złudzenia większej ilości miejsca. Nie dla każdego jest to wygodne, a co ważne nie każdy fotelik da się na niej prawidłowo zamocować.

Bagażnik w Polo V jest obszerny i ma 280 litrów pojemności oraz podwójną podłogę ułatwiającą włożenie przedmiotów. Na plus trzeba zaliczyć dwa solidne haczyki.

Deska rozdzielcza jest typowa dla Volkswagena z tego okresu – surowa i prosta. Nie znajdziemy tutaj nic szczególnego stylistycznie. Z drugiej jednak strony wyróżnia się pozytywnie świetną ergonomią i prostotą obsługi. Przyciski i wskaźniki są niezwykle czytelne.

Ogromne pochwały należą się Volkswagenowi za to jak solidnie wykonał wnętrze Polo V. Zrobione jest ono z lepszych plastików niż nowsza, szósta generacja. Plastiki oraz tapicerka materiałowa są miękkie i przyjemne w dotyku. Doskonale znoszą próbę czasu oraz eksploatację i nawet w egzemplarzach z początku produkcji nic nie trzeszczy, nie wyciera się od zużycia.

Jaki wybrać silnik w używanym Polo V?

Oferta silnikowa w Polo V jest całkiem szeroka. Pod maską można mieć jednostkę o pojemności od 1.0 litra nawet do 2.0. Największy silnik, a zarazem najmocniejszy 2.0 TSI występował wyłącznie w limitowanej wersji R WRC. Odmiana GTI wyposażona była przed liftingiem w silnik 1.4 TSI o mocy 180 KM, który pochodzi z wadliwej rodziny silników TSI. Po faceliftingu zmieniono go na znacznie lepszy i trwalszy silnik 1.8 TSI 192 KM.

Volkswagen Polo V przed liftingiem, do 2013 roku występuje najczęściej z silnikiem benzynowym 1.2 o 6-zaworach i mocy 54 KM lub 60 KM. Pomimo prostej konstrukcji, jednostka ma wadliwy łańcuch rozrządu oraz jego ślizg. Awaria doprowadza nawet do zniszczenia silnika i może zdarzyć się nawet przy przebiegu ok. 80 000 km.

W 2013 roku wprowadzono do oferty zmodernizowaną wersję silnika 1.2 12V, która ma dwanaście zaworów. Problem z rozrządem został wyeliminowany, a silnik na przestrzeni lat okazuje się trwały, pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. Moc 65 KM lub 70 KM wystarczy do spokojnego poruszania się w mieście. Spalanie silnika 1.2 12V wynosi średnio ok. 6 l/100 km.

Najlepszym silnikiem benzynowym, jaki możesz mieć w używanym Polo V, jest wolnossący 1.4 MPI, który ma cztery cylindry, zapewnia wystarczającą dynamikę, a przy tym jest nad wyraz bezawaryjny. Niemal wzorowo działa na LPG, co pozwala ograniczyć wydatki na paliwo. Używane Polo V z tym silnikiem są równocześnie najdroższe na rynku wtórnym. Za taki sam egzemplarz, ale ze słabszym silnikiem 1.2 zapłacimy nawet 5 000 – 6 000 zł mniej.

Przed faceliftingiem w ofercie znalazło się doładowane 1.2 TSI na łańcuchu rozrządu z rodziny EA111. Jednostka ta jest omijana przez kupujących, a użytkownicy narzekają na owiany złą sławą łańcuch rozrządu.

Spośród silników z rodziny EA211, które są całkowicie bezawaryjne (na pasku rozrządu), w Polo występują 1.4 TSI 140 KM z systemem odłączanych cylindrów. Od 2014 roku został on zastąpiony przez 1.4 TSI 150 KM.  Udanym silnikiem benzynowym jest jeszcze podstawowa jednostka od 2014 rok 1.0 MPI. 

Diesli było nieco mniej w ofercie. Przedliftowe Polo możemy kupić z oszczędnym, ale o słabej kulturze pracy 1.2 TDI (trzycylindrowy) oraz 1.6 TDI o mocach 75 KM, 90 KM i 105 KM, który znacznie lepiej sprawdzi się w użytkowaniu. Od 2014 roku w gamie diesli pozostał już tylko trzycylindrowy 1.4 TDI.  Każdy turbodiesel w używanym Polo V ma filtr cząstek stałych, zasilanie common rail i paskowy rozrząd. 

Jak jeździ Volkswagen Polo V?

Prowadzenie Polo V może być dla niektórych zaskoczeniem. Typowo miejski samochód, a jeździ trochę nietypowo jak na takie auto. Zawieszenie jest sprężyste i pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów, niż wynikałoby to z ogólnego charakteru. Na tyle dobrze wybiera nierówności, że pozwala bardzo komfortowo przemieszczać się po mieście. Nawet w przypadku wersji R-line, która wyposażona jest w felgi 17-calowe, nie ma mowy o dyskomforcie. 

Układ kierowniczy jest bardziej nastawiony na typowo miejską jazdę. Nie daje zbyt dużej precyzji i pracuje lekko. Dla przeciętnego kierowcy Polo V, akurat to plus. Łatwiej wówczas manewrować samochodem. 

Usterki, awarie Volkswagena Polo V

Pomimo kilku problemów z silnikami w początkowych latach produkcji, Volkswagen Polo V (6C i 6R) to jedno z najmniej awaryjnych samochodów w swoim segmencie. Jeśli kupisz zadbany, bezwypadkowy egzemplarz z pewnością auto bardzo długo ci posłuży. Jedynie może cię spotkać problem z amortyzatorami, które czasami zbyt wcześnie ulegają zużyciu. Łączniki stabilizatora oraz łożyska kół również “lubią” odmówić posłuszeństwa. Wszystko to są tak naprawdę drobnostki.

Niektórzy użytkownicy używanych Polo V zwracają uwagę na zużycie synchronizatorów w skrzyni biegów. Nie jest to jednak nagminne i raczej wynika z problemów w pojedynczych egzemplarzach powstałych przez duże przebiegi lub niewłaściwe użytkowanie. 

Czy warto kupić używane Polo V?

Używany Volkswagen Polo V (6C i 6R) to jedna z lepszych propozycji miejskiego auta. Co prawda jest droższy od konkurentów w zakupie, ale oferuje za to lepszy poziom wykonania. Wysoka bezawaryjność, pod warunkiem zakupu wersji z odpowiednim silnikiem z pewnością jest warta wydania większej sumy.

Codzienna eksploatacja Polo V będzie tania, bo oferta części zamiennych jest ogromna, a ceny niskie. Każdy przyzwoity mechanik poradzi sobie z naprawą samochodu, szczególnie że jego konstrukcja jest nieskomplikowana. Nawet z wadliwymi silnikami TSI nie będzie problemu w przypadku awarii.

Kupując używane Polo V pochodzące z polskiego salonu, wyposażenie będzie raczej podstawowe, jedynie z klimatyzacją i elektrycznymi szybami. Standardowo pochodzenie z rynku zachodniego determinuje znacznie bogatsze wyposażenie, ale i wyższy przebieg oraz  prawdopodobieństwo powypadkowej przeszłości. Bez względu na pochodzenie samochodu zawsze trzeba dokładnie sprawdzić jego historię.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Polo
  • samochód używany
  • silnik
  • Silniki
  • volkswagen
  • volkswagen polo
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Zobacz
  • Porady

Świadome zaniżanie wypłacanych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniami – co robić?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Od czego zależy kwota ubezpieczenia samochodu? Co warto wiedzieć?

Audi A4 fot: Audi
Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody Audi w leasingu dla firm

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Gdzie można przejechać się sportowym autem w Polsce?

silnik 1.4 t-gdi. fot. KIA
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 T-GDi (Kappa G4LD) Hyundai, Kia – niezawodność, specyfikacja

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT