MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Używany SUV do 60 tys. zł – 7 propozycji

  • Bartosz
  • 14 kwietnia 2021
  • 6 minute read
Używany SUV do 60 tys. zł
Używany SUV do 60 tys. zł
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Wybór używanego samochodu zwłaszcza w obecnych czasach nie należy do najłatwiejszych zadań. Każdy z klientów, ma przecież określone wymagania, a ogromna liczba modeli pojawiających się na rynku wtórnym, może przyprawić potencjalnego kupującego o zawrót głowy. Dochodzi do tego jeszcze kwestia kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na auto. Obserwując trendy motoryzacyjne, bez trudu można zauważyć, że Polacy coraz częściej wybierają samochody typu SUV, czyli o podwyższonym nadwoziu. Dlatego w naszym zestawieniu przedstawimy kilka najpopularniejszych modeli z tego segmentu, które bez problemów można kupić w budżecie ustalonym na 60 tys. złotych. Zatem jaki używany SUV do 60 tys.?

Ford Kuga II / Escape (2012 – 2019)

SUV do 60 tys. złotych, to propozycja, w wydaniu zarówno europejskim, jak i amerykańskim. Kuga 2 generacji na rynku zadebiutowała w 2012 roku, a 4 lata później przeszła lifting. Paleta silnikowa to bogata gama, składająca się na benzyny EcoBoost o mocach od 150 do 182 KM oraz diesle w wariantach mocy od 140 do 182 KM. Po liftingu doszło jeszcze więcej jednostek, dzięki czemu można było wybrać Kugę nawet z 242 konnym benzyniakiem. Tego amerykańskiego SUVa charakteryzuje bogate wyposażenie, przy stosunkowo przystępnej cenie. Zarówno silniki, jak i skrzynie biegów wyróżnia wysoka wytrzymałość i bezawaryjność. Bardzo ważne jednak jest, aby czytać zalecenia producenta co do wymiany płynów eksploatacyjnych. W przeciwnym razie mogą pojawić się kosztowne usterki.

Warto pamiętać, że Kuga posiada swojego amerykańskiego odpowiednika, jakim jest Escape. Konstrukcyjnie są to takie same auta, z wyjątkiem jednego silnika benzynowego 2.5 o mocy 177 KM, który występował wyłącznie w USA. Na polskim rynku znajdziemy bardzo dużo właśnie modeli Escape, sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. Budżet 60 tys. zł, bez trudu pozwoli na znalezienie modelu po liftingu, mniej więcej z lat 2015, 2016 lub powypadkowego i naprawionego Escape’a z 2017 roku.

Volkswagen Tiguan I (2007 – 2016)

Zastanawiając się, jaki używany SUV do 60 tys. będzie odpowiednim wyborem, nie sposób nie wspomnieć o Tiguanie 1 generacji. Klasyczny, ale trwały model, produkowany był aż przez 9 lat! Model wyróżniał się bogatą paletą silnikową (Wersje po liftingu w 2011 roku: 7 jednostek benzynowych o mocach od 122 do 210 KM, oraz aż 8 diesli o mocach od 110 do 184 KM). W tej obszernej gamie jednostek napędowych zdecydowanie można polecić zmodernizowane silniki TDI, w których awaryjne pompowtryskiwacze zastąpiono technologią common rail.

O bezawaryjności nie można natomiast mówić w przypadku benzyn o oznaczeniu TSI – zwłaszcza o jednostce 1.4 z rozrządem na łańcuchu, który rozciągał się już przy bardzo małych przebiegach. Mając do wyboru automatyczną skrzynię DSG, a klasyczną 6-stopniową manualną – tańszym rozwiązaniem będzie druga opcja. Zwłaszcza w modelach z wysokimi przebiegami, gdzie DSG jest u kresu swojej wytrzymałości. W budżecie 60 tysięcy złotych bez trudu znajdziemy Tiguana z lat 2013 – 2016 (polift), z silnikami z górnej półki, czyli najmocniejszymi wariantami zarówno benzyny, jak i diesla.

Toyota Rav4 IV (2012 – 2018)

W dzisiejszym rankingu polecanych SUV-ów do 60 tys., zdecydowanie królują japońskie samochody. Kolejną propozycją jest Toyota RAV4, produkowana w latach 2012 – 2018. Popularny na polskim rynku SUV, który zdecydowanie nie nawiązuje do swojego poprzednika. RAV4 przed liftingiem oferowało jeden silnik benzynowy 2.0 o mocy 152 KM, 2 popularne jednostki diesla D-4D o mocach 125 i 150 KM. Występował też silnik wysokoprężny 2.2 150 KM o oznaczeniu D-CAT, znany szerzej jako jeden z bardziej ekologicznych diesli.

W wersji po liftingu znalazła się również hybryda, jednak jest ona na ten moment poza pułapem 60 tysięcy złotych. Silniki benzynowe uchodzą za bardzo trwałe jednostki. Co więcej – bardzo dobrze znoszą zasilanie gazem LPG, co skutkuje bardzo oszczędnym połączeniem. Gorzej sprawa ma się z jednostkami diesla. Tutaj zdarzają się problemy z wtryskiwaczami oraz problematycznym filtrem DPF. Obie usterki nie są małe, a koszt ich usunięcia jest bardzo wysoki. W budżecie 60 tys. Zł znajdziemy egzemplarz sprzed liftingu z przebiegiem poniżej 150 tys. km i bardzo ciekawym, bogatym wyposażeniem.

Kia Sportage III (2010 – 2015)

Koreański SUV odważnie wdarł się na europejski rynek i od razu zyskał uznanie wśród użytkowników, ze względu na liczne zalety, których brakowało ówczesnej konkurencji. Wśród palety silnikowej znalazły się 2 benzyniaki o pojemności 1.6 (135 KM) oraz 2.0 (166 KM), oraz 3 silniki wysokoprężne: 1.7 (115 KM) i dwie jednostki 2.0 o mocach 136 i 184 KM. Można znaleźć benzynowe warianty z instalacją LPG. Na rynku wtórnym większość egzemplarzy wyposażona będzie w napęd na przednią oś, ale pojawiają się również auta z dołączanym napędem na 4 koła. Warto wspomnieć, że KIA Sportage na rynku jest uważana za samochód o stosunkowo niskiej awaryjności. Mowa tu zwłaszcza o silnikach benzynowych, w których nie dzieje się zbyt wiele, nawet przy większych przebiegach.

Sprawdź: Nowy samochód z LPG – 5 propozycji 2021

W silnikach wysokoprężnych przy większych przebiegach (okolice 200 tys.) sprzęgło może okazać się całkowicie zużyte. Diesle miały problemy również z często zapychającymi się filtrami DPF, co wymagało wizyty w serwisie. Jednak te usterki mogą się oczywiście różnić w zależności od stopnia użytkowania samochodu i sposobie jego traktowania. Za największą wadę Kii Sportage uważa się zawieszenie, które użytkownicy opisują jako zbyt twarde, oraz z problemami, jak np. szybko zużywające się łączniki stabilizatorów. Układ hamulcowy też pozostawia wiele do życzenia – jest mało wydajny. Sportage, jako SUV do 60 000 zł jest bardzo rozsądnym wyborem. Za takie pieniądze znajdziemy egzemplarz w bogatej wersji wyposażenia, z końcowych lat produkcji, a więc również po liftingu (roczniki 2014 i 2015) z najmocniejszym dieslem sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów.

Mitsubishi Outlander III (2012 – obecnie)

Kolejną propozycją w naszym zestawieniu będzie japoński producent ze swoim pokaźnych rozmiarów SUV-em, jakim jest Outlander 3 generacji. Jako używany SUV do 60 tys. ten model mitsubishi bardzo dobrze wpasowuje się w konkurencję. W przeciwieństwie jednak do poprzednio opisywanych modeli ten SUV nie może pochwalić się pokaźną gamą silnikową. Wersje przed liftingiem posiadały dwa warianty spalinowe (benzyna 2.0 150 KM i Diesel 2.2 o takiej samej mocy), oraz wariant Plug-in Hybrid z zasięgiem na prądzie do 52 km i o łącznej mocy 204 KM. Usterki, jakie najczęściej występowały w tym samochodzie to problemy z pompowtryskiwaczami w dieslach, czy podobnie jak w Tiguanie zapychający się filtr cząstek stałych.

Zobacz: Polecane hybrydy plug in 2021

Benzyna wypada tutaj znacznie lepiej, a i hybryda mimo nowatorskich rozwiązań, prezentuje sobą bardzo wysoki poziom. Pochwalić nie można za to wykończenia wnętrza, które jest typowo japońskie, co przekłada się na wiele twardych plastików i niezbyt gustowny design. W kwocie 60 tys. zł należy przygotować się raczej na model przed liftingiem, czyli z lat 2012 – 2014. Na portalach ogłoszeniowych jest mniej więcej po równo modeli z silnikami benzynowymi, jak i dieslami. Całkiem spory odsetek stanowią również hybrydy, które i w tym budżecie można bez problemu znaleźć.

Honda CR-V IV (2012 – 2018)

Kolejny japoński producent i kolejny SUV. Tym razem Honda z modelem CR-V. Jeszcze całkiem niedawno budżet 60 tys. pozwalał na zakup poprzednika, ale z biegiem czasu, już czwarta generacja stała się dostępna w takim przedziale cenowym. Wersje silnikowe, jakie były oferowane w CR-V to 2 benzyniaki (2.0 155 KM, oraz 2.4 185 KM – tylko w autach sprowadzanych), jak i 2 silniki wysokoprężne (1.6 120 KM i 2.2 150 KM po liftingu zastąpiony jednak motorem 1.6 o mocy 160 KM).

Każda z jednostek cechuje się na tyle wysoką wytrzymałością, że ciężko jest im zarzucić jakiekolwiek usterki. Dopiero wyższe przebiegi zaczynają generować usterki, a tym samym koszty, które nie są małe. Samochód oferuje ogrom miejsca w środku, ale wiąże się to niestety z przeciętnym wyciszeniem kabiny, co daje się we znaki zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Kwota 60 tys. zł pozwoli zakupić bogatą wersję sprzed liftingu (2012 – 2014). Wersja po liftingu wymaga już wyłożenia większej gotówki.

Używany SUV do 60 tys. zł – Subaru Forester III (2008 – 2012)

Ostatnia już japońska propozycja w rankingu. Tym razem nieco starszy już model, ale równie ciekawy i z bogatym wyposażeniem. Forester III generacji zniknął z rynku już 9 lat temu. Napędzały go charakterystyczne dla marki silniki typu bokser. Benzynowe: 2.0 o mocy 150 KM oraz jednostka 2.5 o mocach 171 i aż 230 KM. Dostępny był również dwulitrowy diesel o mocy 147 KM. Każdy z wariantów silnikowych oferowany był z napędem 4×4. Mając wybór między benzyną a diesla, warto wziąć pierwszy wariant. Diesle okazały się być po czasie bardzo awaryjne. Począwszy od obracających się panewek, aż po awarie turbosprężarek, a koszty napraw nie są w tym wypadku niskie.

Zobacz: Test Subaru Forester e-Boxer

Sam samochód oferuje bardzo wiele, ale kosztuje nie mało. Przede wszystkim ceniony jest za swój napęd na 4 koła, który bardzo skutecznie radzi sobie w terenie, przez co Forester nie jest tylko przeciętnym podwyższonym autem udającym terenówkę, ale zdecydowanie czymś więcej. Jako używany SUV do 60 tys., Subaru wpasuje się idealnie w te ramy. Za takie pieniądze spokojnie kupimy najbogatszą wersję po liftingu z najmocniejszym silnikiem benzynowym. Forester jest również jednym z najlepszych samochodów rodzinnych, przez niezwykłą praktyczność i przestronność.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Ford
  • Honda
  • Kia
  • Mitsubishi
  • samochód używany
  • Subaru
  • SUV
  • toyota
  • używany
  • volkswagen
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Zobacz
  • Porady

Świadome zaniżanie wypłacanych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniami – co robić?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Od czego zależy kwota ubezpieczenia samochodu? Co warto wiedzieć?

Audi A4 fot: Audi
Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody Audi w leasingu dla firm

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Gdzie można przejechać się sportowym autem w Polsce?

silnik 1.4 t-gdi. fot. KIA
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 T-GDi (Kappa G4LD) Hyundai, Kia – niezawodność, specyfikacja

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT