MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody elektryczne

Polecane hybrydy plug in 2021

  • Bartosz
  • 26 lutego 2021
  • 5 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Czy tego chcemy, czy nie samochody hybrydowe typu plug-in, będą pojawiały się coraz częściej na drogach. Tylko w 2020 roku od stycznia do września pojazdy z takim napędem znalazły prawie 2400 nabywców. Niby niewiele, ale ten segment rynku powiększył się aż o 214%. Producenci skupiają się obecnie w dużej mierze między innymi na hybrydach plug in, bo unijne wymogi dotyczące emisji CO2 nie pozostawiają im wyboru. Przygotowaliśmy kilka propozycji polecanych hybryd plug in (PHEV)  w przyzwoitej cenie.

Volvo XC60 T8 hybrid plug in – 257 900 zł

Lider sprzedaży wśród samochodów premium, ale i lider sprzedaży hybryd plug in spośród marek premium. Volvo XC60 było też w 2020 roku jedną z najlepiej sprzedających się hybryd w ujęciu ogólnym w Europie. Co oferuje ten bestseller? 

Jak na Volvo przystało, XC60 posiada dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy generujący aż 317 KM wspomagany przez turbinę i kompresor. Do tego, dochodzi motor elektryczny o mocy 87 KM. Daje nam to bardzo szybkiego SUV-a, 5,5 sekundy do 100 km/h. Stosunkowo niewielki akumulator – 11,2 kWh, umożliwia pokonanie elektrycznie około 40 kilometrów.  Na samym prądzie nie pojedziemy szybciej niż 125 km/h. Spalanie benzyny? Około 8 litrów w mieście i 11 w trasie. Sprawdź szczegóły na stronie Volvo.

Kia Ceed Kombi Plug-in Hybrid – 141 900 zł

Kia Ceed jest najtańszą hybrydą plug in na Polskim rynku, przynajmniej cennikowo. Dostępna jest jako kombi, a więc oprócz tego, że to ten sam porządny Ceed z 7-letnią gwarancją, to na samym prądzie przejedzie do 57 kilometrów. Niestety jest jeden minus, Ceed z konwencjonalnym napędem ma bagażnik 625 litrów pojemności, podczas gdy w wersji PHEV już tylko 437 litrów. 

Napęd oparty jest o wolnossący silnik benzynowy 1.6 GDi o mocy 105 KM, który połączono tu z motorem elektrycznym o mocy 60 KM. Łączony jest zawsze przenoszony jest przez automatyczną skrzynię biegów 6DCT. Całkowita moc to 141 KM i 265 Nm. Akumulator o pojemności 8,9 kWh z domowego gniazdka naładujemy w około 5 godzin i realnie wystarczyć powinno na około 45 kilometrów. Jeżeli wolisz crossovera, dopłacając około 2000 zł kupisz Kie Xceed.

Przeczytaj także: Rodzinny samochód używany do 50 tys. zł

Renault Captur E-TECH 160 Plug-in Hybrid – 117 800 zł

Renault oferuje na tę chwilę dwa modele z hybrydą plug in, Captur i Megane i można użyć stwierdzenia, że są to najlepsze małe samochody hybrydowe. Oba posiadają dokładnie ten sam napęd. Do polecanych hybryd plug-in wybraliśmy Captura, ponieważ to bardzo dobry miejski samochód i jeden z najlepiej sprzedających się crossoverów.

Zobacz także: Test Renault Captur 1.0 TCe

Wbrew trendowi, Renault w swoich hybrydach plug-in postawiło na wolnossący silnik 1.6 o mocy 90 KM. Jednostka spalinowa współpracuje z rozrusznikoalternatorem HSG oraz silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu hybrydowego w Capturze wynosi 160 KM. Maksymalny zasięg na w pełni naładowanym akumulatorze o pojemności 9,8 kWh wynosi według producenta 65 kilometrów. Realnie, zapewne trzeba od tego odjąć około 10 kilometrów, jednak to i tak dobry wynik. Na samym silniku elektrycznym Captur jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h.

Ford Kuga Plug-in Hybrid – 205 700 zł

Wbrew powszechnym trendom Ford w przypadku hybrydy plug-in postawił na wolnossący silnik spalinowy o dosyć dużej jak na dzisiejsze standardy pojemności 2.5 litra. Jednostka spalinowa wspomagana jest akumulatorem o dużej pojemności 14.4 kWh, który pozwala bez zużywania benzyny na przejechanie do 88 kilometrów. Moc przenoszona jest na koła przez bezstopniową skrzynię eCVT. Łącznie Ford Kuga plug-in hybrid dysponuje mocą 225 KM, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9,2 sekundy.

Wybierając samochód wyposażony w napęd typu plug-in zwracamy uwagę na zużycie paliwa. Ford Kuga pod tym względem wypada bardzo korzystnie na tle konkurencji. Kiedy ładujemy regularnie baterie, zużycie benzyny wynosi średnio 1-1,3 l/100 km. Natomiast po całkowitym rozładowaniu akumulatorów Kuga spala ok. 6,5 l/100 km.

Ford Kuga plug-in hybrid oprócz oszczędnego napędu, osiągnęła 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Kugę wyposażono w liczne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. Należą do nich między innymi:

  • Pre-Collision Assist – działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami do prędkości maksymalnej pojazdu 120 km/h
  • Lane Keeping Alert – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, z funkcją wykrywania krawędzi jezdni
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości (ASLD)

Skoda Superb iV i Volkswagen Passat GTE

Dwa różne modele, różnych producentów, ale z jednej grupy, wyposażone w taki sam napęd. Pod maską znajdziemy jednostkę 1.4 TSI, która nie jest montowana już w żadnym innym modelu grupy VAG – zastąpiono ją 1.5 TSI. W przypadku hybrydy plug in pracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM. Łączna moc całkowita wynosi 218 KM. 

Na samym prądzie przejedziemy około 50 – 55 kilometrów, co dla sporego grona kierowców wystarczy na 2 dni. Akumulator ma pojemność 13 kWh. Jak wygląda spalanie? Przy naładowanej baterii, możemy osiągnąć nawet 2-3 litry na 100 km. Jazda w trybie hybrydowym, odwdzięczy się spalaniem w mieście  4-5 litrów, a na autostradzie około 8 litrów. Obydwa samochody mają tryb doładowywania baterii z silnika spalinowego. Nie radzimy go używać, bo spalanie skoczy do 10-14 litrów.

Superb w wersji hybrydowej plug in, w 2020 roku znalazł 5000 chętnych, co daje mu 5 miejsce w zestawieniu najlepiej sprzedających się hybryd z wtyczką.

Cennik za Superba plug in zaczynają się od 168 800 zł, a Passata z wtyczką kupimy już za 197 000 zł, natomiast występuje on tylko w wersji kombi.  

Mercedes-Benz A 250 e – 171 300 zł

Klasa A Mercedesa w wersji hybrydowej plug-in posiada znany z PSA silnik 1.3, który w tym przypadku oczywiście łączy się z elektrykiem, a ich łączna moc to 218 KM. Na pokładzie zamontowano baterię o dosyć dużej pojemności 15,6 kWh. Wystarczy na pokonanie w trybie bezemisyjnym realnych 50 kilometrów. Niestety kiedy prąd się wyczerpie, malutki silniczek musi się sporo napracować, żeby z powrotem naładować baterię. Wtedy zużycie paliwa drastycznie wzrasta.

Przeczytaj także: Najtańsze samochody elektryczne w Polsce

BMW 330e – 215 000 zł

Bawarczykom tak samo jak innym producentom nie pozostaje nic innego, tylko produkcja hybryd plug in. Z oferty BMW polecamy, serię 3 oznaczoną jako 330e, bo jest to wyśmienity samochód, którym rewelacyjnie się jeździ.  

Hybrydowe BMW 3 napędza dwulitrowy benzynowy turbodoładowany silnik generujący 184 KM i jednostka elektryczna o mocy 113 KM, co łącznie daje 252 KM. Mamy tutaj ciekawą funkcję XtraBoost, dzięki której przez 10 sekund zyskujemy dodatkowe 41 KM.

Hybryda plug in w BMW 3 korzysta z baterii o pojemności 12 kWh, która w codziennym miejskim ruchu powinna wystarczyć na przejechanie około 45-50 kilometrów. W czasie jazdy hybrydowej, czyli korzystania zarówno z silnika spalinowego jak i elektrycznego zużycie paliwa raczej nie powinno przekroczyć średnio 5 l/100 km.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a maksymalna prędkość to 230 km/h.

Zobacz także: Test BMW 3 2.0 diesel

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Hybrid
  • hybryda
  • hybryda plug-in
  • plug-in
  • Samochody hybrydowe
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT