MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Używane BMW do 30 tys. zł – jaki model wybrać?

  • Bartosz
  • 30 września 2021
  • 5 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Używane BMW to jedne z najpopularniejszych samochodów na polskim rynku. Cieszą się dobrą opinią, a cenione są w szczególności za bardzo dobre właściwości jezdne. Jeżeli zastanawiasz się, jakie używane BMW do 30 tys. zł wybrać, sprawdź kilka propozycji.

BMW Serii 3 E90/E91

BMW serii 3 generacji oznaczonej jako E90 (sedan) oraz E91 (kombi) są jednymi z najpopularniejszych używanych modeli producenta z Monachium. Występują jeszcze odmiany E92 (coupe) i E93 (kabriolet), ale ciężko je dostać w budżecie do 30 tys. zł.

Model ten jest tak popularny zapewne ze względu na swój charakter i wspaniałe właściwości jezdne. Omawiana generacja serii 3 uznawana jest za jeden z najlepiej prowadzących się samochodów klasy średniej. Właściwości te wynikają między innymi ze wzdłużnie umieszczonego silnika, który głęboko wchodzi do kabiny – uzyskano dzięki temu optymalny rozkład masy. Ma to niestety swoje wady, gdyż wnętrze jest ciasne.

W BMW E90 deska rozdzielcza jest prosta, ergonomiczna, nie ma zbyt wielu przycisków – zaprojektowano ją ponadczasowo, zatem po kilkunastu latach od premiery nadal wygląda świeżo. Najbardziej poszukiwane są wersje z systemem iDrive, który połączony był z dużym centralnym wyświetlaczem. Materiały użyte do wykończenia są trwałe i dobrze znoszą długie lata użytkowania.

Typowe usterki BMW 3 E90/E91

Używane BMW serii 3 E90/E91 jest generalnie trwałym samochodem i nie ma z tym modelem wielu problemów – dotyczy to jednak takich podzespołów jak zawieszenie, skrzynia biegów, układ hamulcowy itp. Czasami zdarza się awaria elektronicznej blokady kierownicy. Problemy z napędem xDrive pojawiają się tylko jeżeli nie był on serwisowany oraz bardzo intensywnie użytkowany. Negatywnie na kondycję xDrive wpływa jazda ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach. Największym jednak źródłem problemów w E90/E91 są jednostki napędowe.

Jaki silnik wybrać w BMW E90/E91

Szukając możliwie najtańszego w utrzymaniu i zakupie wariantu BMW 3, warto rozglądać się za silnikami benzynowymi. Polecić możemy w BMW do 30 tys. jednostkę 2.0 o oznaczeniu N46, która produkowana była do 2007 roku i posiada dosyć prostą konstrukcję włącznie z pośrednim wtryskiem paliwa. Nowsza wersja silnika 2.0 z wtryskiem bezpośrednim ma oznaczenie N43.

Najlepszym wyborem w BMW 3 są odmiany sześciocylindrowe o pojemności 3.0 – zarówno benzynowe jak i diesla. To najtrwalsze silniki, szczególnie te benzynowe z pośrednim wtryskiem paliwa, montowane przed liftingiem.

Benzynowa wersja 2.0 N52 słynie z kiepskiej jakości głowic, zatem lepiej wybrać nowszą odmianę z bezpośrednim wtryskiem o oznaczeniu N53. W przypadku diesla bardzo trwałą jednostką jest M57 oraz N57, które cechują się wysoką trwałością, a problemy wynikają jedynie z ogromnych przebiegów. Szukając tego modelu, warto wiedzieć, że odmiany z silnikami 3.0 są zauważalnie droższe niż te z jednostką dwulitrową.

Sprawdź: Test BMW Serii 3 G20

BMW Serii 1 E81/E87

Seria 1 to najmniejszy i najtańszy przedstawiciel bawarskiej marki, produkowany w latach 2004 – 2013. Ten model BMW do 20 tys. zł można bez problemu kupić w przyzwoitym stanie technicznym, a do 30 tys. znajdziemy zadbany egzemplarz z ostatnich lat produkcji 2012 – 2013.

Z uwagi na dosyć dobrą jak dla BMW relację ceny do roku produkcji i stanu egzemplarza, seria 1 cieszy się w naszym kraju dużą popularnością. Wpływ na to ma również to, jakie ten samochód daje doznania z jazdy. Posiada tylny napęd, co jest ewenementem w klasie kompaktowej, a przy tym prowadzi się niemalże jak gokart. Ogromną rolę odgrywa też idealne rozłożenie masy samochodu.

Wnętrze serii 1 jest ciasne, ale za to zrobiono je z dobrych jakościowo tworzyw. Jedynie spasowanie deski rozdzielczej mogłoby być lepsze. Ergonomia jest typowa dla BMW, czyli rewelacyjna. Mała przestrzeń potęgowana jest typową dla BMW cechą, mianowicie “otula” ono kierowcę.

Typowe usterki BMW serii 1 E81/E87

Seria 1 ma nieco problemów z elektroniką, która nie wytrzymała próby czasu. Psuje się w niej przycisk do uruchamiania samochodu (występuje w modelach poliftowych – po 2007), moduł świateł i świec żarowych. Zdarza się też, że nie da się zamknąć szyb. Często awarii ulega elektryczne wspomaganie, które związane jest z uszkodzeniem modułu EPS. Pozostałe usterki dotyczą stricte samego silnika.

Jaki silnik wybrać w BMW 1 E81/E87

Używane BMW serii 1 E80/E81 posiada ogromną paletę silników benzynowych i diesla. Niestety tylko niektóre wykazują się trwałością i bezawaryjnością. Kompaktowe BMW do 30 tys. zł dostępne będzie w większości z silnikiem 2.0 benzynowym lub diesla. Wersje sześciocylindrowe występują najczęściej w wersji nadwozia coupe i kosztują powyżej założonego budżetu.

Bardzo dobre opinie użytkowników ma silnik benzynowy 2.0 o mocach 129 KM, 122 KM, 143 KM, 150 KM i 170 KM. Jednostka ta jest niewysilona i zapewnia wystarczającą dynamikę dla niewielkiego kompaktu. Silniki te posiadają jednak pewne mankamenty. W wersjach 129 KM i 150 KM uszkodzeniu ulega napinacz łańcucha rozrządu. W mocniejszej odmianie 143 KM i 170 KM awarii ulegają wtryskiwacze, pompa paliwa i cewki zapłonowe.

Diesle w serii 1 nie należą do najlepszych. Po liftingu w 2007 roku silniki te mają rozrząd usytuowany od strony wnętrza auta, co powoduje, że naprawy są bardzo drogie. Jeżeli koniecznie chcesz diesla zwróć uwagę na wersję 118d z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM i oznaczeniu M47. Uważana jest ona za dosyć trwałą konstrukcję, co nie oznacza, że całkiem wolną od wad. Zdarzają się w niej awarie przekaźników świec żarowych, wtryskiwaczy, turbosprężarki i koła dwumasowego.

Sprawdź: Używany sedan do 40 tys. zł – jakie auto klasy średniej wybrać?

BMW X3 E83

X3 pierwszej generacji to SUV BMW do 30 tys. zł, którym warto się zainteresować. Pomimo iż BMW X3 zostało wprowadzone do sprzedaży w 2003 roku, nadal wygląda świeżo. Dobre właściwości jezdne jak na SUV-a, przestronne wnętrze przy średniej wielkości gabarytach zewnętrznych oraz bezawaryjność (niektóre silniki) sprawiają, że X3 1gen. jest poszukiwanym samochodem, a zadbane egzemplarze trzymają wysoką cenę. 

Niezmiernie ważną cechą X3 E83 jest napęd na cztery koła xDrive. Wpływa on na prowadzenie, ale i na bezpieczeństwo – tym bardziej, że napęd ten jest niezwykle skuteczny. Po przebiegu ok. 100 tys. km pojawia się jednak bardzo często z nim problem. Można temu zapobiegać, wymieniając regularnie olej.

Sprawdź: Jaki używany SUV do 40 tys. zł wybrać?

Jaki silnik wybrać w BMW X3 E83

Na rynku dominują głównie egzemplarze z silnikami wysokoprężnymi. Najpopularniejszy z nich to jednostka 2.0 o mocy 150 KM M47 występowała w latach 2003 – 2007. Można ją polecić, chociaż nie jest całkiem wolna od wad – do typowych usterek należą zacinające się klapy w układzie dolotowym, które potrafią się urwać i wpaść do silnika. Niewątpliwą zaletą tego silnika są tanie naprawy. Nowsza odmiana jednostki 2.0 ma moc 143 KM oraz 177 KM, ale jest droższa i bardziej skomplikowana w naprawie. Posiada wtryskiwacze piezoelektryczne, awaryjną turbinę i rozciągający się łańcuch rozrządu.

Najlepszym stosunkiem mocy do spalania charakteryzuje się diesel 3.0. Jest on dosyć trwały, ale nie całkiem pozbawiony uciążliwych usterek. W tym przypadku musimy przygotować więcej gotówki na naprawy niż w przypadku silnika 2.0d.

Chyba najtańszym rozwiązaniem będzie zakup X3 z silnikiem 2.5 M54, który dobrze współpracuje z LPG. Warto zamontować gaz, bo spalanie wynosi średnio 15 l/100 km. Wiele okazyjnych cenowo BMW i innych samochodów znajdziesz na Allegro.

Przeczytaj również:

  • Kupno używanego samochodu – kompletny przewodnik
  • Jak sprawdzić historię samochodu używanego?
  • Co sprawdzić przed kupnem samochodu używanego?

Artykuł sponsorowany

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • BMW
  • BMW1
  • BMW3
  • BMWX3
  • jak sprawdzić auto używane
  • samochód używany
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

1 comment
  1. Mateusz pisze:
    11 października 2021 o 17:09

    Ciekawy artykuł, używałem bmw e81 2 lata problem z elektronika miałem praktycznie cały czas. teraz kupiłem z Niemiec e90 fajne wyposażenie, i nie musiałem się o nic martwic.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT