Renault wprowadza na rynek nowe Clio V oraz Captur z silnikami wyposażonymi fabrycznie w instalację LPG. Silnik zasilany dwoma paliwami to jednostka 1.0 TCe 100 KM. Jak wygląda cennik Clio i Captura z LPG?
Samochody zasilane LPG w Polsce cieszą się niesłabnącą popularnością. Są to jednak głównie auta starszego typu posiadające silnik z pośrednim wtryskiem paliwa. W przypadku najnowszych jednostek instalacja gazowa nie jest już tak opłacalna. Renault postanowiło zaspokoić potrzeby wielu klientów, oferując dwa bardzo popularne modele, Clio i Captur zasilane w LPG.
Zobacz również: Test Renault Clio V 1.0 TCe
Jaki silnik w Capturze i Clio z LPG?
Zarówno Captur, jak i Clio oferowane są z LPG w połączeniu z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Jednostka generuje 160 Nm maksymalnego momentu obrotowego i potrafi rozpędzić Clio do setki w czasie 11,8 sekundy. Zużycie LPG wynosi w cyklu mieszanym 6 l/100 km. Captur przyśpiesza do setki w 13,3 sekundy. Spalanie producent nie podaje.
Ważne jest to, że Captur i Clio mają montowane LPG w zakładzie produkcyjnym Renault, a nie przez dealera. Podobnie sprawa przed laty wyglądała z Oplem Astrą J z LPG.
Renault od początku wszystko przemyślało i już na etapie projektowania silnika 1.0 TCe brało pod uwagę zasilanie w LPG. Konstrukcja jest więc do tego dostosowana i gaz nie ma wpływu na żywotność silnika. Klient otrzymuje pełną gwarancję. Tak samo, jak w przypadku standardowego silnika.
Zbiornik na LPG w Clio mieści 32 litry gazu, a w Capturze 40 litrów. Umieszczone są one w miejscu koła zapasowego. Przełączanie z LPG na benzynę odbywa się automatycznie.
Sprawdź: Test Renault Captur 1.0 TCe
Ceny Renault Captur i Clio z LPG
Renault Clio z LPG dostępne jest od wersji wyposażenia ZEN. 1.0 TCe 100 KM LPG kosztuje od 60 900 zł. Bez instalacji gazowej zapłacimy o 3000 zł mniej, czyli 57 900 zł. Inne odmiany wyposażenia nie są dostępne z LPG.
Renault Captur 1.0 TCe z LPG w wersji wyposażenia ZEN kosztuje do 70 900 zł. Wersja INTENSE od 79 400 zł.