MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Używany Opel Astra J IV (2009-2015)

  • Bartosz
  • 10 kwietnia 2019
  • 6 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Używany Opel Astra J stanowi jedną z ciekawszych propozycji samochodu kompaktowego z drugiej ręki. Jest on bardzo poszukiwana na rynku wtórnym. Czwarta generacja Opla mocno odstaje in plus pod wieloma względami od swoich poprzedników.

Opel Astra czwartej generacji zadebiutował na rynku w 2009 roku tylko jako pięciodrzwiowy hatchback. Rok później do oferty weszła wersja kombi nazwana Sports Tourer. W 2011 wprowadzono wersję trzydrzwiową GTC. W roku 2012 Astra została poddana liftingowi, a wraz z nim pojawiła się odmiana sedan i OPC. Produkcję zakończono w 2015 roku. Natomiast sedan oferowany jest do dzisiaj (kwiecień 2019 r.), równocześnie z piątą generacją.

Czwarta generacja Astry powstała na zupełnie nowej płycie podłogowej jednak jej technologia nie w każdym aspekcie była nowoczesna. Zawieszenie skonstruowano bardzo prosto. Z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu zaś belka skrętna z drążkiem Watta. Dużo nowocześniej było pod maską. To za sprawą całkowicie nowych benzynowych jednostek turbodoładowanych.

Wnętrze w porównaniu do trzeciej generacji zostało zaprojektowane nowocześniej i wykonano je z dużo lepszych materiałów. Zarówno wewnątrz, jak i zewnątrz Astra J upodobniła się do większej Insignii. Odziedziczyła po niej także sporą ilość przycisków na desce rozdzielczej. Za co zresztą od samego początku krytykowano obydwa samochody.

Test długodystansowy Opla Astry 1.4 Turbo

Używany Opel Astra J IV (2019-2015) – dane techniczne

Astra oferowana była w nadwoziu hatchback 3 i 5-drzwiowym, kombi, sedan. Powstał również kabriolet zbudowany na bazie jotki, Cascada. Trzydrzwiowy hatchback oznaczony był jako GTC i wyróżniał się na tle innych odmian długością, rozstawem osi i pojemnością bagażnika.

Hatchback 5d

  • Długość 4419 mm
  • Szerokość 1814 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
  • Wysokość 1510 mm
  • Rozstaw osi 2685 mm
  • Rozstaw kół – przód 1541 mm, tył 1551 mm
  • Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1235 l
  • Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l

Hatchback 3d GTC

  • Długość 4466 mm
  • Szerokość 1840 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
  • Wysokość 1482 mm
  • Rozstaw osi 2695 mm
  • Zwis przedni 968 mm, tylny 803 mm
  • Prześwit 125 mm
  • Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 380 l

Hatchback 3d OPC

  • Długość 4446 mm
  • Szerokość 1840 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
  • Wysokość 1489 mm
  • Rozstaw osi 2695 mm
  • Rozstaw kół – przód 1577 mm, tył 1577 mm
  • Prześwit 90 mm
  • Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 380 l

Kombi

  • Długość 4698 mm
  • Szerokość 1814 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
  • Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1814 mm
  • Wysokość 1535 mm
  • Rozstaw osi 2685 mm
  • Rozstaw kół – przód 1544 mm, tył 1558 mm
  • Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1550 l
  • Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
  • Maksymalna ładowność 592 kg

Sedan

  • Długość 4658 mm
  • Szerokość 1814 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
  • Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1814 mm
  • Wysokość 1500 mm
  • Rozstaw osi 2685 mm
  • Rozstaw kół – przód 1544 mm, tył 1558 mm
  • Zwis przedni 974 mm
  • Zwis tylny 999 mm
  • Prześwit 150 mm

Używany Opel Astra J IV (2019-2015) – silniki

Silników w Astrze J oferowanych było mnóstwo. Wszystkie to jednostki czterocylindrowe o pojemności od 1.4 do 2.0. Najsłabsze były wolnossące benzyniaki 1.4 o mocy 87 KM i 100 KM. Nieco mocniejszy również wolnossące 1.6 o mocy 115 KM. Najnowsze konstrukcyjnie to turbodoładowane 1.4 o mocy 120 KM i 140 KM. Od 2012 roku mocniejsza odmiana 1.4 Turbo oferowana była z fabryczną instalacją LPG. Doładowany był także silnik 1.6 o mocy 180 KM z pośrednim wtryskiem, a od 2012 roku zastąpiła go wersja SIDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 170 KM i 200 KM. Najmocniejszy silnik dostępny był tylko w wersji OPC, 2.0 Turbo o mocy 280 KM.

Diesli było równie dużo. Konstrukcje fiata o pojemności 1.3 CDTi 95 KM, 2.0 CDTi 160 KM, 165 KM, a w wersji Bi-Turbo 195 KM. Dostępne były także diesle GM 1.7 CDTi 110 KM, 120 KM i 130 KM. Jednostki te powstały na bazie silników Isuzu, stosowanych w trzeciej generacji Astry. Po faceliftingu diesle o pojemności 1.7 zostały zastąpione konstrukcjami Fiata – 1.6 110 KM i 136 KM.

Przeczytaj: Jak autobaza.pl uratowała mnie przed handlarzem oszustem

Spośród benzyniaków zdecydowanie najlepsza będzie jednostka 1.4 Turbo o mocy 120 KM lub 140 KM. Trzeba zwrócić uwagę na to, że Astra jest ciężka jak na samochód kompaktowy. Silniki słabsze nie są w stanie jej sprawnie napędzić. 1.4 Turbo będzie do tego optymalny. Zużywa przy tym racjonalne ilości paliwa. Realne spalanie wynosi ok. 7- 8 l/100 km. Nie jest to również silnik awaryjny. Co prawda posiada koło dwumasowe, jednak nie psuje się ono nad wyraz często. 1.4 Turbo posiada również pośredni wtrysk paliwa, co daje możliwość zasilania go LPG.

Dowiedz się wszystkiego o silniku 1.4 Turbo Ecotec

Mamy jeszcze doładowany silnik 1.6, ale jest on trudno dostępny jako używany Opel Astra J. Poza tym sporo pali.

Jeśli potrzebujesz diesla, warto rozglądać się za jednostką 1.7. Jest ona dopracowana i nie boryka się z większymi problemami. Pamiętać trzeba, jednak że używany Opel Astra J z silnikiem diesla najprawdopodobniej będzie miał duży przebieg. W jednostce wysokoprężnej wiąże się to ze sporymi wydatkami. Naprawy mogą wymagać takie elementy jak koło dwumasowe, turbina, wtryskiwacze czy DPF. Są to jednak typowe bolączki każdego ropniaka.

Używany Opel Astra J IV (2019-2015) – wnętrze

Wnętrze Astry czwartej generacji nie jest przesadnie obszerne, pomimo sporych jak na tę klasę rozmiarów zewnętrznych. O ile z przodu wygodnie mogą podróżować wysokie osoby, tak z tyłu ilość miejsca jest przeciętna. Niektórzy konkurenci oferują trochę więcej. Astra J ma wnętrze dobrze i solidnie wykończone. Materiały na desce rozdzielczej, jak i tapicerka są odporne na zużycie. Używany Opel Astra J nie będzie miał więc zniszczonego wnętrza, nawet przy sporym przebiegu.

Fotele w podstawowej wersji są wygodne ale nie zapewniają najlepszego trzymania bocznego. W niektórych wersjach jako opcję można było zamówić niezwykle wygodne fotele AGR o dużym stopniu regulacji. Ergonomia wnętrza jest na dobrym poziomie.

Eksploatacja

Zawieszenie Astra 4 ma zestrojone dosyć komfortowo, dobrze wybiera nierówności, a przy tym prowadzi się stabilnie. Z uwagi na prostą konstrukcję jest ono tanie w naprawie. Jako opcja występowało zawieszenie FlexRide. Zastosowano w nim amortyzatory o zmiennej sile tłumienia, którą możemy sami ustawić z poziomu komputera pokładowego. Do wyboru jest tryb Sport – zawieszenie się utwardza, Tour – najbardziej komfortowe, Auto – charakterystyka dobierana jest przez komputer.

Samochód jest bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją. Jeśli więc używany Opel Astra J ma korozję to, możemy być niemal pewni, że była przeprowadzana naprawa blacharska.

Dużą bolączką Astry jest skrzynia biegów M32. Słynie ona z awaryjności. Uszkodzeniu ulegają łożyska i koła zębate. Najgorzej jest w początkowych latach produkcji. Po faceliftingu została one nieco zmodernizowana i problem wyeliminowano. Niestety producent zalewał przez cały okres produkcji zbyt mało oleju do skrzyni biegów. Poza tym pracuje ona bardzo nieprecyzyjnie i nie lubi szybkiej zmiany przełożeń.

Używany Opel Astra J może mieć czasami problemy z występowaniem stuków w zawieszeniu. Zazwyczaj jest to bardzo błaha usterka i wymaga wymiany gumowo-metalowych elementów. Przy ostrym traktowaniu, szybszemu niż byśmy się spodziewali, zużyciu mogą ulec tarcze hamulcowe. Zdarza się również, że na tarczy powstanie rant, który przy wyższej prędkości ociera o klocek i słychać pisk.

Niestety piętą achillesową Astry jest zbyt duża masa własna – średnio waży więcej o ok. 200 kg w stosunku do konkurencyjnych modeli kompaktowych. Najbardziej czuć to podczas szybszej jazdy, szczególnie po zakrętach. Nie da się ukryć, że Opel prowadzi się ociężale. Negatywnie wpływa to również na dynamikę i spalanie.

Używany Opel Astra J jest dobrą alternatywą dla innych kompaktów. Jego dużymi zaletami jest niezawodność, dobra jakość wykonania i niskie koszty eksploatacji. Pomimo że konkurencja w niektórych aspektach jest lepsza, to na używanego Opla Astrę J jest bardzo duży popyt. Przyczynia się do tego głównie niska cena używanych egzemplarzy, a także nieduża awaryjność. Nawet jeżeli dojdzie do awarii,  nie ma problemu ze znalezieniem części zamiennych. Ich ceny plasują się raczej na średnim poziomie.

Średnie ceny używanego Opla Astry J

  • 2015 r.  – 40 373 zł
  • 2014 r.  – 36 521 zł
  • 2013 r.  – 35 424 zł
  • 2012 r.  – 30 121 zł
  • 2011 r.  – 28 056 zł
  • 2010 r.  – 26 613 zł
  • 2009 r.  – 18 420 zł

Chcąc jednak kupić samochód w dobrym stanie, do powyższych cen trzeba doliczyć ok. 8 000 zł. Dużo Astr pochodzi albo z importu, albo jest poflotowe. Pierwsze z oczywistych względów mogą mieć niejasną przeszłość, drugie zaś zazwyczaj są w bardzo ubogiej wersji wyposażenia.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Astra
  • Astra J
  • opel
  • używany
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT