Silnik 1.5 TSI – opinie, usterki, eksploatacja

następca 1.4 TSI

116

Silnik 1.5 TSI wszedł do produkcji w 2017 roku, debiutując w Volkswagenie Golfie 7. Jest to nowa konstrukcja, która zastępuje jednostkę 1.4 TSI. Nowy silnik 1.5 TSI jest od swojego poprzednika mocniejszy i zużywa mniej paliwa.

Obecnie nowy silnik 1.5 TSI oferowany jest w znacznej większości samochodów osobowych z grupy Volkswagena. Znajdziemy go w Golfie, Passacie, Tiguanie, T-Rocku, Sportsvanie, Octavi, Superbie, Karoqu, Kodiaqu, Leonie, Atece.

1.5 TSI nie jest silnikiem zaprojektowanym od podstaw na nowo, lecz gruntownie przeprojektowanym 1.4 TSI. Nawet serię, z której pochodzi nowy silnik, oznaczono symbolem EA211 evo.

Silnik 1.5 TSI – budowa

Silnik 1.5 TSI jest oczywiście czterocylindrowy i turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego dokładna pojemność to 1498 m3 – średnica cylindra 74,5 mm; skok tłoka 85,9 mm.

W silniku 1.5 TSI ciśnienie wtrysku wynosi 350 bar, co jest wartością znaczną jak na silnik o zapłonie iskrowym.

silnik 1.5 TSI
Silnik 1.5 TSI EA211 evo. fot: VW

Silnik 1.5 TSI wyposażony jest w system dezaktywacji cylindrów ACT. Jest to układ znany już z poprzedniej jednostki 1.4. Przy niskim obciążeniu zamykane są zawory dwóch cylindrów, a silnik pracuje na dwóch pozostałych. Pozwala to ograniczyć zużycie paliwa.

Rozrząd realizowany jest za pomocą paska. Z uwagi na wymogi norm spalin Euro 6d Temp nowa jednostka 1.5 ma filtr cząstek stałych GPF. Przystosowano go do pracy na oleju 0w20. Jak zawsze zalecam wymianę oleju co roku lub maksymalnie przy przebiegu 15 000 km.

Wraz z tym silnikiem po raz pierwszy w Golfie dostępny jest tryb żeglowania. Jadąc ze stałą prędkością i bez przyspieszania silnik jest całkowicie wyłączany. System ten działa tylko z automatyczną przekładnią DSG. Wówczas energię do działania systemów elektronicznych dostarcza litowo-jonowy akumulator.

Silnik 1.5 TSI występuje w dwóch wariantach mocy:

Silnik 1.5 TSI 130KM

Wersja 130KM o kodzie DACA osiąga 200 Nm w zakresie 1400 – 4000 obr/min. Maksymalna moc osiągana jest przy 4750 obr/min.

silnik 1.5 TSI 130KM
Przebieg mocy i momentu obrotowego w silniku 1.5 TSI 130KM. fot: VW

Jednostka ta pracuje w cyklu Millera, co pozwala zmniejszyć straty podczas sprężania, a stopień kompresji wynosi 12.5:1. Tuleje cylindra są tu odlewane z żelaza.

Ciekawostką jest zastosowanie w nim turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VTG. Do tej pory technologia ta stosowana była tylko w silnikach diesla. Jest to więc nowość w jednostce benzynowej. Kąt ustawienia łopatek realizowany jest nie za pomocą podciśnienia tylko elektronicznie. Turbina VTG znacznie poprawiła elastyczność i reakcję na dodanie gazu od najniższych obrotów. Cały układ doładowania wraz ze sprężarką jest teraz dostosowany do wysokich temperatur – w benzynowym silniku są one wyższe niż w dieslu.

Silnik 1.5 TSI 150KM

Odmiana o mocy 150KM i momencie obrotowym 250 Nm, którym dysponuje w zakresie obrotów 1500 – 3500, oznaczona jest kodem DADA. Moc maksymalna dostępna jest przy 5000 obr/min.

Silnik 1.5 TSI w wersji 150 KM pracuje w cyklu Otta, a nie tak jak słabsza wersja w cyklu Millera.

Wersja stu pięćdziesięciu konna ma cylindry wykonane w technologii APS. Aluminiowy blok posiada nanoszony plazmowo proszek, który daje strukturę z mikroporami. W nich utrzymuje się olej silnikowy, przez co film olejowy jest grubszy. Pozwala to znacząco obniżyć zużycie cylindra przy pracy na zimno i poprawia odporność silnika na tzw. spalanie stukowe. W tym względzie Volkswagen pomyślał przyszłościowo dostosowując tę jednostkę do prac w układzie hybrydowm. APS daje odporność materiału na zimne rozruchy, a to właśnie w takich warunkach najczęściej pracują hybrydy. Wariant 110 kW jest także wyposażony w zawory wydechowe wypełnione sodem do celów chłodzenia. Wszystko to dlatego aby materiał wytrzymał temperaturę spalin 1050 stopni Celsjusza, czyli o 170 stopni więcej niż odmiana 130 KM.

W przeciwieństwie do słabszej odmiany wersja 150 KM ma turbosprężarkę bez zmiennej geometrii.

Silnik 1.5 TSI – awarie

Silnik 1.5 TSI to jednostka bardzo świeża i na razie nie słyszy się o większych awariach.

edycja 31.07.2019

Jest jednak problem, który spędza sen z powiek posiadaczom samochodów każdej marki z grupy Volkswagena wyposażonych w silnik 1.5 TSI.  Jak możecie przeczytać w poniższych komentarzach w tym silniku występuje szarpanie podczas ruszania. W tej sprawie pisało do nas także kilku czytelników. Problem więc jest dosyć poważny.

Szarpanie czyli tzw. efekt kangura występuje najczęściej przy manualnej skrzyni biegów.

Może ci się spodobać
116 Komentarze
  1. tex

    Bzdura totalna posiadam ten silniczek w skodzie 1,5tsi ACT 2020 rok produkcji skrzynia manualna pięknie pracuje nie szarpie jest dynamiczny i bardzo elastyczny w działaniu a do tego przy spokojnym przemieszczaniu się z stałą prędkością fajnie odłącza i wznawia pracę cylindrów 4na2 i odwrotnie bez żadnej zmiany w charakterystyce pracy dopiero przejechałem 4500tys kilometrów ale dla mnie silnik jest rewelacyjny czego nie można już powiedzieć o skrzypiących elementach w wykończeniu wewnątrz ale to szczegół to jest skoda Czesi nad tym muszą popracować i uczyć się od Niemców.

  2. pablo

    1,5tsi 150km, stukanie i szarpanie występuje i nic się z tym nie da zrobić. Trzeba się przyzwyczaić -masakra.

  3. Bogdan

    Ludzie chyba powariowali. Dlaczego wymiana oleju z 0W20 na 5W30?
    Przeciez silnik 1.5 TSI musi latac na 0W20. Ten olej zostal specjajnie wymyslony do 1.5 tsi.
    5W30 tylko na dolewke w malych ilosciach. Tak stoi w ksiazce.

  4. Mariusz

    Witam na dniach mam kupić Tiguan 1,5 – 150 skrzynia manualną czytam o tym szarpaniu to mnie przeraża A jak z wytrzymałością silnika Teraz mam reno captur 900
    2018 rok przejechałem 62000 nic się nie dzieje spalanie małe
    Niech ktoś się wypowie o tych silnikach 1,5

  5. Krzysztof

    Mam golfa 7 Rline silnik 1.5 po przejechaniu 16 tyś musiałem dolać 1 l oleju – nie mogę tego zrozumieć. Serwis twierdzi, że nic się nie dzieje.

    1. Bubba

      ja dolewałem 1l na 1000 km i taka informacja była w książce serwisowej, to twoje 1l na 16 tyś to pryszcz

    2. Artur

      Ja dolałem ok 0,5l po 10tyś km od ostatniej wymiany obecnie 24kkm nalotu 1,5tsi DADA olej motul 5w30. Dręczy mnie buczenie silnika przy 2400obr ktoś coś ma podobnie?

  6. Radek

    W marcu 2020 kupilem superba 1.5 tsi 150km jak dotad auto ma 6k przebiegu.
    Jezdzilem różnymi autami z różnymi silnikami ale bezposrednio wczesniej 1.9tdi
    Co do mocy w superbie wieksza ale moment niższy jednak przyspieszanie/elastycznosc porownywalna roznice pojawiaja sie przy podjazdach gdzie dieslem nie zmienialem biegu tu musze go zredukowac. Roznica widoczna na stromych podjazdach.
    Co do kangurzenia jak do tej pory przy przebiegu 5k po ruszeniu na 1 po podkreceniu obrotow i zmiane na 2 po puszczeniu sprzegla jakby go przydusilo sytuacja jednorazowa – nie robie problemow(byc moze zla obsluga)
    Nigdzie nie moglem znalezc informacji ani auta do jazdy testowej wszedzie l&k 2.0 tsi chodzilo jak zloto wiec auto odebralem z dusza na ramieniu. Mialem okazje jezdzic octavia 3 z 1.4tsi bez problemow wiec nie nastawialem sie negatywnie do tego silnika.
    Co do spalania ok 6l/100km przy jezdzie normalnej ( jazda jak zawalidroga nie jeat moja specjalnoscia)
    Co do oleju jeszcze nie wzial ani kropli.
    Jedyny mankament to system multimedialny a w zasadzie wyswietlacz ktory pokazywal piksele przy podpietym telefonie. Po zmianie softu problem znikl

  7. Marcin

    W czerwcu odebrałem vw golf 7 variant 1.5 tsi silnik o symbolu DPBA. Jak na razie golfik jeździ ok, bo jest nowy. Spalanie takie jak w dieslu i jest dobrze!!!

  8. Artur

    W 1,5tsi 150 po ok 15tyś przebiegu pojawiło się metaliczne terkotanie pod maską, po uruchomieniu silnika jest słyszalne głośno zwłaszcza gdy zimny i brzęczy jeszcze przez kilka sekund , przyczyną jest cięgno zaworu recyrkulacji spalin z turbiny, dostało luzu i brzęczy, auto jedzie na serwis problemy mogą występować we wszystkich tsi

  9. Marian

    Przesiadłem się z Octavii III 1.4 150KM 2016r. na taką samą tylko 1.5 150KM 2020r. Zaskoczenie po pierwszych kilometrach – CO TAK GŁOŚNO WARCZY !!! Ogólnie wersja rocznika 2020 (jak wiadomo schodzący z produkcji) jest głośniejsza wewnątrz i to tak , że dłuższa jazda nie jest fajna. Nie odczuwam też lepszego przyśpieszenia a nawet jak by mniej ochoczo rwała się niż poprzedni 1.4. Spalanie mnie nie interesuje bo auto służbowe.

    1. Nikodem

      Większy stopień sprężania robi swoje, ale ja osobiście nie zauważam, że w ogóle pracuje przy prędkościach 90-140 (a słuch mam dobry)

  10. Roman

    A ja zastanawiam się dlaczego ludzie kupują produkty firmy VAG. Po tym jak potraktowano klientów w związku z aferą dieslowską, po słynnych wpadkach z rozciągającymi się łańcuchami rozrządu, po spalaniu absurdalnych ilości oleju w silnikach i wielu wielu wielu innych problemach jakoś mi nie żal „szczęśliwych” nabywców. Gdyby tak ktoś chciał jeszcze bardziej docenić walory VW to proponuję zmiażdżyć sobie grubość warstwy lakieru na nowych samochodach. Podpowiem – nie przekracza 60 mikronów. Jest tyle świetnych samochodów na rynku, po co komu Volkswagen?????

    1. Bartosz

      Z tą grubością lakieru na pewno tak nie jest. 60 mikronów mają, ale we wnękach, zresztą jak wszystkie marki. Normalna grubość lakieru na na elementach zewnętrznych w nowych VW waha się ok. 100 – 120 mikronów.

  11. Henryk

    Umnie zwiększyło się spalanie szczególnie na zimnym silniku po zmianie oleju na 5w30.

  12. Henryk

    Halo.Mam audi a3 1.5 tfsi 2018r dsg. Wszystko funkcjonuje normalnie.
    Po przejechaniu 15 T.km spalanie ogólne 6.8L.przy trasach zmiennych zawsze wyżej o10 km./ godzi.
    Jedyny mój błąd był zmiennienie oleju po 10 T.km. na 5w30 co spowodowało większym zużyciem o 1litr bęzyny szczególnie na zimnym silniku.

  13. Jan

    Ludzie ja mam 1.5tsi Octavia i mam 350 tyś zrobione i jeździ jak nowa więc czego chcecie?

    1. Jan

      Czy możesz coś więcej powiedzieć? Manual, DSG ? Co ile wykonywany serwis olejowy i interwały przeglądów?

  14. Marek

    przejechałem 100 tysięcy na 1,4 tsi golf VII 2017 rok – samochód bez żadnej usterki. Mam Tiguana 1,5 tsi act 150 km – spoko. Bez problemowo i przyjemnie

  15. Piotr

    Aktualizacja dla wszystkich co są zainteresowani 1,5tsi. Moje autko wyprodukowane w październiku 2019, poszarpuje. Serwis skody powiedział że nic z tym nie zrobi bo auto nie jest na liście do akcji serwisowej. Do tego zauważyłem kolejny feler tego silnika. Podczas dłuższego zjazdu z górki, gdy zaczynamy leciutko dodawać gazu aby auto nie wytrącało prędkości, samochód zaczyna poszarpywac!!!

    1. Karol

      W moim Touranie 1.5 150km zaktualizowano oprogramowanie i szarpanie ustało. Na czas serwisu miałem Passata 1,4 TSI 150km i przekonałem się, że ten silnik nie ma takiego TURBOLAGA jak mój. To jest bardzo denerwujące kiedy długo czekam na rozkręcenie turbiny a gdy zaczyna pompować muszę zmienić bieg i od nowa czekać na doładowanie. Elastyczność Passata było o wiele lepsza. Postanowiłem pojechać na hamownię i sprawdzić osiągi.

  16. Ewa

    Witam , od 2001 r jeżdżę vw golf 4 jest okey ale już przydałoby się zmienić , wzięłam jazdę próbną golfa 7 z silnikiem 15 TSI 150 KM i już miałam kupować miał wszystko wszystkie światła led , podświetlane zakręty , podgrzewane fotele , skóra na kierownicy która tę jes podgrzewana itd. nawet opony zimowe gratis , silnik 15 TSI 150 KM za 86 tyś , coś mnie odpychało ale jeżdżąc przez 19 lat golfem mam taki sentyment do volkswagena . Trochę poczytałam o tym silniku , popytałam w serwisie Volkswagena i Audi gdzie ostrzegano mnie żeby nie kupować auta z silnikiem 15 TSI 130 albo 150 KM uciekać od tego jak najdalej . Zrezygnowałam z kupna i nie żałuję wolę dołożyć kasy i może czas zmienić markę auta np. na Toyotę . Volkswagen to nie to co dawniej trudno , nie chcę nowego auta żeby szarpało , robiło kangury , chcę jeździć bezpiecznie . Pozdrawiam

    1. pawel

      Ja bym radzil Ci kupno Dacia logan chyba bylabys w pelni usatysfakcjonowana (nie obrazajac posiadaczy).A tak na powaznie nie chce mi sie wiezyc w te jazde 19 lat,bo raczej miala bys powod dochwalenia marki ktora ciagle udoskanalaja.No a ci sprzedawcy co psiocza na swoj towar to juz kosmos.Pozdrawiam.

      1. Ewa

        Witam , ja nie narzekam na mojego golfa 4 1,6 jeżdżę 19 rok ale wiem że wieczny nie będzie i dlatego byłam w salonach obejrzeć , zarezerwowałam golfa 1.5 150 KM . Zapytałam mechanika który zawsze serwisował moje auto doradził mi żeby jak najdalej od TSi nie ukrywam , że poczytałam na ten temat trochę opinii i gdy sprzedawca z Katowic zadzwonił do mnie co dalej z rezerwacją zapytałam o wady silników TSi potwierdził ale . że to były lata 2014,15,16 a na dzień dzisiejszy jest wszystko okey . Nie uwierzyłam bo czytałam nowe informacje z 2019 r. i zrezygnowałam . Dziwne jest bo dalej auto które miałam kupić jest w ofercie w Katowicach . Coś jest na rzeczy myślę , że dobrze zrobiłam . Myślę o Toyocie Corolla może ktoś doradzi czy warto . Wielkie dziękuję i pozdrawiam .

        1. ja

          Bzdury tsi sa poprawine od 2014 roku rewelacja silniki juz 130 tys przebieg zero problemow polecam

          1. oppo

            „już 130k km przebiegu” . O rany jak dużo, no to gratulacje……..

          2. Krzysiek79

            Wszyscy zgrywają znawców. A prawda jest taka, że każdy duży producent aut miał wpadki konstrukcyjne. TSI to bardzo udane silniki z serii ea211 – 1,5 tsi to ea211 Evo. Należy się tylko wystrzegać wczesnych serii ea111. Ludzie, mamy epokę downsizingu i już teraz nie ma innej opcji jak małolitrażowe benzyniaki turbo. Mnie się tsi podoba, jeżdżę służbowo i raczej do zawalidrogi nie należę. Pamiętajcie tylko, że po jeździe autostradowej tsi i „inne turbiny małolitrażowe” lubią odpocząć – nie „gaście” ich od razu. Dajcie mu jeszcze min lub dwie popracować dla wychłodzenia się turba.

        2. Staszek

          Pani kochana -to dotyczy poprzedniej generacji tsi-ja kupowalem w 2014 roku nowego golfa już z nową jednostką na PASKU-problem dotyczył wersji z łancuszkiem-przejechałem 100 000km bez najmniejszych problemów, potem był passat z 2019 roku z tym samym sinikiem-bez problemów do dzisiaj a od miesiąca doszło audi q3 z tym samym motorem 1,5-radzę czytać ze zrozumieniem oraz ,,,,,,,,zmienić mechanika (nie rozróżnia wersji tego silnika- a bylo ich kilka)

    2. marco

      nie wierze ze w salonach doradcy handlowi odradzali zakup swoich produktow,,,absurd

    3. tomeczex

      ASO VW odradziło kupno VW. Dobre 🙂

  17. Adam K

    To i ja podziele się opinią. W kwietniu 2019 odebrałem z salonu passata z silnikiem 1.5tsi połączonego z 7 biegową skrzynią DSG. Do stycznia 2020 zrobiłem 11 tys km, do tej pory żadnych najmniejszych problemów, minimalnie przeszkadzało mi małe opóźnienie reakcji na gaz podczas ruszania, gdy próbowałem szybko włączyć się do ruchu – szybko się przyzwyczailem i sporo czasu tak jezdzilem, ok 2 miesiecy temu wezwali mnie na aktualizację oprogramowania sterownika DSG i jest idealnie! 🙂 Spalanie przyjemne 🙂 w mieście krótki odcinki (do 5km) 8 do 10 l a nawet przy dłuzszej jezdzie po mieście gdzie korki są mniejsze to mozna spokojnie osiągnąć ok 6 l przy spokojnej jezdzie, spalanie w trasie przy: 90 – ok 4-4,5 l (przy 2 cyl trybie) przy 120 – ok 5-6, 140-150 – 7-7,5l (2 os + bagaż). Jeśli chodzi o elastyczność silnika to testowałem sporo nowych aut o podobnej pojemności i ten na prawdę spisuje się bardzo dobrze, wiadomo, jest to tylko 150km więc nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakiego sprintu do setki, te 8 s z haczykiem możliwie starczy 🙂 i spokojnie wyprzedzić można aczkolwiek wiadomo – wolałbym motor 2.0 z 272km 🙂 Poziom oleju w normie, żadnych dolewek nie było. Póki co jestem bardzo zadowolony.

  18. Seba

    Kupiłem w lutym 2019 nowego golfa variant z silnikiem 130 km dsg. Przejeżdżając do 8 tyś nic się złego nie działo. Jeżdżę b spokojnie. Spalanie średnie miasto i poza około 5.3 l. Teraz mam przejechanie 10tys. I zauważyłem inna prace skrzyń. Wcześnie zmiany biegów odbywały się w okolicy 2tys obrotow. Natomiast teraz mimo rozgrzanego silnika 1d na 2d oraz 2d na 3d przy 3 tyś obrotow. Poza tym B żądło włącza się system podłączania 2 cylindrów oraz od kilku dni przestał działać system żeglowania. Skrzynia w momencie dopuszczenia pedały gazy nie przełącza w tryb d. Reasumując spalanie wzrosło o 30 proc. A przecież rok temu jeździłem w zimie i spalanie w mieście nie przekroczyło 6l. Czy ktoś się spotkał z tymi problemami. Tel. 507 83 98 00

  19. Pawel

    Mam tiguana z 2019 1,5 z dsg , zadnych problemow z szrpaniem nie ma. Mam przejechane 17 tys. Jestem super zadowolony,poza jednym szczegolem , a mianowicie stwierdzilem lekki przeciek oleju na laczeniu silnika ze skrzynia (nie kapie) ale nie wiem czy to powazne .Moze ktos cos pomoze ?

    1. Robert

      Kurde jestem załamany co nie którzy piszą . Chcę kupić nowe auto ale jak czytam między innymi,że po 17 tys. wyciek hm zastanawiam się czy sprzedawać swoje 10 letnie tam nawet spocenia nie ma itd

    2. Pavllo

      mam to samo w T Rocku po ok 18 000km, na razie obserwuje…
      chyba jest lepiej po zmianie oleju na 5w30, bo 0w20 to woda…

  20. Tatex

    Skoda Octavia 1.5 tsi . Rok produkcji 11.2017 . Samochód szalał przy ruszaniu od samego początku . W maju 2019 (po kolejnej reklamacji w serwisie) nagrano mi aktualizację oprogramowania samochodu- czas 1.5 godziny . Problem zniknął na dobre. Samochód jeździ płynnie. Serwisy skody znają problem i potrafią już go usunąć.

    1. Krystian

      Posiadam skode octavie z silnikiem 1.5 tsi z czerwca 2018 srednie spalanie dlugookresowe 5.8l /100 .Przejechalem 60 000 km . Ze spalaniem oleju nie mam problemu z kangurzeniem niestety tak przy zimnym silniku. Silnik sprawuje sie poza tym wzorowo duza moc dobre przyspieszenie niskie spalanie . Bardzo polecam ten silnik i samochod

      1. Piotr

        Jak można polecać silnik który szarpie przy ruszaniu? Przecież on się zachowuje jak maluch na ssaniu w zimie!!!! To jest bubel i tego nie powinno sprzedawać, akceptując takie rzeczy sprawiamy że producent produkuje jeszcze gorsze buble.

        1. JUcO

          e tam, maluch nie szarpie na ssaniu

      2. Artur

        Jaki olej byś polecił do 1,5tsi? Zastanawiam się nad motul xclean 5w30? Wymieniać co 12, 15tys km? Masz 60kkm to jesteś już po paru wymianach pewnie
        Pozdrawiam

        1. Bartosz

          Osobiście zaleciłbym wymianę co 10 000 km, a jak dużo jeździsz w trasie, to można wydłużyć interwał do 15 000 km. Co do oleju polecam: http://motoryzacyjnyblog.pl/porady/jaki-olej-silnikowy-wybrac/

          1. Darek

            Ja mam skodę kodiaq z 2019 roku przebieg 15000 tydzień temu byłem na wymianie oleju i od razu zmienili mi oprogramowanie w ramach akcji serwisowej problem szarpania ustąpił

  21. Pita

    Octavia 1,5TSI MY2020, szarpanie występuję.
    Czuć to szczególnie w systuacji, kiedy wsiadamy do auta na zimnym silniku, odpalamy i ruszamy spokojnie, jadac pomału(np po parkingu w garażowcu)
    Jadać na jedynce dodajemy lekko gazu, auto zaczyna szarpać tak do 1,5tys obrotów, zmiana na bieg 2 i dzieje się to samo.
    Po przejechaniu jakichś 500metrów problem znika.
    Do tego auto ma problem z płynnym ruszaniem. To zwykle mija ale po mocnym rozgrzaniu.
    Ruszając na jedynce puszczamy sprzegło, auto przyspiesza płynnie do momentu kiedy sprzęgło jest puszczone i obroty się wyrównają. Wtedy następuje takie lekkie przyhamowanie. Żeby tego uniknąć trzeba chwilę wczesniej dodac lekko gazu, w żadnym innym aucie tego nie miałem!!!
    Problem nie występuje kiedy ruszamy ostro, np podnoszac obroty na 1,8tys.

  22. Marek

    Mam teraz Octavię z 2019 r. z silnikiem 1.5TSI (150KM) z manualną 6 biegowa skrzynią, przejechane 2800 km, szarpania jak dotąd nie zauważyłem, auto praktycznie rusza bez dodawania gazu (przy puszczaniu sprzęgła wyraźnie widać wzrost obrotów silnika). Spalanie wg komputera w okolicach 7 l/100 km, przy codziennej jeździe do pracy, ok 25 km w jedną stronę, z czego połowa na drogach dojazdowych i druga połowa na ekspresówce z tempomatem ustawionym na 125-135 km/h, gdzie mam po drodze jedno ograniczenie do 90/km przez ok 300 m, teren pagórkowaty podjazdy i zjazdy nawet na ekspresówce. Co do zużycia oleju to przy tym przebiegu trudno oceniać, tym bardziej, że po 2000 km wymieniłem olej.
    Jednak jestem po przesiadce z Rapida z silnikiem 1.2 TSI 110 KM skrzynia 6biegów manualna, zrobiłem na nim 87 tys. km, w Rapidzie wymieniłem olej po 2 tys. km, olej wymieniałem co 15 tys. km, w sumie raz dolewałem przy pierwszych 11 tys. km około 0,2l, potem już był spokój (przed tą dolewką auto zrobiło trasę ok 2,2 tys. km na Chorwację i parę krótszych tras do 600 km + dojazdy do pracy 50 km dziennie). Ten silnik też nie miał kangurków, ale ze 2x zaliczyłem sytuację taką, że przy ruszaniu po dodaniu gazu jak by silnik „zaspał”, czyli ja mu gaz a on zareagował za chwilkę, pierwszy raz myślałem, że to moja wina, że go zdusiłem pod górkę, ale miałem jeszcze raz taką sytuację, mam wrażenie, że być może w jakichś specyficznych warunkach może po prostu „komputer” się nie wyrabia. Ogólnie Rapid w podobnych warunkach był oszczędniejszy o 0,5 do 1,0 l/100 km, jednak mając na uwadze doświadczenia z Rapida, liczę na to, że silnik się „ułoży” do tych pierwszych 10 tys. Jak dotychczas najlepszy wynik w Rapidzie miałem 4,7l/100 km w trasie na 150 km, w Octavce nie jestem w stanie zejść poniżej 6.0 l/100 km, ale jak pisałem to dopiero 2,8 tys. km.

    1. Grzegorz

      To bardzo dziwne 😉
      Bez problemu w trasie nie goniac spała niewiele ponad 5 L. Narazie przejechane 1600 km jeszcze nie tankowana 3 raz.

    2. Artur

      Spalanie masz w normie, a 1,2tsi spala wyraźnie mniej ok litr przy bardzo mało dynamicznej jeździe (golf 7), 7litrów to bardzo dobry wynik jak na auto wielkości octawii i osiągi jakie daje silnik 1,5tsi 150km, w moim Leonie od tankowania obecnie na dystansie 630km wskazuje 6,9l, paliwa nie oszczędzałem ,a lubiłem i mocniej ruszyć spod świateł.
      Wszystko byłoby fajnie gdyby nie buczenie (delikatny rezonans) w okolicach 2500obr na każdym biegu. Też tak macie?

      1. Bartek

        Mam podobnie w Leonie FR 1.5 tsi 150 KM.
        Rezonans występuje w okolicy 2500 obr/min. Najbardziej słyszalne jest to na 3 biegu podczas zjeżdżania z górki.
        Może ktoś coś wie na ten temat?

        1. Paweł

          Witam rowniez mam podobne objawy rezonansu w zakresie obrotow 2,5 tys. golf 7 1,5 tsi 150 km

  23. Michał

    Panowie polecacie kupić nowego Leona fr 1.5 tsi 150km czy warto

    1. Artur

      Wszystko zależy czego oczekujesz od auta… Ja wybierałem między fr a xcellence i padło na xcellence bo miało kessy grzane fotele fajniejsze felgi i parę innych bajerów więcej jak np aktywny tempomat a wszystko w cenie o 2tyś niższej jak fr który był dla mnie (goły) no dobra miał blaty lcd i navi. Szczerze to ja do dzisiaj słabo rozróżniam detale między fr a xcellence

    2. Bartek

      Jak najbardziej warto, nawet pomimo mojego powyższego posta o delikatnym rezonansie. Warto dla przyjemności jaką daje z jazdy 🙂
      Całokształt (wygląd, silnik, skrzynia, zawieszenie) robi tzw robotę 🙂
      PS wersja FR jest odczuwalnie twardsza od xcellence, ale najlepiej przejechać się oboma.

  24. Tomasz

    Witam, przymierzam się do kupienia Tiguana 1,5 benzyna 150KM ze manualna skrzynią biegów- data produkcji koniec 09.2019r. Czy ktoś ma informację dotyczące tzw. szarpania przy ruszaniu na zimnym silniku. Będę wdzięczny na informację bo trochę mnie to zaniepokoiło.
    Pozdrawiam-Tomek

    1. Piotr

      Witam,
      Golf Variant 1.5 TSI 130KM r. 2018 kupiony w marcu 2019. Występowało szarpanie podczas ruszania szczególnie w zimne dni i na zimnym silniku. W październiku wykonana aktualizacja oprogramowania silnika. Początkowo czuć było tylko niewielka poprawę. Obecnie po około 2 miesiącach po aktualizacji problemu nie ma. Tego nie jestem pewien ale możliwe, że wpływ miał też fakt zmiany stacji benzynowej z Orlen na BP.

  25. Artur

    Mam 1,5tsi act 150km 6biegów w Leonie ST silnik niebywale zwinny i oszczędny. Tryb 2cylindrowy coś tam może daje „zaoszczędzić” mam nadzieję, że nie gotówkę na późniejszy remont silnika haha.
    A teraz parę liczb o spalaniu bo tu jest nawet fajnie:
    Spokojne dojazdy do pracy 14km spalanie schodzi do 5,5l od uruchomienia (miasto, kilka świateł, mały ruch, 5rano).
    Na trasie przy prędkościach do 70-90kmh bez wyprzedzania można zejść do 4,2l wow.
    Miasto bez oszczędzania 11l (korki, szybkie nabieranie prędkości, hamowanie itd.).
    Miasto spokojna jazda 7,5l (godziny szczytu).
    Trasa bardzo dynamicznie 9l (drogi krajowe, liczne wyprzedzanie).
    Autostrada do 140kmh 7l.
    Vmax licznikowe 232kmh.
    Wszystkie podane liczby dot. Spalania od uruchomienia.
    Spalanie długookresowe 6,9l resetuje się co 3600km… dlaczego?!
    Przebieg 8100km mam go od czerwca 2019
    Poboru oleju nie stwierdzono.
    Efektu kangura też nie ma.
    Z mojej strony mogę śmiało polecić ten silnik ,bo takim kompakcie to nawet nawet się zbiera.
    Pozdrawiam

    1. Adam

      Przejechałem 1000 km octavia 3 MY2020 i śmiało powiem że efekt kangura jest na zimnym, po dodaniu gazu na pierwszym a nawet i drugim biegu. Do tego auto często potrafi przyhamowac silnikiem podczas ruszania z lekkim dodaniem gazu. Strasznie to irytuje!!! Ruszamy na pierwszym biegu z lekkim gazmr powiedzmy na 1,2 k obrotów, puszczamy sprzęgło i auto zamiast jechać jednostajnie to zwalnia. Skrzynia manualna nie ma synchronizacji biegu wstecznego trochę dramat…

  26. Tomek

    Co do spalania – po 600 kilometrach na komputerze średnia 5,4 gdzie pół na pół miasto/trasa. Wiem, że wskazania komputera zweryfikuje stacja paliw, zobaczymy. Najniższe w trasie spalanie wyniosło mi przy niskim natężeniu ruchu 4,1 – prędkości około 90. Więc spalanie naprawdę niskie!

    1. Bartosz

      Spalanie bardzo niskie, ale po doświadczeniach z 1.4 TSi wiem że mogą one być całkiem realne. W jakim samochodzie masz ten silnik.

    2. Piotr

      Posiadam Seata ibizę 1.5 tsi 150km z 2019 r. manual.Przejechałem 11 500 km. Jest lekkie szarpanie na zimnym silniku ale tylko przy muskaniu gazu bo przy mocniejszym przyspieszaniu jest ok. po przejechaniu 500m znika. Występuje też lekkie zdławienie przy puszczaniu sprzęgła na małym gazie bo jeśli są obroty powyżej 1.5 tyś jest ok. Na trybie Sport jest to prawie nieodczuwalne. Zrobiłem w grudniu trasę do Holandii 3000km jazda 130 do 200 km/h ale większość 140-150 km/h. Spalanie 6.6 do 6.8 l myślę że świetne przy tych prędkościach. Pobór oleju po tej trasie ok 2mm na miarce przy codziennej jeździe brak. Myślę że tyle oleju po trasie z takimi prędkościami każde auto spali. Jestem zadowolony jak na tą chwilę. Myślę że na przeglądzie zrobią coś z tym szarpaniem.

  27. John

    Witam mam T Roc 1.5 dsg i nie ma problemu zadnego a juz prawie 6 tys najechane głównie miasto zadnego kangura bardzo dynamiczny silnik spalaniee to bywa roznie nawet 10 srenio 8 jak sie cisne, ale frajda jest jak sie mu prz,ycisnie a jezezilem te, 2.0 tsi zbytniej roznicy nie ma no chyba ze na autostradzie ktos sie ściga ale to nawet 1.5 daje rewelacyjnie rade z dsg tak wiec polecam choc wczesniej mialem 1.4 tsi manual vw tourana tez byl spoko ale ten 1.5 dsg to rakieta

    1. Ttt

      Zastanawiam sie nad zakupem auta z tym silnikiem ale z tego co widzę to duzo pali. W jednym ze swoich aut mam silnik 1.8t (audi) o mocy 180 koni. Samochód po 20 latach pali 9-11 l czyli tyle co te 1.5. Jaka nowoczesność?

      1. Michał

        Panowie polecacie kupić nowego Leona fr 1.5 tsi 150km

    2. Tomek

      Octavia 1,5

      1. Krystian

        Super male spalanie dobra dynamika, na trasie do 100 km/hmozna zejsc do 5l w miescie ok 6 autostrada duza predkosc ok 6,5

  28. Wojtek

    Jest witamina od WV która rozwiązuje w 80% problem kangura

    1. Kamil

      Kupiłem w wtorek nówke golfa 7 1.5TSI 130KM i dałem 84.900zł z wyprzedaży

    2. Krystian

      Tak nowy program w warsztacie 1,5 godz. i po klopocie

  29. elzbieta

    ile takie nowe kosztuje???? z tym silnikiem1,5tsi
    pozdrawiam i szerojiej drogi

    1. Krystian

      Zalezy co chcesz miec w srodku najlepiej idz do salonu i sie spytaj

  30. Rafał

    Witam mam Octavie 1.5 150 KM ACT prod. czerwiec 2019 manual nie szarpie można ruszac bez dodawan ia gazu , W momencie puszczania sprzęgła silnik sam lekko podnosi obroty. pozdrawiam

    1. Piotr

      Moj też rusza bez dodawania gazu,prblem jest kiedy jedziesz bez gazu i lekko go dodasz(na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu) sprawdź co sie wtedy dzieje.
      Dla mnie ten silnik zachowuje się jak maluch na ssaniu w zimie.

  31. Teo Retyk

    …hmm …1,5tsi ma gpf …na zimno układ paliwowy wzbogaca mieszankę, która częściowo niespalona wydostaje się do układu wydechowego… rozgrzewający się stopniowo gpf w początkowej fazie może gromadzić w swej objętości niespalone węglowodory, które uwalniane są po osiągnięciu wyższej temperatury… gdy sonda lambda czyta zbyt bogate spaliny, wtrysk dostaje sygnał do zubożenia mieszanki… problem w tym, że to gpf nadmiernie wzbogaca spaliny, a nie silnik… dlatego na zbyt mocno zmniejszonej dawce silnik ma za mało paliwa i głupieje… problem ustaje po rozgrzaniu, gdy gpf jest zbyt gorący, by lotne węglowodory mogły się w nim odłożyć…. w dsg dawka jest ograniczona sterowaniem skrzyni, podczas gdy przy ręcznej wtrysk leje tyle, ile wynika z położenia przepustnicy – stąd więcej niespalonego paliwa przy ruszaniu na zimno i różnica między skrzyniami… bardzo dziękuję za ten artykuł… o mało co kupiłbym tę minę vw… kolejną minę w ostatnich latach… nic się nie nauczyli… pogarda dla klientów nie ma końca… bye bye vw…

    1. AAA

      Odebrałem Octavie 1.5 TSI 14.10.2019r. z duszą na ramieniu (naczytałem się o kangurze)! Sprzedawca przyznał od razu, że na początku produkcji (2017/2018) były problemy z ruszaniem.
      Na szczęście, w moim przypadku (produkcja wrzesień 2019 – rok modelowy 2020) nie ma najmniejszego problemu z ruszaniem czy przyspieszaniem. Do tej pory jeździłem ponad 12 lat Dieslem 150km (Fiat). Przesiadki w zasadzie nie zauważyłem. Sprzęgło łapie od razu, prawie nie trzeba wciskać gazu przy ruszaniu. Na razie przejechałem 120km (miasto, trasa, autostrada) i nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń – raczej banan na twarzy. Mam nadziej, że tak będzie dalej!
      Komputer pokazuje 5,6l/100km (spokojna jazda – docieranie silnika) w tym był dłuższy postój na włączonym silniku (zapoznanie się z elektroniką itp.)

      1. Bartosz

        Całkiem możliwe, że coś poprawili i najnowsze egzemplarze nie będą mieć takiego problemu. Oby Ciebie i innych właścicieli 1.5 tsi nie trapił już ten problem, bo jest to bardzo sprawny i oszczędny silnik.

  32. new superb

    W lutym 2019 roku kupiłem nową Skodę Superb 1.5 TSI i po przejechaniu 9,5 tys.km stwierdzam, że problem zużycia oleju występujący w poprzedniej generacji silnika (tj. 1.4 TSI) nie został jednak do końca rozwiązany gdyż po tym przebiegu konieczna była „dolewka” 1 litra oleju (co daje zużycie oleju na poziomie ok. 0,1 litra / 1000 km). Do tej pory jeździłem Fordami (zarówno w benzynie jak i dieslu) i nie było tam mowy o jakiejkolwiek potrzebie dolewania oleju pomiędzy przeglądami (co 15 tys.km),

    1. Tomek

      Od końca października 2019 mam Octavię 1,5 TSI. Efektu kangura nie ma. Obecnie auto dopiero się dociera więc nie cisnę zbytnio, ale 150 km pod maską siedzi 😊. Przy spokojnej jeździe do 4,8 schodzi a możnaby mniej, ale to dla wytrwałych. Tryb dwucylindrowym niezauważalny. Gdyby nie komunikat i spadek spalania to nie wiadomo kiedy wyłącza. Po 300 km nie mogę niczego jeszcze napisać i mam nadzieję, że silnik się spisze.

    2. Sychti

      Wystarczy 1.5tsi 150km na superba? Czu jednak lepsze byloby jakies 2.0tsi lub tdi

  33. Adrian S

    Witam, dziś odebraliśmy Golfa z silnikiem 1.5 130 koni, przy przebiegu około 40 km stwierdziliśmy szarpanie przy przyspieszaniu. Jutro będziemy rozmawiać z salonem co dalej bo to wygląda dziwnie.

  34. Grzegorz

    Ja mam golfa 1,5 tsi 150 km DSG 7 i jestem bardzo zadowolony ! Póki co jeżdżę 15 miesięcy mam 20 tys przebiegu i żadnych problemów ! Olej wymieniony 2 razy mimo ze zalecają wymianę po 30 tys !!!!

  35. SHK

    Mam Octavię 1.5 TSI w manualu z 2018 i nie odczuwam jak na razie żadnych szarpnięć. Auto jeszcze docieram więc ciężko powiedzieć co będzie dalej ale spalanie też jest na niskim poziomie więc nie ma na co narzekać.

  36. Wojtek

    O III FL z czerwca 2019, szarpie przy ruszaniu czy to na zimnym czy na ciepłym. Braku reakcji na gaz nie zauważyłem. Ogólnie to nie zachwycające, auto za 100 k PLN, a uczyć się trzeba, jak w miare normalnie (bez skakania) nim ruszyć.

    1. wojciech

      Jaki masz silnik dokladnie napisz pojemnosc ,ile KM i czy ma ATC?

      1. Wojtek

        1,5 TSI ACT 150 KM – model DADA. manualna skrzynia – 4000 km przejechane. Leje paliwo tylko PB98 (Orlen, BP, Circle-K) lub Shell V-power 100.

        1. Zbychu

          Tiguan 1.5 tsi dsg kangur nie występuje za to wkurzał mnie start stóp wyjełem wtyczkę i jest git przy energicznym wyprzedzania daję na sport i w rurę idzi jak burza

    2. Tomek

      A wiesz ze 98 to bujda? Po co to lejesz jak to nie jest kaloryczne a 29 groszy droższe, masz na klaoce do wlewu napisane 95 to lej takie paliwo m, bezsensowne wyrzucanie kasy

      1. Piotrek

        A czytałeś o zjawisku LSPI w silnikach turbo z bezpośrednim wtryskiem? Wtedy będziesz wiedzieć, że 98 nie jest bez sensu.

  37. Bogdan

    Seat leon 1.5 130hp. manual. 2019. Może z racji że posiadam słabsza jednostkę, a jest zupełnie inaczej skonstruowana, to nie odczuwam szarpnięć. Zaznaczę jednak ze zawsze tankuje paliwo premium. Jeżeli jeżdżę zgodnie z wskazówkami komputera, spala w granicach 5l – 6l w cyklu mieszanym. Póki co jestem zadowolony.

    1. wojciech

      A masz silnik z odlaczanymi cylindrami (ACT) czy nie ?

  38. Krystian

    Posiadam skode Octavie z silnikiem 1..5 tsi z czerwca 2018 r. silnik szarpie jak ma zle paliwo do tej pory zrobilem 40 tys. km . Ze spalania jestem bardzo zadowolony przy jezdzie autostradowej spala ponizej 6 litrow benzyny, przy dojazdach do pracy 34 km w jedna strone ok. 5.5 zdarza sie ze na autosyradzie potrafi spalic tez ok.5.5 l. Silnik pracuje cicho i z wysoka kultura ,jest wrazliwy na zla jakosc paliwa po zastosowaniu dodatkow do paliwa dolegliwosc znika. Jestem bardzo zadowolony z tej jednostki napedowej nie bierze ojeju, szybko sie nagrzewa jest mocny i cichy ma ladne brzmienie

    1. Marcin

      A były jakieś dolewki między wymianami oleju

  39. fuges

    Mam tiguana 1.5 z manualną i szarpie na zimnym, co gorsze co jakiś czas szarpanie zdarza się na rozgrzanym silniku. Trochę wstyd dla VAG. Odebrałem swoje auto na początku lipca 2019. Do tej pory jeździłem koreancami i zaczynam żałować przejscia na europejską marek.

  40. Marcin

    Ja mam 1.5 150KM w ibizie i nic mi nie szarpie, wszystko chodzi super, płynnie, puki co bez żadnych problemów (troche ponad 7000km) reaguje na gaz od pierwszego musniecia, wiekszosc z was pisze o wybraniu tego silnika do duzych samochodow, ja bym tego nie zrobil i napewno nie do superba… ponad 2t auto i 1.5….to nie moze dobrze dzialac, a czy ktokolwiek z was docieral silnik jak pan bóg przykazal, czy odrazu pedal w podlodze po wyjezdzie z salonu???… tylko nie mowcie mi prosze ze nowych silnikow sie nie dociera…u kazdego w ksiazce pisze o spokojnej jezdzie i tzw dotarcie silnika do 1500 i kolejne zwiekszanie obrotow 1500-3000km… stare przyslowie jak dbasz tak masz sie tu bardzo dobrze sprawdza jak widac.

    1. Adrian S

      W moim przypadku o docieraniu nie ma mowy bo auto odpalone na zimnym silniku przy przebiegu 40 kilometrów i problem jak u pozostałych komentujących. To jakiś problem ze sterowaniem silnika a nie błąd w eksploatacji auta.

  41. Marian

    Też mam 1.5 TSI Superb III manual. Na zimnym silniku szarpie i cały samochód skacze. Wstyd jak diabli. Chyba trzeba na dachu L – kę sobie zamontować to będzie mniejsza siara. Na gaz reaguje kiedy chce a nie kiedy kierowca tego potrzebuje. Ze skrzyżowaniach ruszyć jak wszyscy….. to trzeba mieć sporo szczęścia. Inni kierowcy trąbią na zawalidrogę i nic dziwnego. W porównaniu z wcześniejszym 1.4 TSI około 1,3l więcej zużycia na każde 100km. Serwis nic nie potrafi z tym zrobić.

  42. Roman

    Od 5 miesięcy mam Karoqa 1.5 DSG. Zimny szarpie czasem przy zmianie biegów d1 na d2. Nagrzewa się jednak B. szybko i przestaje. Kultura pracy bardzo wysoka. Przyspieszenie, po zmianie na msport B. przyzwoite. W trybie eko słabsze, no ale za to spalanie oszczędne. Średnio po 5000 km wyszło mi 6.9 l/100 km. Uważam ten wynik za bardzo dobry jak na automat. Skrzynia pracuje super płynnie. Zmiana biegów po przejściu na ręczne łopatki bardzo poprawia przyspieszanie np przy wyprzedzania. Ogólnie jestem zadowolony z nowego nabytku

    1. Paweł

      Zagraniczne fora też trąbią o tym problemie, w UK ludzie zwracali te auta dilerom. Zauważcie że zdane pismo motoryzacyjne o tym nie wspomina. VW sprzedaje auta z wada ukryta i robi świadomie. Dziwi mnie że ludzi dalej ciągnie jak magnesem do tych aut. Wsiadłem ostatnio po miesiącu jeżdżenia tym 1,5tsi do starego peugeota 207 1,4 benzyna. Jak to auto płynnie jeździ – poezja!!!. Moje auto zostało zareklamowane do leasingu a leasing reklamuje w skodzie. Jeśli tego nie naprawia, wystąpię do kesingu o wymianę auta.

      1. Piotr

        A jaki masz leasing? Volkswagen bank?

  43. Pawel

    W styczniu tego roku odebrałem passata 1.5 tsi w manualu. Szarpie prawie zawsze na zimnym silniku. Dodatkieo zdarza sie ze nie reaguje na gaz. Czasami na goracym silniku rowniez. Tłumaczenia serwisu ze trzeba sie przyzwyczaic do benzyny mnie rozwalaja. Samochod za 125k powinien byc dopracowany w kazdym calu. Jesli nie jest to producen powinien profesjonalnie podejsc do tematu… Zaluje ze nie wzialen starego dobrego 2.0tdi 150KM!

    1. Jaro

      Mam Tourana z tym samym silnikiem i problem z szarpaniem na zimnym silniku występuje

      1. Jacek

        Dzień dobry Panie Jarku!
        Byłem właśnie na jeździe próbnej touranem 1,5 TSI 150 km i szarpał. Nie zwróciłem właściwie na to uwagi, a teraz czytam, że to nie przypadek. Jakie są Pańskie odczucia po tym czasie używania? Proszę o kontakt w miarę możliwości 693232832. Pozdrawiam

      2. Robert

        Manual czy automat?

  44. new octavia

    Mam Octavię z 17 maja 2019 i kołysze się silnik 1,5TSI dość widocznie na wolnych obrotach, nie wiem co to jest?

    1. Tomasz

      Może dezaktywacja cylindrów i praca np. na 3?

      1. wojciech

        Nie na 3 cylindrach ,ale pracuja na 2.

      2. Tomi

        Ja mam Tiguan 1.5 tsi z maja 2019 i szarpie jak Lanos na gazie na zimnym. Jak na auto za 140 tys to trochę słabo.
        Temat zgłoszony do serwisu. Oni przyczyny nie znają. Rozwiązania problemu też nie.

        1. Piotr

          Na co czekasz, wystąp do dilera o zwrot auta i tyle. Jak nie to sąd i już. Oni tego auta nie naprawią, widać nie jest to takie proste bo już dawno napisaliby program i temat zamknięty.

    2. Wojtek

      nalej Pb98, ja mam z tego samego dnia produkcji Octavię i też kołysało ma początku na wolnych obrotach

  45. Adam

    Ja posiadam 1.5 w DSG juz od pol roku. Zadnych problemów nie mam jak narazie jest bardzo dobrze. Jak pisal Tiggy nie mam zadnych szarpniec ;). I jak naraize moge polecic.

    Adam

    1. None

      No to masz szczęście. Ja też mam 1.5 z DSG od pół roku w Atece (produkcja w październiku 2018) i u mnie występuje szarpanie, silnik zaraz po uruchomieniu bardzo nierówno pracuje i 3 razy zdarzył mi się brak reakcji na gaz – wciskam gaz, autohold puszcza, samochód zaczyna się toczyć i… Nic więcej się nie dzieje. Dopiero jak się puści i wciśnie gaz 3-4 razy, to samochód nagle gwałtownie przyspieszy. U mnie na szczęście wszystkie te razy były na parkingu, więc nic się nie stało, ale potencjalnie to BARDZO niebezpieczne zjawisko. A VW ma to w nosie.
      A „wisienką na torcie” jest spalanie. Porównując z Leonem z 1.4 TSI jest o ok. 30% wyższe – różnica zbyt z duża biorąc pod uwagę różnice w masie samochodów. Z resztą Ateci z 1.4 też palą znacznie mniej, niż z 1.5 TSI.
      Dlatego ja tego silnika nie polecam i żałuję, że nie wziąłem (ze względu na mniejszy bagażnik) 2.0 TSI. Tu wyższe spalanie miałoby przynajmniej uzasadnienie. Poza tym wygląda na to, że przy prędkościach autostradowych 2.0 pali mniej niż 1.5.

      1. Piotr

        Posiadam ibizę 1.5 tsi 150km ACT po ruszeniu i puszczeniu sprzęgła prawie do końca jest takie delikatne szarpnięcie ale tylko wtedy kiedy ruszam delikatnie jeśli ruszam dynamiczniej i utrzymuję obroty powyżej 1.5 tyś jest ok. Po przełączeniu na tryb sport jest to prawie nie odczuwalne. Przejechanie mam 7500km . Poboru oleju nie stwierdzam. Zrobiłem trasę do Holandii 1100km spalanie 6.8 Ale nie oszczędzałem zbytnio. 1100km w 10.5 godziny 4 postoje po 10 min.

        1. Piotr

          I zamierzasz tak to zostawić? Przecież to dramat wydać tyle kasy na auto które rusza jak źle wyregulowany maluch.
          Myślę że należałoby się zebrać i te auta zacząć oddawać dilerom. To jest wada ukryta.
          Pomyślciez przecież problem ma dwa lata a oni dalej nie potrafią go rozwiązać, niektórym się gwara zaraz skończy. Myśleliście jak to auta traci na wartości jak będziecie je sprzedawać za kilka lat? Powiecie o tej wadzie? Kto je wtedy kupi?
          Nie powiecie? Wtedy macie wadę ukryta i zwrot auta i nie ma gadania.

      2. Piotr

        To samo mialem w golfie. Aktualizacja oprogramowania pomogła.

  46. Maciek

    W salonach jednak go zachwalają i mówią, że szarpanie to już przeszłość.

    1. Seba

      Nie prawda, jeżdżę nowką superb i szarpie

  47. Tiggy

    Odnośnie tego silnika: nie polecam. W wersji z manualną skrzynią biegów występuje szarpanie (na zimnym silniku).
    VW o tym wie i nie potrafi/nie chce tego poprawić.

    Wpiszcie w wyszukiwarkę: 1.5 TSI szarpanie, 1.5. TSI kangaroo
    Cała europa (PL, DE, UK, CZ) klnie na ten silnik.

    https://www.youtube.com/watch?v=SAAjwKHmbM0

    1. Karol

      Mam golfa variant z tym silnikem (130km), nic nie szarpie

      1. Arek

        Bo jest różnica między 130 a 150 KM. Silniki pracują w innym cyklu i prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany… Kangur występuje przy 150 KM.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.