MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Toyota Camry 2.5 Hybrid 218 KM e-CVT – Test

  • Bartosz
  • 6 lipca 2020
  • 6 minute read
Toyota Camry Hybrid
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Toyota Camry powróciła do Polski po 15 latach nieobecności. To najlepszy ruch, jaki mogła zrobić centrala Toyoty w naszym kraju, dla klientów. Niekoniecznie dobry dla konkurencyjnych marek. Camry jest najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w USA. Ze względu na specyfikę rynku, u nas takiego sukcesu nie osiągnie, ale bez wątpienia stanowi mocną konkurencję dla innych modeli.

Camry kupimy tylko z hybrydowym zespołem napędowym. Składa się on z silnika spalinowego o pojemności 2500 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz jednostki elektrycznej. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem przekładni e-CVT. Łączna moc systemowa wynosi 218 KM i  221 Nm.

Toyota Camry 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM e-CVT

Toyota Camry Hybrid Dynamic Force nie ma konkurencji?

Oczywiście Toyota Camry Hybrid w segmencie D ma konkurentów i to mocnych w tym jednego bezpośredniego rywala. Ford Mondeo Hybrid, którego zespół napędowy jest dokładnie takiej samej konstrukcji jak w Toyocie. Jednak w Fordzie występuje jeden problem. Platforma, na której zbudowano ten model, kompletnie nie została przystosowana do napędu hybrydowego, co doskonale widać w ograniczonej przestrzeni bagażnika. Pozostali, bardzo mocni rywale to Passat GTE, Skoda Superb iV oraz Peugeot 508 HYbrid, ale są mają one napęd hybrydowy typu plug-in.

Czy Toyota Camry może być samochodem reprezentacyjnym…?

Hybryda plug-in to przede wszystkim inne założenia co do użytkowania. Ze względu na akumulatory o większej pojemności niż w standardowych hybrydach, konstrukcja nastawiona jest na ładowanie z gniazdka. Ma to oczywiście na celu obniżenie spalania. Możemy plug-in-em jeździć w trybie hybrydowym, jednak wtedy spalanie nie odbiega od klasycznej hybrydy. Jeżeli nie mamy gdzie ładować baterii (w pracy lub w domu) zakup hybrydy plug-in staje się bezsensowny.  Zupełnie inaczej sprawa ma się w przypadku Toyoty Camry Hybrid. Nie musimy szukać i martwić się o ładowanie akumulatorów. Ponadto ładując hybrydę plug-in będziemy musieli dodatkowo zapłacić za prąd.

… w wersji wyposażenia Executive z pakietem VIP bez wątpienia sprawdzi się jako namiastka samochodu reprezentacyjnego, a przy tym nierzucającego się w oczy.

Pozostaje jeszcze kwestia finansów. Cena Toyoty Camry 2.5 Hybrid zaczyna się od 148 900 zł. Ford Mondeo hybrid od 132 000 zł, Volkswagen Passat GTE sedan od 174 590 zł, Skoda Superb iV od 152 300 zł, a Peugeot 508 HYbrid od 173 900 zł. Nie można jednak bezpośrednio porównywać cen tych samochodów, ponieważ hybryda typu plug-in zawsze jest droższa. 

Przeczytaj także: Koszty serwisu Toyoty Camry Hybrid

2.5 Hybrid Dynamic Force + e-CVT

Zacznijmy test Toyoty Camry Hybrid od największej zalety i najważniejszego czynnika, dla którego kupuje się ten samochód – Hybrydowego zespołu napędowego z bezstopniową skrzynią e-CVT. 

Toyotą Camry Hybrid jeździ się niezwykle płynnie, a przy tym natychmiastowo reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Bez wątpienia można tym samochodem jeździć bardzo spokojnie, co przełoży się na zużywanie śladowych ilości paliwa, wyprzedzanie zaś przeprowadzimy bardzo dynamicznie i bez zbędnej zwłoki. Przyspieszenie do 100 km/h według producenta to 8.3 sekundy. Sprawdziłem i w rzeczywistości jest nieco lepiej. Da się zejść poniżej 8 sekund. 

Nawet podczas maksymalnego przyspieszania nie odczujemy przysłowiowego kopniaka w plecy tylko bezemocjonalne, ale bardzo efektowne zwiększanie prędkości. Do 180 km/h przyspiesza bez problemu.

Wdepnięcie pedału gazu powoduje wskoczenie silnika na maksymalne obroty i jednostajny dźwięk. Wszystko w Camry zostało tak wygładzone i wyciszone, że nie ma mowy tu o dźwiękach, które wywołują dyskomfort akustyczny.

Toyocie udało się obecną generację hybryd dopracować niemal do perfekcji. Przełączanie pomiędzy silnikiem elektrycznym i spalinowym jest nieodczuwalne. Bardzo dużo czasu jesteśmy w stanie jechać na silniku elektrycznym, co oczywiście w sposób wymierny przekłada się na spalanie.

Ile pali Toyota Camry Hybrid?

Toyota Camry 2.5 Hybrid zużywa znikome ilości benzyny. Nie tylko jak na tak duży samochód i sporej pojemności silnik o dużej mocy. Wartości te są zbliżone do oszczędnych silników benzynowych w miejskich autach. Tu mamy jednak do czynienia z niemal 5-metrowym samochodem o wadze blisko 1,6 tony. 

Regularne spalanie około 5 litrów na 100 kilometrów w ogromnym samochodzie
o mocy 218 KM.

Podczas codziennej jazdy po mieście spalanie wynosi około 4.5 litra. Osiągnięcie takiego wyniku nie oznacza bycia zawalidrogą. Zmierzone spalanie w teście przy stałej prędkości:

  • 90 km/h – 5.0 l / 100 km.
  • 120 km/h – 5.5  l/ 100 km
  • 140 km/h – 6.7 l / 100 km.

Średnie spalanie z długiego dystansu zawierające jazdę po mieście, drogami krajowymi i autostradami nie powinno przekroczyć ok. 5.5 l / 100 km

Komfort i przestrzeń

Za kierownicą Toyoty Camry Hybrid bez wątpienia można wypocząć. Nie oznacza to jednak, że jeździ jak ponton. Prowadzi się dokładnie tak, jak można oczekiwać tego od samochodu tej klasy. Układ kierowniczy pracuje dosyć lekko, ale nie przesadnie. Zawieszenie świetnie wygładza wszystkie nierówności na drodze. Za to na szybkich zakrętach i przy wysokich prędkościach zaskakuje stabilnością.

Obszerne, wygodne i komfortowe fotele pozwalają na wielogodzinne pokonywanie kolejnych kilometrów. Co prawda nie mają nadzwyczaj dobrego podparcia bocznego, ale tak komfortowym samochodem nikt nie będzie zbyt ostro jeździł. 

Komfortowe fotele, niska pozycja za kierownicą oraz duża regulacja pozwalają zająć bardzo wygodną pozycję.

Bardzo komfortowej jeździe sprzyja wyciszenie wnętrza. Do 120 km/h słychać właściwie tylko szum opon, a i tak sądzę, że w największym stopniu jest to wina samych opon, w jakie wyposażono testowany egzemplarz. Przy 140 km/h pojawiają się nieznaczne szumy w okolicach lusterek i słupków przednich. 

Co do przestrzeni testowanej Toyoty Camry absolutnie nie można na nic narzekać. Niezależnie gdzie siedzimy, miejsca mamy bardzo dużo.  Z tyłu siadając na kanapie, można założyć nogę na nogę. Przestrzeń można porównać do tej w Passacie i Superbie.

Przestrzeń na tylnej kanapie porównywalna jest z najlepszymi w klasie.

Na pozytywną uwagę zasługuje również pozycja za kierownicą i ergonomia wnętrza. Do każdego przełącznika jesteśmy w stanie sięgnąć ręką bez odrywania pleców od fotela. Bardzo duży zakres regulacji sprawia, że kierowca zajmie odpowiednią pozycję za kierownicą.

Bagażnik o pojemności 524 litrów

Bagażnik o pojemności 524 litrów

Wnętrze i praktyczność

Z cech praktycznych najbardziej spodobał mi się ogromny schowek w podłokietniku. Można do niego wrzucić naprawdę dużo. Fajne są też uchwyty na napoje, obszerne i osadzone w wygodnym miejscu. Niestety kieszenie w drzwiach są mikroskopijne. Schowek po stronie pasażera, również nie jest zbyt duży.

W Camry są 4 tryby jazdy; ECO, który strasznie kastruje silnik, Normal, można go włączyć i nie zmieniać już nic, Sport na którym trochę poprawia się i tak dobra reakcja na gaz, EV Mode wymusza jazdę tylko na silniku elektrycznym.

Pod konsolą środkową znajduje się półka na telefon, którą można odsunąć, a pod nią mamy dodatkowy schowek. Obok niej znajduje się po jednym gnieździe USB i 12 V. Z tyłu jest już lepiej i pod nawiewami są 2 porty USB.

Wnętrze zrobiono w znacznej większości z dobrych materiałów i zostało spasowane solidnie. Niestety plastik na tunelu środkowym bardzo łatwo się rysuje. Tapicerka materiałowa na fotelach i kanapie jest trochę sztuczna. 

Na konsoli centralnej mamy sporo przycisków, którymi obsługujemy większość funkcji systemu multimedialnego i klimatyzację. Ekran dotykowy ma niską rozdzielczość za to działa w miarę sprawnie. Czytelność jest jednak na dosyć dobrym poziomie, a całość nie sprawia problemów z obsługą.

System multimedialny w Toyocie Camry ma co prawda nie dzisiejszą  grafikę, ale za to logiczną strukturę. Zawarto w nim niewiele funkcji i opanowanie go zajmuje kilka minut. Niestety na pokładzie nie znajdziemy Android Auto i Apple Car Play. Do poprawy jest także tłumaczenie menu.

Toyota Camry ma kilka braków w wyposażeniu. Nie można zamówić podgrzewanych siedzeń z tyłu czy tym bardziej wentylowanych, nawet z przodu. Nie ma także podgrzewanej kierownicy. Uważam to, za spore niedociągnięcie.

Sprawdź: Polecane hybrydy plug in 2021

Test Toyoty Camry Hybrid – podsumowanie

Powrót Toyoty Camry na rynek Europejski, a w tym Polski jest bardzo udany. Japoński sedan ma dużo dobrego do zaoferowania. 

Największa część sprzedaży będzie realizowana dla przedsiębiorstw i flot. Podmioty te zwracają uwagę przede wszystkim na koszty eksploatacji samochodu. Toyota Camry Hybrid pod tym względem wiedzie w swojej klasie prym. Według Info-Expert po trzech latach eksploatacji i przebiegu ok. 90 tys. km będzie warta 58% ceny zakupu. Średnia dla tego segmentu aut wynosi 53%. Do tego dochodzi kwestia bardzo niskiego zużycia paliwa oraz bezawaryjność hybrydy. Wszystkie te kwestie mogą sprawić, że w tabelkach Toyota Camry okaże się najlepszym wyborem. Klienci indywidualni, którzy również kalkulują koszty utrzymania samochodu, na pewno dojdą do wniosku, że Camry jest szalenie dobrą ofertą. Pomijając jednak kwestię pieniędzy, jest to po prostu porządny i dopracowany samochód. 

Bartek
4,1 rating
4.1/5
Total Score
  • Stylistyka
    3,5 rating
    3.5/5 Normalny
  • Praktyczność
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Wnętrze
    3,0 rating
    3/5 Ok
  • Zespół hybrydowy
    5,0 rating
    5/5 Niesamowiny
  • Zużycie paliwa
    5,0 rating
    5/5 Niesamowiny
  • Prowadzenie
    4,0 rating
    4/5 Dobry
  • Układ kierowniczy
    4,0 rating
    4/5 Dobry
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Camry
  • Hybrid
  • hybryda
  • toyota
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

6 comments
  1. Jarek pisze:
    31 maja 2021 o 09:21

    Co lepsze Hybryda Toyoty czy może plug-in np. Skoda lub Volkswagen? Zastanawiam się pomiędzy Passatem GTE, Superbem iV i Camry

    Odpowiedz
  2. zet pisze:
    6 maja 2021 o 19:45

    Dlaczego test auto świata pomierzył szybkość do 100km/godz w wysokości 8,9sek a u Was było 8,0 sek ?

    Odpowiedz
    1. Bartosz pisze:
      7 maja 2021 o 07:14

      Trudno powiedzieć, składa się na to wiele czynników. Natomiast 8 sek. wyszło nie tylko nam, ale w teście AutoCentrum gps pokazał 7.97 sek. https://youtu.be/ygNb4NcnRDs
      Na YouTube jest kilka filmików pokazujących, że da się zejść Camry niewiele poniżej 8 sek do 100

      Odpowiedz
  3. Mk333 pisze:
    7 stycznia 2021 o 19:51

    Tak właśnie, chcesz mieć kombi to kup sobie skodę Oktawie najlepiej dizla.

    Odpowiedz
  4. FioleK pisze:
    7 lipca 2020 o 14:43

    Gdzie jest kombi? Nie jest to limuzyna premium, a zwykłe D aż krzyczy za kombi!! Większość segmentu D to kombi…

    Odpowiedz
    1. fed pisze:
      8 grudnia 2020 o 11:57

      Tylko dwie pierwsze generacje miały kombi. Kombi nie ma i nie będzie, i bardzo dobrze! To jest limuzyna (nawet jesli nie premium) a nie kartoflowóz dla przyslowiowego Radomiaka!

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT