Samochody z napędem hybrydowym z roku na rok zyskują popularność. Coraz chętniej wybierane są nie tylko jako nowe w salonie, ale również jako używane. Ich zaletą jest przede wszystkim bardzo niskie spalanie jak również wysoka bezawaryjność – szczególnie jeżeli mówimy o hybrydach Toyoty. Hybryda z drugiej ręki nie koniecznie musi być droga w zakupie. Używana hybryda do 50 tys. zł? Bez problemu znajdziesz ciekawy model w tym budżecie.
Lexus CT200h
Lexus CT200h jest na rynku od wielu lat praktycznie bez żadnych zmian. Nie wygląda najnowocześniej, nie ma też najbardziej rozbudowanego systemu Infotainment. Posiada jednak wiele innych mocnych zalet. Spotkamy tutaj legendarną w Lexusach jakość wykończenia oraz trwałość. Zawsze możemy również liczyć w używanym Lexusie CT200h na bogate wyposażenie. Miejsca wewnątrz jest przeciętnie jak na samochód kompaktowy.
CT200h kupimy tylko z jednym napędem – hybrydowym układem dokładnie takim jak w Toyocie Auris. Silnik benzynowy ma pojemność 1.8 i moc 99 KM. Wspomaga go 81-konny motor elektryczny. Systemowa moc układu wynosi 136 KM, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w nieco ponad 10 sekund.
Zastosowano tutaj bezstopniową przekładnię e-CVT. Wiele opinii wskazuje, że w czasie gwałtownego przyspieszania silnik spalinowy jednostajnie wyje. Jest to prawda, z tym że hybrydą jeździmy w 90% czasu spokojnie, a wspomniany efekt wywołuje wciśnięcie gazu do podłogi. Wystarczy nieco zmienić przyzwyczajenia i silnika nie będzie prawie słychać. E-CVT daje za to ogromną płynność jazdy i natychmiastową reakcję.
Zużycie paliwa średnio nie powinno przekroczyć 4-5 l/100 km w mieście. Przy odrobinie chęci i zachowaniu się do eco drivingu można uzyskać wynik nawet 3,5 l/100 km. Podczas jazdy autostradą, spalanie wzrasta do 6,5-7 l/100 km.
Toyota Auris I i II
Toyota Auris to jeden z lepszych wyborów używanej hybrydy do 50 tys. zł. W tej kwocie można już kupić drugą generację kompaktowej Toyoty. Napęd hybrydowy w Aurisie II to dokładnie ten sam sprawdzony i bezawaryjny co w Lexusie i Priusie. Silnik 1.8 z motorem elektrycznym generuje 136 KM i dość przyzwoicie napędza Aurisa. Zużycie paliwa w hybrydowym Aurisie wynosi średnio około 5 l/100 km. W mieście będzie ono niższe – ok. 4 l/100 km, a w trasie wyższe – ok. 6,5l/100 km.
Używanych Aurisów z hybrydą pod maską jest sporo i bez problemu można znaleźć dobry egzemplarz. Zachowaj jednak czujność, bo wiele egzempalarzy jeździło jako taksówki.
Ogromnym plusem jest to, że Aurisa II możemy kupić z hybrydą w wersji kombi, która ma bagażnik o poj. 530 litrów. Wydaje się to świetna i oszczędna propozycja na rodzinny samochód. Kupując zadbany egzemplarz, możemy być pewni, że będziemy nim jeździć bezawaryjnie.
Toyota Prius IV
Toyota Prius to prekursor układów hybrydowych. Za około 50 000 zł można kupić czwartą generację tego modelu. Dzięki temu modelowi dzisiaj hybrydy Toyoty cieszą się tak ogromną popularnością. Pierwsza generacja nie była urodziwa, ale Prius IV jest już całkiem zgrabnym minivanem. Samochód ten jest niezwykle komfortowy i przestronny.
Do napędu użyto, standardowo silnika 1.8 bez turbiny współpracującego z motorem elektrycznym. Moc jest również taka sama jak w innych modelach, 136 KM.
Model ten cały został zaprojektowany z bardzo dużym naciskiem na oszczędzanie paliwa. Tu wszystko podporządkowane jest redukcji spalania – bryła nadwozia, koła, opony i wiele innch. Spalanie w Priusie można uzyskać jeszcze lepsze niż w Aurisie – średnio 4,5 – 5l/100 km. Jadąc autostrada zużycie paliwa wyraźnie podskoczy, nawet do ponad 7l/100 km.
Awaryjność i trwałość baterii w przypadku Priusa określić można jako wzorową. Niech świadczy o tym fakt, że na rynku aut używanych można znaleźć egzemplarze z przebiegiem ponad 500 000 km, które służyły jako taxi. Prius jest bez wątpienia świetną propozycją jako używana hybryda do 50 000 zł.
Dowiedz się wszystkiego o Silniku 1.8 Hybrid Toyota / Lexus
Toyota Yaris III
Zastanawiając się jaka używana hybryda do 50 tys. zł będzie najlepsza do miasta, zdecydowanie można stwierdzić, że Toyota Yaris. Za tą ceną można kupić kilkuletni egzemplarz z niskim przebiegiem. Trzecia generacja Yarisa jest pierwszą, jaką można kupić z hybrydą.
Układ hybrydowy w Yarisie III oparty jest o silnik benzynowy 1.5 wspomagany elektrykiem – łączna moc wynosi równe 100 KM. Spokojnie wystarczy to do sprawnego napędzania Yarisa. Napęd przenoszony jest jak w każdej hybrydzie Toyoty bezstopniową przekładnią planetarną – e-CVT.
A jak wyglada spalanie hybrydowego Yarisa? Średnio z długiego dystansu wynosi ono około 4,5 l/100 km. Wprawni kierowcy mogą uzyskać w mieście nawet w okolicach 3l/100 km.
Toyota Yaris w każdej odmianie silnikowej słynie z ogromnej bezawaryjności. Dlatego tak mocno trzyma cenę jako auto używane. W przypadku hybrydy sytuacja ta jest jeszcze bardziej spotęgowana. Jeżeli w Yarisie coś nie działa poprawnie, to najprawdopodobniej jest to egzemplarz powypadkowy.
Może Cię zainteresuje: Rodzinny i hybrydowy SUV – najciekawsze propozycje
Ford Mondeo/Fusion
Forda Mondeo zna praktycznie każdy, ale raczej kojarzony jest z silnikiem diesla pod maską. Otóż można go kupić również z napędem hybrydowym. Obszerny samochód z segmentu D z oszczędnym napędem hybrydowym i w cenie do 50 tys. zł, może być świetną propozycją.
W USA Ford występował pod nazwą Fusion. Jest to jeden z najczęściej importowanych samochodów hybrydowych ze Stanów Zjednoczonych. Można go tam kupić w bardzo atrakcyjnej cenie.
Największym minusem Mondeo z napędem hybrydowym jest ograniczona przestrzeń w bagażniku. Przy projektowaniu nie brano stosowania tego rodzaju napędu, dlatego akumulatory włożono po prostu do bagażnika i w wersji kombi ma on tylko 403 l.
Sercem układu hybrydowego jest benzynowy wolnossący silnik 2.0 oraz silnik elektryczny. Producent podaje łączną moc zestawu 187 KM i 175 Nm. Napęd przenoszony jest przez bezstopniową skrzynię CVT. Samochód zużywa w mieście około 5 – 6l/100 km.
Ford Mondeo / Fusion występuje też jako hybryda plug-in, ale cena takiego egzemplarza przekracza 50 tys. zł.
Sprawdź: Polecane hybrydy plug-in
Suzuki Swift
Używana hybryda do 50 tys. zł – za tąką kwotę możemy mieć 2-3 letnie Suzuki Swift. Nie jest to jednak pełna hybryda jak w przypadku wszystkich powyższych samochodów. Tutaj zastosowano układ mild-hybryd, czyli tak zwaną miękką hybrydą.
Dowiedz się: Co to jest i jak działa miękka hybryda.
Pod maską Swifta pracuje benzynowa jednostka 1.2 litra, korzystająca ze wsparcia układu mild hybrid, który obejmuje alternatoro-rozrusznik (tzw. generator ISG), 12-woltową instalację oraz akumulator o pojemności 10 Ah. Dzięki temu rozwiązaniu zużycie paliwa wynosi około 4 l/100 km.