MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 2.0 TSI / TFSI – opinie, awarie

  • Bartosz
  • 28 października 2021
  • 4 minute read
Silnik 2.0 TSI. Fot VW
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

W niniejszym materiale przedstawiamy turbodoładowany, benzynowy silnik 2.0 TSI/TFSI stosowany na szeroką skalę w Volkswagenach, Audi, Seatach i Skodach. Jednostka ta stała się, popularnym wyborem klientów w setkach tysięcy modeli z grupy VAG. Silnik 2.0 TSI/TFSI przechodził kilka modyfikacji konstrukcyjnych, ale nie każdą generację można polecić.

Kręgosłupem wszystkich wariantów silnika 2.0 TSI jest system bezpośredniego wtrysku paliwa. Technologia bezpośredniego wtrysku benzyny pod ciśnieniem prosto do komory spalania, rozwijana od końca lat 90, stała się strzałem w dziesiątkę, zwłaszcza w niemieckiej konstrukcji. Każdy z wariantów tego silnika, charakteryzuje się stosunkowo niewielkim zużyciem paliwa przy generowaniu sporych mocy nominalnych.

Silnik 2.0 TSI EA888

Pierwszym silnikiem turbodoładowanym w grupie VAG o pojemności 2.0 była jednostka oznaczona kodem EA113 – dostępna od 2004 roku. Jednostka EA113 uważana jest za pierwszą generację silnika 2.0 z turbodoładowaniem. W 2008 roku do oferty wszedł jego następca, czyli 2.0 TSI EA888, który ze zmianami oferowany jest do dzisiaj – 2021 roku.

Wersja EA888 2.0 TSI pochodzi z tej samej rodziny silników VAG co silnik 1.8 TSI. Generacja numer jeden 2.0 TSI EA888 oparta jest o żeliwny blok, gdzie stopień sprężania wynosi 9,6:1. Zastosowano tutaj dwa wałki wyrównoważające. Głowica wykonana z aluminium, posiadała 16 zaworów. Silnik ma łańcuch rozrządu, a jednostka wyposażona jest w układ zmiennych faz rozrządu. Turbosprężarka pracuje w płaszczu wodnym i generuje ciśnienie doładowania na poziomie 0,6 bara. 

Zastosowano tutaj oczywiście jak to w silnikach TSI, wtrysk bezpośredni z jednorodnym mieszaniem. Paliwo dostarczane jest do sześciootworowych wtryskiwaczy, przez pompę wysokociśnieniową generującą 190 barów ciśnienia.

Silnik ten w czasach swojego debiutu był dosyć zaawansowany technologicznie, ale niestety producent nie dopracował go należycie i zdarza się w nim jedna poważna awaria. Największe problemy, jakie występują w pierwszej wersji EA888 to ogromne zużycie oleju spowodowane złą konstrukcją tłoków i pierścieni, co w konsekwencji powodowało nawet zatarcie silnika. Pobór oleju mógł sięgać ponad 1 – 1,5 l na 1000 km.  Na szczęście wprowadzono gotowe zestawy do eliminacji tej usterki, dostępne w sklepach motoryzacyjnych. 

Pierwsza generacja silnika EA888 występowała np. w Passacie B6, Passacie CC, Scirocco III. Wariantów mocy było kilka, a najpopularniejsze to wersje 200KM, 170 KM, 272 KM.

2.0 TSI EA888 Gen. 3 – trzecia generacja

W Generacji 3 EA888 nastąpiły spore zmiany. Blok nadal pozostał żeliwny, lecz ścianki cylindrów odchudzono o 0,5 mm. Zmieniono również tłoki i pierścienie, mając na uwadze słabą ich sprawność w poprzedniej odmianie. Silnik został przeprojektowany, zastosowano tutaj zintegrowany kolektor wydechowy z chłodzeniem wodnym. Gen. 3 2.0 TSI posiada po dwa wtryskiwacze na cylinder. Z kolei nowa turbosprężarka (IHI IS20) generuje ciśnienie doładowania na poziomie 1,3 bara. 

W wariantach o większych mocach zastosowano inny kształt głowicy, a stopień sprężania jest zmniejszony. Z kolei odmiany tego silnika o najniższych wariantach mocy mają turbosprężarkę firmy Garrett. Silnik zgodny jest z normą Euro 6.

Trzecia generacja silnika 2.0 TSI produkowana była od 2011 roku i dzięki zmianom konstrukcyjnym wyeliminowano wszystkie problemy ze zbyt dużym poborem oleju. Dzięki temu jednostka stała się praktycznie bezawaryjna. Zdarzają się jedynie niewielkie problemy z ubywaniem płynu chłodzącego.

2.0 TSI EA888/3b – Gen. 3b

Najnowszy wariant 2.0 TSI jest bardzo podobny do poprzednika. Główna zmiana polega na opóźnionym zamknięciu zaworów dolotowych co zwiększa efektywność mieszanki paliwowo – powietrznej. Zaprojektowano i zastosowano tutaj również nowy kolektor dolotowy, a turbosprężarkę nieco zmniejszono. Podczas konstruowania najnowszej odmiany 2.0 TSI oznaczonej jako Gen. 3b położono ogromny nacisk na zmniejszenie masy i redukcję tarcia. Ubocznym skutkiem tych rozwiązań jest konieczność stosowania oleju silnikowego o niskiej lepkości 0w20 lub 0w30.

Sprawdź: Jaki olej silnikowy wybrać?

Najnowszą odmianę 2.0 TSI najłatwiej rozpoznać po plastikowej misce olejowej. Silnik ten posiada również łańcuch rozrządu, co jest ciekawym zabiegiem, patrząc na silnik 1.4 TSI gdzie wadliwy łańcuch zastąpiono paskiem. W tym silniku na szczęście nie występuje żaden problem z napędem rozrządu.

Przeczytaj również: Test Volkswagena Passata GTE 1.4 TSI PHEV

Czy warto wybrać samochód z silnikiem 2.0 TSI/TFSI?

Sytuacja z silnikiem 2.0 TSI wygląda niemal identycznie jak z 1.4 TSI. Pierwsza generacja jest całkowicie odradzana ponieważ zużycie oleju bywa tak ogromne, że łatwo zatrzeć silniki. Kupując kilkunastoletni samochód z niepewną do końca historią to jak proszenie się o kłopoty. Z kolei 2.0 TSI generacji trzeciej, produkowanej po 2011 roku można z powodzeniem polecić. W przypadku Gen. 3b nie do końca wiadomo jak silnik zachowuje się przy dużych przebiegach, ale kilka lat na rynku nie ujawniło żadnych dużych awarii.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • 2.0 TSI
  • Audi
  • silnik
  • TFSI
  • TSI
  • volkswagen
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT