MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 THP – co się w nim psuje

  • Bartosz
  • 21 grudnia 2018
  • 3 minute read
Silnik 1.6 THP
Silnik 1.6 THP
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.6 THP został opracowany przez koncern PSA wspólnie z BMW w 2006 roku. Jednostkę tą można spotkać np. w BMW serii 1 116i, MINI, Citroenie C4 Picasso, Peugeocie 207, 308, 508, RCZ. Występował w wersjach o mocy od 102 KM do aż 270 KM. Zdobył on prestiżową nagrodę silnika roku w kategorii o pojemności 1.4 do 1.8.

Silnik 1.6 THP – konstrukcja

Jest to czterocylindrowa, szesnastozaworowa, turbodoładowana jednostka. Wyposażona we wtrysk bezpośredni. Montowana była w małych miejskich autach, kompaktach i SUV-ach. Silnik 1.6 THP ma aluminiowy blok silnika z żeliwnymi tulejami cylindrów. Jednostka wyposażona jest w opracowane przez BMW zmienne fazy rozrządów Vanos. Napęd rozrządu realizowany jest przy pomocy łańcucha. Dosyć skomplikowane rozwiązanie zastosowano w przypadku sterowania pompą wody. Podobnie jak ma to miejsce w BMW, jest ona napędzana paskiem klinowym oraz przez rolkę pośredniczącą. Pompa jest sterowana przez komputer, który może na zimnym silniku ją wyłączyć, przyspieszając tym samym nagrzewanie jednostki. Wszystkie odmiany silnika 1.6 THP połączone były ze skrzynią biegów, które miało koło dwumasowe. Wyjątek stanowi tu odmiana o oznaczeniu EP6DT.

"<yoastmark

Silnik 1.6 THP – awarie

Silnik 1.6 THP nie należy do mistrzów bezawaryjności. Boryka się z problemami, które mogą do niego skutecznie zniechęcić użytkownika. Podobnie jak w pierwszych generacjach silnika 1.4 TSI i tutaj problemem jest wadliwy łańcuch rozrządu i jego napinacz. Bardzo dużo znanych jest przypadków, kiedy łańcuch rozciągał się już po przebiegu ok. 50 000 km. Towarzyszył temu dieslowski klekot podczas zimnych rozruchów. Z kolei napinacz tracił szczelność i luzował łańcuch przy rozruchu.

Fazator rozrządu to kolejny problem trapiący silnik 1.6 THP. Blokował się on całkowicie, przez co spadały osiągi i wzrastało zużycie paliwa. Obniżenie osiągów mogło być jeszcze przyczyną kłopotów z oprogramowaniem albo centralą sterującą, która wyrzucała błąd składu spalin, a silnik przechodził w tryb pracy awaryjnej.

Silnik 1.6 THP nie ustrzegł się drogiej w naprawie awarii turbosprężarki. Zwyczajnie się ona zużywa, dużo szybciej niż powinno mieć to miejsce. Zdarzają się także pęknięcia kolektora wydechowego.

Powszechnie spotykane jest również gromadzenie się nagaru na kolektorze dolotowym. co powoduje znacznie ograniczenie mocy i spadek kultury pracy silnika.

Zużycie oleju silnikowego w tym silniku oscyluje w okolicach 0,2 l / 1000 km. Po ok. 100 tys. km posłuszeństwa odmawia pompa paliwowa przy głowicy. Zdarzają się awarie termostatów oraz wycieranie się wałków rozrządu.

Silnik 1.6 THP 205 KM fot. materiały prasowe
Silnik 1.6 THP 205 KM fot. materiały prasowe

Silnik 1.6 THP – ceny części

Z dostępem do dobrej jakości zamienników nie ma problemu. Ceny są dosyć przystępne.

Przykładowe ceny bardzo dobrej jakości części do Citroena C4 1.6 THP 165 KM:

  • Zespół łańcucha rozrządu – 650 zł,
  • Uszczelka głowicy – 175 zł,
  • Zestaw uszczelek głowicy 970 zł,
  • Cewka zapłonowa – 170 zł,
  • Świeca zapłonowa – 70 zł,
  • Pompa wody – 275 zł.

Ceny części używanych na Allegro:

  • Pompa oleju ok. 500 zł
  • Silnik kompletny ok. 8500 zł,
  • Głowica kompletna ok. 1500 zł,
  • Turbosprężarka ok. 700 zł

Silnik 1.6 THP możemy spotkać w:

  • Peugeot 207
  • Peugeot 208
  • Peugeot 2008
  • Peugeot 308
  • Peugeot 3008
  • Peugeot 508
  • Peugeot 5008
  • Peugeot RCZ
  • Citroen C3
  • Citroen C3 Picasso
  • Citroen DS3
  • Citroen C4 I/II gen.
  • Citroen C4 Picasso I/II gen
  • Citroen C5 II
  • Citroen DS4
  • Citroen DS5
  • Mini One/Cooper/Cooper S
  • BMW 114i, 116i F20, 316i, 320i ED F30

Silnik 1.6 THP nie jest udaną konstrukcją, a awarie są drogie w naprawie. Po 2010 roku nieco zmodernizowano tę jednostkę i wyeliminowano niektóre wady. Natomiast przed zakupem używanego samochodu z tym silnikiem byłbym bardzo ostrożny. Silnik 1.6 THP został ostatecznie wycofany z oferty w grupie PSA. Zastąpiono go silnikiem 1.6 z serii PureTech, który ma być dużo trwalszy.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • 1.6 THP
  • BMW
  • Citroen
  • Renault
  • silnik
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Zobacz
  • Porady

Świadome zaniżanie wypłacanych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniami – co robić?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Od czego zależy kwota ubezpieczenia samochodu? Co warto wiedzieć?

Audi A4 fot: Audi
Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody Audi w leasingu dla firm

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Gdzie można przejechać się sportowym autem w Polsce?

silnik 1.4 t-gdi. fot. KIA
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 T-GDi (Kappa G4LD) Hyundai, Kia – niezawodność, specyfikacja

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT