Silnik 1.5 TSI wszedł do produkcji w 2017 roku, debiutując w Volkswagenie Golfie 7. Jest to nowa konstrukcja, która zastępuje jednostkę 1.4 TSI. Nowy silnik 1.5 TSI jest od swojego poprzednika mocniejszy i zużywa mniej paliwa.
Obecnie nowy silnik 1.5 TSI oferowany jest w znacznej większości samochodów osobowych z grupy Volkswagena. Znajdziemy go w Golfie, Passacie, Tiguanie, T-Rocku, Sportsvanie, Octavi, Superbie, Karoqu, Kodiaqu, Leonie, Atece.
1.5 TSI nie jest silnikiem zaprojektowanym od podstaw na nowo, lecz gruntownie przeprojektowanym 1.4 TSI. Nawet serię, z której pochodzi nowy silnik, oznaczono symbolem EA211 evo.
Silnik 1.5 TSI – budowa
Silnik 1.5 TSI jest oczywiście czterocylindrowy i turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jego dokładna pojemność to 1498 m3 – średnica cylindra 74,5 mm; skok tłoka 85,9 mm.
W silniku 1.5 TSI ciśnienie wtrysku wynosi 350 bar, co jest wartością znaczną jak na silnik o zapłonie iskrowym.
Silnik 1.5 TSI wyposażony jest w system dezaktywacji cylindrów ACT. Jest to układ znany już z poprzedniej jednostki 1.4. Przy niskim obciążeniu zamykane są zawory dwóch cylindrów, a silnik pracuje na dwóch pozostałych. Pozwala to ograniczyć zużycie paliwa.
Rozrząd realizowany jest za pomocą paska. Z uwagi na wymogi norm spalin Euro 6d Temp nowa jednostka 1.5 ma filtr cząstek stałych GPF. Przystosowano go do pracy na oleju 0w20. Jak zawsze zalecam wymianę oleju co roku lub maksymalnie przy przebiegu 15 000 km.
Wraz z tym silnikiem po raz pierwszy w Golfie dostępny jest tryb żeglowania. Jadąc ze stałą prędkością i bez przyspieszania silnik jest całkowicie wyłączany. System ten działa tylko z automatyczną przekładnią DSG. Wówczas energię do działania systemów elektronicznych dostarcza litowo-jonowy akumulator.
Silnik 1.5 TSI występuje w dwóch wariantach mocy:
Silnik 1.5 TSI 130KM
Wersja 130KM o kodzie DACA osiąga 200 Nm w zakresie 1400 – 4000 obr/min. Maksymalna moc osiągana jest przy 4750 obr/min.
Jednostka ta pracuje w cyklu Millera, co pozwala zmniejszyć straty podczas sprężania, a stopień kompresji wynosi 12.5:1. Tuleje cylindra są tu odlewane z żelaza.
Ciekawostką jest zastosowanie w nim turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VTG. Do tej pory technologia ta stosowana była tylko w silnikach diesla. Jest to więc nowość w jednostce benzynowej. Kąt ustawienia łopatek realizowany jest nie za pomocą podciśnienia tylko elektronicznie. Turbina VTG znacznie poprawiła elastyczność i reakcję na dodanie gazu od najniższych obrotów. Cały układ doładowania wraz ze sprężarką jest teraz dostosowany do wysokich temperatur – w benzynowym silniku są one wyższe niż w dieslu.
Silnik 1.5 TSI 150KM
Odmiana o mocy 150KM i momencie obrotowym 250 Nm, którym dysponuje w zakresie obrotów 1500 – 3500, oznaczona jest kodem DADA. Moc maksymalna dostępna jest przy 5000 obr/min.
Silnik 1.5 TSI w wersji 150 KM pracuje w cyklu Otta, a nie tak jak słabsza wersja w cyklu Millera.
Wersja stu pięćdziesięciu konna ma cylindry wykonane w technologii APS. Aluminiowy blok posiada nanoszony plazmowo proszek, który daje strukturę z mikroporami. W nich utrzymuje się olej silnikowy, przez co film olejowy jest grubszy. Pozwala to znacząco obniżyć zużycie cylindra przy pracy na zimno i poprawia odporność silnika na tzw. spalanie stukowe. W tym względzie Volkswagen pomyślał przyszłościowo dostosowując tę jednostkę do prac w układzie hybrydowm. APS daje odporność materiału na zimne rozruchy, a to właśnie w takich warunkach najczęściej pracują hybrydy. Wariant 110 kW jest także wyposażony w zawory wydechowe wypełnione sodem do celów chłodzenia. Wszystko to dlatego aby materiał wytrzymał temperaturę spalin 1050 stopni Celsjusza, czyli o 170 stopni więcej niż odmiana 130 KM.
W przeciwieństwie do słabszej odmiany wersja 150 KM ma turbosprężarkę bez zmiennej geometrii.
Silnik 1.5 TSI – awarie
Silnik 1.5 TSI to jednostka bardzo świeża i na razie nie słyszy się o większych awariach.
edycja 31.07.2019
Jest jednak problem, który spędza sen z powiek posiadaczom samochodów każdej marki z grupy Volkswagena wyposażonych w silnik 1.5 TSI. Jak możecie przeczytać w poniższych komentarzach w tym silniku występuje szarpanie podczas ruszania. W tej sprawie pisało do nas także kilku czytelników. Problem więc jest dosyć poważny.
Szarpanie czyli tzw. efekt kangura występuje najczęściej przy manualnej skrzyni biegów.
185 comments
Silnik fatalny na dwóch cylindrach pracuje jak traktor. nie polecam
Mam golfa 1.5 150 KM z 2020 r. Przejechałem do tej pory 40000 km. Żadnych problemów z silnikiem. 2 razy zaliczyłem Chorwację Makarska. Oleju nie ubyło na bagnecie. Fakt, że wymiany oleju robię co 10-12 tyś. Spalił mi ok.5,7 przy 130/h. Póki co jestem zadowolony.
Udało mi się zakupić nową Ibizę z silnikiem 1.5 TSI (DADA), ujeżdzałem też Leona z tą jednostką. Na razie przejechałem 50tyś km i silnik jest rewelacyjny. Wysoka kultura pracy, dobra dynamika. Nie wiem skąd w komentarzach opinie o tym, że silnik na 2 cylindrach chodzi jak maluch, to nie prawda. Kierowca nie czuje żadnej różnicy w tym, że silnik chodzi na 2 cylindrach, wie o tym jedynie bo sygnalizuje o tym specjalna ikona na prędkościomierzu. Efektu kangura także nie zauważyłem, zarówno w Ibizie jak i w Leonie jednostka ta jest bardzo kulturalna przy “zimnym silniku”. Jest rzeczywiście lekka “turbo dziura” ale mało zauważalna w Ibizie (mała masa własna + mocny silnik robi robotę), jednak nie jest to nic strasznego (w Peugeot i Kia “turbo dziura” jest wyraźnie większa).
Na dzień dzisiejszy to jeden z najlepszych silników jakie posiadałem – zobaczymy jak będzie z trwałością.
Miałem Octavię z silnikiem 1.5TSI. W moim odczuciu gorsza w porównaniu do 1.4TSI, którą miałem wcześniej też w Octavii. Octavia z silnikiem 1.4 miała lepsze przyśpieszenie na każdym biegu oraz była bardzo oszczędna (potrafiłem wykręcić 4.5L / 100km. normalnie natomiast 5.2-5.5). Skoda z silnikiem 1.5 okazała się rozczarowaniem, gorsze przyśpieszenie, przydławiała przy ruszaniu oraz co najważniejsze, duży przydźwięk, hałas, dudnienie, rezonans w kabinie jak odłączała cylindry podczas jazdy co powodowało dyskomfort i irytację.
Mam podobne odczucia – 1,4 tsi był dużo żwawszy. W 1.5TSI irytuje turbodziura, auto reaguje na wciśnięcie gazu jak chce. W trybie dwucylindrowych silnik brzmi jak “maluch” i nie sądzę żeby ACT miał wpływ na realne zużycie paliwa (pytałem już czy da się to wyłączyć). Auto nierównomiernie rozwija moc, co wyraźnie czuć podczas przyspieszania. Kangurkowanie na zimnym silniku przestało się pojawiać po aktualizacji oprogramowania. Do zalet zaliczam to, że zimą nagrzewa się błyskawicznie, a spalanie nie jest zbyt duże.
Miałem Golfa 7 1,4 tsi 150 km – super oszczędny silnik, bez żadnych problemów przejechałem 100 tys.km. Teraz mam tiguana 1,5 tsi 150 km 201 rok – rewelacja – szybki i oszczędny. Fakt na zimnym silniku trochę szarpie ale minusy nie przesłaniają plusów tych silników 🙂
Co do szarpania przy ruszaniu, to w instrukcji jest napisane, że bieg 1 służy do ruszania (ale jednie wytrącenia auta ze stanu bezruchu) i szybkim przełączeniu na bieg 2 i kontynuowaniu jazdy. I wtedy mój silnik TFSI 1.5 150 km nie szarpie !
Witam serdecznie Kupiłem miesiąc temu nowiutkiego Golfa 1.5 TSI 150 koni w manualu Przyjechałem już 2000 mil i nic na razie się nie dzieje Nie mogę nic zbyt nie powiedzieć ponieważ auto jest świeże dopiero co ma przejechane 2000 mil jeżeli chodzi o pracę silnika to się wypowiem jest bardzo cichutko Czy na trasie czy na postoju czy na dwóch cylindrach to jest nieprawda że ten silnik jest głośny i jest w kabinie cichutko i na dworzu też ma bardzo dobre przyspieszenie potrafi nieźle wcisnąć fotel jak na 150 km
w firmie mamy kolka Octavi z tym silnikiem, od kwietnia padł już 5 silnik, przebiegi 160-180 000 km, w każdym brak kompresji, poszły do kasacji, ogólnie fajnie się nimi jeździło ale ok takim przebiegu padły, Nie polecam nikomu i ostrzegam
co ile wymiana oleju?
W firmie mamy, kurtyna. Wszyscy wiemy jak jeździ się służbowymi samochodami
Mam Golfa vii SPORTSVANA 1.5 Z dsg. NIE MAM PROBLEMU Z SZARPANIEM – KANGUROWANIEM. TO CO MNIE MARTWI TO :
1. PRACA SILNIKA, SIEDZĄC W AUCIE JAK SIĘ WSŁUCHAM DO GDZIEŚ TAM SŁYSZĘ CICHY DELIKATNY STUK. MAM ZALEDWIE 15 TKM. CZY TO TAKA PRACA TYCH SILNIKÓW ? PRZEZ OSTATNIE LATA JEŻDZIŁEM TOYOTĄ Z DIESELEM 2,0 D4D. WIĘC MOŻE JESTEM PRZECZULONY.
2. PRZY 6 TKM W ASO ZMIENILI OLEJ NA 5W30 DLACZEGO ???? STWIERDZILI, ŻE TAK ROBIĄ.
3. SŁABE WYCISZENIE PRZY 140 KM/H JEST GŁOŚNO.
Słychać zawór podciśnieniowy który jest koło zbiornicza wyrównawczego płynu chłodzącego. I słychać tylko na postoju. Nie jest to żaden problem.
Ten delikatny stuk to może być luz na cięgnie od otwarcia zaworu w turbosprężarce, niestety temat już znany tutaj jest film na youtube : https://www.youtube.com/watch?v=77LkVAij9mw
No właśnie, ja mam jutro jechać po VW Golfa VII R-Line, 1.5 TSI DSG z 2020 roku i teraz nie wiem czy to dobry pomysł…….
Proszę o poradę, auto z przebiegiem: 19500 km.
Corolla 1.6 2018 105 tys km i zupełnie nic. Tylko olej co 15 tys no i pierwsza wymiana tarcze i i klocki po 95 tys. Dziękuje.
Nie piszemy o zabytkach techniki. Tytuł mówi o czym rozmawiamy.
Skoda octavia 1.5 TSI z manualem, 2019r. Efekt kangurowania/szarpania daje się zauważyć dobrze określonych warunkach. Auto ma asystenta ruszania, można nim ruszyć pod nawet duże wzniesienie bez dodawania gazu. Dopiero jak się ruszy powinno się dodawać gazu i przyspieszać. Z drugiej strony jak chcemy ruszyć dynamicznie to musimy wkręcić silnik na jakieś niecałe 2k rpm (1800 może). Wtedy auto nie zacznie szarpać tylko dynamicznie ruszy. Rzecz jasna wszystko zależy jak szybko odpuścimy sprzęgło. Przy 2k rpm koła raczej nie utrzymają się asfaltu a silnik się nie przydławi.
Przez pandemię auto więcej stoi niż jeździ więc na razie przejechałem zawrotne 36kkm…
Dodam i ja coś od siebie Skoda octavia 3 2018 1.5 tsi 150k DADA skrzynia dsg7 Obecnie mam przejechane 118000km Wymiana oleju co 15tys na orginalny vw 0w20 filtry swiece i reszta jak servis zaleca.Jak do tej pory żadnych problemów z autem Jedyny mankament to szumienie z prawej strony przy szybie przy ok 140kmh Spalanie na poziomie 7.5l na 100km oczywiście w trasie Jednorazowo robię 1250km w jedną stronę Pl-Dk
Nowy Leon 1,5 130km 2020 kupiony w 2021 … byłem na hamowni, przy 1500 obr ma 90nm, szarpie, na niskich obrotach (1000-1300) potrafi gasnąć, a pan w serwisie stwierdził, ze samochód jest sprawny bo przy 3000 obr osiąga 200Nm i jest ok. Jazda testowa oczywiście dała wynik pozytywny, a Pan diagnosta na oko, bo nie mają hamowni lub innego sposobu na sprawdzenie sprawności stwierdził że samochód niema usterek. Przyspieszenie rzeczywiste od 0 do 100 około 16 sek. Podjazd pod małą górkę przy obrotach poniżej 2000 to wyzwanie. Problemy zaczęły się od wymiany oleju w autoryzowanym serwisie – po 2k na dobry start, wcześniej jeździł zajefajnie. Zaczynam żałować, że sprzedałem lanosa (56tys.przebiegu) i wpakowałem się w to g….
Ktoś z użytkowników po chiptuningu 1,5tsi 150km? Jak efekty? Mam ofertę programu na +40 koni i 60nm zastanawiam się zawsze to coś ale mam gwarancje jeszcze. Powiedzieli że przed wizytą w aso mozna wgrać serię za drobną opłatą
Nic ci nie da wgranie serii, robią cię w bambuko.
Zmiana softu (nieważna jaka) zostanie odnotowana automatycznie na serwerze vw przy pierwszym podłączeniu auta w aso do “kompa ” . To info od firmy tuningowej oraz znajomego z serwisu vw (pytani niezależnie)
Witam. Mam zamiar kupić Tiguana Allspace Silnik: 1.5 TSI EVO
110 kW 150 KM / BJ22BX . Ktoś posiada, bądź się wypowie. Pozdrawiam
cześć, mam skode karoq 2020r (modelowo 2021 bo z października, jest ta nowsza kierownica) 1.5 tsi dpca z dsg – nie ma żadnego szarpania, auto jest bardzo ciche bo silnik ma max moment od 1500obr i na zwykłym trybie jazdy chodzi 1500-2000obr. Jeżdżę bardzo spokojnie i spalanie liczone przy tankowaniu do pełna jest do 7 litrów (mam 7tyś km przebiegu i z niektórych tankowań po przeszło 600km przejazdach jest 6,2 L/100km – nie komputer ! przeliczone z tankowania i przejechanych km) . Karoq jest krótszy o 10cm od zwykłego tiquana, ja chciałem kupować auto większe ale ten karoq jest bardzo przestronny a przy tym bardzo poręczny, zwrotny i po jeździe próbnej wybrałem go. Bardzo komfortowe jest zawieszenie, może być nawet za komfortowe dla niektórych.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Ten silnik szarpie ale objaw jest ukryty w przypadku skrzyni DSG.
Mam Scale 1.5 z dsg 7 – czasami poszarpuje, nie ważne czy zimny czy nie.
Do miasta jeszcze może być ale jeśli planujesz jeździć nim “trasy” to szczerze odradzam podobnie jak Tuorana.Od ok.120 km/h robi się nieprzyjemnie głośno,ale nie od silnika tego prawie wcale nie słychać,wręcz przeciwnie ja lubię go wkręcać wyżej bo zadziornie mruczy.Ale szum wiatru przy tych prędkościach jest przynajmniej dla mnie nie do zaakceptowania.Od 140 km/h zalecam korki do uszu wozić bo jest po prostu tragedia.Im szybciej tym gorzej.
Byłem w serwisie po 10 tyś.km i mi wymienili na castrola 5W30. Twierdzą że taki też był zalany fabrycznie. Skoda Kodiaq 1.5tsi +dsg
Wędlug mnie 0w20
Jeżdżę Skodą z „felernym” 1.2tsi z 2011 roku. Mam ponad 190 tkm przejechane bez żadnych problemów, kolega żonie sprawił polo z tym silnikiem z 2010 roku i też nie ma problemów, felerny łańcuch w razie problemów można wymienić za nawet 1kPLN. Teraz szukam 1.5 tsi w kombi:)
Opiszę trochę moje spostrzeżenia na temat spalania 1,5tsi DADA 150km Leon St 2019r marzec, obecnie przejechane 34tyś km, droga z pracy 16km przy tych samych warunkach i stylu jazdy spalanie rozbiega się czasem nawet o 2 litry bez klimy. Zauważyłem że gdy temperatura powietrza jest ok +10st to spalanie jest rewelacyjne szybko spada do 5,5 – 6l na końcu 16km odcinka za to gdy jest ok +2 do 6 to ciężko zejść na tej trasie poniżej 8l ! Minusowe temperatury wiadomo podobnie. Myślę że decyduje też o tym temp oleju. (Motul 5w30) po 16km mam ok 75st, a gdy zimniej to ledwo 70st, dopiero dłuższa droga lub jazda nieco bardziej dynamiczna pozwala na dobicie do temp 85-95st. Ogólnie silnik dobry, ale słychać go mocno (buczy w kabinie) w zakresie obrotów 2250-2450 poniżej i powyżej jest ciszej w kabinie, ma to związek z gpf? Bo tak jakby przy tych obrotach w jego okolicach buczy gdy otworzę maskę. Jakie są Państwa spostrzeżenia?
Witam. Kupiłem T Roca z silnikiem tsi 1.5 150 km w 2018 roku. Problemy przy ruszaniu i zmianie biegu z 1 na 2 były od samego początku. Sam siebie chyba przekonywałem że tak ma być a samochodem jeździła przede wszystkim żona której to nie przeszkadzało. Po roku odwiedziłem serwis w Krakowie gdzie kupiłem auto i kierownik jeżdżąc na pół sprzęgle i podnosząc obroty przy ruszaniu zapewniał mnie że wszystko jest ok. Wiedziałem o ukrytej akcji serwisowej więc uparłem się na nowy soft który został wgrany ale tylko rzekomo bo żadnej poprawy nie zauważyłem. Byłem u nich po raz drugi na przeglądzie i Pan z uśmieszkiem na ustach stwierdził że nowego softu nie ma i nic się nie da zrobić. Samochód za 110 tys ciężko zapracowanych złotówek. Pisząc to już się wku….am więc kończę.
Mam to samo, po wielu bojach z serwisem, robieniem że mnie idioty aż w końcu udało się udowodnić że jednak szarpie (krotka przejażdżka z serwisantem i kamerką) dostałem wpis że to jest cechą tego silnika i reklamacja jest niezasadna. Importer potwierdził! Beka na całego, bo auto za 100k i qurw. płynnie ruszać nie potrafi.
Mam to samo. Nigdy wiecej VAG
Tak się zastanawiam gdzie wy kupujecie te VW ,se takie kurwa złomy macie?Albo z jakim przebiegiem.Ja mam już drugiego s za parę dni jadę po Passata też z tym silnikiem.
1 był Touran R-line 1.5z
TSI 150ps kupiłem z przebiegiem 1600km(tysiąc sześćset) pojeździłem 3 miesiące i sprzedałem w pizdu.Nie da się tym jeździć szybciej niż 120km/h potem zalecam zatyczki do uszu.Szum wiatry taki od słupka A ,że jajko idzie znieść! Masakra!!!!w samochodzie za 30 koła Euro.
Ale silniczek miód, oszczędny przyjemny dla ucha moc wystarczająca,nie do wyścigów ale do normalnej jazdy.
Teraz mam od pół roku VW Sportsvan z mniejszym silnikiem 1.5 TSI ACT 131ps mogę powiedzieć to samo silnik miód,nic nie szarpie nie gaśnie .Nie wiem o co chodzi tym co o tym piszą skąd biorą te auta,że stękają.Mnie jak cos nie pasuje w samochodzie to idzie takie w pizdu!Naprawdę silniki hofbe polecenia.
Teraz będzie passat też z silnikiem 1.5 150ps.Wvzi4wj jeździłem jazdę próbną, miód malina jak wszystkie TSI ACT.
Już mam jednego ja oku w tym lub przyszłym tygodniu go łykne.16000(szesnaście,nie 160przebiegu)Będzie pociecha 😄
Ale wiesz że mój pochodzili z salonu i przebieg miał 6km podkreślam 6km s nie 16000 jak go odbierałem;), do tego z szarpaniem mają problemu rowniez nowe Octavię i golfy. Problem z DSG nie występuje.
Witam. Ma ktoś Tiguana 1.5 TSI ale 130KM? Daje radę w stosunku do tego 150 KM? Czy różnica mocy w praktyce będzie znacząca?
Będzie znaczącą,150 koni to Minimum do Tiguana,chyba że chcesz się wkurwia_ć
Ja mam Tiguana 130KM 2020. Jeździ poprawnie, byłem nim 2 krotnie za granicą na wakacje (Chorwacja) z boxem na dachu i daje rade.
Długo śledziłem temat kangurowania przed zakupem auta, zaryzykowałem i chyba opłaciło się. Seat Ateca po FL (rok modelowy 2021) 1.5 TSI 150KM manual. Po 500km żadnego kangura na zimnym silniku nie wyczuwam ani nie potrafię wywołać. Oby tak dalej..
Nie ma czegoś takiego jak rok modelowy. Uwierzyłeś, że w 2020 kupiłeś auto z 2021? Haha.
Polecam “Panu z Okolicy” zapytać się wujka google co oznacza rok modelowy 😉 Dla zainteresowanych tematem jest to o tyle ważna informacja, że silnik w moim Seacie jest tym obecnie montowanym w VAGach od wakacji 2020, a nie starszą konstrukcją z początku roku (o ile coś w ogóle zostało w nim zmienione). Mam nadzieję, że komuś pomogłem w podjęciu decyzji 😉 Pozdrawiam
Douczyć się Panie z okolicy. Kiepsko o tobie świadczy brak podstawowej wiedzy rocznik, rok modelowy… oczywiście że jest rok modelowy 2021 już od mniej więcej połowy roku 2020
Tylko po co ja to piszę … hi hi pewnie i tak w próżnię
Biedni są ci niedoinformowani. Widać musi jeszcze poznać trochę życia, również tego zawodowego. Tak jak opisano poniżej, rok modelowy w branży motoryzacyjnej zaczyna się po przerwie wakacyjnej letniej. Czyli koniec sierpnia, początek września
Ponoć ten problem rozwiązali już pod koniec 2018 r. Mam z tym silnikiem Aronę i przejechałem nią już blisko 40 tys. km. Nie miałem i nie mam żadnego kangurzenia.
A ja mam 17letniego golfa 4 1.9tdi z 2003 roku i rocznie (srednio 17tys km) dolewam 0.5l oleju 5w40. Pozdrawiam nową amortyzację. Yo
Kamil. I nie będziesz mógł wjechać do centrów miast powyżej 100tys. osób. Skończy się era szrotów w Polsce. Pozdrawiam.
Skończy się era szrotów kiedy nie zabraknie części i mechaników,no i jak banki nie skkączą z finalizowaniem heh.przyszłość jest bliska a na jaki zawód zmienią przedstawiciele z autami arival😊
Pablo a co u Ciebie dokładnie postukuje?
Bzdura totalna posiadam ten silniczek w skodzie 1,5tsi ACT 2020 rok produkcji skrzynia manualna pięknie pracuje nie szarpie jest dynamiczny i bardzo elastyczny w działaniu a do tego przy spokojnym przemieszczaniu się z stałą prędkością fajnie odłącza i wznawia pracę cylindrów 4na2 i odwrotnie bez żadnej zmiany w charakterystyce pracy dopiero przejechałem 4500tys kilometrów ale dla mnie silnik jest rewelacyjny czego nie można już powiedzieć o skrzypiących elementach w wykończeniu wewnątrz ale to szczegół to jest skoda Czesi nad tym muszą popracować i uczyć się od Niemców.
4500tys kilometrów czyli 4 i pół miliona kilometrów… to chyba niesamowity wynik. i zjadłeś zęby na tym aucie..
xDDDDDDDDDDDDDDDDDD
1,5tsi 150km, stukanie i szarpanie występuje i nic się z tym nie da zrobić. Trzeba się przyzwyczaić -masakra.
Ludzie chyba powariowali. Dlaczego wymiana oleju z 0W20 na 5W30?
Przeciez silnik 1.5 TSI musi latac na 0W20. Ten olej zostal specjajnie wymyslony do 1.5 tsi.
5W30 tylko na dolewke w malych ilosciach. Tak stoi w ksiazce.
Nie powariowali, tylko mają odrobinę pojęcia na temat roli oleju w działaniu silnika spalinowego. Jak napiszą, żebyś lał wodę, też tak będziesz jeździł? Autorom tej książki nie zależy, żeby silnik wystarczył na lata.
To, że silnik przystosowany do rzadkiego 0w20 może mieć znacznie cieńsze kanały olejowe, i zimny 5w30 będzie po prostu gorzej przez nie przepływał po rozruchu. Jak nie wiesz bardzo dokładnie jakich zmian dokonali inżynierowie tworząc silnik pod 0w20 – nie poprawiaj ich na siłę lejąc 5w30. W Polsce mamy dużo aroganckich głupków, którym się wydaje że są mądrzejsi od inżynierów i projektantów (ale to właśnie główna cecha głupka, że mu się wydaje że jest taki mądry). Założy brzydki spojler na auto – zadowolny z siebie bo “poprawił projektanta”. Wleje zły olej do silnika, zadowolony bo “mądrzejszy od inżyniera który projektował” plus jakiś bełkot w stylu “oni specjalnie leją 0w20 by ten silnik się szybko zepsuł”.
Witam,konstrukcja nowego 1,5 jest bardzo podobna do 1,4,ale są różnice!!! I jeżeli jest napisane 0w20 to taki olej należy stosować! Silnik ten ma magistrale olejową podzieloną na kilka sekcji . Każda jest odpowiedzialna za smarowanie innego modułu. Góra,czyli wałki,krzywki są zasilane innymi kanałami i cisnieniem oleju,wał,panewki,korbowody i gładź cylindrów smarowana jest inną sekcją i innym ciśnieniem oleju ,natomiast uklad ATL czyli turbo zasilane jest nastepną sekcją pod jeszcze innym cisnieniem,zmiennym w zależnosci od tem oleju! W odmianie eTSI silnik wylacza się podczas jazdy w trybie żeglowania i uruchamia się niezauważalnie i natychmiast po dodaniu gazu,wcisnięciu hamulca,i w tym czasie cała magistrala dalej zasila i smaruje najważniejsze elementy silnika i właśnie w eTSI nie należy stosować 0W30 czy 5W30,w zwykłych 1,5 TSI można zmienić na inny olej ale może to wpływać na zwiększenie spalania nawet o ponad 0,5 litra na 100 km.
Mnie też chcieli wkręcić na 5W-30 a do tego silnika ma być 0W-20 ze względu na filtr cząstek stałych. Takie mamy serwisy w Małopolsce 🙁
Czyli przy każdym wyłączeniu silnika przez start-stop turbina dalej jest smarowana i chłodzona?
Jest jakieś oficjalne info na ten temat?
Zmieniac olej co 10tys i bedzie super 🙂 a nie wymieniac co 30tys 😀
Żaden pan Kazio,ani mechanik w serwisie nie ma wiedzy inżynierskiej takiej jak ludzie ,którzy konstruowali te silniki.Więc opinie,że inżynierowie się nie znają,a pan Henio ma większe od nich pojęcie i wie co leje do silnika, świadczą tylko o pewnym ograniczeniu ludzi,którzy wypowiadają te opinie.
Hm popieram. Polska tedencja czym niższy parametr tym okej rzadszy olej pierwsza cyfra wytrzymałość na wyższą teperature. W – winter czym niższa tym rzadszy zima. A co do składu oleju to są inne oznaczenia.
Jaka wodę? W oleju chodzi o lepkość a te parametry to jak się olej zachowuje w wysokich i niskich temperaturach. A a skład to w ogóle inne oznaczenie. Mentalność polskich warsztatów ze czym starszy samochód to można lac gorszy olej aaa gówno prawda bo tylko zniszczy szybciej silnik…
Witam na dniach mam kupić Tiguan 1,5 – 150 skrzynia manualną czytam o tym szarpaniu to mnie przeraża A jak z wytrzymałością silnika Teraz mam reno captur 900
2018 rok przejechałem 62000 nic się nie dzieje spalanie małe
Niech ktoś się wypowie o tych silnikach 1,5
Mam golfa 7 Rline silnik 1.5 po przejechaniu 16 tyś musiałem dolać 1 l oleju – nie mogę tego zrozumieć. Serwis twierdzi, że nic się nie dzieje.
ja dolewałem 1l na 1000 km i taka informacja była w książce serwisowej, to twoje 1l na 16 tyś to pryszcz
Ja dolałem ok 0,5l po 10tyś km od ostatniej wymiany obecnie 24kkm nalotu 1,5tsi DADA olej motul 5w30. Dręczy mnie buczenie silnika przy 2400obr ktoś coś ma podobnie?
Mam podobne odczucia jak samochód był nowy miałem wrażenie że silnik pracuje aksamitnie i miękko a po przejechaniu 16 000 kilometrów zrobił się nieprzyjemny i przypomina prace diesla przy uruchamianiu ACT czyli dwóch cylindrów kabina popada w rezonans że aż zatyka uszy Z drugiej zaś strony przy dynamicznym dodawaniu gazu robi się głośno a dźwięk jest twardy i szorstki po 5000 km wlałem Motul 5W 30 bo myślałem że będzie tak lepiej. Przy 10 tysiącach z powrotem nalałem 0w 20 Licząc na to że dźwięk silnika jego pracy z powrotem zrobi się przyjemna nic to nie dało pomijając to że samym samochodem Octavia 3 FL jeździ się fajnie to silnik powoduje moją dużą niechęć do jeżdżenia właśnie tym samochodem
Cześć silnik dalej chodzi szorstko? Ja już sprawdzałem wszystko tzn. poduszki, zawiesia układu wydechowego. Już naprawdę nie wiem od czego te buczenie w kabinie jest taka stojąca fala akustyczna przy obrotach 2400.
Rezonuje plastikowa kierownica powietrza pod maską ktora styka się z blachami i idzie po kabinie dzwiek
W marcu 2020 kupilem superba 1.5 tsi 150km jak dotad auto ma 6k przebiegu.
Jezdzilem różnymi autami z różnymi silnikami ale bezposrednio wczesniej 1.9tdi
Co do mocy w superbie wieksza ale moment niższy jednak przyspieszanie/elastycznosc porownywalna roznice pojawiaja sie przy podjazdach gdzie dieslem nie zmienialem biegu tu musze go zredukowac. Roznica widoczna na stromych podjazdach.
Co do kangurzenia jak do tej pory przy przebiegu 5k po ruszeniu na 1 po podkreceniu obrotow i zmiane na 2 po puszczeniu sprzegla jakby go przydusilo sytuacja jednorazowa – nie robie problemow(byc moze zla obsluga)
Nigdzie nie moglem znalezc informacji ani auta do jazdy testowej wszedzie l&k 2.0 tsi chodzilo jak zloto wiec auto odebralem z dusza na ramieniu. Mialem okazje jezdzic octavia 3 z 1.4tsi bez problemow wiec nie nastawialem sie negatywnie do tego silnika.
Co do spalania ok 6l/100km przy jezdzie normalnej ( jazda jak zawalidroga nie jeat moja specjalnoscia)
Co do oleju jeszcze nie wzial ani kropli.
Jedyny mankament to system multimedialny a w zasadzie wyswietlacz ktory pokazywal piksele przy podpietym telefonie. Po zmianie softu problem znikl
W czerwcu odebrałem vw golf 7 variant 1.5 tsi silnik o symbolu DPBA. Jak na razie golfik jeździ ok, bo jest nowy. Spalanie takie jak w dieslu i jest dobrze!!!
W 1,5tsi 150 po ok 15tyś przebiegu pojawiło się metaliczne terkotanie pod maską, po uruchomieniu silnika jest słyszalne głośno zwłaszcza gdy zimny i brzęczy jeszcze przez kilka sekund , przyczyną jest cięgno zaworu recyrkulacji spalin z turbiny, dostało luzu i brzęczy, auto jedzie na serwis problemy mogą występować we wszystkich tsi
Przesiadłem się z Octavii III 1.4 150KM 2016r. na taką samą tylko 1.5 150KM 2020r. Zaskoczenie po pierwszych kilometrach – CO TAK GŁOŚNO WARCZY !!! Ogólnie wersja rocznika 2020 (jak wiadomo schodzący z produkcji) jest głośniejsza wewnątrz i to tak , że dłuższa jazda nie jest fajna. Nie odczuwam też lepszego przyśpieszenia a nawet jak by mniej ochoczo rwała się niż poprzedni 1.4. Spalanie mnie nie interesuje bo auto służbowe.
Większy stopień sprężania robi swoje, ale ja osobiście nie zauważam, że w ogóle pracuje przy prędkościach 90-140 (a słuch mam dobry)
Ja mam 2016 Golfa 7 z 1.4 dsg i od roku mam też 2020 A3 8V z 1.5 dsg. Audi z 1.5 jest o niebo cichsze w środku. Silnika prawie nie słychać. Golf tez nie jest głosny. Oba dobre motory jednak 1.5 jest lepszy. Spalanie mam na tym samym poziomie w bou samochodach.
A ja zastanawiam się dlaczego ludzie kupują produkty firmy VAG. Po tym jak potraktowano klientów w związku z aferą dieslowską, po słynnych wpadkach z rozciągającymi się łańcuchami rozrządu, po spalaniu absurdalnych ilości oleju w silnikach i wielu wielu wielu innych problemach jakoś mi nie żal “szczęśliwych” nabywców. Gdyby tak ktoś chciał jeszcze bardziej docenić walory VW to proponuję zmiażdżyć sobie grubość warstwy lakieru na nowych samochodach. Podpowiem – nie przekracza 60 mikronów. Jest tyle świetnych samochodów na rynku, po co komu Volkswagen?????
Z tą grubością lakieru na pewno tak nie jest. 60 mikronów mają, ale we wnękach, zresztą jak wszystkie marki. Normalna grubość lakieru na na elementach zewnętrznych w nowych VW waha się ok. 100 – 120 mikronów.
mój drogo kolego samochody grupy vag kupuje sie bo sa poprostu dobre, od 16 lat jezdze skoda 1 i obecnie 3 i nigdy grama oleju nie dolałem, zadnej awari nie miałem , tylko wymiana co 15 tys oleju i tyle, odpala na dotyk i śmiga jak zegarek paląc czasami poniżej 5 litrów/1,2 tsi 110km/ trzeba umiec jezdzic a nie wymądrzac sie
andrzej barczykowski bydgoszcz
Umnie zwiększyło się spalanie szczególnie na zimnym silniku po zmianie oleju na 5w30.
Halo.Mam audi a3 1.5 tfsi 2018r dsg. Wszystko funkcjonuje normalnie.
Po przejechaniu 15 T.km spalanie ogólne 6.8L.przy trasach zmiennych zawsze wyżej o10 km./ godzi.
Jedyny mój błąd był zmiennienie oleju po 10 T.km. na 5w30 co spowodowało większym zużyciem o 1litr bęzyny szczególnie na zimnym silniku.
Ludzie ja mam 1.5tsi Octavia i mam 350 tyś zrobione i jeździ jak nowa więc czego chcecie?
Czy możesz coś więcej powiedzieć? Manual, DSG ? Co ile wykonywany serwis olejowy i interwały przeglądów?
przejechałem 100 tysięcy na 1,4 tsi golf VII 2017 rok – samochód bez żadnej usterki. Mam Tiguana 1,5 tsi act 150 km – spoko. Bez problemowo i przyjemnie
Aktualizacja dla wszystkich co są zainteresowani 1,5tsi. Moje autko wyprodukowane w październiku 2019, poszarpuje. Serwis skody powiedział że nic z tym nie zrobi bo auto nie jest na liście do akcji serwisowej. Do tego zauważyłem kolejny feler tego silnika. Podczas dłuższego zjazdu z górki, gdy zaczynamy leciutko dodawać gazu aby auto nie wytrącało prędkości, samochód zaczyna poszarpywac!!!
W moim Touranie 1.5 150km zaktualizowano oprogramowanie i szarpanie ustało. Na czas serwisu miałem Passata 1,4 TSI 150km i przekonałem się, że ten silnik nie ma takiego TURBOLAGA jak mój. To jest bardzo denerwujące kiedy długo czekam na rozkręcenie turbiny a gdy zaczyna pompować muszę zmienić bieg i od nowa czekać na doładowanie. Elastyczność Passata było o wiele lepsza. Postanowiłem pojechać na hamownię i sprawdzić osiągi.
Witam , od 2001 r jeżdżę vw golf 4 jest okey ale już przydałoby się zmienić , wzięłam jazdę próbną golfa 7 z silnikiem 15 TSI 150 KM i już miałam kupować miał wszystko wszystkie światła led , podświetlane zakręty , podgrzewane fotele , skóra na kierownicy która tę jes podgrzewana itd. nawet opony zimowe gratis , silnik 15 TSI 150 KM za 86 tyś , coś mnie odpychało ale jeżdżąc przez 19 lat golfem mam taki sentyment do volkswagena . Trochę poczytałam o tym silniku , popytałam w serwisie Volkswagena i Audi gdzie ostrzegano mnie żeby nie kupować auta z silnikiem 15 TSI 130 albo 150 KM uciekać od tego jak najdalej . Zrezygnowałam z kupna i nie żałuję wolę dołożyć kasy i może czas zmienić markę auta np. na Toyotę . Volkswagen to nie to co dawniej trudno , nie chcę nowego auta żeby szarpało , robiło kangury , chcę jeździć bezpiecznie . Pozdrawiam
Ja bym radzil Ci kupno Dacia logan chyba bylabys w pelni usatysfakcjonowana (nie obrazajac posiadaczy).A tak na powaznie nie chce mi sie wiezyc w te jazde 19 lat,bo raczej miala bys powod dochwalenia marki ktora ciagle udoskanalaja.No a ci sprzedawcy co psiocza na swoj towar to juz kosmos.Pozdrawiam.
Witam , ja nie narzekam na mojego golfa 4 1,6 jeżdżę 19 rok ale wiem że wieczny nie będzie i dlatego byłam w salonach obejrzeć , zarezerwowałam golfa 1.5 150 KM . Zapytałam mechanika który zawsze serwisował moje auto doradził mi żeby jak najdalej od TSi nie ukrywam , że poczytałam na ten temat trochę opinii i gdy sprzedawca z Katowic zadzwonił do mnie co dalej z rezerwacją zapytałam o wady silników TSi potwierdził ale . że to były lata 2014,15,16 a na dzień dzisiejszy jest wszystko okey . Nie uwierzyłam bo czytałam nowe informacje z 2019 r. i zrezygnowałam . Dziwne jest bo dalej auto które miałam kupić jest w ofercie w Katowicach . Coś jest na rzeczy myślę , że dobrze zrobiłam . Myślę o Toyocie Corolla może ktoś doradzi czy warto . Wielkie dziękuję i pozdrawiam .
Bzdury tsi sa poprawine od 2014 roku rewelacja silniki juz 130 tys przebieg zero problemow polecam
“już 130k km przebiegu” . O rany jak dużo, no to gratulacje……..
Wszyscy zgrywają znawców. A prawda jest taka, że każdy duży producent aut miał wpadki konstrukcyjne. TSI to bardzo udane silniki z serii ea211 – 1,5 tsi to ea211 Evo. Należy się tylko wystrzegać wczesnych serii ea111. Ludzie, mamy epokę downsizingu i już teraz nie ma innej opcji jak małolitrażowe benzyniaki turbo. Mnie się tsi podoba, jeżdżę służbowo i raczej do zawalidrogi nie należę. Pamiętajcie tylko, że po jeździe autostradowej tsi i “inne turbiny małolitrażowe” lubią odpocząć – nie “gaście” ich od razu. Dajcie mu jeszcze min lub dwie popracować dla wychłodzenia się turba.
tez mam TSI, zrobione 100tys i nic odpukać zero problemów. Dynamika ok, spalanie w przedziale 5-7 litrowe zależy od warunków jazdy. Oleju dolałem w pierwszych roku ok litr. Potem już nie było potrzeby, auto od przeglądu do przeglądu nie wymagało dolewkę (przegląd raz w roku co ok 22-25 tys). Kolejne autem pewnie również będzie VW z TSI.
Pani kochana -to dotyczy poprzedniej generacji tsi-ja kupowalem w 2014 roku nowego golfa już z nową jednostką na PASKU-problem dotyczył wersji z łancuszkiem-przejechałem 100 000km bez najmniejszych problemów, potem był passat z 2019 roku z tym samym sinikiem-bez problemów do dzisiaj a od miesiąca doszło audi q3 z tym samym motorem 1,5-radzę czytać ze zrozumieniem oraz ,,,,,,,,zmienić mechanika (nie rozróżnia wersji tego silnika- a bylo ich kilka)
nie wierze ze w salonach doradcy handlowi odradzali zakup swoich produktow,,,absurd
ASO VW odradziło kupno VW. Dobre 🙂
Pani od Zientarskiego???Kupujcie tylko Toyoty i Lexusy bo są naj!!! Jeździłem nową Corollą w hybrydzie i nie polecam! Spalanie na expresówce między 8,5 a 9 l na 100 przy 120km/h ,bezsens!!! Głośno w środku i ten dźwięk przy przyspieszaniu jak skuter !!!!!!
Ktoś pani głupot nagadał,a pani wszystko łykła,mam Tiguana z tym silnikiem i jest wszystko ok,jakie szarpanie może było w pierwszej fazie produkcji ale nie teraz.Z resztą toyota też już nie taka jak 20-30 lat temu,innych marek też to dotyczy to księgowi dzisiaj mają największy wpływ przy produkcji samochodu dlatego takie mamy nowe samochody jakie mamy.
To i ja podziele się opinią. W kwietniu 2019 odebrałem z salonu passata z silnikiem 1.5tsi połączonego z 7 biegową skrzynią DSG. Do stycznia 2020 zrobiłem 11 tys km, do tej pory żadnych najmniejszych problemów, minimalnie przeszkadzało mi małe opóźnienie reakcji na gaz podczas ruszania, gdy próbowałem szybko włączyć się do ruchu – szybko się przyzwyczailem i sporo czasu tak jezdzilem, ok 2 miesiecy temu wezwali mnie na aktualizację oprogramowania sterownika DSG i jest idealnie! 🙂 Spalanie przyjemne 🙂 w mieście krótki odcinki (do 5km) 8 do 10 l a nawet przy dłuzszej jezdzie po mieście gdzie korki są mniejsze to mozna spokojnie osiągnąć ok 6 l przy spokojnej jezdzie, spalanie w trasie przy: 90 – ok 4-4,5 l (przy 2 cyl trybie) przy 120 – ok 5-6, 140-150 – 7-7,5l (2 os + bagaż). Jeśli chodzi o elastyczność silnika to testowałem sporo nowych aut o podobnej pojemności i ten na prawdę spisuje się bardzo dobrze, wiadomo, jest to tylko 150km więc nie ma co oczekiwać nie wiadomo jakiego sprintu do setki, te 8 s z haczykiem możliwie starczy 🙂 i spokojnie wyprzedzić można aczkolwiek wiadomo – wolałbym motor 2.0 z 272km 🙂 Poziom oleju w normie, żadnych dolewek nie było. Póki co jestem bardzo zadowolony.
Kupiłem w lutym 2019 nowego golfa variant z silnikiem 130 km dsg. Przejeżdżając do 8 tyś nic się złego nie działo. Jeżdżę b spokojnie. Spalanie średnie miasto i poza około 5.3 l. Teraz mam przejechanie 10tys. I zauważyłem inna prace skrzyń. Wcześnie zmiany biegów odbywały się w okolicy 2tys obrotow. Natomiast teraz mimo rozgrzanego silnika 1d na 2d oraz 2d na 3d przy 3 tyś obrotow. Poza tym B żądło włącza się system podłączania 2 cylindrów oraz od kilku dni przestał działać system żeglowania. Skrzynia w momencie dopuszczenia pedały gazy nie przełącza w tryb d. Reasumując spalanie wzrosło o 30 proc. A przecież rok temu jeździłem w zimie i spalanie w mieście nie przekroczyło 6l. Czy ktoś się spotkał z tymi problemami. Tel. 507 83 98 00
Mam tiguana z 2019 1,5 z dsg , zadnych problemow z szrpaniem nie ma. Mam przejechane 17 tys. Jestem super zadowolony,poza jednym szczegolem , a mianowicie stwierdzilem lekki przeciek oleju na laczeniu silnika ze skrzynia (nie kapie) ale nie wiem czy to powazne .Moze ktos cos pomoze ?
Kurde jestem załamany co nie którzy piszą . Chcę kupić nowe auto ale jak czytam między innymi,że po 17 tys. wyciek hm zastanawiam się czy sprzedawać swoje 10 letnie tam nawet spocenia nie ma itd
mam to samo w T Rocku po ok 18 000km, na razie obserwuje…
chyba jest lepiej po zmianie oleju na 5w30, bo 0w20 to woda…
witam mam Tiguana 2,0 TDi 150 km przejechane ocebecnie 25000 km. Przy pierwszym serwisie wyszło że jest wyciek ze skrzyni biegów DSG i diagnoza PĘKNIĘTA SKRZYNIA BIEGÓW, wymiana skrzyni na nogą w zamach gwarancji czas niecała 3 tygodnie.
Skoda Octavia 1.5 tsi . Rok produkcji 11.2017 . Samochód szalał przy ruszaniu od samego początku . W maju 2019 (po kolejnej reklamacji w serwisie) nagrano mi aktualizację oprogramowania samochodu- czas 1.5 godziny . Problem zniknął na dobre. Samochód jeździ płynnie. Serwisy skody znają problem i potrafią już go usunąć.
Posiadam skode octavie z silnikiem 1.5 tsi z czerwca 2018 srednie spalanie dlugookresowe 5.8l /100 .Przejechalem 60 000 km . Ze spalaniem oleju nie mam problemu z kangurzeniem niestety tak przy zimnym silniku. Silnik sprawuje sie poza tym wzorowo duza moc dobre przyspieszenie niskie spalanie . Bardzo polecam ten silnik i samochod
Jak można polecać silnik który szarpie przy ruszaniu? Przecież on się zachowuje jak maluch na ssaniu w zimie!!!! To jest bubel i tego nie powinno sprzedawać, akceptując takie rzeczy sprawiamy że producent produkuje jeszcze gorsze buble.
e tam, maluch nie szarpie na ssaniu
Jaki olej byś polecił do 1,5tsi? Zastanawiam się nad motul xclean 5w30? Wymieniać co 12, 15tys km? Masz 60kkm to jesteś już po paru wymianach pewnie
Pozdrawiam
Osobiście zaleciłbym wymianę co 10 000 km, a jak dużo jeździsz w trasie, to można wydłużyć interwał do 15 000 km. Co do oleju polecam: https://motoryzacyjnyblog.pl/porady/jaki-olej-silnikowy-wybrac/
Ja mam skodę kodiaq z 2019 roku przebieg 15000 tydzień temu byłem na wymianie oleju i od razu zmienili mi oprogramowanie w ramach akcji serwisowej problem szarpania ustąpił
Sprawdź osiągi na hamowni. Może robią tak jak w tdi po dieselgate, i kastrują koniki? 😉
Octavia 1,5TSI MY2020, szarpanie występuję.
Czuć to szczególnie w systuacji, kiedy wsiadamy do auta na zimnym silniku, odpalamy i ruszamy spokojnie, jadac pomału(np po parkingu w garażowcu)
Jadać na jedynce dodajemy lekko gazu, auto zaczyna szarpać tak do 1,5tys obrotów, zmiana na bieg 2 i dzieje się to samo.
Po przejechaniu jakichś 500metrów problem znika.
Do tego auto ma problem z płynnym ruszaniem. To zwykle mija ale po mocnym rozgrzaniu.
Ruszając na jedynce puszczamy sprzegło, auto przyspiesza płynnie do momentu kiedy sprzęgło jest puszczone i obroty się wyrównają. Wtedy następuje takie lekkie przyhamowanie. Żeby tego uniknąć trzeba chwilę wczesniej dodac lekko gazu, w żadnym innym aucie tego nie miałem!!!
Problem nie występuje kiedy ruszamy ostro, np podnoszac obroty na 1,8tys.
Mam teraz Octavię z 2019 r. z silnikiem 1.5TSI (150KM) z manualną 6 biegowa skrzynią, przejechane 2800 km, szarpania jak dotąd nie zauważyłem, auto praktycznie rusza bez dodawania gazu (przy puszczaniu sprzęgła wyraźnie widać wzrost obrotów silnika). Spalanie wg komputera w okolicach 7 l/100 km, przy codziennej jeździe do pracy, ok 25 km w jedną stronę, z czego połowa na drogach dojazdowych i druga połowa na ekspresówce z tempomatem ustawionym na 125-135 km/h, gdzie mam po drodze jedno ograniczenie do 90/km przez ok 300 m, teren pagórkowaty podjazdy i zjazdy nawet na ekspresówce. Co do zużycia oleju to przy tym przebiegu trudno oceniać, tym bardziej, że po 2000 km wymieniłem olej.
Jednak jestem po przesiadce z Rapida z silnikiem 1.2 TSI 110 KM skrzynia 6biegów manualna, zrobiłem na nim 87 tys. km, w Rapidzie wymieniłem olej po 2 tys. km, olej wymieniałem co 15 tys. km, w sumie raz dolewałem przy pierwszych 11 tys. km około 0,2l, potem już był spokój (przed tą dolewką auto zrobiło trasę ok 2,2 tys. km na Chorwację i parę krótszych tras do 600 km + dojazdy do pracy 50 km dziennie). Ten silnik też nie miał kangurków, ale ze 2x zaliczyłem sytuację taką, że przy ruszaniu po dodaniu gazu jak by silnik “zaspał”, czyli ja mu gaz a on zareagował za chwilkę, pierwszy raz myślałem, że to moja wina, że go zdusiłem pod górkę, ale miałem jeszcze raz taką sytuację, mam wrażenie, że być może w jakichś specyficznych warunkach może po prostu “komputer” się nie wyrabia. Ogólnie Rapid w podobnych warunkach był oszczędniejszy o 0,5 do 1,0 l/100 km, jednak mając na uwadze doświadczenia z Rapida, liczę na to, że silnik się “ułoży” do tych pierwszych 10 tys. Jak dotychczas najlepszy wynik w Rapidzie miałem 4,7l/100 km w trasie na 150 km, w Octavce nie jestem w stanie zejść poniżej 6.0 l/100 km, ale jak pisałem to dopiero 2,8 tys. km.
To bardzo dziwne ?
Bez problemu w trasie nie goniac spała niewiele ponad 5 L. Narazie przejechane 1600 km jeszcze nie tankowana 3 raz.
Spalanie masz w normie, a 1,2tsi spala wyraźnie mniej ok litr przy bardzo mało dynamicznej jeździe (golf 7), 7litrów to bardzo dobry wynik jak na auto wielkości octawii i osiągi jakie daje silnik 1,5tsi 150km, w moim Leonie od tankowania obecnie na dystansie 630km wskazuje 6,9l, paliwa nie oszczędzałem ,a lubiłem i mocniej ruszyć spod świateł.
Wszystko byłoby fajnie gdyby nie buczenie (delikatny rezonans) w okolicach 2500obr na każdym biegu. Też tak macie?
Mam podobnie w Leonie FR 1.5 tsi 150 KM.
Rezonans występuje w okolicy 2500 obr/min. Najbardziej słyszalne jest to na 3 biegu podczas zjeżdżania z górki.
Może ktoś coś wie na ten temat?
Witam rowniez mam podobne objawy rezonansu w zakresie obrotow 2,5 tys. golf 7 1,5 tsi 150 km
Panowie polecacie kupić nowego Leona fr 1.5 tsi 150km czy warto
Wszystko zależy czego oczekujesz od auta… Ja wybierałem między fr a xcellence i padło na xcellence bo miało kessy grzane fotele fajniejsze felgi i parę innych bajerów więcej jak np aktywny tempomat a wszystko w cenie o 2tyś niższej jak fr który był dla mnie (goły) no dobra miał blaty lcd i navi. Szczerze to ja do dzisiaj słabo rozróżniam detale między fr a xcellence
Jak najbardziej warto, nawet pomimo mojego powyższego posta o delikatnym rezonansie. Warto dla przyjemności jaką daje z jazdy 🙂
Całokształt (wygląd, silnik, skrzynia, zawieszenie) robi tzw robotę 🙂
PS wersja FR jest odczuwalnie twardsza od xcellence, ale najlepiej przejechać się oboma.
Witam, przymierzam się do kupienia Tiguana 1,5 benzyna 150KM ze manualna skrzynią biegów- data produkcji koniec 09.2019r. Czy ktoś ma informację dotyczące tzw. szarpania przy ruszaniu na zimnym silniku. Będę wdzięczny na informację bo trochę mnie to zaniepokoiło.
Pozdrawiam-Tomek
Witam,
Golf Variant 1.5 TSI 130KM r. 2018 kupiony w marcu 2019. Występowało szarpanie podczas ruszania szczególnie w zimne dni i na zimnym silniku. W październiku wykonana aktualizacja oprogramowania silnika. Początkowo czuć było tylko niewielka poprawę. Obecnie po około 2 miesiącach po aktualizacji problemu nie ma. Tego nie jestem pewien ale możliwe, że wpływ miał też fakt zmiany stacji benzynowej z Orlen na BP.
Mam 1,5tsi act 150km 6biegów w Leonie ST silnik niebywale zwinny i oszczędny. Tryb 2cylindrowy coś tam może daje “zaoszczędzić” mam nadzieję, że nie gotówkę na późniejszy remont silnika haha.
A teraz parę liczb o spalaniu bo tu jest nawet fajnie:
Spokojne dojazdy do pracy 14km spalanie schodzi do 5,5l od uruchomienia (miasto, kilka świateł, mały ruch, 5rano).
Na trasie przy prędkościach do 70-90kmh bez wyprzedzania można zejść do 4,2l wow.
Miasto bez oszczędzania 11l (korki, szybkie nabieranie prędkości, hamowanie itd.).
Miasto spokojna jazda 7,5l (godziny szczytu).
Trasa bardzo dynamicznie 9l (drogi krajowe, liczne wyprzedzanie).
Autostrada do 140kmh 7l.
Vmax licznikowe 232kmh.
Wszystkie podane liczby dot. Spalania od uruchomienia.
Spalanie długookresowe 6,9l resetuje się co 3600km… dlaczego?!
Przebieg 8100km mam go od czerwca 2019
Poboru oleju nie stwierdzono.
Efektu kangura też nie ma.
Z mojej strony mogę śmiało polecić ten silnik ,bo takim kompakcie to nawet nawet się zbiera.
Pozdrawiam
Przejechałem 1000 km octavia 3 MY2020 i śmiało powiem że efekt kangura jest na zimnym, po dodaniu gazu na pierwszym a nawet i drugim biegu. Do tego auto często potrafi przyhamowac silnikiem podczas ruszania z lekkim dodaniem gazu. Strasznie to irytuje!!! Ruszamy na pierwszym biegu z lekkim gazmr powiedzmy na 1,2 k obrotów, puszczamy sprzęgło i auto zamiast jechać jednostajnie to zwalnia. Skrzynia manualna nie ma synchronizacji biegu wstecznego trochę dramat…
Co do spalania – po 600 kilometrach na komputerze średnia 5,4 gdzie pół na pół miasto/trasa. Wiem, że wskazania komputera zweryfikuje stacja paliw, zobaczymy. Najniższe w trasie spalanie wyniosło mi przy niskim natężeniu ruchu 4,1 – prędkości około 90. Więc spalanie naprawdę niskie!
Spalanie bardzo niskie, ale po doświadczeniach z 1.4 TSi wiem że mogą one być całkiem realne. W jakim samochodzie masz ten silnik.
Posiadam Seata ibizę 1.5 tsi 150km z 2019 r. manual.Przejechałem 11 500 km. Jest lekkie szarpanie na zimnym silniku ale tylko przy muskaniu gazu bo przy mocniejszym przyspieszaniu jest ok. po przejechaniu 500m znika. Występuje też lekkie zdławienie przy puszczaniu sprzęgła na małym gazie bo jeśli są obroty powyżej 1.5 tyś jest ok. Na trybie Sport jest to prawie nieodczuwalne. Zrobiłem w grudniu trasę do Holandii 3000km jazda 130 do 200 km/h ale większość 140-150 km/h. Spalanie 6.6 do 6.8 l myślę że świetne przy tych prędkościach. Pobór oleju po tej trasie ok 2mm na miarce przy codziennej jeździe brak. Myślę że tyle oleju po trasie z takimi prędkościami każde auto spali. Jestem zadowolony jak na tą chwilę. Myślę że na przeglądzie zrobią coś z tym szarpaniem.
Witam mam T Roc 1.5 dsg i nie ma problemu zadnego a juz prawie 6 tys najechane głównie miasto zadnego kangura bardzo dynamiczny silnik spalaniee to bywa roznie nawet 10 srenio 8 jak sie cisne, ale frajda jest jak sie mu prz,ycisnie a jezezilem te, 2.0 tsi zbytniej roznicy nie ma no chyba ze na autostradzie ktos sie ściga ale to nawet 1.5 daje rewelacyjnie rade z dsg tak wiec polecam choc wczesniej mialem 1.4 tsi manual vw tourana tez byl spoko ale ten 1.5 dsg to rakieta
Zastanawiam sie nad zakupem auta z tym silnikiem ale z tego co widzę to duzo pali. W jednym ze swoich aut mam silnik 1.8t (audi) o mocy 180 koni. Samochód po 20 latach pali 9-11 l czyli tyle co te 1.5. Jaka nowoczesność?
Panowie polecacie kupić nowego Leona fr 1.5 tsi 150km
Octavia 1,5
Super male spalanie dobra dynamika, na trasie do 100 km/hmozna zejsc do 5l w miescie ok 6 autostrada duza predkosc ok 6,5
Jest witamina od WV która rozwiązuje w 80% problem kangura
Kupiłem w wtorek nówke golfa 7 1.5TSI 130KM i dałem 84.900zł z wyprzedaży
Tak nowy program w warsztacie 1,5 godz. i po klopocie
ile takie nowe kosztuje???? z tym silnikiem1,5tsi
pozdrawiam i szerojiej drogi
Zalezy co chcesz miec w srodku najlepiej idz do salonu i sie spytaj
Witam mam Octavie 1.5 150 KM ACT prod. czerwiec 2019 manual nie szarpie można ruszac bez dodawan ia gazu , W momencie puszczania sprzęgła silnik sam lekko podnosi obroty. pozdrawiam
Moj też rusza bez dodawania gazu,prblem jest kiedy jedziesz bez gazu i lekko go dodasz(na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu) sprawdź co sie wtedy dzieje.
Dla mnie ten silnik zachowuje się jak maluch na ssaniu w zimie.
…hmm …1,5tsi ma gpf …na zimno układ paliwowy wzbogaca mieszankę, która częściowo niespalona wydostaje się do układu wydechowego… rozgrzewający się stopniowo gpf w początkowej fazie może gromadzić w swej objętości niespalone węglowodory, które uwalniane są po osiągnięciu wyższej temperatury… gdy sonda lambda czyta zbyt bogate spaliny, wtrysk dostaje sygnał do zubożenia mieszanki… problem w tym, że to gpf nadmiernie wzbogaca spaliny, a nie silnik… dlatego na zbyt mocno zmniejszonej dawce silnik ma za mało paliwa i głupieje… problem ustaje po rozgrzaniu, gdy gpf jest zbyt gorący, by lotne węglowodory mogły się w nim odłożyć…. w dsg dawka jest ograniczona sterowaniem skrzyni, podczas gdy przy ręcznej wtrysk leje tyle, ile wynika z położenia przepustnicy – stąd więcej niespalonego paliwa przy ruszaniu na zimno i różnica między skrzyniami… bardzo dziękuję za ten artykuł… o mało co kupiłbym tę minę vw… kolejną minę w ostatnich latach… nic się nie nauczyli… pogarda dla klientów nie ma końca… bye bye vw…
Odebrałem Octavie 1.5 TSI 14.10.2019r. z duszą na ramieniu (naczytałem się o kangurze)! Sprzedawca przyznał od razu, że na początku produkcji (2017/2018) były problemy z ruszaniem.
Na szczęście, w moim przypadku (produkcja wrzesień 2019 – rok modelowy 2020) nie ma najmniejszego problemu z ruszaniem czy przyspieszaniem. Do tej pory jeździłem ponad 12 lat Dieslem 150km (Fiat). Przesiadki w zasadzie nie zauważyłem. Sprzęgło łapie od razu, prawie nie trzeba wciskać gazu przy ruszaniu. Na razie przejechałem 120km (miasto, trasa, autostrada) i nie mam jakichkolwiek zastrzeżeń – raczej banan na twarzy. Mam nadziej, że tak będzie dalej!
Komputer pokazuje 5,6l/100km (spokojna jazda – docieranie silnika) w tym był dłuższy postój na włączonym silniku (zapoznanie się z elektroniką itp.)
Całkiem możliwe, że coś poprawili i najnowsze egzemplarze nie będą mieć takiego problemu. Oby Ciebie i innych właścicieli 1.5 tsi nie trapił już ten problem, bo jest to bardzo sprawny i oszczędny silnik.
W lutym 2019 roku kupiłem nową Skodę Superb 1.5 TSI i po przejechaniu 9,5 tys.km stwierdzam, że problem zużycia oleju występujący w poprzedniej generacji silnika (tj. 1.4 TSI) nie został jednak do końca rozwiązany gdyż po tym przebiegu konieczna była “dolewka” 1 litra oleju (co daje zużycie oleju na poziomie ok. 0,1 litra / 1000 km). Do tej pory jeździłem Fordami (zarówno w benzynie jak i dieslu) i nie było tam mowy o jakiejkolwiek potrzebie dolewania oleju pomiędzy przeglądami (co 15 tys.km),
Od końca października 2019 mam Octavię 1,5 TSI. Efektu kangura nie ma. Obecnie auto dopiero się dociera więc nie cisnę zbytnio, ale 150 km pod maską siedzi ?. Przy spokojnej jeździe do 4,8 schodzi a możnaby mniej, ale to dla wytrwałych. Tryb dwucylindrowym niezauważalny. Gdyby nie komunikat i spadek spalania to nie wiadomo kiedy wyłącza. Po 300 km nie mogę niczego jeszcze napisać i mam nadzieję, że silnik się spisze.
Wystarczy 1.5tsi 150km na superba? Czu jednak lepsze byloby jakies 2.0tsi lub tdi
Witam, dziś odebraliśmy Golfa z silnikiem 1.5 130 koni, przy przebiegu około 40 km stwierdziliśmy szarpanie przy przyspieszaniu. Jutro będziemy rozmawiać z salonem co dalej bo to wygląda dziwnie.
Ja mam golfa 1,5 tsi 150 km DSG 7 i jestem bardzo zadowolony ! Póki co jeżdżę 15 miesięcy mam 20 tys przebiegu i żadnych problemów ! Olej wymieniony 2 razy mimo ze zalecają wymianę po 30 tys !!!!
Mam Octavię 1.5 TSI w manualu z 2018 i nie odczuwam jak na razie żadnych szarpnięć. Auto jeszcze docieram więc ciężko powiedzieć co będzie dalej ale spalanie też jest na niskim poziomie więc nie ma na co narzekać.
O III FL z czerwca 2019, szarpie przy ruszaniu czy to na zimnym czy na ciepłym. Braku reakcji na gaz nie zauważyłem. Ogólnie to nie zachwycające, auto za 100 k PLN, a uczyć się trzeba, jak w miare normalnie (bez skakania) nim ruszyć.
Jaki masz silnik dokladnie napisz pojemnosc ,ile KM i czy ma ATC?
1,5 TSI ACT 150 KM – model DADA. manualna skrzynia – 4000 km przejechane. Leje paliwo tylko PB98 (Orlen, BP, Circle-K) lub Shell V-power 100.
Tiguan 1.5 tsi dsg kangur nie występuje za to wkurzał mnie start stóp wyjełem wtyczkę i jest git przy energicznym wyprzedzania daję na sport i w rurę idzi jak burza
A wiesz ze 98 to bujda? Po co to lejesz jak to nie jest kaloryczne a 29 groszy droższe, masz na klaoce do wlewu napisane 95 to lej takie paliwo m, bezsensowne wyrzucanie kasy
A czytałeś o zjawisku LSPI w silnikach turbo z bezpośrednim wtryskiem? Wtedy będziesz wiedzieć, że 98 nie jest bez sensu.
Seat leon 1.5 130hp. manual. 2019. Może z racji że posiadam słabsza jednostkę, a jest zupełnie inaczej skonstruowana, to nie odczuwam szarpnięć. Zaznaczę jednak ze zawsze tankuje paliwo premium. Jeżeli jeżdżę zgodnie z wskazówkami komputera, spala w granicach 5l – 6l w cyklu mieszanym. Póki co jestem zadowolony.
A masz silnik z odlaczanymi cylindrami (ACT) czy nie ?
Posiadam skode Octavie z silnikiem 1..5 tsi z czerwca 2018 r. silnik szarpie jak ma zle paliwo do tej pory zrobilem 40 tys. km . Ze spalania jestem bardzo zadowolony przy jezdzie autostradowej spala ponizej 6 litrow benzyny, przy dojazdach do pracy 34 km w jedna strone ok. 5.5 zdarza sie ze na autosyradzie potrafi spalic tez ok.5.5 l. Silnik pracuje cicho i z wysoka kultura ,jest wrazliwy na zla jakosc paliwa po zastosowaniu dodatkow do paliwa dolegliwosc znika. Jestem bardzo zadowolony z tej jednostki napedowej nie bierze ojeju, szybko sie nagrzewa jest mocny i cichy ma ladne brzmienie
A były jakieś dolewki między wymianami oleju
Mam tiguana 1.5 z manualną i szarpie na zimnym, co gorsze co jakiś czas szarpanie zdarza się na rozgrzanym silniku. Trochę wstyd dla VAG. Odebrałem swoje auto na początku lipca 2019. Do tej pory jeździłem koreancami i zaczynam żałować przejscia na europejską marek.
Ja mam 1.5 150KM w ibizie i nic mi nie szarpie, wszystko chodzi super, płynnie, puki co bez żadnych problemów (troche ponad 7000km) reaguje na gaz od pierwszego musniecia, wiekszosc z was pisze o wybraniu tego silnika do duzych samochodow, ja bym tego nie zrobil i napewno nie do superba… ponad 2t auto i 1.5….to nie moze dobrze dzialac, a czy ktokolwiek z was docieral silnik jak pan bóg przykazal, czy odrazu pedal w podlodze po wyjezdzie z salonu???… tylko nie mowcie mi prosze ze nowych silnikow sie nie dociera…u kazdego w ksiazce pisze o spokojnej jezdzie i tzw dotarcie silnika do 1500 i kolejne zwiekszanie obrotow 1500-3000km… stare przyslowie jak dbasz tak masz sie tu bardzo dobrze sprawdza jak widac.
W moim przypadku o docieraniu nie ma mowy bo auto odpalone na zimnym silniku przy przebiegu 40 kilometrów i problem jak u pozostałych komentujących. To jakiś problem ze sterowaniem silnika a nie błąd w eksploatacji auta.
Też mam 1.5 TSI Superb III manual. Na zimnym silniku szarpie i cały samochód skacze. Wstyd jak diabli. Chyba trzeba na dachu L – kę sobie zamontować to będzie mniejsza siara. Na gaz reaguje kiedy chce a nie kiedy kierowca tego potrzebuje. Ze skrzyżowaniach ruszyć jak wszyscy….. to trzeba mieć sporo szczęścia. Inni kierowcy trąbią na zawalidrogę i nic dziwnego. W porównaniu z wcześniejszym 1.4 TSI około 1,3l więcej zużycia na każde 100km. Serwis nic nie potrafi z tym zrobić.
Od 5 miesięcy mam Karoqa 1.5 DSG. Zimny szarpie czasem przy zmianie biegów d1 na d2. Nagrzewa się jednak B. szybko i przestaje. Kultura pracy bardzo wysoka. Przyspieszenie, po zmianie na msport B. przyzwoite. W trybie eko słabsze, no ale za to spalanie oszczędne. Średnio po 5000 km wyszło mi 6.9 l/100 km. Uważam ten wynik za bardzo dobry jak na automat. Skrzynia pracuje super płynnie. Zmiana biegów po przejściu na ręczne łopatki bardzo poprawia przyspieszanie np przy wyprzedzania. Ogólnie jestem zadowolony z nowego nabytku
Zagraniczne fora też trąbią o tym problemie, w UK ludzie zwracali te auta dilerom. Zauważcie że zdane pismo motoryzacyjne o tym nie wspomina. VW sprzedaje auta z wada ukryta i robi świadomie. Dziwi mnie że ludzi dalej ciągnie jak magnesem do tych aut. Wsiadłem ostatnio po miesiącu jeżdżenia tym 1,5tsi do starego peugeota 207 1,4 benzyna. Jak to auto płynnie jeździ – poezja!!!. Moje auto zostało zareklamowane do leasingu a leasing reklamuje w skodzie. Jeśli tego nie naprawia, wystąpię do kesingu o wymianę auta.
A jaki masz leasing? Volkswagen bank?
W styczniu tego roku odebrałem passata 1.5 tsi w manualu. Szarpie prawie zawsze na zimnym silniku. Dodatkieo zdarza sie ze nie reaguje na gaz. Czasami na goracym silniku rowniez. Tłumaczenia serwisu ze trzeba sie przyzwyczaic do benzyny mnie rozwalaja. Samochod za 125k powinien byc dopracowany w kazdym calu. Jesli nie jest to producen powinien profesjonalnie podejsc do tematu… Zaluje ze nie wzialen starego dobrego 2.0tdi 150KM!
Mam Tourana z tym samym silnikiem i problem z szarpaniem na zimnym silniku występuje
Dzień dobry Panie Jarku!
Byłem właśnie na jeździe próbnej touranem 1,5 TSI 150 km i szarpał. Nie zwróciłem właściwie na to uwagi, a teraz czytam, że to nie przypadek. Jakie są Pańskie odczucia po tym czasie używania? Proszę o kontakt w miarę możliwości 693232832. Pozdrawiam
Manual czy automat?
Mam Octavię z 17 maja 2019 i kołysze się silnik 1,5TSI dość widocznie na wolnych obrotach, nie wiem co to jest?
Może dezaktywacja cylindrów i praca np. na 3?
Nie na 3 cylindrach ,ale pracuja na 2.
Ja mam Tiguan 1.5 tsi z maja 2019 i szarpie jak Lanos na gazie na zimnym. Jak na auto za 140 tys to trochę słabo.
Temat zgłoszony do serwisu. Oni przyczyny nie znają. Rozwiązania problemu też nie.
Na co czekasz, wystąp do dilera o zwrot auta i tyle. Jak nie to sąd i już. Oni tego auta nie naprawią, widać nie jest to takie proste bo już dawno napisaliby program i temat zamknięty.
nalej Pb98, ja mam z tego samego dnia produkcji Octavię i też kołysało ma początku na wolnych obrotach
Ja posiadam 1.5 w DSG juz od pol roku. Zadnych problemów nie mam jak narazie jest bardzo dobrze. Jak pisal Tiggy nie mam zadnych szarpniec ;). I jak naraize moge polecic.
Adam
No to masz szczęście. Ja też mam 1.5 z DSG od pół roku w Atece (produkcja w październiku 2018) i u mnie występuje szarpanie, silnik zaraz po uruchomieniu bardzo nierówno pracuje i 3 razy zdarzył mi się brak reakcji na gaz – wciskam gaz, autohold puszcza, samochód zaczyna się toczyć i… Nic więcej się nie dzieje. Dopiero jak się puści i wciśnie gaz 3-4 razy, to samochód nagle gwałtownie przyspieszy. U mnie na szczęście wszystkie te razy były na parkingu, więc nic się nie stało, ale potencjalnie to BARDZO niebezpieczne zjawisko. A VW ma to w nosie.
A “wisienką na torcie” jest spalanie. Porównując z Leonem z 1.4 TSI jest o ok. 30% wyższe – różnica zbyt z duża biorąc pod uwagę różnice w masie samochodów. Z resztą Ateci z 1.4 też palą znacznie mniej, niż z 1.5 TSI.
Dlatego ja tego silnika nie polecam i żałuję, że nie wziąłem (ze względu na mniejszy bagażnik) 2.0 TSI. Tu wyższe spalanie miałoby przynajmniej uzasadnienie. Poza tym wygląda na to, że przy prędkościach autostradowych 2.0 pali mniej niż 1.5.
Posiadam ibizę 1.5 tsi 150km ACT po ruszeniu i puszczeniu sprzęgła prawie do końca jest takie delikatne szarpnięcie ale tylko wtedy kiedy ruszam delikatnie jeśli ruszam dynamiczniej i utrzymuję obroty powyżej 1.5 tyś jest ok. Po przełączeniu na tryb sport jest to prawie nie odczuwalne. Przejechanie mam 7500km . Poboru oleju nie stwierdzam. Zrobiłem trasę do Holandii 1100km spalanie 6.8 Ale nie oszczędzałem zbytnio. 1100km w 10.5 godziny 4 postoje po 10 min.
I zamierzasz tak to zostawić? Przecież to dramat wydać tyle kasy na auto które rusza jak źle wyregulowany maluch.
Myślę że należałoby się zebrać i te auta zacząć oddawać dilerom. To jest wada ukryta.
Pomyślciez przecież problem ma dwa lata a oni dalej nie potrafią go rozwiązać, niektórym się gwara zaraz skończy. Myśleliście jak to auta traci na wartości jak będziecie je sprzedawać za kilka lat? Powiecie o tej wadzie? Kto je wtedy kupi?
Nie powiecie? Wtedy macie wadę ukryta i zwrot auta i nie ma gadania.
To samo mialem w golfie. Aktualizacja oprogramowania pomogła.
W salonach jednak go zachwalają i mówią, że szarpanie to już przeszłość.
Nie prawda, jeżdżę nowką superb i szarpie
Odnośnie tego silnika: nie polecam. W wersji z manualną skrzynią biegów występuje szarpanie (na zimnym silniku).
VW o tym wie i nie potrafi/nie chce tego poprawić.
Wpiszcie w wyszukiwarkę: 1.5 TSI szarpanie, 1.5. TSI kangaroo
Cała europa (PL, DE, UK, CZ) klnie na ten silnik.
https://www.youtube.com/watch?v=SAAjwKHmbM0
Mam golfa variant z tym silnikem (130km), nic nie szarpie
Bo jest różnica między 130 a 150 KM. Silniki pracują w innym cyklu i prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany… Kangur występuje przy 150 KM.