Nowy samochód z LPG? Nadal jest to możliwe, ale wybór ogranicza się właściwie tylko do kilku aut. Przeanalizowaliśmy oferty wszystkich marek i przedstawiamy propozycję nowych samochodów z fabrycznym LPG.
Nowy samochód z LPG – RAM 1500 !
To nie żart. Dodge oferuje w Polsce nowe auto z LPG w postaci modelu Ram 1500. Otrzymujemy na samochód i instalację fabryczną gwarancję. Jest to na pewno najciekawsza i nietuzinkowa propozycja nowego samochodu z gazem. Ogromny amerykański pickup z silnikiem V8 HEMI o pojemności 5,7 l i mocy 401 KM, zdecydowanie da niesamowitą frajdę, a zasilanie gazem spowoduje utrzymanie kosztów na akceptowalnym poziomie. Instalacja LPG zakładana jest bezpośrednio przez europejskiego importera lub na zlecenie dealera.
RAM 1500 oczywiście wyposażony jest w napęd 4×4, a moc przenoszona jest za pomocą 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Żeby jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa, podczas spokojnej jazdy odłączane są 4 cylindry. Zużycie paliwa wynosi pomiędzy 15 a 20 litrów. Butla gazu zamontowana jest pod samochodem w miejscu koła zapasowego i ma pojemność około 95 litrów.
Przeczytaj także: Najtańsze samochody elektryczne w Polsce
Poza oczywistymi właściwościami terenowymi, ładunkowymi i możliwością holowania do 3.5 tony, RAM 1500 jest w środku luksusowym i nowoczesnym samochodem. Na pokładzie znajdują się większość dostępnych systemów bezpieczeństwa oraz zapewniające komfort jazdy. Cena nie jest niska, bo zaczyna się od około 420 000 zł.
Dacia Duster
Dacia Duster cieszy się wśród klientów indywidualnych bardzo dużą popularnością. Duster, często wybierany jest z napędem 4×4 i całkiem nieźle radzi sobie w terenie. Niestety tego samochodu wyposażonego w napęd na obie osie z LPG nie kupicie.
Zobacz: Test używanej Dacii Duster 4×4 1.3 TCe w terenie
Model wyposażony w silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM LPG i 5-biegową manualną skrzynię biegów kosztuje w najtańszej wersji Essential niecałe 56 000 zł i jest jedynie o 1000 zł droższy od wersji zasilanej tylko benzyną. Chwila negocjacji z dealerem na pewno zaowocuje na pewno jeszcze niższą ceną. Dacia jest jedną z marek, która oferuje jeszcze samochodu nowe w przyzwoitych pieniądzach, ale nie spodziewajcie się za to nic szczególnego. Wersja ta nie ma nawet klimatyzacji. Otrzymacie ją w opcji Comfort za 62 000 zł.
Spalanie gazu w Dusterze wynosi średnio około 8-9 litrów na 100 kilometrów. Butla na gaz ma 32 litry, co wystarczy na przejechanie 300 kilometrów.
Dacia Duster jest przede wszystkim tanim w zakupie i eksploatacji samochodem, który nie oferuje wszystkich najnowszych rozwiązań, systemów oraz wielkiego komfortu i świetnego wykonania. Jest tani, tak wygląda, ale nie przepłacamy za nic.
Dacia Sandero
Kolejny nowy samochód z LPG jaki możemy kupić od Rumuńskiej marki, która coraz lepiej sobie radzi pod Francuskimi skrzydłami. Sandero z LPG dostępne jest w tej samej jednostce co Duster, czyli 1.0 TCe o mocy 100 KM, ale ze skrzynią 6-biegową.
W 2021 roku do sprzedaży weszła trzecia generacja Sandero, która zbiera bardzo dobre opinie. Można ją kupić z silnikiem z LPG za 54 000 zł w wersji Comfort. Niższą Essential pomijamy, bo nie ma w niej nawet klimatyzacji.
Renault Clio
Nowy samochód z LPG oferuje także Francuska marka Renault. Jednym z nim jest Clio V generacji z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM, czyli ten samo co w Dacii. Najnowsza odmiana Clio w stosunku do poprzedniej urosła, wyładniała, a co najważniejsze wnętrze wreszcie mamy wykonana na wysokim poziomie. Samochód prowadzi się przy tym bardzo przyjemnie. Spalanie Clio V 1.0 TCe z instalacją LPG wynosi średnio około 6 – 6,5 litra na 100 kilometrów.
Zobacz: Test Renault Clio V 1.0 TCe 100 KM
Silnik 1.0 TCe ma wystarczającą moc do miejskiego samochodu, jest elastyczny i pali niewiele. W połączeniu z LPG eksploatacja staje się bardzo tania. Ile to kosztuje? Wersję ZEN z LPG wyceniono na ponad 65 000 zł. W zamian otrzymujemy klimatyzację ekran 7 cali, wszystkie obowiązkowe systemy bezpieczeństwa, światła Full LED.
Renault Captur
Crossover marki Renault drugiej generacji możemy kupić oczywiście z silnikiem 1.0 TCe wyposażony w fabryczną instalację LPG. Za około 76 000 zł dostaniemy ten samochód w wersji ZEN wyposażonej m.in. w klimatyzację manualną, felgi stalowe 17 cali, system utrzymana na pasie ruchu, światła Full LED i ekran systemu multimedialnego 7 cali. Silnik z LPG jest tylko 2000 zł droższy niż bez instalacji.
Zobacz: Test Renault Captur II 1.0 TCe 100 KM
Captur II generacji jest niezwykle urodziwym samochodem i wykonanym tak samo dobrze jak Clio V. Samochód jest przestronny wewnątrz i ma kilka praktycznych rozwiązań, które przydają się podczas codziennej eksploatacji. Bagażnik o pojemności 422 litrów pozwala nawet zabrać rodzinę na wakacje. Spalanie w trasie powinno wynosić około 6 – 7 litrów na 100 km, co przy zasilaniu gazem daje niskie koszty utrzymania.
2 comments
świetne zestawienie, myślę właśnie nad zmianą samochodu. na LPG się skusiłem i nie narzekam, myślę że to kwestia też świec które mam – Brisk Silver kupione na Expert Auto daje rade, silnik ma super stan, spadło spalanie!
dobre, nie najlepsze ale dobre