MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody

Dacia Duster II – co oferuje najtańszy SUV 4×4?

  • Bartosz
  • 29 listopada 2022
  • 3 minute read
Terenowa Dacia Duster II Fot: Dacia
Terenowa Dacia Duster II Fot: Dacia
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Druga generacja Dacii Duster jest prawdopodobnie najlepszym SUV-em z napędem 4×4, jaki możesz kupić w rozsądnych pieniądzach. Łączy funkcjonalność i dobry napęd za przyzwoitą cenę. Co dobrego oferuje Dacia Duster II i dlaczego warto ją kupić?

Dacia Duster II generacji, mimo że znacznie ładniejsza i nowocześniejsza od pierwszej, nie została stworzona do imponowania. Mimo tego wygląda atrakcyjnie, posiada na tyle kompaktowe rozmiary, że idealnie nadaje się do parkowania, a jednocześnie w środku ma wystarczająco dużo przestrzeni nawet na dłuższe wyprawy z rodziną.

Nie znajdziecie na rynku SUV-a z napędem 4×4 w tak atrakcyjnej cenie jak Duster II. Zarówno na wersję benzynową jak i diesla zapłacicie niewiele ponad 100 000 zł. Jak na dzisiejsze ceny jest to wręcz okazja. Egzemplarze używane będą oczywiście odpowiednio tańsze. Za 3-4 letniego Dustera 4×4 musimy zapłacić ok. 60 000 zł.

Silniki i osiągi

Podstawową jednostką napędową w Dusterze II jest benzynowe 1.0 TCe o mocy 90 KM lub 100 KM w wersji także zasilanej LPG. Tak Dustera można kupić z fabryczną instalacją gazową. Najsłabszy silnik nie jest dostępny jednak z napędem 4×4, podobnie jak mocniejszy silnik 1.3 o mocy 130 KM.

Dustera II z napędem na cztery koła można kupić tylko z najmocniejszą odmianą silnika benzynowego 1.3 o mocy 150 KM. Napęd 4×4 dostępny jest także w konfiguracji z dieslem 1.5 dCi o mocy 115 KM. Wszystkie silniki to konstrukcja Renault i dostępne są oczywiście we Francuskiej marce.

Żadna z jednostek napędowych nie zapewnia nadzwyczajnych osiągów, ale nie do tego Duster służy. Poza tym każdy z silników jest oszczędny, a najniższe koszty eksploatacji osiągniemy, użytkując samochód z jednostką na LPG.

Dacia Duster z napędem na cztery koła dostępna jest zawsze z manualną 6-biegową skrzynią biegów, która posiada krótsze przełożenia niż manualna skrzynia w konfiguracji z napędem wyłącznie na przednią oś. Trzeba to wziąć pod uwagę, bo niekiedy krótkie przełożenia mogą być nieprzyjemne w codziennej eksploatacji.

Jak Dacia Duster II 4×4 radzi sobie w terenie?

Pierwszym parametrem, na który zwrócimy uwagę w przypadku poruszania się poza utwardzonymi drogami to prześwit. Ten w Dusterze wynosi sporo, bo 21 centymetrów. Jak na “cywilne” auto terenowe mamy tutaj także całkiem niezły kąt natarcia, rampowy i kąt zejścia.

Standardowo na Dusterze założone są oczywiście opony typowo szosowe w rozmiarze 215/60 R17 (dla silnika 1.3 130 KM i napędu 4×4). Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby założyć opony A/T, które ekstremalnie polepszą właściwości terenowe.

Na desce rozdzielczej znajdziemy przycisk 4WD Lock. Jego naciśnięcie aktywuje tryb, w którym moment obrotowy będzie rozdzielany między osią przednią i tylną, żeby zapewnić optymalne wykorzystanie możliwości silnika podczas jazdy w terenie. Dostępny jest też system ruszania pod górę (HSA) i system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC)

Miłym dodatkiem, ale także i bardzo przydatnym do jazdy w terenie jest informacja o kącie pochylenia samochodu zarówno na boki jak i przód, tył. Dostępny jest także wysokościomierz n.p.m.

W praktyce Duster II 4×4 radzi sobie w terenie nadwyraz sprawnie, co zresztą można zobaczyć na różnych filmach na YouTube. Nie ma co się łudzić, nie jest to terenówka, ale jak widać na poniższym filmie trudną ją pokonać w lekkim terenie

Zawieszenie Dustera II ma raczej miękką charakterystykę i jest z tych bardziej komfortowych. Zapewnia bardzo dobre tłumienie na nierównej drodze, także na asfalcie. Konsekwencją miękkiego zawieszenia jest wychylanie się nadwozia przy pokonywaniu zakrętów. W mieście nie ma to aż takiego znaczenia, bo jeździmy powoli, ale na trasie daje się to mocno odczuć i zawsze trzeba mieć to na uwadze, żeby nie przesadzić.

W środku Dacii Duster II

Wnętrze Dustera jest czarne, praktyczne i plastikowe. Spasowanie jest na przyzwoitym poziomie. Ogólna jakość nie jest najgorsza. Cóż więcej można się spodziewać po tak tanim samochodzie. Tapicerka na fotelach i kanapie sprawia wrażenie cienkiej, ale za to jest czarna i praktyczna. Ogólnie rzecz biorąc, projekt kabiny jest bardziej funkcjonalny niż nastawiony na design. Nie można zaś narzekać na ilość schowków, półek i gniazd USB do ładowania.

Fotele w przedniej części kabiny jak i tylna kanapa nie są zbyt mocno wyprofilowane. Natomiast są na tyle obszerne i wygodne, że nikt nie powinien zbytnio na nie narzekać. Problemem może okazać się niewiele miejsca na na nogi z tyłu. Nie brakuje go natomiast na szerokość ani na wysokość.

Bagażnik w Dacii Duster II ma pojemność 445 litrów, co nie jest wartością oszałamiającą, jednak kształt jest regularny i foremny. Funkcjonalnym dodatkiem są dwa haczyki na siatki

Podsumowanie

Jeżeli jesteś fanem prostoty, minimalizmu, niepotrzebne są Ci zbędne drogie gadżety elektroniczne, a poszukujesz taniego i sprawnego SUV-a z napędem 4×4 to Duster II jest dla Ciebie wręcz idealny. Nie jest też tak, że pozbawiono go całkowicie przydatnych rozwiązań. Znajdziemy tutaj na wyposażeniu kamerę cofania, czy Apple Carplay i Android Auto.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT