MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody elektryczne

Volvo jako jedna z nielicznych marek wypełniła w 2020 normy CO2

  • Bartosz
  • 2 marca 2021
  • 4 minute read
Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Rok 2020 to czas, w którym producenci samochodów wypełniali swoje oferty modelami z napędem w pełni elektrycznym (BEV) oraz hybrydami plug-in (PHEV). Elektryfikacja samochodów stała się więc jeszcze bardziej namacalnym faktem, a wszystko to za sprawą wejścia w życie nowych unijnych norm emisji CO2. Producenci, którzy je przekroczą, będą musieli ponieść ogromne kary finansowe.

Dane według stanu na 1 lipca 2020 roku, pokazują, że kilku producentów spełniło nowe wymogi dotyczące emisji CO2, a to oznacza, że rok 2020 zakończyli z nawiązką. Volvo jest liderem spośród marek premium, jeżeli chodzi o emisję CO2. Szwedzi od kilku lat konsekwentnie realizują założenia dotyczące ekologii w motoryzacji. Początkowo, zaczęli sprzedawać samochody z silnikiem o pojemności tylko 2 litrów, nieustannie rozwijając hybrydy plug-in, mild-hybrid i w konsekwencji rezygnując stopniowo z diesli.

Zobacz także: Polecane hybrydy plug-in 2021

Volvo liderem sprzedaży ekologicznych SUV-ów

Obecnie każdy model Volvo można mieć z miękką hybrydą w benzynie i dieslu oraz z hybrydą plug-in. Producent wprowadza stopniowo również odmianę elektryczną dla każdego modelu, zaczynając do XC40 Recharge. Wyjaśnijmy, że słowem Recharge Volvo określa swoje modele w pełni elektryczne i hybrydy plug-in.

Sprzedaż Volvo od wielu lat opiera się w głównej mierze na SUV-ach. Obecnie możemy już stwierdzić, że na SUV-ach z ekologicznym napędem. Dowodem na to jest fakt, że udział hybryd plug-in w ogólnej sprzedaży marki wyniósł niespełna 24% w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. W lipcowym rankingu najlepiej sprzedających się hybryd w Europie opublikowanym przez JATO Dynamics, XC60 znalazło się na trzecim miejscu, a XC40 na czwartym. Dane dotyczyły całego rynku, bowiem w segmencie premium Volvo jest najchętniej wybieraną marką z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka.

SUV-y Volvo z hybrydą plug-in – przegląd modeli

Volvo XC40 jest pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em Szweckiej marki i na razie jedynym, który będzie niedługo oferowany w sprzedaży. Myśląc jednak o kompaktowym ekologicznym SUV-ie, powinniście zainteresować się XC40 w wersji hybrydowej plug-in. Dostępne jest ono w dwóch wersjach wyposażenia Inscription (cena od 209 900 zł) oraz R-Design (cena od 224 700 zł).

Hybryda plug-in w XC40 oparta jest zawsze o trzycylindrową jednostkę benzynową 1.5 oraz silnik elektryczny. Wersja T4, generuje 129 KM z silnika spalinowego oraz 82 KM z elektrycznego, co łącznie daje 211 KM i 405 Nm momentu obrotowego. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa wynosi około 2,0 – 2,5 litra na 100 km i emisję dwutlenku węgla na poziomie 47 – 57 g/km – oczywiście przy maksymalnie częstym ładowaniu baterii. Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi mniej więcej 40 – 45 km, co przy codziennym poruszaniu się po mieście pozwoli praktycznie nie korzystać z silnika spalinowego – zakładając codzienne ładowanie.

Volvo XC40 hybrid plug-in. fot: volvo.

Mocniejsza wersja T5 posiada ten sam silnik benzynowy i elektryczny, inna jest zaś moc jednostki benzynowej – 180 KM. Łączna moc wynosi 262 KM. Zużycie paliwa, emisja CO2 oraz zasięg w trybie elektrycznym jest dokładnie taki sam jak w słabszej wersji.

Volvo XC60, to prawdziwy fenomen. Od 2009 roku jest najlepiej sprzedającym się modelem Premium w Polsce i zarazem SUV-em. W 2020 roku XC60 było także najlepiej sprzedającą się hybrydą plug-in w klasie premium w Europie. Wersja hybrydowa dostępna jest w Polsce w trzech wersjach wyposażenia. Najtańsza R-Design zaczyna się od 265 150 zł, Inscription 239 900 zł, a Polestar Engineered kosztuje 331 850 zł.

Dwie pierwsze wersje możemy mieć z hybrydą plug-in T6 lub T8. Obie oparte są o silnik benzynowy 2.0, różniący się mocą – 253 KM lub 303 KM. Silnik elektryczny zawsze ma 87 KM. Producent podaje zużycie paliwa na poziomie 2,4 do 2,8 l/ 100 km i emisję CO2 55 – 64 g/km. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi około 50 km. Dane te są identyczne dla obu wersji mocy.

Volvo XC60 Recharge Polestar Engineered T8 to najdroższa i najmocniejsza odmiana najpopularniejszego SUV-a premium na naszym rynku. Do dyspozycji kierowcy jest tutaj aż 405 KM (silnik benzynowy 318 KM + elektryczny 87 KM), co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 5,4 sekundy. Oprócz sportowych doznań XC60 w tej odmianie zapewnia iście ekologiczną możliwość jazdy. Zużywa ono średnio 3.3 – 3.3 l/ 100 km, emitując przy tym tylko 73 – 73 g/km CO2. W tym przypadku zasięg  elektryczny wynosi 45 kilometrów.

Każda wersja PHEV łączone jest również z napędem eAWD oraz automatyczną skrzynię biegów.

Czy potężny oraz luksusowy SUV może być ekologiczny i oszczędny? Na przykładzie XC90 w wersji hybrydowej plug-in okazuje się, że tak. XC90 Recharge występuje w dwóch opcjach wyposażenia R-Design w cenie zaczynającej się od 376 000 zł oraz Inscription w cenie od 349 900 zł, oraz jedną opcją napędu hybrydowego T8. Samochód napędzany jest, jak na Volvo przystało dwulitrowym silnikiem benzynowym, którego moc wynosi 303 KM oraz elektrycznym o mocy 87 KM – łącznie daje to 400 KM. Moc przenoszona jest zawsze przez napęd eAWD oraz automatyczną skrzynię.

Pomimo że XC90 to SUV mierzący blisko 5 metrów długości, wersja plug-in potrafi emitować niewiele CO2, a konkretnie 63 – 76 gramów na każde pokonane 100 kilometrów. Ma to również swoje odzwierciedlenie w zużyciu paliwa, które wg danych wynosi średnio między 2,8 a 3,4 l / 100 km. Na samym prądzie pokonamy, odległość podobną jak w przypadku pozostałych SUV-ów, czyli 49 – 44 km.

Sprawdź również ranking najbezpiecznych SUV’ów.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • hybryda
  • hybryda plug-in
  • plug-in
  • Samochody hybrydowe
  • volvo
  • xc40
  • xc60
  • xc90
Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT