Jeżeli chcesz obniżyć wydatki na paliwo, zakup hybrydy plug-in jest świetną opcją. Co prawda, aby tanio jeździć, musisz ładować regularnie akumulatory, ale mimo wszystko oszczędności są odczuwalne. Nie wiesz jaki samochód hybrydowy PHEV wybrać? Sprawdź polecane przez nas hybrydy plug-in (PHEV) w 2022 roku.
Mercedes C300e
Najnowsza Klasa C dostępna jest z hybrydą typu plug-in (PHEV), która na jednym ładowaniu przejedzie ponad 100 kilometrów. Tak ogromny zasięg możliwy jest dzięki zastosowaniu ogromnego jak na hybrydę plug-in zestawu akumulatorów – 25,4 kWh. Duża pojemność wiąże się z długim czasem ładowania. Do pełna baterie można naładować w ok. 14 godzin z gniazdka 230V.
Silnik elektryczny posiada moc 129 KM i moment obrotowy aż 440 Nm, zaś silnik benzynowy dysponuje maksymalnie mocą 204 KM. Łączna moc zestawu wynosi 313 KM i 550 Nm. Bezemisyjnie możemy poruszać się Mercedesem z prędkością maksymalnie 140 km/h.
Sporym minusem Mercedesa C300e w wersji PHEV jest pojemność bagażnika mniejsza aż o 95 litrów względem odmiany spalinowej. Jest to dosyć spora wartość, zważywszy na to, że najnowsza Klasa C projektowana była zapewne z uwzględnieniem napędu plug-in.
BMW 330e
BMW serii 3 samo w sobie jest wspaniałym sedanem, wyśmienicie się prowadzi i zostało solidnie wykończone wewnątrz. Trójka pod oznaczeniem 330e z hybrydą plug-in zachowuje wszystko, co wspaniałe w tym modelu, dodając do tego benzynowo-elektryczny napęd i oszczędności, jakie się z tym wiążą.
Akumulator o pojemności 12 kWh zapewnia realny zasięg bezemisyjny około 50 – 60 kilometrów. Za napęd odpowiada w BMW 330e silnik spalinowy o poj. 2.0 i mocy 184 KM oraz motor elektryczny o mocy 113 KM. Łączna moc zestawu to 292 KM i 420 Nm.
Ładowanie do pełna hybrydy plug-in BWM zajmie ok. 6 godzin z gniazdka domowego 230V. Podłączając do ładowarki, uzupełnimy baterię w 3 godziny.
Niewątpliwą zaletą i sztuką, jaką udało się BMW, jest to, że trójka w hybrydzie pomimo nadmiarowych kilogramów baterii nadal prowadzi się bardzo dobrze.
Skoda Octavia iV
W Skodzie Octavii znajdziemy pod maską dokładnie ten sam napęd co w innych hybrydach plug-in z koncernu Volkswagen. Zespół napędowy testowaliśmy w Passacie GTE PHEV. Napęd oparty jest na silniku 1.4 TSI, który wspólnie z motorem elektrycznym generuje w Octavii 204 KM. Akumulator w Octavii iV ma pojemność 13 kWh, co przekłada się w realnych warunkach na zasięg ok. 60 kilometrów. Octavia występuje także w wersji PHEV RS, która również wyposażona jest w ten sam silnik 1.4 TSI, ale łączna moc wynosi 245 KM.
Jak wygląda realnie spalanie Octavii iV plug-in hybrid? Kiedy regularnie ładujemy baterie, zużycie paliwa wynosi ok. 2-3 l/ 100 km. Tryb hybrydowy, po rozładowaniu baterii zwiększa nieco spalanie, ale nadal jest ono bardzo niskie ok. 5 l/100 km.
Hyundai Tuscon PHEV
Głównym motorem napędowym jest silnik benzynowy 1.6 T-GDi o mocy 180 KM, do tego dodajmy silnik elektryczny, a uzyskamy moc 265 KM i 35 Nm. Akumulatory nie odbiegają w Tucsonie PHEV od średniej w samochodach z tego rodzaju napędem i wynoszą 13,8 kWh. Zasięg teoretyczny wynosi 55 kilometrów, ale pojawiają się głosy, że przy temperaturze ujemnej lub w okolicach zera oprogramowanie zbyt często uruchamia silnik spalinowy, pomimo naładowanych baterii.
Kia Sportage PHEV
Wybierając Kie Sportege w wersji hybrydy plug-in dostajemy właściwie ten sam napęd co w przypadku Tuscona. Pod maską znajduje się również ten sam silnik spalinowy, doładowany 1.6 a łączna moc zestawu to 265 KM.
Peugeot 308 Hybrid PHEV
Peugeot 308 może być wyposażony w jeden z dwóch napędów plug-in. Każdy z nich oparty jest o spalinową jednostkę główną 1.6. W słabszej odmianie silnik spalinowy ma moc 150 KM, a elektryczny 110 KM – łączna moc zestawu napędowego wynosi 180 KM.
Mocniejsza wersja ma silnik elektryczny o takiej samej mocy, natomiast silnik spalinowy dysponuje mocą 180 KM, co daje łączną moc 225 KM.
Peugeot najnowsze 308 PHEV wyposażył w akumulatory o pojemności 12,4 kWh, które według danych producenta wystarcza na przejechanie 60 km. Oczywiście w realnym ruchu trudno będzie tyle przejechać, ale powinno to wystarczyć na 40 – 50 km bezemisyjnej jazdy.
Ford Kuga Plug-In Hybrid
Ostatnią propozycją hybrydy plug-in na 2022 r jest Ford Kuga. Ford podszedł do napędu hybrydowego plug-in nieco inaczej niż większość producentów. Podstawowym źródłem napędu jest wolnossący silnik benzynowy o sporej jak na dzisiejsze standardy pojemności 2,5 l o mocy 154 KM. Współpracuje on z motorem elektrycznym o mocy 132 KM, a łączna moc wynosi 225 KM. Za napęd bezemisyjny odpowiada akumulator o pojemności 14,4 kWh. Pozwala on na przejechanie realnie ok. 50 km.
Napęd przenoszony jest tak jak w Toyocie za pomocą przekładni eCVT. Jednakże nie występuje tutaj efekt jednostajnego hałasu podczas przyspieszania. Niwelują to między innymi zasymulowane programowo biegi.