Na polskim rynku samochodów kompaktowych już od dłuższego czasu trwa zaciekła batalia: przewodzą tutaj niezmiennie od kilkunastu lat samochody grupy VAG. Nic dziwnego – w końcu u tego koncernu można znaleźć Golfa czy Leona, które w wielu odmianach przewijają się od lat na polskich drogach, stanowiąc wręcz synonim auta segmentu C. Ale czy na pewno trzeba zmuszać się do niemieckiej spółki? Dziś przedstawimy jedną z ciekawych propozycji, która jest udanym kompaktem i nie jest Golfem, Skodą czy Seatem. Mowa o Renault i modelu Megane, w obecnej na rynku już czwartej – najświeższej odsłonie. Sprawdzamy czy warto kupić używane Renault Megane IV.
Czy warto kupić używane Renault Megane IV?
4 generacja francuskiego auta segmentu C, pojawiła się premierowo w 2016 roku, nawiązując stylistycznie do większego Talismana. Renault Megane 4 w tej odsłonie zupełnie zerwało z poprzednimi liniami stylistycznymi, co zdecydowanie może się podobać i po 6 latach (z małym liftingiem po drodze) nadal wygląda bardzo atrakcyjnie. Auto rzuca się w oczy zwłaszcza dzięki charakterystycznie poprowadzonej linii reflektorów przednich z paskiem LED, przez co wprawne oko już z daleka zobaczy nadjeżdżające Megane. Do czynienia mamy tutaj z trzema wariantami nadwozia: klasycznym hatchbackiem, rodzinnym kombi i rzadką wśród dzisiejszych kompaktów odmianą liftback. Mówiąc rodzajach nadwozia, można płynnie przejść do tematu bagażnika. Pojemności to odpowiednio: 385 – 1246, 520 – 1505 i 550 litrów. Należy przy tym pamiętać, że liftback mimo największej przestrzeni ładunkowej ze złożonymi siedzeniami, ma nieco inaczej wyprofilowany próg załadunkowy co nie w każdym przypadku będzie korzystne.
Sprawdź: Test Renault Megane IV 1.3 TCe 115 KM
Najlepszy silnik w Renault Megane IV?
Jeśli ktoś lubi przebierać w obszernej gamie jednostek napędowych, to w przypadku Megane 4, nie będzie zawiedziony. Producent przewidział tutaj dużą liczbę wersji silnikowych. Bazową odmianą benzynową jest 4 cylindrowy silnik 1.2 TCe o mocy 100 KM. Można wybrać również mocniejszy 130 konny wariant o tej samej pojemności. Silnik 1.3 TCe występuje w mocach od 102 do 160 KM. Warto zwrócić uwagę również na wolnossący silnik 1.6 SCe 115 KM, który w opiniach użytkowników uznawany jest za trwałą i żywotną jednostkę. Najmocniejszym motorem benzynowym jest 1.6 TCe – generuje on 165 KM. Silniki diesla to 1.5 dCi w wersjach 90, 95, 110 i 115 KM a także dwa 1.6 dCi: 130 i 160 KM. Stawkę zamyka 150 konne 1.7 dCi.
Używane Renault Megane IV – usterki
Który motor będzie najlepszym wyborem? Jeśli zależy nam na ekonomii to wspomniany wcześniej benzynowy silnik 1.6 sCe odpłaci się spokojną i długą pracą. Jeśli chcemy poczuć się bardziej dynamicznie, to warto zwrócić uwagę na 165 konną benzynę albo na 160 konnego diesla. Silniki te również nie są specjalnie awaryjne. Z głównych usterek: w benzynie zdarzają się sporadyczne wycieki spod uszczelki głowicy, a w dieslu możemy paść ofiarą rozciągającego się łańcucha rozrządu. Poza tym konstrukcje nie sprawiają większych problemów.
Używane Renault Megane IV to świeża konstrukcja, co uwydatnia się również we wnętrzu samochodu. Materiały użyte do wykończenia kabiny nie dają absolutnie odczucia niskiej jakości, elementy tapicerki również prezentują przyzwoity poziom. Na rynku można znaleźć bogato wyposażone wersje używanego Megane IV z wieloma dodatkami jak układ automatycznego parkowania lub rozbudowany i sprawdzający się na co dzień system multimedialny R-Link 2 ze standardowym poziomym, albo wyróżniającym się pionowym, 8 calowym ekranem. Kabina pasażerska jest przestronna i dobrze rozplanowana, a pasażerowie drugiego rzędu nie będą narzekali na brak miejsca czy to na kolana czy nad głową. Na plus fotele – dobrze wyprofilowane i bardzo miękkie, co pozwala jednocześnie na komfortową długą podróż, a przy tym można odczuć pewne trzymanie boczne, co jest szczególnie ważne podczas pokonywania zakrętów.
Sprawdź: Używany Volkswagen Golf VII – usterki, opinia
Podsumowując – używane Renault Megane 4, to udany samochód, który nie tylko może się podobać, ale również dobrze jeździć i sprawiać przyjemność jego użytkownikom. Nadwozie ma świeże linie, które jeszcze przez długi czas się nie zestarzeją, niezależnie z którą wersją auta będziemy mieli do czynienia. Gama dostępnych silników też jest szeroka. Ceny używanych Megane 4 startują od okolic 40 tys PLN za krajowe egzemplarze z początku produkcji. Wraz z wiekiem, wyposażeniem i przebiegiem, ceny idą w górę. Dobrze wyposażony, 2 letni egzemplarz to wydatek ok. 70 tys. zł.
2 comments
Mam Megane HB z silnikiem 1,5 dci (diesel) 110 KM (81 kW), 2016r. Przejechałem 110 000 km. To bardzo dobry samochód, praktycznie zero awarii, tylko bieżące wymiany (olej, opony, filtry, płyny eksploatacyjne). Ale żeby nie było tak cudownie to ma też jedną wadę, jak dla mnie zbyt miękkie zawieszenie tylnej osi, przy prędkości ponad 120 km/h trzeba łagodniej wykonywać energiczne skręty np. podczas wyprzedzania, omijania, zwłaszcza na autostradzie z bocznym wiatrem, ponieważ tył samochodu lekko zaczyna zanosić, przy łagodnym wyprzedzaniu nie ma takiego problemu, natomiast przy nagłym skręcie (lewo, prawo) trzeba trochę uważać! Problem nie jest w braku przyczepności, która jest bardzo dobra ale w zbyt miękkich sprężynach i amortyzatorach osi tylnej. Jeśli ktoś lubi spokojną jazdę to będzie zadowolony ale jeśli ktoś lubi bardziej dynamiczną jazdę z nagłymi skrętami to musi trochę uważać, ponieważ samochód przy takich manewrach staje się lekko podsterowny ale zaznaczam, tylko przy prędkości większej, niż 120 km/h. Średnie spalanie (trasa + miasto) 5,0 do 5,3 l/100 km przy średniej prędkości do 120 km/h. Na autostradzie powyżej 130 km/h do 170 km/h to już spalanie będzie od 6,5 do 7,5 l/100 km, cóż coś za coś 🙂 Polecam wyposażenie z elektrycznym hamulcem zasadniczym, rewelacja!
Bardzo cicha praca silnika, chociaż to diesel, wewnątrz cichutko, można sobie przyjemnie słuchać muzyczkę. Polecam w 100% ten samochód i ten model z silnikiem 1,5 dci 110 KM/81kW.
Zastanawiam się właśnie na używanym renault