Authentic.
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
Silnik 1.0 TCe
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.0 TCe – Renault, Dacia – opinie, usterki

  • 14 kwietnia 2021
  • Bartosz
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.0 TCe jest podstawowym i najmniejszym napędem stosowanym w modelach Renault, Dacia i Nissan. Jednostka ta została wprowadzona do sprzedaży w 2019 roku i ma spełniać rygorystyczne normy emisji oraz zużywać niewiele paliwa. 

1.0 TCe o mocy 100 KM występuje w Renault Clio V, Renault Captur, Dacii Duster, Dacii Sandero, Dacii Logan. Od 2021 roku można kupić powyższe modele wyposażone w ten silnik, ale o mocy 90 KM. W ramach koncernu jednostka stosowana jest również w Nissanie Micra gdzie ma moc 94 KM, oraz w Nissanie Juke, w którym moc wynosi 114 KM.

Silnik 1.0 TCe – budowa

Pojemność silnika 1.0 TCe wynosi dokładnie 999 cm3 i ma trzy cylindry. Wykonany jest w znacznej większości z aluminium, dzięki czemu konstruktorom udało się ograniczyć masę. Ma to oczywiście wymierny wpływa na osiągi auta, i zużycie paliwa.

Zastosowano w tym silniku zmienne fazy rozrządu, które poprawiają osiągi i sprawiają, że jednostka jest bardziej elastyczna. Kolejnym elementem wpływającym na poprawę dynamiki jest turbosprężarka sterowana elektronicznym zaworem. Kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą cylindrów. 

W głowicy silnika znajdują się dwa wałki napędzane łańcuchem rozrządu. Odpada zatem okresowa wymiana jak w przypadku paska. Kuty wał korbowy oraz cylindry pokryte natryskową powłoką wzmacniającą dają poczucie, że silnik 1.0 TCe wytrzyma wiele tysięcy kilometrów.

Bardzo istotną wiadomością dla Polskiego klienta jest fakt, że w silniku 1.0 TCe Renault zastosowało pośredni wtrysk paliwa. Jednostka ta świetnie nadaje się do pracy z tanią sekwencyjną instalacją LPG IV generacji. Co więcej, Renault i Dacia oferuje samochody fabrycznie wyposażone w silnik 1.0 TCe z gazem LPG. Całość objęta jest oczywiście gwarancją producenta.

Instalacja LPG montowana jest bezpośrednio w zakładzie produkcyjnym i możemy ją serwisować LPG w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Zbiornik LPG np. w Dacii Duster ma 32 litry i  jest montowany w miejsce koła zapasowego. Instalacja gazowa występuje w połączeniu tylko z wersją o mocy 100 KM.

Osiągi i spalanie

Silnik 1.0 TCe w praktyce wypada bardzo dobrze. Jest cichy i zapewnia przyzwoitą dynamikę w samochodach segmentu B, a nawet w niewielkich crossoverze, jakim jest Captur. Spala przy tym stosunkowo niewiele paliwa. 

Główny zarzut do silnika można mieć taki, że na wolnych obrotach oraz jadąc poniżej 1500 obr./min. czuć wyraźne drgania przenoszone do kabiny. W wyższych partiach obrotów właściwie nie słychać i nie czuć tego, że mamy do czynienia z trzema cylindrami. 

Renault Clio wyposażone w silnik 1.0 TCe przyspiesza do 100 km/h w około 12 sekund. Pomimo 5-biegów przełożenia dobrano odpowiednio. Przy 100 km/h na piątym biegu mamy ok. 2200 obr./min., przy 120 km/h – 2700 obr./min., a przy 140 km/h ok. 3000 obr./min.

Zobacz: Test Renault Clio V 1.0 TCe 100 KM

Średnie realne spalanie podczas testu Renault Clio 1.0 100 KM wyniosło 6.2 l /100 km. Było w tym jednak bardzo dużo jazdy po mieście, częste gaszenie i zapalanie silnika oraz jazda po autostradzie. Jadąc ze stałą prędkością 100 km/h chwilowe spalanie wynosi 4.0 – 4.4 l, a przy 120 km/h 5.0 – 5.4 l.

Podobne rezultaty co do spalania, dynamiki i elastyczności uzyskamy w Sandero, która odpowiada gabarytowo Clio. W Dacii jednak silnik połączono z 6-biegową skrzynią, która na pewno pozwoli uzyskać niższe spalanie w trasie.

W Renault Captur dynamika będzie na pewno gorsza niż w mniejszy Clio i spalanie również zanotujemy wyższe. Test wykazał, że Captur zużywa około 7 litrów na 100 km, a jazda autostradą zwiększa spalanie o mniej więcej litr. Kupując Dustera z silnikiem 1.0 TCe, musimy liczyć się z jeszcze wyższym spalaniem, ponieważ jest on nieco większy od Captura i ma gorsze właściwości aerodynamiczne.

Zobacz: Test Renault Captur II 1.0 TCe 100 KM

Usterki, awarie, problemy silnika 1.0 TCe

Silnik ten jest na rynku zbyt krótko, żeby cokolwiek powiedzieć o jego awariach lub problemach. Samochody, które jeżdżą są młode i mają przejechane zapewne niewiele kilometrów. 

Jednym drobnym mankamentem, na jaki skarżą się użytkownicy są problemy z instalacją LPG – nie przełącza się ona z benzyny na gaz. Przypadków tych jest jednak bardzo niewiele i raczej nie jest to wielkoseryjny problem.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
8 comments
  1. ja pisze:
    11 lutego 2024 o 13:57

    Mam Dacię Jogger od nowości z salonu i po przejechaniu ok.3-4000km nie chciał się przełączać na gaz. w serwisie wymienili rzekomo jakić czujnik gazu. obecnie mam przejechane na niej 11,000km i pojawiłsię błąd czyli sprawdż ciśnienie /raczej silinika/ ,a objawem tego było to,że po odczekaniu jakiegoś czasu od odpalenia auta podczs ruszania auto nie miało siły jechać i zgasło. po wizycie w serwisie Dacii Chróścicki w Siedlcach na razie jest okej,ale chamskie,aroganckie podejście w recepcji jakie mnie spotkało u nich przekracza wszelkie granice przyzwoitości. ponoć to była zastępca kierownika serwisu. babka była nadwyraz nieprzyjemna i wrednie nastawiona i straszyła mnie ,że powinienem stracić gwarancję po jeszcze nie wykonałem pierwszego przeglądu gwarancyjnego. ciekawe, szantaż,grożby,aroganckie i chamskie podejście do klienta to ich motto mimo iż byłem grzeczny.napewno będą do nich walić drzwiami i oknami. nadomiar tego wystawiono mi karteczkę z wizytą na 14 luty na przegląd serwisowy za cenę 550 zł brutto bez wymiany oleju bo to zrobiłem wcześniej. natomiast w innym serwisie zaproponowano mi cenę 260 zł brutto. więc mało tego ,że byłem obsłużony w odrażający sposób to jeszcze chcieli mnie wydoić na dwa razy tyle co w innym serwisie. szczyt chamstwa. przestrzegam innych klientów aby omijać szerokim łukiem serwis samochodowy Renault-Dacia w Siedlcach.

    Odpowiedz
  2. Jarooosz pisze:
    11 października 2023 o 22:05

    100tys na gazie i remont silnika koszt okolo 5 tys u zaprzyjaźnionego mechanika

    Odpowiedz
  3. Zelensky pisze:
    4 stycznia 2023 o 05:44

    Ja za to mogę powiedzieć że wersja 1.0 bez lpg, sprawuje się jak złoto. ale nie katuję i olej wymieniam jak pan bóg przykazał co 10 tys. km.
    50 tys na liczniku i zero usterek.

    Odpowiedz
    1. Tadeusz pisze:
      2 września 2023 o 06:51

      Moim skromnym zdaniem jest to mały przebieg. Jeżdżę także autkiem z tym silnikiem i powiem, że nie ma rewelacji. Skrzynia biegów w Sandero 2 jest fatalna. Przełożenia nie dostosowane do tak małego silnika. Obrzydła mi już ta Dacia. Nie kupię więcej Dacii. Do zakupu przekonała mnie tylko cena a teraz żałuję. Sandero źle się prowadzi jest niepewne na drodze. Buda przechyla się na zakrętach. Wyczuwa się prędkość i siedzi zbyt wysoko. Karoseria ma łączenie blach ze szparami jak w Wartburgu z lat 80- tych. Jedynym plusem samochodu jest instalacja LPG za 1000 ,- PLN i tanie wyjazdy w trasę. Ponadto widzę same minusy. Za Dacię zapłaciłem 50 tys. w roku 2020. Straciłem zaufanie do tej marki. Szczególnie w sytuacji kiedy po gwarancji i przebiegu ok. 52 tys. km zaczęła zapalać się kontrolka i błąd o kodzie P2263. Kto zamierza kupić Dacię niech zobaczy co ten błąd może oznaczać. Wcześniej jeździłem Skodą Fabią I HTP 54 KM i ten biedny wyrób zaczął się sypać dopiero po 200 tys. km. Również mój Fiat 600 1.1 4 cylindrowy osiąga już 200 ty. km i nie miał awarii silnika i całkiem fajnie chodzi. Nadmieniam, że zawsze kupuję auta w salonach nowe i dbam o serwis na bieżąco. Nie oszczędzam na eksploatacji. Dlatego oczekuję w miarę niezawodności.

      Odpowiedz
  4. Ppp pisze:
    19 listopada 2022 o 11:34

    te silniki palą od cholery przy jeździe powyżej 140 km/h to z 14 l gazu. poza tym sypią się turbiny dziury w tłokach wypalają.

    Odpowiedz
  5. hanama pisze:
    19 lipca 2022 o 15:56

    Jestem posiadaczem Dacii Sandero Stepway III Comfort z silnikiem o pojemności 0.999 ccm i instalacją LPG. Od października 2021r przejechałem 22500 km. w tym czasie pojazd co miesiąc był w serwisie Renault Retial Group Warszawa gdzie walczono z oprogramowaniem (zbyt duże spalanie gazu 10-12 l/100km) oraz po przełączeniu na LPG tracił moc. Obecnie od 1.07.2022r pojazd stoi w stacji serwisowej w/w Renualta na gwarancji – uszkodzona turbosprężarka – nikt w serwisie nie jest wstanie powiedzieć kiedy zostanie naprawa dokonana (brak części w Polsce i Francji). Ta więc pojazd mam jak stojący pomnik a raty leasingowe muszę płacić. Odradzam RCI Leasing Polska ponieważ ich interesują tylko raty i żadnej pomocy nie udzielają (twierdzą że nie są właścicielem pojazdu).

    Odpowiedz
    1. Rav pisze:
      17 grudnia 2022 o 12:31

      10l to dużo? przekombinowaliście… przy tak krótkich biegach trzeba się nauczyć jak jeździć by było ekonomicznie.

      Odpowiedz
      1. arti pisze:
        12 lutego 2023 o 04:48

        Ja mam na liczniku 16 tys i nic stapwey 3 . Wszystko idealnie działa. Żadnych problemów z gazem elektronika silnikiem itp ale jeżdżę delikatnie ojej wymieniłem po 3tys i teraz co roku. Mam pakiet serwusiwy. No to mały przebieg. Ale mam sandero 2 z silnikiem 1.2i 110 tys przebiegu i tam tez nic się nie dzieje no ale jest bez turba i olej co roku wymieniany

        Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
testy, porady, opinie o samochodach, aktualności

Input your search keywords and press Enter.