Volkswagen Golf od zawsze wyznaczał standardy w segmencie aut kompaktowych. Jest także od dziesięcioleci nieprzerwanym liderem tej klasy. W październiku 2019 roku Volkswagen zaprezentował ósmą generację swojego bestsellera. Czy ona również stanie się hitem?
Stylistycznie Golf nigdy nie przechodził rewolucyjnych zmian. Zawsze były one subtelne. Dzięki temu starzał się bardzo powoli, a przez to jego linia pozostawała świeża i nowoczesna przez długi czas. Stylistyka zawsze była ponadczasowa. Tak samo jest w przypadku Golfa 8.
Z zewnątrz najbardziej rzucają się w oczy zmienione przednie i tylne reflektory. Przeprojektowano także obydwa zderzaki. Oprócz nieco innych przetłoczeń linia boczna się praktycznie nie zmieniła.
Zobacz: Test Volkswagena T-Crossa 1.5 TSI 150 KM
Proporcje nadwozia uległy zmianie. Golf 8 jest od siódemki niższy o 2.6 cm. Długość i szerokość się praktycznie nie zmieniły. W ten sposób uzyskano dosyć niski współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275. Przełoży się to na pewno na obniżenie spalania. Rozstaw osi nie uległ zmianie i wynosi 2630 mm. Pojemność bagażnika również się nie zmieniła.
Golf 8 – wnętrze
Deska rozdzielcza w nowym Golfie 8 jest całkowicie inna od tej w poprzedniej generacji. Ekran powędrował na sam szczyt deski, a poniżej znajdują się nawiewy. Całkowicie zrezygnowano z fizyczny przycisków. Nawet klimatyzacja i nawiewy sterowane są z poziomu ekranu dotykowego.
Wiele osób, szczególnie w starszym wieku kupowało kompaktowego Volkswagena, było przyzwyczajonych do pewnych rozwiązań. Teraz mogą być nieco zszokowani, widząc sam ekran. Volkswagen zapewnia jednak, że obsługa systemu jest niezwykle intuicyjna. Nowy system reagować ma teraz na polecenia głosowe. Dostępne to będzie zapewne za dopłatą.
Poniżej nawiewów znajduje się spory schowek, w którym indukcyjnie naładujemy telefon.
Dzięki systemowi personalizacji można w Golfie 8 zakodować wszelkie ustawienia, np. fotela czy radia, i pobierać je z chmury za każdym razem, gdy zmieni się kierowca lub gdy zasiądzie on za kierownicą innego samochodu.
Duży plus należy się Volkswagenowi za zastosowanie w ósemce prawdziwego head-up display, który wszystkie dane wyświetla na przedniej szybie, a nie na kawałku plastiku.
Golf 8 – multimedia i systemy
Nowy Volkswagen Golf 8 będzie cały czas online dzięki seryjnej karcie eSIM. Łączyć się ona będzie z We Connect i We Connect Plus umożliwiając korzystanie w aucie ze streamingu, radia internetowego oraz licznych usług internetowych. Dzięki We Upgrade będzie można w późniejszym czasie uruchomić nowe funkcje systemu.
Głosowo będzie można sterować wieloma funkcjami systemu. Począwszy od ustawienia nawigacji, przez głosowe wybieranie numeru telefonu aż po sprawdzanie prognozy pogody, czy zmianę stacji radiowej.
Golf 8 będzie umożliwiał półautonomiczną jazdę do prędkości 210 km/h. Wykorzystując GPS, Golf będzie zwalniał przed skrzyżowaniem czy zakrętem. Wykryje również przechodniów. Warunek jest jeden, należy trzymać ręce na kierownicy.
Nowy system Car2X umożliwia komunikację z innymi pojazdami w promieniu 800 metrów i przekazuje informacje o korkach czy wypadkach.
Golf 8 – silniki
W kwestii motoryzacji każdy na pewno znajdzie odpowiednią dla siebie. Wybór jest duży. Paletę silników benzynowych otwiera 1.0 TSI o mocy 90 KM i 110 KM. Dostępny będzie również 1.5 TSI 130 KM lub 150 KM. Diesel to jednostka dwulitrowa o mocy 115 KM lub 150 KM. Zastosowano w nim dwa katalizatory SCR (Twindosing), przez co mają zużywać ok. 17 procent paliwa mnie.
W ofercie będą również miękkie hybrydy eTSI o mocach 110 KM, 130 KM i 150 KM. Mocniejsza będzie hybryda plug-in oparta o silnik 1.4 TSI, której moc wynosić będzie 204 KM lub 245 KM. W planach jest Golf 8 GTI i R.