MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy aut

Test długodystansowy – Opel Astra J 1.4 Turbo po 65 000 km (cz. 2)

  • Bartosz
  • 8 maja 2019
  • 4 minute read
Opel Astra J
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Test długodystansowy – Opel Astra J 1.4 Turbo tym razem po przejechaniu 65 000 kilometrów. Przedstawiam, jak kompaktowy Opel spisywał się podczas tego dystansu. Przeczytasz tu wszystko to, o czym nie wspomniałem w poprzednim wpisie po 50 tys. km.

Część 1- Test długodystansowy – Opel Astra 1.4 Turbo 140 KM po 50 000 km

Zobacz również: Koszty serwisowania Opla Astry J 1.4 Turbo

Test długodystansowy Opel Astra J 1.4 Turbo

Skrzynia biegów

Zacznę od niej, ponieważ niezmiennie mnie denerwuje. Niestety nie przyzwyczaiłem się do tej skrzyni biegów i już chyba to nie nastąpi. Jest ona koszmarna. Działa bardzo nieprecyzyjnie, a chęć szybkiej zmiany biegów obarczona jest nieprzyjemnym zgrzytanie. Jeśli zmieniamy biegi powoli, nic się takiego nie dzieje. Zdaję sobie sprawę, że są jeszcze mniej precyzyjne przekładnie, ale dla mnie M32 jest jedną z gorszych . Komuś innemu może ona całkowicie pasować, ale ja takich skrzyń nie lubię.

Test długodystansowy - Opel Astra J

Na szczęście po 65 0000 kilometrów skrzynia nadal się nie zepsuła. Nie ma również żadnych niepokojących objawów świadczących o zużyciu łożysk. Koło dwumasowe, również nie okazuje przejawów zużycia. Jeśli czytałeś test długodystansowy Opla Astry J, to wiesz, że plusem tej skrzyni są przyzwoicie dobrane przełożenia. Szczególnie na trasę.

Silnik

Test długodystansowy Opla Astry J po 65 000 km pokazał, że silnik jest udaną konstrukcją. Właściwie do tej pory był poddawany tylko okresowej obsłudze – filtry i oleje. Turbina nie świszczy, nie przepuszcza również oleju. Silnik nie ma żadnych wycieków, a ubytek oleju pomiędzy wymianami jest marginalny. Pod maskę zaglądam tylko aby dolać płynu do spryskiwaczy i skontrolować poziom oleju.

Test długodystansowy - Opel Astra J

Średnie  spalanie z ostatnich 10 000 km według komputera to 6.3 l/100 km. Realnie będzie ok. 6.7 l/100 km. Jest w tym jednak sporo przebiegu po drogach międzymiastowych, ale także i autostradach. Szacuję, że może to być ok. 50% trasy i 50% miasta.

Zawieszenie

Przy przebiegu niespełna 63 000 kilometrów Astra miała wykonywanie coroczne badanie techniczne. Amortyzatory wykazały sprawność nieznacznie odbiegającą od tej dla fabrycznie nowych. Nie uległy zużyciu również inne części zawieszenia. Wszystkie elementy gumowe i metalowo-gumowe są w nienaruszonym stanie.

Wnętrze

Nadal pozostaje w bardzo dobrym stanie. Nic nie zaczęło skrzypieć, trzeszczeć ani wycierać. Jedynie kilka razy usłyszałem odgłosy poskrzypywania, które wydawała roleta bagażnika. Jest natomiast jedna kwestia ergonomii, o której nie wspomniałem w części pierwszej testu długodystansowego Opla Astry J. Mianowicie kierownica jest minimalnie przesunięta w lewo względem fotela.

Test długodystansowy - Opel Astra J

Co do regulacji kolumny kierowniczej, to idealnie byłoby, żeby można ją ze 2-3 cm więcej wysunąć do siebie. Poza tym minusem jest skokowa regulacja oparcia fotela.

W Astrze J sterowanie komputerem pokładowym, którego ekran jest pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem znajduje się na dźwigni kierunkowskazu. Lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie przycisków do jego obsługi na kierownicy. A propos sterowania na kierownicy. Skrajnie wewnętrzne przełączniki są zbyt oddalone od wieńca. Aby je nacisnąć kciukiem, muszę oderwać rękę od kierownicy.

Nadal bardzo ubolewam nad brakiem nawiewów na tylną kanapę. Są one koniecznością, kiedy podróżujemy z dzieckiem.

Widoczność z przodu ograniczają grube słupki A, nie pomaga nawet najmniejsza trójkątna szyba. Sytuację tę pogarszają wycieraczki szyby przedniej. Pozostawiają nieoczyszczony 2-3 centymetrowy pasek przy słupku A, który jeszcze bardziej ogranicza widoczność. Szczególnie kiedy pada śnieg.

Elektronika działa bez zarzutu. Jedynie czasami zdarza się, że telefon nie połączy się automatycznie przez bluetooth z systemem multimedialnym.

Wyciszenie wnętrza

  • 72 db przy 50 km/h
  • 76 db przy 90 km/h
  • 79 db przy 90 km/h

Warunki podczas pomiaru: opony letnie, temperatura: 8 st. C., wietrznie, deszcz

Eksploatacja

W przeciągu ostatnich 15 000 kilometrów musiałem wymienić żarówki, ponieważ jedna się przepaliła. Zużyły się również wycieraczki szyby przedniej. Żadna awaria jednak się nie pojawiła. Od samego początku jest to samochód bezproblemowy i mało wymagający.

Test długodystansowy - Opel Astra J

Co ciekawe po 2 latach z klimatyzacji ubyło ponad 60% czynnika chłodzącego. Serwis jednak nie stwierdził żadnych nieszczelności.

Klocki i tarcze hamulcowe powinny wytrzymać jeszcze ok. 20 000 km. Silnik nie wymaga żadnej interwencji. Przy 60 000 km producent zaleca wymianę świec zapłonowych. Ich koszt to ok. 200 zł.

Koszt serwisu olejowego:

  • olej Mobil ESP 0w40 4L – 150 zł lub Shell Helix ECT C3 5w30 4L – 100 zł
  • filtr oleju Mann – 34 zł
  • filtr powietrza Kneht – 47 zł

Do tego oczywiście wymiana w zależności od warsztatu lub ASO. Koszt filtra kabinowego to ok. 35 zł.

Koszty pozostałych części kształtują się następująco:

  • komplet tarcz przód TRW ok. 300 zł
  • komplet klocków przód TRW ok. 160 zł
  • komplet tarcz tył TRW ok. 250 zł
  • komplet klocków tył TRW ok. 116 zł
  • komplet amortyzatorów przód, tył SACHS ok. 900 zł
  • tuleje stabilizatora ok. 65 zł
  • drążek stabilizatora przód SWAG ok. 60 zł

Zobacz również: Koszty serwisowania Opla Astry J 1.4 Turbo


Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Astra
  • Astra J
  • opel
  • test długodystansowy
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Zobacz
  • Porady

Świadome zaniżanie wypłacanych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniami – co robić?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Od czego zależy kwota ubezpieczenia samochodu? Co warto wiedzieć?

Audi A4 fot: Audi
Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody Audi w leasingu dla firm

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Gdzie można przejechać się sportowym autem w Polsce?

silnik 1.4 t-gdi. fot. KIA
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 T-GDi (Kappa G4LD) Hyundai, Kia – niezawodność, specyfikacja

9 comments
  1. mark pisze:
    17 lutego 2022 o 20:24

    Witam
    ciekawy jestem jak się sprawuje wasza astra czy można liczyć na jakieś informacje ja i paru znajomych chętnie przeczytamy ja się sprawuje czy pojawiły się usterki
    pozdrawiamy i czekamy na newsy 🙂

    Odpowiedz
    1. Marcin pisze:
      2 marca 2022 o 18:24

      Też czekam na 3 część testu🙂

      Odpowiedz
  2. Marcin pisze:
    19 kwietnia 2020 o 16:36

    Czy mozna liczyc na 3 czesc testu???

    Odpowiedz
    1. Bartosz pisze:
      19 kwietnia 2020 o 17:58

      Nie planowałem 3 części testu, ponieważ niewiele się dzieje z samochodem, po prostu jeździ. Pojawia się jednak wiele próśb o kolejną część. W związku z tym niedługo powinien pojawić się wpis po 80 000 km.

      Odpowiedz
      1. stas pisze:
        6 maja 2020 o 22:24

        super mam nadzieje ze po przejechaniu 100k też Pan coś napisze:)
        Pozdrawiam

        Odpowiedz
      2. Marcin pisze:
        29 maja 2020 o 18:34

        Bardzo fajnie jakby pojawiła sie 3 czesc testu tymbardzie ze na rynku uzywanych aut bardzo duzo jest tych aut z 1.4T i wcale nie sa tanie o czyms to tez swiadczy golf 6 z silnikiem 1.4tsi jest sporo tanszy to tez cos znaczy 🙂 zycze bezawaryjnej jazdy pozdrawiam:)

        Odpowiedz
  3. bogdan pisze:
    27 lutego 2020 o 18:26

    Astra z roku 2014 140KM przebieg 69 tys
    Skrzynia rzeczywiście nieprzyjemna w użytkowaniu szczególnie 2 bieg przy agresywnej z mianie z 1.
    Natomiast redukcja z 3 na 2 bez zastrzeżeń.
    Na forach wyczytałem że należy wymienić olej w skrzyni i zalać nowym w ilości ok 2,5 litra
    Ponieważ w skrzyni pozostaje około 0,2 litra dolałem 2,3 litra oleju i praca skrzyni stała się przyjemniejsza.
    Niestety stało się to o 60 tys. km za późno.
    Spalanie zawsze pokazuje 7,1 l/km i to się zgadza czy jeżdżę po mieście czy w trasie nawet grubo.
    Na 6 biegu jest blokada elektroniczna na 4000 tys/obr samochód jedzie cicho i dobrze trzyma się drogi.
    Oby tak dalej.

    Odpowiedz
  4. Wiktor pisze:
    2 listopada 2019 o 09:31

    Potwierdzam dramat skrzyni i bezawaryjność silnika, brak dolewek oleju.
    Kombi 1.4 140KM 2015, dziś mam 61tys km po prawie 4 latach. Spalanie średnie 9l, głównie miasto. Na przedniej belce pojawiła się powierzchniowa korozja. Jakość wyciszenia i wpasowania średnia.
    Wcześniej miałem corsę 1.4 bez turbo 100KM, skrzynia również dramat. Wtryski odmówiły posłuszeństwa przy 50tys km, był problem z hamulcami tył ale znikł nim serwis go rozwiązał 🙂
    Generalnie Astra J to świetne auto.

    Odpowiedz
  5. Mariusz pisze:
    16 maja 2019 o 18:09

    Posiadam również Astrę w wersji sedan i u mnie nawiewy z tyłu znajdują się pod fotelami kierowcy i pasażera, działają przy ustawieniu nawiewów na nogi

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT