MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Używany Mercedes GLC – czy warto go kupić?

  • Bartosz
  • 6 lipca 2022
  • 3 minute read
Mercedes GLC. Fot: Mercedes
Mercedes GLC. Fot: Mercedes
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Mercedes GLC to znakomity SUV, aczkolwiek drogi. Nawet używany GLC ma wysoką cenę oraz wysokie koszty eksploatacji. Jeżeli więc rozważasz zakup używanego modelu, przygotuj się na spore wydatki.

Wnętrze używanego Mercedesa GLC

Wnętrze Mercedesa GLC wyróżnia się na tle konkurencji deską rozdzielczą, która zaprojektowana jest bardziej luksusowo niż w innych SUV-ach premium. Do złudzenia przypomina tą z Klasy C. Centralna część deski, na której znajdziemy metalowe przełączniki do sterowania funkcjami samochodu, wykonano z drewna lub z plastiku – srebrnego lub czarnego piano black. Na samej górze deski znajduje się bardzo dobrej rozdzielczości ekran systemów multimedialnych. Wnętrze Mercedesa GLC MK1 wygląda bardzo nowocześnie, ale nie jest jeszcze zdominowane przez ekrany dotykowe. 

Pod względem solidności spasowania można jednak mieć pewne zastrzeżenia. Szczególnie w początkowych latach produkcji w Mercedesach zdarzało się, że plastiki zatrzeszczały. 

GLC oferuje przyzwoitą ilość miejsca na nogi i głowę z tyłu jak i z przodu, ale tunel środkowy jest na tyle duży, że może przeszkadzać osobie siedzącej na środkowym siedzeniu. Kierownica i fotele mają bardzo szeroką skalę regulacji, co z pewnością ułatwia dopasowanie odpowiedniej pozycji. 

Schowków w GLC nie jest nadmiernie dużo, ale mamy obszerną przestrzeń w przednim podłokietniku i głęboki schowek, choć wąski na środkowej konsoli. W każdych drzwiach zmieścimy butelki, a pasażerowie z tyłu mają dodatkowo miejsce na kubki w podłokietniku.

Całkowita pojemność bagażnika jest prawie taka sama jak w przypadku wielu rywali GLC. Oferowane 550 litrów to tyle samo, co w BMW X3 i tyle samo co bagażnik Audi Q5 II gen. Jest to jednak mniej niż to, co jest dostępne po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń Land Rover Discovery Sport. Tylne siedzenia GLC składają się w konfiguracji 40:20:40 za naciśnięciem dźwigni, co zapewnia dodatkową wszechstronność i więcej miejsca w bagażniku, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wersja PHEV Mercedesa GLC ze względu na baterie, ma pojemność bagażnika ograniczona i wynosi tylko 395 litrów. 

Jak jeździ używany Mercedes GLC?

Zawieszenie Mercedesa GLC jest bardzo dobracowane. Pod względem komfortu i jakości wybierania nierówności niewiele SUV-ów tej klasy może się z nim równać. Pomimo wielu lat od debiutu, pierwsza generacja Mercedesa GLC nadal wypada pod względem komfortu wyśmienicie. Prawdziwym majstersztykiem jest jednak zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, które sprawia, że czujemy się, jakbyśmy lecieli nad jezdnią, a nie jechali po niej. 

Bardzo mocno ograniczono hałas, jaki dociera do wnętrza kabiny. Dzięki temu poczucie komfortu w Mercedesie GLC jest jeszcze większe.

Nieco inne odczucia będą na pewno w odmianach najbardziej sportowych AMG. Chociaż i nawet tutaj nie spotkamy ekstremalnej twardości zawieszenia i gigantycznego hałasu z wydechu. 

Przeczytaj też: Używane Audi Q5 8R – opinie, awarie

Bezpieczeństwo – Mercedes GLC MK1

Mercedes GLC ma imponujący zestaw systemów bezpieczeństwa, który można uzupełnić o opcjonalne wyposażenie, takie jak adaptacyjny tempomat. Niezliczona lista opcji, jakie można było dokupić do Mercedesa, sprawia, że używany GLC może mieć niemal wszystko, co tylko było dostępne w tamtym czasie. 

Oprócz standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa jak poduszki powietrzne, kontrola trakcji, GLC posiada też zaawansowany system stabilizacji toru jazdy, system zapobiegania kolizjom, czy wspomniany adaptacyjny tempomat połączony z utrzymaniem na pasie ruchu i awaryjnym hamowanie w przypadku wykrycia kolizji. 

W teście Euro NCAP z 2015 roku Mercedes GLC uzyskał pięć gwiazdek. Zdobył imponujące 95% w kategorii ochrony dorosłych pasażerów i 89% w kategorii ochrony dzieci.

Jaki silnik wybrać w używanym Mercedesie GLC?

Bardzo dużo używanych Mercedesów GLC ma pod maską silnik diesla. Nic dziwnego, wysokoprężne czterocylindrowe jednostki Mercedesa są niezwykle udane i oszczędne. Na początku produkcji oferowano diesla 2.1 o mocy 170 KM, 204 KM. Nie jest to co prawda ten sławny, długowieczny diesel mercedesa, ale i tak spisuje się dobrze. Dostępny jest także diesel V6 o poj. 3.0 i mocy 258 KM. Najbardziej popularny wśród używanych GLC jest diesel 2.1 o mocy 170 KM, który zużywa średnio około 7,5 l/100 km.

Od 2019 roku diesle czterocylindrowe mają pojemność 2.0 i oznaczenie 200d – moc 163 KM, 220d – moc 194 KM, 300d – moc 245 KM. Topowy diesel to rzędowa 6 o pojemności 2.9 i moc 330 KM.

Używany Mercedes GLC – opinie, awarie, usterki

GLC jest stosunkowo młodym modelem na rynku i użytkownicy nie zgłaszają wielu usterek. Występował tu jednak problem z komputerem sterującym, który wywoływał problemy z działaniem różnych systemów w samochodzie. Producent jednak poprzez aktualizację naprawił ten problem. Bywają także problemy z pasami bezpieczeństwa, ale i w tym przypadku producent  zrobił akcję przywoławczą.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Zobacz
  • Porady

Świadome zaniżanie wypłacanych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniami – co robić?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Od czego zależy kwota ubezpieczenia samochodu? Co warto wiedzieć?

Audi A4 fot: Audi
Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody Audi w leasingu dla firm

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Gdzie można przejechać się sportowym autem w Polsce?

silnik 1.4 t-gdi. fot. KIA
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 T-GDi (Kappa G4LD) Hyundai, Kia – niezawodność, specyfikacja

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT