MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

  • Bartosz
  • 23 stycznia 2023
  • 3 minute read
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik Forda 2.0 EcoBoost jest konstrukcją czterocylindrową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Został on wprowadzony na rynek w 2010 roku i oferowany był i jest do tej pory w wielu pojazdach Forda na całym świecie. Spotkamy go m.in. w Focusie ST, Edge, Mondeo/Fusion, S-Max, Explorer.

W 2015 roku silnik 2.0 EcoBoost został gruntownie przebudowany i możemy mówić o drugiej generacji. Nowa wersja praktycznie nie ma wspólnych części z pierwszą wersją. 

Silnik 2.0 EcoBoost pierwszej generacji

Blok cylindrów w 2.0 EcoBoost wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium typu „Open-Deck” z tulejami ze stali o wysokiej wytrzymałości uformowanymi w materiale bloku. W silniku pracują kute korbowody i aluminiowe tłoki z powłokami o niskim współczynniku tarcia. Tłoki zaś chłodzone są poprzez dysze olejowe znajdujące się w bloku silnika.

Na górze bloku znajduje się odlana z aluminium głowica cylindrów z podwójnymi wałkami rozrządu (16 zaworów). W zależności od rynku i zastosowania silnik 2,0 l posiada chłodzony cieczą kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów lub konwencjonalną głowicę z oddzielnym kolektorem wydechowym (jest on wykonany jako jeden zespół z turbosprężarką).

Silnik ma zmienne fazy rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (niezależny układ zmiennych faz rozrządu firmy Ford Twin lub Ti-VCT). Wałki rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych są napędzane jednorzędowym łańcuchem rozrządu.

Silnik 2.0 EcoBoost wyposażony jest w wysokociśnieniowy układ paliwowy z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Każdy cylinder ma 7-otworowy wtryskiwacz, który wtryskuje paliwo bezpośrednio do komory spalania. Wysokociśnieniowa pompa paliwowa jest zamontowana na górze głowicy cylindrów i napędzana przez wałek rozrządu. Ciśnienie paliwa wynosi od 65 do 2150 psi, w zależności od zapotrzebowania. 

Kolejnym kluczowym elementem, który pozwolił silnikowi zapewnić tak dobrą moc wyjściową i niskie zużycie paliwa, jest turbosprężarka. Schłodzone gazy spalinowe obracają turbosprężarkę Borg Warner K03 o niskiej bezwładności, która spręża powietrze dolotowe i przesyła je do plastikowego kolektora dolotowego.

Silnik 2.0 EcoBoost drugiej generacji

Nowy silnik 2.0 EcoBoost typu twin-scroll stał się w porównaniu do poprzedniej jednostki bardziej responsywny, lepiej reaguje na gaz, ma lepsze osiągi oraz zużywa mniej paliwa. 

Zastosowano tutaj nowy aluminiowy blok cylindrów z zaprojektowaną głowica cylindrów, która zintegrowana jest z kolektorem wydechowym. Konstrukcję zoptymalizowano pod kątem pracy z turbosprężarką typu twin-scroll.

Spaliny z cylindrów 2 i 3 trafiają do jednej spirali a, z cylindrów 1 i 4 do drugiej spirali turbosprężarki, skracając przez to czas potrzebny do osiągnięcia pełnego doładowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu zmniejszono znacznie turbodziurę i polepszono reakcję na gaz. 

Nowa turbosprężarka ma również aktywny zawór upustowy, który pozwala precyzyjnie zarządzać poziomem doładowania i momentem obrotowym. Ponadto nowy silnik 2,0 l EcoBoost ma zmodyfikowane wtryskiwacze paliwa z bardziej precyzyjnym podawaniem paliwa.

Specyfikacja silnika 2.0 EcoBoost

System paliwowyBezpośredni wtrysk paliwa
Liczba cylindrów4
UkładDOHC
Pojemność 1999 cm3
Stopień sprężania9,3:1 – I generacja10,0:1 – II generacja
Moc200-245 KM (149-188 kW)
Moment obrotowy300-366 Nm / 1750-4500 obr./min.

Opinie i usterki

Silnik Forda 2.0 EcoBoost nie jest zbytnio awaryjny, ale mimo to niektórzy właściciele samochodów borykali się z pewnymi problemami.

Pierwsza generacja silnika z oddzielnym kolektorem wydechowym ma problemy z samym kolektorem wydechowym. Podatny jest on na pękanie i dalsze niszczenie przy stosunkowo niskim przebiegu: 80 – 100 tys. km. Głównym problemem wynika z tego, że kolektor jest zintegrowany z turbosprężarką, przez co wymiana jest dość kosztowna.

Awaria zaworu sterującego turbosprężarką jest także częstym problemem. Silnik traci moc, a na desce rozdzielczej pojawia się komunikat „check engine”. Po wyłączeniu zapłonu, a następnie włączeniu komunikat o błędzie znika.

W układzie paliwowym głównym źródłem problemów jest niskociśnieniowa pompa paliwowa. Filtr paliwa w zbiorniku łatwo się zapycha i nie pozwala pompie dostarczyć wymaganego ciśnienia i wystarczającej ilości paliwa do prawidłowej pracy. Samochód z tym problemem ma słabe przyspieszenie.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Terenowa Dacia Duster II Fot: Dacia
Zobacz
  • Samochody

Dacia Duster II – co oferuje najtańszy SUV 4×4?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT