MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 Turbo Ecotec

  • Bartosz
  • 13 kwietnia 2018
  • 3 minute read
1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J
1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.4 Turbo Ecotec jest jedną z popularniejszych jednostek benzynowych oferowanych w samochodach marki Opel. Zadebiutował wraz z pojawieniem się na rynku Merivy B w 2010 roku. 1.4 Turbo Ecotec występuje w kilku odmianach mocy, od 100 KM do 150 KM. Najpopularniejsze wersje  to 1.4 Turbo 120 KM i 140 KM.

General Motors silnikiem 1.4 Turbo Ecotec wszedł w erę downsizingu. Była to odpowiedź na jednostkę 1.4 TSI Volkswagena. W Europie oferowany był w Oplach oraz Chevroletach.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec – odmiany

1.4 Turbo możemy podzielić na dwie odmiany. Pierwsza zadebiutowała w 2010 roku. Jest to stosunkowo prosta konstrukcja. Oprócz turbosprężarki próżno szukać w nim skomplikowanych elementów. Blok silnika jest żeliwny a rozrząd napędzany łańcuchem. W skrzyni biegów znajdziemy dwumasowe koło zamachowe. 1.4 Turbo wymaga stosowania oleju silnikowego z normą Dexos 2.

1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J
1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J

Dzięki zastosowaniu pośredniego wtrysku paliwa silnika 1.4 Turbo Ecotec świetnie współpracuje z instalacją LPG. Nawet jako nowy oferowany był z gazem. Oplowski 1.4 Turbo uznawany jest za jeden z najlepszych nowoczesnych silników turbodoładowanych do współpracy z instalacjami LPG.

1.4 Turbo występował w Chevroletach Cruze, Orlando i Trax tylko w wersji o mocy 140 KM. Znaczenie więcej odmian oferowanych było w Oplach. 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM i 140 KM znajdziemy w Merivie B i Astrze IV generacji. W Insignii, Zafirze oraz Mokkce dostępna była tylko mocniejsza odmiana 140 konna.

Zobacz również: Koszty serwisowania Opla Astry J 1.4 Turbo

W Oplu Corsie E i Adamie znajdziemy odmiany o mocy 100 KM, natomiast w Corsie D występuje wersja 120-to konna.

Druga odmiana silnika 1.4 Turbo Ecotec zadebiutowała z Astrą V generacji w 2015 roku i legitymuje się mocą 125 KM lub 150 KM. Jest to przekonstruowana jednostka i znacznie różniąca się od poprzedniej wersji. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i aluminiowy blok silnika. Rozrząd tak samo, jak w pierwszej wersji napędzany jest przez łańcuch. Jednostka przystosowana jest od pracy na oleju z normą Dexos1.

Przeczytaj test długodystansowy Opla Astry z silnikiem 1.4 Turbo 140KM

Silnik 1.4 Turbo Ecotec – awaryjność

Pierwsza wersja silnika 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM / 140 KM jest bezawaryjna i nie boryka się z żadnymi poważnymi problemami. Okazuje się również jednym z najmniej awaryjnych silników turbodoładowanych, skonstruowanych w erze downsizingu. Jeżeli pojawiają się jakieś usterki, są one niewielkie i tanie w naprawie. Dosyć szybkiemu zużyciu ulegają świece, zdarzają się również wycieki płynu chłodzącego. Poważniejsze awarie zazwyczaj wynikają z winy użytkownika. Łańcuch rozrządu w 1.4 Turbo jest bezawaryjny. Kilka lat na rynku pokazały, że jest to bardzo udana konstrukcja.

1.4 Turbo 125 KM , 150 KM – pękające tłoki

Druga generacja silnika 1.4 Turbo o mocy 125 KM / 150 KM dostępna jest na rynku od 2015 r. Niestety już pojawiają się głosy użytkowników o poważnej awarii tego silnika. W Polsce i Wielkiej Brytanii właściciele Astr V generacji wyposażonych w silnik 1.4 Turbo 125 KM / 150 KM skarżą się na pękające tłoki. Awaria pojawia się już przy przebiegu ok. 30 000 km.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec
Silnik 1.4 Turbo Ecotec 125 KM lub 150 KM – nowa jednostka Opla

Silnik 1.4 Turbo Ecotec sprzężony był z manualną 6-cio biegową skrzynią biegów o oznaczeniu M32, która nie należy do najżywotniejszy. Występuje w połączeniu z pierwszą, jak i drugą wersją jednostki 1.4 turbo. Zastosowano w niej słabej jakości łożyska, które ulegają przedwczesnemu zużyciu. Do awarii przyczynia się również zastosowanie przez Opla zbyt małej ilości oleju w skrzyni biegów. Awarie skrzyni M32 pojawiają się nawet przy przebiegach ok. 50 000 km. Po 2012 roku poprawiono konstrukcję skrzyni biegów, poprzez zastosowanie dodatkowych kanałów olejowych.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

8 comments
  1. mwin pisze:
    9 lutego 2023 o 16:19

    Minusem tego auta oprócz wagi są problemy z układem chłodzenia. Wszystkie części sa wykonane z plastiku i silnik jest tak skonstruowany, że pracuje na cieczy chłodzącej która osiaga temperature 102 – 104 stopnie. Mam w Astrzej J rozszerozny komputer i po wizycie u jednego mechanika zacząłem zwracać uwagę na jakiej temp pracuje. Wskazówka od temp. silnika oczywiście pokazuje 90 st i tak się trzyma jednak wg relacji innych użytkowników wentylator włączas się przy 108 st. Tydzień temy wymienialem czujnik temp przy przebiegu 128 tys.

    Odpowiedz
  2. Gregor pisze:
    5 lutego 2021 o 17:09

    Olej w skrzyni biegów należy co 60 tyś albo 5 pięć lat zmienić najlepiej na jakiś markowy ale nie z gm Motors.

    Odpowiedz
  3. TTTT pisze:
    25 października 2020 o 09:51

    To zapewne z powodu jazdy ze zbyt niskimi obrotami. Przy silniku 140km zalecana jest jazda conajmniej na 2200 obrotów

    Odpowiedz
  4. Pango pisze:
    8 września 2020 o 00:06

    Koło dwumasowe w skrzyni biegów..

    Odpowiedz
  5. Daniel pisze:
    14 lutego 2019 o 00:24

    Dlaczego nie ma nic o silniku 1.4 turbo 120km, awarię, usterki

    Odpowiedz
    1. Bartosz pisze:
      14 lutego 2019 o 07:04

      Jednostka o mocy 120KM jest konstrukcyjnie taka sama jak 140KM. Różnica jest tylko w oprogramowaniu. Info potwierdzone w ASO

      Odpowiedz
  6. Daniel pisze:
    14 lutego 2019 o 00:00

    Witam u mnie w astrze j 2014 padła pompa oleju serwis jak i większość mechaników nie dowierzala może to ten jeden na milion

    Odpowiedz
    1. Kamil pisze:
      7 sierpnia 2020 o 09:34

      W mojej Astrze J 2014 1.4NET również padła pompa oleju – odpadła jedna z łopatek. Pompa (cała obudowa rozrządu, bo pompa jest w nią wbudowana) + nowy rozrząd (bo już był mocno zjechany mimo 130 tyś. przebiegu) z wymianą kosztowały ponad 4 tyś zł. Jak widać nie był to jeden przypadek na milion.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT