Silnik 1.4 Turbo Ecotec jest jedną z popularniejszych jednostek benzynowych oferowanych w samochodach marki Opel. Zadebiutował wraz z pojawieniem się na rynku Merivy B w 2010 roku. 1.4 Turbo Ecotec występuje w kilku odmianach mocy, od 100 KM do 150 KM. Najpopularniejsze wersje to 1.4 Turbo 120 KM i 140 KM.
General Motors silnikiem 1.4 Turbo Ecotec wszedł w erę downsizingu. Była to odpowiedź na jednostkę 1.4 TSI Volkswagena. W Europie oferowany był w Oplach oraz Chevroletach.
Silnik 1.4 Turbo Ecotec – odmiany
1.4 Turbo możemy podzielić na dwie odmiany. Pierwsza zadebiutowała w 2010 roku. Jest to stosunkowo prosta konstrukcja. Oprócz turbosprężarki próżno szukać w nim skomplikowanych elementów. Blok silnika jest żeliwny a rozrząd napędzany łańcuchem. W skrzyni biegów znajdziemy dwumasowe koło zamachowe. 1.4 Turbo wymaga stosowania oleju silnikowego z normą Dexos 2.
Dzięki zastosowaniu pośredniego wtrysku paliwa silnika 1.4 Turbo Ecotec świetnie współpracuje z instalacją LPG. Nawet jako nowy oferowany był z gazem. Oplowski 1.4 Turbo uznawany jest za jeden z najlepszych nowoczesnych silników turbodoładowanych do współpracy z instalacjami LPG.
1.4 Turbo występował w Chevroletach Cruze, Orlando i Trax tylko w wersji o mocy 140 KM. Znaczenie więcej odmian oferowanych było w Oplach. 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM i 140 KM znajdziemy w Merivie B i Astrze IV generacji. W Insignii, Zafirze oraz Mokkce dostępna była tylko mocniejsza odmiana 140 konna.
Zobacz również: Koszty serwisowania Opla Astry J 1.4 Turbo
W Oplu Corsie E i Adamie znajdziemy odmiany o mocy 100 KM, natomiast w Corsie D występuje wersja 120-to konna.
Druga odmiana silnika 1.4 Turbo Ecotec zadebiutowała z Astrą V generacji w 2015 roku i legitymuje się mocą 125 KM lub 150 KM. Jest to przekonstruowana jednostka i znacznie różniąca się od poprzedniej wersji. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i aluminiowy blok silnika. Rozrząd tak samo, jak w pierwszej wersji napędzany jest przez łańcuch. Jednostka przystosowana jest od pracy na oleju z normą Dexos1.
Silnik 1.4 Turbo Ecotec – awaryjność
Pierwsza wersja silnika 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM / 140 KM jest bezawaryjna i nie boryka się z żadnymi poważnymi problemami. Okazuje się również jednym z najmniej awaryjnych silników turbodoładowanych, skonstruowanych w erze downsizingu. Jeżeli pojawiają się jakieś usterki, są one niewielkie i tanie w naprawie. Dosyć szybkiemu zużyciu ulegają świece, zdarzają się również wycieki płynu chłodzącego. Poważniejsze awarie zazwyczaj wynikają z winy użytkownika. Łańcuch rozrządu w 1.4 Turbo jest bezawaryjny. Kilka lat na rynku pokazały, że jest to bardzo udana konstrukcja.
1.4 Turbo 125 KM , 150 KM – pękające tłoki
Druga generacja silnika 1.4 Turbo o mocy 125 KM / 150 KM dostępna jest na rynku od 2015 r. Niestety już pojawiają się głosy użytkowników o poważnej awarii tego silnika. W Polsce i Wielkiej Brytanii właściciele Astr V generacji wyposażonych w silnik 1.4 Turbo 125 KM / 150 KM skarżą się na pękające tłoki. Awaria pojawia się już przy przebiegu ok. 30 000 km.
Silnik 1.4 Turbo Ecotec sprzężony był z manualną 6-cio biegową skrzynią biegów o oznaczeniu M32, która nie należy do najżywotniejszy. Występuje w połączeniu z pierwszą, jak i drugą wersją jednostki 1.4 turbo. Zastosowano w niej słabej jakości łożyska, które ulegają przedwczesnemu zużyciu. Do awarii przyczynia się również zastosowanie przez Opla zbyt małej ilości oleju w skrzyni biegów. Awarie skrzyni M32 pojawiają się nawet przy przebiegach ok. 50 000 km. Po 2012 roku poprawiono konstrukcję skrzyni biegów, poprzez zastosowanie dodatkowych kanałów olejowych.
8 comments
Minusem tego auta oprócz wagi są problemy z układem chłodzenia. Wszystkie części sa wykonane z plastiku i silnik jest tak skonstruowany, że pracuje na cieczy chłodzącej która osiaga temperature 102 – 104 stopnie. Mam w Astrzej J rozszerozny komputer i po wizycie u jednego mechanika zacząłem zwracać uwagę na jakiej temp pracuje. Wskazówka od temp. silnika oczywiście pokazuje 90 st i tak się trzyma jednak wg relacji innych użytkowników wentylator włączas się przy 108 st. Tydzień temy wymienialem czujnik temp przy przebiegu 128 tys.
Olej w skrzyni biegów należy co 60 tyś albo 5 pięć lat zmienić najlepiej na jakiś markowy ale nie z gm Motors.
To zapewne z powodu jazdy ze zbyt niskimi obrotami. Przy silniku 140km zalecana jest jazda conajmniej na 2200 obrotów
Koło dwumasowe w skrzyni biegów..
Dlaczego nie ma nic o silniku 1.4 turbo 120km, awarię, usterki
Jednostka o mocy 120KM jest konstrukcyjnie taka sama jak 140KM. Różnica jest tylko w oprogramowaniu. Info potwierdzone w ASO
Witam u mnie w astrze j 2014 padła pompa oleju serwis jak i większość mechaników nie dowierzala może to ten jeden na milion
W mojej Astrze J 2014 1.4NET również padła pompa oleju – odpadła jedna z łopatek. Pompa (cała obudowa rozrządu, bo pompa jest w nią wbudowana) + nowy rozrząd (bo już był mocno zjechany mimo 130 tyś. przebiegu) z wymianą kosztowały ponad 4 tyś zł. Jak widać nie był to jeden przypadek na milion.