MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.4 Turbo Ecotec

  • Bartosz
  • 13 kwietnia 2018
  • 3 minute read
1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J
1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Silnik 1.4 Turbo Ecotec jest jedną z popularniejszych jednostek benzynowych oferowanych w samochodach marki Opel. Zadebiutował wraz z pojawieniem się na rynku Merivy B w 2010 roku. 1.4 Turbo Ecotec występuje w kilku odmianach mocy, od 100 KM do 150 KM. Najpopularniejsze wersje  to 1.4 Turbo 120 KM i 140 KM.

General Motors silnikiem 1.4 Turbo Ecotec wszedł w erę downsizingu. Była to odpowiedź na jednostkę 1.4 TSI Volkswagena. W Europie oferowany był w Oplach oraz Chevroletach.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec – odmiany

1.4 Turbo możemy podzielić na dwie odmiany. Pierwsza zadebiutowała w 2010 roku. Jest to stosunkowo prosta konstrukcja. Oprócz turbosprężarki próżno szukać w nim skomplikowanych elementów. Blok silnika jest żeliwny a rozrząd napędzany łańcuchem. W skrzyni biegów znajdziemy dwumasowe koło zamachowe. 1.4 Turbo wymaga stosowania oleju silnikowego z normą Dexos 2.

1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J
1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM w Oplu Astrze J

Dzięki zastosowaniu pośredniego wtrysku paliwa silnika 1.4 Turbo Ecotec świetnie współpracuje z instalacją LPG. Nawet jako nowy oferowany był z gazem. Oplowski 1.4 Turbo uznawany jest za jeden z najlepszych nowoczesnych silników turbodoładowanych do współpracy z instalacjami LPG.

1.4 Turbo występował w Chevroletach Cruze, Orlando i Trax tylko w wersji o mocy 140 KM. Znaczenie więcej odmian oferowanych było w Oplach. 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM i 140 KM znajdziemy w Merivie B i Astrze IV generacji. W Insignii, Zafirze oraz Mokkce dostępna była tylko mocniejsza odmiana 140 konna.

Zobacz również: Koszty serwisowania Opla Astry J 1.4 Turbo

W Oplu Corsie E i Adamie znajdziemy odmiany o mocy 100 KM, natomiast w Corsie D występuje wersja 120-to konna.

Druga odmiana silnika 1.4 Turbo Ecotec zadebiutowała z Astrą V generacji w 2015 roku i legitymuje się mocą 125 KM lub 150 KM. Jest to przekonstruowana jednostka i znacznie różniąca się od poprzedniej wersji. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i aluminiowy blok silnika. Rozrząd tak samo, jak w pierwszej wersji napędzany jest przez łańcuch. Jednostka przystosowana jest od pracy na oleju z normą Dexos1.

Przeczytaj test długodystansowy Opla Astry z silnikiem 1.4 Turbo 140KM

Silnik 1.4 Turbo Ecotec – awaryjność

Pierwsza wersja silnika 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM / 140 KM jest bezawaryjna i nie boryka się z żadnymi poważnymi problemami. Okazuje się również jednym z najmniej awaryjnych silników turbodoładowanych, skonstruowanych w erze downsizingu. Jeżeli pojawiają się jakieś usterki, są one niewielkie i tanie w naprawie. Dosyć szybkiemu zużyciu ulegają świece, zdarzają się również wycieki płynu chłodzącego. Poważniejsze awarie zazwyczaj wynikają z winy użytkownika. Łańcuch rozrządu w 1.4 Turbo jest bezawaryjny. Kilka lat na rynku pokazały, że jest to bardzo udana konstrukcja.

1.4 Turbo 125 KM , 150 KM – pękające tłoki

Druga generacja silnika 1.4 Turbo o mocy 125 KM / 150 KM dostępna jest na rynku od 2015 r. Niestety już pojawiają się głosy użytkowników o poważnej awarii tego silnika. W Polsce i Wielkiej Brytanii właściciele Astr V generacji wyposażonych w silnik 1.4 Turbo 125 KM / 150 KM skarżą się na pękające tłoki. Awaria pojawia się już przy przebiegu ok. 30 000 km.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec
Silnik 1.4 Turbo Ecotec 125 KM lub 150 KM – nowa jednostka Opla

Silnik 1.4 Turbo Ecotec sprzężony był z manualną 6-cio biegową skrzynią biegów o oznaczeniu M32, która nie należy do najżywotniejszy. Występuje w połączeniu z pierwszą, jak i drugą wersją jednostki 1.4 turbo. Zastosowano w niej słabej jakości łożyska, które ulegają przedwczesnemu zużyciu. Do awarii przyczynia się również zastosowanie przez Opla zbyt małej ilości oleju w skrzyni biegów. Awarie skrzyni M32 pojawiają się nawet przy przebiegach ok. 50 000 km. Po 2012 roku poprawiono konstrukcję skrzyni biegów, poprzez zastosowanie dodatkowych kanałów olejowych.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Niezbędne narzędzia warsztatowe – poznaj obowiązkowe wyposażenie każdego mechanika

Zobacz
  • Porady

Opony letnie – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

Zobacz
  • Porady

Wybieramy samochód nie tylko do miasta

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Wyposażenie wulkanizacji – jakie narzędzia są niezbędne? Sprawdź teraz!

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Jak szybko zrobić prawo jazdy kat B

Zobacz
  • Samochody

Volkswagen Golf IV – od skromnych początków do globalnego giganta

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Aktualne ceny leasingu samochodów dla firm — wyliczenia

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Wycieraczki samochodowe a bezpieczeństwo jazdy: dlaczego są tak ważne?

8 comments
  1. mwin pisze:
    9 lutego 2023 o 16:19

    Minusem tego auta oprócz wagi są problemy z układem chłodzenia. Wszystkie części sa wykonane z plastiku i silnik jest tak skonstruowany, że pracuje na cieczy chłodzącej która osiaga temperature 102 – 104 stopnie. Mam w Astrzej J rozszerozny komputer i po wizycie u jednego mechanika zacząłem zwracać uwagę na jakiej temp pracuje. Wskazówka od temp. silnika oczywiście pokazuje 90 st i tak się trzyma jednak wg relacji innych użytkowników wentylator włączas się przy 108 st. Tydzień temy wymienialem czujnik temp przy przebiegu 128 tys.

    Odpowiedz
  2. Gregor pisze:
    5 lutego 2021 o 17:09

    Olej w skrzyni biegów należy co 60 tyś albo 5 pięć lat zmienić najlepiej na jakiś markowy ale nie z gm Motors.

    Odpowiedz
  3. TTTT pisze:
    25 października 2020 o 09:51

    To zapewne z powodu jazdy ze zbyt niskimi obrotami. Przy silniku 140km zalecana jest jazda conajmniej na 2200 obrotów

    Odpowiedz
  4. Pango pisze:
    8 września 2020 o 00:06

    Koło dwumasowe w skrzyni biegów..

    Odpowiedz
  5. Daniel pisze:
    14 lutego 2019 o 00:24

    Dlaczego nie ma nic o silniku 1.4 turbo 120km, awarię, usterki

    Odpowiedz
    1. Bartosz pisze:
      14 lutego 2019 o 07:04

      Jednostka o mocy 120KM jest konstrukcyjnie taka sama jak 140KM. Różnica jest tylko w oprogramowaniu. Info potwierdzone w ASO

      Odpowiedz
  6. Daniel pisze:
    14 lutego 2019 o 00:00

    Witam u mnie w astrze j 2014 padła pompa oleju serwis jak i większość mechaników nie dowierzala może to ten jeden na milion

    Odpowiedz
    1. Kamil pisze:
      7 sierpnia 2020 o 09:34

      W mojej Astrze J 2014 1.4NET również padła pompa oleju – odpadła jedna z łopatek. Pompa (cała obudowa rozrządu, bo pompa jest w nią wbudowana) + nowy rozrząd (bo już był mocno zjechany mimo 130 tyś. przebiegu) z wymianą kosztowały ponad 4 tyś zł. Jak widać nie był to jeden przypadek na milion.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.