Postanowiłem przyjrzeć się rynkowi używanych samochodów. Padło na Japońskie auto do 10 tys. zł. Dlaczego akurat Japonia ? W tej cenie dostaniemy leciwe auto, a samochody z kraju kwitnącej wiśni uważam za najmniej awaryjne.
Poniższa lista to większość samochodów dostępnych na Polskim rynku aut używanych. Zatem zapraszam Cię do lektury.
JAPOŃSKIE AUTO DO 10 tys. zł – Zestawienie
Marka Daihatsu jest dość egzotyczna w naszym kraju. Japoński producent wszedł do Polski dopiero w 2009 r. W 2013 wycofał się z rynków w całej Europie.
Daihatsu Sirion II
Miejski samochód z segmentu B produkowany w latach od 2004 do 2010. Oferowany był tylko z silnikami benzynowymi. Najpopularniejszy z nich to 1.3 16V 87 KM. Użytkownicy chwalą go za dobry silnik i przestrzeń we wnętrzu. Narzekają zaś na słabe wyciszenie. W przypadku Daihatsu możemy mieć problem z niektórymi częściami zamiennymi.
Daihatsu Cuore
Mniejszy brat Siriona. Dostępny z jednym silnikiem benzynowym 1.0 70 KM, 3 cylindrowy. Za kwotę do 10 tys. zł możemy kupić rocznik 2007-2010
Honda Accord VI
Produkowana w latach 1998 – 2002. Największy wybór na rynku wtórnym mamy modeli z silnikiem benzynowym 1.8 136 KM. Jest to bardzo ceniony model ze względu na bardzo niską awaryjność. Problemem jest rdza.
Honda Civic VII
Najpopularniejsze silniki to 1.4i 90 KM lub 1.6i 110 KM, lub 1.7 diesel 100 KM konstrukcji Isuzu montowany także w oplach. Ta generacja Civica produkowana była w Anglii. Na szczęście jakość pozostała na bardzo wysokim poziomie. VII generacja chwalona jest za bardzo dużą przestrzeń wewnątrz. To Japońskie auto do 10 tys. nabędziemy z początku produkcji tj. lata 2001-2002. Jeśli Twój budżet na to pozwala to, polecam dołożyć ok. 2 000 zł i kupić bardziej zadbany egzemplarz. Niestety w tej generacji nie dostaniemy już prawdziwych wysokoobrotowych silników jak, chociażby 1.6 VTEC 160 KM
Honda Jazz II
Jak na segment B oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca. Pamiętam, jak pierwszy raz miałem okazję przejechać się Jazzem II gen, byłem w ciężkim szoku, ile tam jest miejsca dla kierowcy i pasażerów. Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe 1.2 78 KM lub 1.4 83 KM za 10 000 zł kupimy rocznik 2002 – 2003. Jest to bardzo poszukiwany model na rynku aut używanych, ze względu na bardzo małą awaryjność. Dlatego też jego ceny są wyższe niż innych aut z tego segmentu.
Mazda Premacy
Za kwotę do 10 tys. dostaniemy rodzinnego minivana z silnikiem 1.8 101 KM, rzadko pojawiają się wersje 2.0 131 KM lub diesel 2.0 101 KM. Najmniej awaryjny będzie silnik benzynowy.
Mazda 6 I
Oferuje bardzo duży wybór silników z mocami od 120 KM do 260 KM.
Najbardziej popularne to PB: 1.8 120KM, 2.0 141KM, ON: 2.0 136KM i 2.0 121KM. Użytkownicy narzekają na dosyć wysokie koszty utrzymania. Szóstka miała też problemy z rdzą.
Mazda 3 I
To Japońskie auto do 10 tys. nabędziemy w roczniku 2005. Dostępne silniki 1.6 diesel 109KM, 1.6 105KM są to najbardziej popularne i najlepsze do tego auta.
Mitsubishi Carisma II
Za 10 000 zł może nam się udać, kupić rocznik 2003. Najpopularniejsze silniki to benzynowe 1.8 116 KM oraz 1.8 GDI 125 KM, oraz diesel 1.9 TD 90 KM. Przy silniku GDI mamy wtrysk bezpośredni, tym samym zakładanie LPG staje się nieopłacalne.
Mitsubishi Colt VI
Za 10 000 zł kupimy rocznik 2004 może 2005, silniki najpopularniejsze to benzynowe 1.3 95 KM oraz diesel 1.5 DI-D 95 KM. Przy dużych przebiegach zaczynają pojawiać się uciążliwe usterki osprzętu, a naprawy są droższe niż w przypadku konkurencji.
Nissan Almera II generacji
Występowała w wersji sedan, hatchback oraz Tino (minivan). II generacja była bardzo popularna. Dostępne silniki benzynowe: 1.5 90KM i 98KM 1.8 114KM i 116KM. Najpopularniejsze diesle to 2.2 Di 114 KM i 1.5 dCi 82KM. Wersje benzynowe posiadają łańcuch rozrządu. Za 10 tys. zł kupimy rocznik 2003-4
Nissan Micra K12
Za 10 000 kupimy rocznik 2005-6. Najpopularniejsze silniki to benzynowe 1.2i 80KM oraz 1.4 88KM, z diesli najczęściej spotkamy 1.5 dCi 86KM. Jak na tak niewielkie auto oferuje bardzo dużo miejsca w środku. Pozycja za kierownicą jest wysoka, co na pewno docenią kobiety. Bardzo wdzięczne i bezawaryjne auto.
Nissan Primera P12
To auto za 10 tys. zł kupimy w roczniku 2003-4 Najpopularniejsze silniki 1.8i 116KM, 2.0i 140KM, 1.9 dCi 120KM. Kiedy pojawiła się na rynku II generacja Primery, wywołała sporo kontrowersji, szczególnie z powodu projektu deski rozdzielczej.
Sprawdź także: Podniesione kombi 4×4 – przegląd rynku aut nowych
Subaru Forester I
To niesamowite, że takie japońskie auto możemy mieć za 10 tys. zł.
Dostępne są tylko silniki benzynowe a najpopularniejszy to 2.0 125KM oraz 2.0 Turbo 170 KM. Zastosowano w nim rozwiązania z Subaru Imprezy. Jeżeli przyjdzie nam naprawiać Forestera, koszty będą niemałe. Na szczęści I generacja uchodzi na bezawaryjne auto.
Subaru Impreza I
Za 10 tys. kupimy rok 1999-2000. Dostępne są tylko silniki benzynowe o mocach od 90KM do 280KM. W tej cenie uda nam się kupić tylko 1.6 90 KM lub 95KM przy odrobinie szczęścia trafimy na jednostkę z napędem 4×4 1.8 4WD, 2.0 4WD. Problemem jest korozja jak w większości Japońskich samochodów z tego okresu.
Toyota Avensis I generacji
Kolejne Japońskie auto za 10 tys. zł, które warto kupić. Najpopularniejsze silniki na rynku używanym to 1.6 110KM, 1.9 110KM, 2.0 128KM oraz diesle 2.0 D-4D 110KM i 2.0TD 90KM. I generacja uchodzi za ponadprzeciętnie bezawaryjną. Właściwie wymieniać należy tylko części eksploatacyjne.
Toyota Aygo
Najmniejsza oferowana na rynku Toyota, produkowana od 2005 r. Została opracowana we współpracy z koncernem PSA. Dostępna tylko z silnikiem benzynowym 1.0 68KM
Toyota Corolla
Jeden z najpopularniejszych samochodów na świecie. Najczęściej spotykane silniki na rynku wtórnym to benzynowe 1.4 97KM i 1.6 110KM diesle to 1.4 D-4D 90KM i 2.0 D-4D 90KM lub 116KM.
Toyota Yaris
Za 10 tys. kupimy II generację, lecz z przebiegiem grubo ponad 200 tys. lub I generację w lepszym stanie. Polecam jednak kupić rocznik 2004-5 I generacji z silnikiem 1.0 68KM, 1.3 86KM lub diesel 1.4 DI 75KM.
Toyota RAV4
I generacji dostępna była tylko z benzynowym silnikiem 2.0 129 KM. Największym atutem terenowej Toyoty jest stały napęd na cztery koła. Dostępna była wersja 3-drzwiowa, która oferowała mikroskopijny bagażnik 173 litry. Wersja 5-drzwiona oferowała 410 litrów.
Mam nadzieje, że powyższa lista pomoże w wyborze auta. Jeśli masz inną propozycję na Japońskie auto do 10 tys. zł lub cokolwiek pominąłem, koniecznie napisz w komentarzu.
2 comments
Nie będę obiektywny, bo jestem wielkim zwolennikiem Mazdy, ale z tego zestawienia oczywiście najlepszym wyborem jest Mazda 3. Pięknie się prezentuje, świetnie się prowadzi, a co najważniejsze koszty jej utrzymania są zdecydowanie niższe od innych modeli tego producenta. A patrząc już obiektywnie, to z całego zestawienia chyba Forester prezentuje się najlepiej.