MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Porady

TEC2000 Engine Flush – czy płukanka do silnika działa?

  • Bartosz
  • 22 kwietnia 2020
  • 3 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Spalanie oleju, dymienie z rury wydechowej nie zawsze jest wynikiem uszkodzenia silnika. Bardzo często powodem tego jest nagar zgromadzony w silniku, szczególnie na pierścieniach. Jednym ze sposobów na pozbycie się tych objawów jest płukanie silnika. Sprawdziliśmy, czy płukanka do silnika TEC2000 engine flush działa.

Co to jest płukanka do silnika TEC2000 engine flush?

TEC2000 engine flush jest płukanką do silnika stworzoną na bazie rozpuszczalników oraz preparatów smarnych. W składzie nie ma Chlorowanych Węglowodorów, dzięki czemu nie są wydzielane szkodliwe opary.

płukanka silnika TEC2000 engine flush

Co daje płukanie silnika TEC2000 Engine Flush?

Zadaniem płukanki do silnika TEC2000 Engine Flush jest rozpuszczenie zanieczyszczeń (nagaru, sadzy), które powstały przez lata w jednostce napędowej. Najważniejszym zadaniem płukanki jest wyczyszczenie osadów znajdujących się w rowkach pierścieni tłokowych. W ten sposób poprawimy kompresję, a co z tym się wiąże, spadnie pobór oleju i poprawią się parametry silnika. Oczywiście bardzo ważne jest także to, aby inne elementy wewnątrz zostały oczyszczone, np. popychacze, których praca dzięki takiemu zabiegowi może się wyciszyć. 

Kolejną bardzo znaczącą kwestią jest wyczyszczenie przez preparat kanałów olejowych w silniku i turbosprężarce. Duża ilość nagaru może zmniejszyć średnicę i jednocześnie przepustowość kanału olejowego, co może prowadzić do ograniczenia ilości przepływającego oleju. Jest to sytuacja bardzo niebezpieczna dla samego silnika, jak i turbosprężarki.

Czysty silnik to większa moc, spadek spalania, poprawa parametrów pracy silnika i wyciszenie jednostki napędowej. 

Kiedy robić płukankę silnika?

Płukanie powinniśmy zrobić w sytuacji, kiedy w silniku jest dużo zanieczyszczeń, szlamu i nagaru. Wszelkie osady wewnątrz jednostki napędowej powstają w wyniku niewłaściwej eksploatacji, a w szczególności stosowania złej jakości olejów silnikowych oraz przedłużania wyznaczonych interwałów wymiany. 

Stosowanie oleju, który nie spełnia normy konkretnego producenta silnika, również może przyczynić się do powstawania nagaru. Zwyczajnie nie wytrzyma on trudów eksploatacji, szybko ulegnie degradacji i powstanie osad.

Test płukanki do silnika TEC2000 Engine Flush

Test płukanki TEC2000 został przeprowadzony na silniku benzynowym (LPG) 1.1 Fiata z przebiegiem licznikowym 160 000 km. Przez ostatnie 60 000 km w silniku był stosowany olej syntetyczny 0w40 – wymiana maksymalnie co 10 000 km. Pierwsze sto tysięcy kilometrów nie wiadomo, na jakim oleju pracował silnik. 

Jak stosować płukankę TEC2000 Engine Flush?

Najlepiej stosować płukankę przed wymianą oleju. Do starego środka smarnego wlewamy TEC2000 Engine Flush – 374 ml na 4 -5 litrów oleju. Po dodaniu preparatu uruchamiamy silnik, który powinien pracować na obrotach jałowych ok. 15 minut. Jeżeli silnik jest mocno zanieczyszczony, można czas pracy przedłużyć do 30 minut. Po całym zabiegu zlewamy stary olej, pamiętając o wymianie filtra na nowy. Tak też zostało zrobione w tym teście (silnik pracował 15 minut z płukanką).

płukanka silnika TEC2000 engine flush

Wyniki testu płukanki do silnika TEC2000 Engine Flush

Przed płukaniem silnika pokrywa zaworów została zdjęta, żeby dokładnie obejrzeć, w jakim stanie jest silnik. Na zdjęciach widać wyraźne ślady osadów, ale nie był to nagar lub maź.

Taki stan rzeczy świadczy, że poprzedni właściciel przez pierwsze 100 tys. km niezbyt dbał o jakość oleju oraz częstotliwość wymiany lub w rzeczywistości jednostka ma znacznie większy przebieg, niż wskazuje licznik. Jednak nawet przy dużym przebiegu i dbaniu o serwis olejowy ilość osady byłaby drastycznie mniejsza.

Po przeprowadzeniu płukania środkiem olej został spuszczony z silnika. Już po tym widać wyraźnie, że TEC2000 Engine Flush zadziałał odpowiednio i rozpuścił zanieczyszczenia. Olej, który zlatywał, był czarny zupełnie, jakby pracował w jednostce wysokoprężnej. W normalnej sytuacji, kiedy płukanka nie była stosowana, po 10 tysiącach kilometrów spuszczany olej był jedynie nieco ciemniejszy niż nowy.

Płukanie silnika spowodowało rozpuszczenie zanieczyszczeń, co widać dokładnie po spuszczanym oleju. Jest on całkowicie czarny!

Ponowne zdjęcie pokrywy zaworów po płukaniu pokazało, że TEC2000 Engine Flush spełnił swoją funkcję. Widać wyraźnie, że ilość ciemnego nalotu na głowicy w okolicach wałka rozrządu się zmniejszyła. 

Płukanka do silnika TEC2000 engine flush - efekt po

Ponowne płukanie silnika środkiem TEC2000 Engine Flush powinno dać jeszcze lepszy efekt. Test pokazał dobitnie, że preparat ten działa i warto go stosować, przy wymianie oleju, szczególnie w silniku, którego serwis olejowy był zaniedbywany. Płukanka do silnika TEC2000 Engine Flush kosztuje około 64 zł.

Efekt przed i po płukaniu silnika TEC2000 engine flush
Efekt przed i po płukaniu silnika.

Pamiętajmy również, że przechodząc z oleju mineralnego na syntetyczny, powinniśmy wykonać płukanie silnika. Jeżeli jednostka jest sprawna, do żadnego rozszczelnienia nie dojdzie. Jest to wielki mit, często powielany. Taka zmiana oleju wraz z dokładnym płukaniem silnika na pewno przyczyni się do poprawy jego parametrów. 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą TEC2000

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • czyszczenie silnika
  • płukanie silnika
  • płukanka silnika
  • TEC2000
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

10 comments
  1. Grzesiu pisze:
    28 czerwca 2021 o 09:30

    Produkt jest bardzo fajny i sprawdził się w moim przypadku dobrze. Mogę go polecić spokojnie zainteresowanym.

    Odpowiedz
  2. Kazik pisze:
    21 czerwca 2021 o 16:08

    Bardzo fajny produkt. Kupiłem i nie żałuję.

    Odpowiedz
  3. Kubasik pisze:
    17 czerwca 2021 o 16:56

    Bardzo fajne rozwiązanie z tej płukanki. Polecam zainteresowanym.

    Odpowiedz
  4. Darek pisze:
    16 czerwca 2021 o 13:39

    U mnie był problem z ciągłym syfem w silniku, zastosowałem Teca i jest lepiej. Płukanki się przydają. Polecam.

    Odpowiedz
  5. Kasia pisze:
    15 czerwca 2021 o 16:59

    Super rozwiązanie dla zapominalskich. Ja nigdy nie pamiętam kiedy zmieniany był olej. Teraz zastosowałam Teca i okazało się, że dużo różnorakiego syfu przez to było. Dobry wariant, będę stosować na pewno.

    Odpowiedz
  6. Kacper pisze:
    15 czerwca 2021 o 16:38

    Rozwiązanie dla osób, które nie są w stanie zapamiętać kiedy nalezy wymienić olej, idealne.

    Odpowiedz
  7. Sebastian pisze:
    8 czerwca 2021 o 14:02

    Zielona jest git. Użyłem niedawno, działa.

    Odpowiedz
  8. Sandra pisze:
    25 maja 2021 o 15:11

    Bardzo fajny produkt. Od lat korzystam i sobie chwalę. Dobrej klasy płukanki.

    Odpowiedz
  9. tec pisze:
    6 maja 2021 o 15:09

    Bardzo sobie chwalę zieloną płukankę, Doskonale usuwa cały syf przy wymianie oleju.

    Odpowiedz
  10. Kamil pisze:
    24 lutego 2021 o 15:13

    Ja stosowałem u siebie TEC 2000, która się znakomicie sprawdzała.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT