MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Eksploatacja
  • Porady

Michelin CrossClimate 2 – najlepsza opona całoroczna?

  • Bartosz
  • 1 listopada 2022
  • 4 minute read
Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 SUV
Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 SUV
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Przedstawiamy charakterystykę opony wielosezonowej Michelin CrossClimate 2. Sprawdziliśmy jak jest zbudowana i jakie zastosowano w niej technologie. Dlaczego ta opona? Michelin CrossClimate 2 wygrywa liczne testy i można znaleźć wiele opinii mówiących, że jest to najlepsza opona całoroczna. Czy faktycznie tak jest?

Gama CrossClimate obejmuje tak naprawdę kilka opon – CrossClimate (pierwsza generacja, już niedostepna), CrossClimate+, CrossClimate SUV, CrossClimate 2, CrossClimate 2 SUV, CrossClimate Camping (opona przeznaczona do kamperów), CrossClimate Agilis (opona przeznaczona do samochodów dostawczych).

Charakterystyka opony Michelin CrossClimate 2

Opona wielosezonowa Michelin CrossClimate 2 została stworzona w oparciu o EverWinterGrip Technologies, na którą to składają się różne technologie.

Po pierwsze CrossClimate 2 zbudowana jest z termoadaptacyjnej mieszanki gumy. Dzięki niej opona nie staje się twarda podczas niskich temperatur, jak ma to miejsce przy w przypadku opon letnich. Z kolei w temperaturach dodatnich nie jest zbyt miękka i nie zużywa się tak szybko, jak opon zimowa w lecie. Zastosowanie takiej mieszanki daje gwarancje, że opona zachowuje swoje właściwości w każdych warunkach termicznych.

Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 SUV
Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 SUV
  • Charakterystyczny kierunkowy bieżnik opony zapewnia optymalne odprowadzanie wody zalegającej na jezdni.
  • Michelin CrossClimate 2 posiada homologację zimową. Na bocznej ściance znajduje się symbol 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu). Może być zatem używana w regionach, gdzie prawnie zobowiązani jesteśmy do poruszania się na oponach zimowych.
  • Bieżnik CrossClimate 2 posiada lamelki i nacięcia na pełnej głębokości bieżnika, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.

Technologia P-EDGE odpowiada za przyczepność na śniegu. Są to niewielkie rowki w klocku bieżnika. Co o ciekawe wraz ze zużyciem opony pojawiają się nowe rowki, które wgryzają się w śnieg. Dzięki temu przez cały okres eksploatacji opona zachowuje w pełni swoje pierwotne właściwości.

Za krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni odpowiada m.in. odpowiednie fazowanie klocków bieżnika nazwane V-RAMP. Zwiększa to powierzchnię styku opony z asfaltem.

Rowki V-SHAPE mają za zadanie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z asfaltem. Niwelują także ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie odprowadzały wodę, gdy opona jest nowa, ale także, kiedy nastąpi jej znaczne zużycie (oczywiście w dopuszczalnym zakresie)

Michelin CrossClimate 2 produkowane jest wyłącznie w siedmiu europejskich zakładach, głównie we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii.

Etykieta UE

Jest to nowa etykieta dla opon, która obowiązuje od 1 maja 2021 roku.

Test Michelin CrossClimate 2

Dla potwierdzenia wszystkich właściwości opony CrossClimate 2 Michelin zlecił niemieckiemu organowi TUV test przyczepności nowych i zużytych opon. DEKRA zaś przeprowadziła test trwałości opony.

TUV – hamowanie na śniegu z 50 km/h do 0 km/h

  • Michelin CrossClimate 2 SUV (nowe: 30,5 m – zużyte: 38,4 m) 
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO (nowe: 37,1 m – zużyte: 57,3 m)
  • Continental AllSeasonContact (nowe: 32,6 m – zużyte: 46,0 m)
  • Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nowe: 33,9 m – zużyte: 45,8 m)
  • Pirelli Scorpion Verde All Season SF (nowe: 42,5 m – zużyte: 62,7 m)

TUV – hamowanie na mokrej nawierzchni z 80 km/h do 20 km/h

  • Michelin CrossClimate 2 SUV (nowe: 26,5 m – zużyte: 37,3 m) 
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO (nowe: 27,5 m – zużyte: 37,9 m) 
  • Continental  AllSeasonContact (nowe: 28,0 m – zużyte : 40,7 m) 
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (nowe: 27,7 m – zużyte: 37,6 m) 
  • Pirelli Scorpion Verde All Season SF (nowe: 30,4 m – zużyte: 41,3 m)

Średnie osiągi na mokrej nawierzchni w dwóch różnych zakresach temperatur.

TUV hamowanie na sucho 100-0 km/h

  • Michelin CrossClimate 2 SUV (34,7 m) 
  • Bridgestone Sterownik Pogodowy A005 EVO (36,0 m) 
  • Continental  AllSeasonKontakt (36,1 m)
  • Goodyear Vector 4Seasons SUV Gen-3 (36,3 m)
  • Pirelli Scorpion Verde All Season SF (36,6 m)

DEKRA Zużycie bieżnika

  • Michelin CrossClimate 2 (ok. 34 093 km)
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO (ok. -15 124 km)
  • Continental  AllSeasonContact (ok. -2 401 km)
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (ok. -1440 km)
  • Pirelli Scorpion Verde All Season SF (-1 543 km)

Przebieg testowy trwałości w średnim rzeczywistym użytkowaniu z przebiegiem 11 568 km i ekstrapolowaną trwałością na 1,6 mm.

Testy opon 2022

  • 1 miejsce w teście opon całorocznych 225/45 R17 
  • 3 miejsce w przeglądzie rynku opon całorocznych portalu tyrereviews.com 195/55 R16
  • 9 miejsce w teście Auto Bild 195/55 R16

Testy opon 2021

  • 1. miejsce Michelin CrossClimate 2 VS Michelin CrossClimate+ (205/55 R16)
  • 1 miejsce Recenzje opon Całoroczny opon (205/55 R16)
  • 1 miejsce – Przegląd rynku opon całorocznych (225/50 R17)
  • 2 miejsce w teście Auto Bild Całoroczny opon SUV (215/65 R17)
  • 7 miejsce w teście opon całorocznych Auto Bild (225/50 R17)

Czy Michelin CrossClimate 2 to najlepsza opona wielosezonowa?

Michelin CrossClimate 2 jest z pewnością rewelacyjną oponą całoroczną, wygrywa wiele testów i porównań, które przeprowadzane są przez różne portale i magazyny, a także instytucje jak np. ADAC lub GTU. Możemy także przeczytać mnóstwo pochlebnych opinii samych kierowców o tej oponie i właściwie potwierdzają oni to, co pokazują testy – zarówno jej mocne strona jak i słabe.

Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 SUV
Opony całoroczne Michelin CrossClimate 2 SUV

CrossClimate 2 ma wiele plusów, ale nie jest oponą idealną i posiada słabsze cechy, które ewidentnie widać, bo pojawiają się one w każdym teście.

Z plusów zdecydowanie możemy wskazać:

  • bardzo dobre osiągi na śniegu – krótka droga hamowania oraz świetna trakcja
  • krótka droga hamowania na suchej nawierzchni
  • przyczepność na suchej nawierzchni
  • dosyć dobra odporność na aquaplaning
  • wysoki komfort jazdy
  • niski poziom hałasu

Gorzej opona wypada pod względem:

  • przyczepność na mokrej nawierzchni, szczególnie na zakrętach
  • wysoka cena (jest to najdroższa opona wielosezonowa)

Trudno postawić jednoznaczną tezę, że CrossClimate 2 jest najlepszą oponą całoroczną. Na pewno jedną z najczęściej wybieranych przez kierowców i bezsprzecznie posiadającą rewelacyjne właściwości w każdych warunkach. Pomimo że całoroczny Michelin może być w pewnych warunkach słabszy od konkurencyjnych opon, to bardzo często w ogólnym rozrachunku wypada najlepiej.

Są na rynku jednak inne także, bardzo dobre opony wielosezonowe, które w pewnych warunkach przewyższają Michelina, jak np. Goodyear Vector 4Seasons Gen 3, Continental AllSeasonContact, Hankook Kinergy 4S2.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT