MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Artykuł Sponsorowany

Mercedes-Benz liderem w segmencie premium

  • Redakcja
  • 21 października 2019
  • 3 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Mercedes-Benz po raz kolejny został liderem sprzedaży w segmencie samochodów premium. Producentowi ze Stuttgartu nie zaszkodziła nawet wymiana modeli w klasie SUV, która zwyczajowo wstrzymuje popyt. Na długiej liście krajów, dla których sprzedaż nowych luksusowych aut w pierwszej połowie 2019 roku była rekordowa, jest również Polska.

Ponad milion luksusowych aut na całym świecie

Jak podkreśla Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG, opowiadająca za marketing i sprzedaż w Mercedes-Benz, w trzecim kwartale firma spodziewa się wzrostu sprzedaży. Wszystko ze względu na nową gamę SUV-ów, która właśnie wchodzi na rynek. Warto zwrócić uwagę, że rynek samochodów klasy premium z roku na rok staje się bardziej konkurencyjny, a wymiany w segmentach zwykle nie sprzyjają ustanawianiu sprzedażowych rekordów.

Część nabywców wstrzymuje się z decyzją o zakupie, czekając na ogłoszenie cen nowych modeli. Inni z kolei od dawna „polują” na zaktualizowane wersje dobrze znanych pojazdów z trójramienną gwiazdą. Mimo to, w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku, Mercdes-Benz dostarczył łącznie 1 134 729 samochodów w segmencie premium. Klienci doceniają wysoka jakość wykonania, komfort oraz niezawodność aut produkowanych przez koncern. Perspektywy na kolejne miesiące są równie dobre. W drugiej połowie roku w salonach pojawią się nowe odsłony niezwykle popularnych modeli GLC oraz GLC Coupe. Największy SUV Mercedesa zyskał nowe, jeszcze bardziej inteligentne systemy wspomagania kierowcy oraz multimedialny system MBUX w standardzie. Zdaniem ekspertów dwa flagowe modele „pociągną” sprzedaż Mercedesów klasy premium w kierunku kolejnych rekordów.

Samochody premium Mercedes-Benz cenione na całym świecie

Patrząc na to, jak geograficznie rozkłada się sprzedaż najbardziej luksusowych modeli samochodów marki Mercedes-Benz, da się zauważyć, że auta z gwiazdą cieszą się ogromnym powodzeniem na całym świecie. Tylko w Europie, w I połowie 2019 roku niemiecki koncern sprzedał ponad 457 tysięcy nowych limuzyn, SUV-ów, coupe oraz kombi klasy premium. 147 335 samochodów sprzedało się w rodzinnych Niemczech, pozostałe m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Hiszpanii, Portugalii, Holandii czy Danii. Wśród krajów, w których niemiecka firma bije kolejne rekordy, jest także Polska. W naszym kraju Mercedes od lat uchodzi za synonim prestiżu i luksusu, co w parze z coraz zasobniejszymi portfelami rodaków przekłada się na wymierne zwiększenie liczby sprzedanych modeli.

Niezwykle chłonny jest również rynek azjatycki, na którym Mercedes-Benz w pierwszej połowie roku sprzedał blisko 480 000 samochodów klasy premium. Aż 344 657 sztuk trafiło do Chin – tamtejszy rynek od lat stanowi główne źródło zbytu dla marki. Wzrost liczby sprzedanych samochodów odnotowano również na rynku koreańskim. Ponad 147 tysięcy pojazdów w okresie od stycznia do czerwca 2019 sprzedano do Stanów Zjednoczonych.

Sprzedaż poszczególnych segmentów i modeli w I połowie 2019 roku

Jeśli chodzi o poszczególne modele cieszące się największym powodzeniem, bezkonkurencyjne okazały się kompakty Mercedesa: 

  • Klasa A, 
  • B, 
  • CLA, 
  • oraz CLA Shooting Brake. 

W samym tylko czerwcu na świecie sprzedało się ich ponad 57 000, co oznacza wzrost o 13,7%. Mercedes-Benz sprzedał również w pierwszej połowie roku ponad 206 000 nowej Klasy C (limuzyna i kombi). W porównaniu do ubiegłego, rekordowego roku, nieco mniejszą popularnością cieszyły się SUV-y. Przyczyn należy upatrywać we wspomnianej wcześniej wymianie gamy modeli. Mimo trudności GLA, GLC, GLC Coupe, GLE, GLE Coupe, GLS oraz Klasa G, sprzedały się łącznie w ilości 367 000 egzemplarzy, co stanowiło 1/3 wszystkich sprzedanych samochodów w segmencie premium. 

Na uwagę zasługuje też rosnąca sprzedaż smartów – w pierwszym półroczu w samych Niemczech sprzedano ich aż o 12% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Podobny wzrost sprzedażowy (10%) Smart odnotował również we Francji oraz Szwajcarii. Ogółem, na całym świecie w tym czasie marka sprzedała ponad 60 000 dwu- oraz czterodrzwiowych kompaktów.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Redakcja

  • Mercedes-Benz
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT