MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Aktualności

Nowy Ford Focus

  • Bartosz
  • 8 maja 2018
  • 4 minute read
Nowy Ford Focus
Nowy Ford Focus
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Nowy Ford Focus to już czwarta generacja kompaktowego bestselleru. Ford deklaruje, że przy jego projektowaniu uważnie wsłuchiwał się w głosy swoich klientów i zaprojektował samochód w taki sposób, aby sprostać wszystkich potrzebom i wymaganiom. Poza tym nowy Focus ma być najbardziej zaawansowanym kompaktem w Europie. Wraz z czwartą generacją Ford wprowadza nową filozofię w projektowaniu samochodów, skoncentrowaną na człowieku. Hmm.. właściwie tak powinny być projektowane auta od zawsze i przez wszystkich producentów.

Nowy Ford Focus wyróżniać ma się nie tylko stylistyką, ale także jakością wykończenia wnętrza, użytymi materiałami oraz licznymi systemami bezpieczeństwa i komfortu. Zaawansowane technologie na pokładzie Focusa obejmują m.in.:

  • Adaptacyjny tempomat ACC, który został wzbogacony o funkcję Stop & Go,system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości i system utrzymania na pasie ruchu. Działa do prędkości 200 km/h. System Stop & Go pozwala na zatrzymanie i ruszanie pojazdem, co ma ułatwić jazdę w korkach
  • Adaptacyjne oświetlenie, które za pomocą kamer analizują jezdnię oraz znaki drogowe i dostosowują model oświetlenia, który ma poprawić widoczność i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą
  • System wspomagający parkowanie
  • Wyświetlacz Head-up display (HUD)
  • System wspomagający kierowcę, który ułatwia ominięcie przeszkód stojących oraz wolno poruszających się, w celu uniknięcia kolizji
  • System FordPass Connect – modem LTE, ładowarka indukcyjna oraz multimedialny SYNC-3 z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym i audio B&O; Play.

Nowy Ford Focus – ceny i wyposażenie

Ford Polska wycenił nowego Focusa w najtańszej wersji Trend na 63 900 zł. W tej cenie otrzymamy samochód z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM i ręczną skrzynią biegów. Podstawowa wersja wyposażona będzie w manualną klimatyzację, radio CB/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2″, światła do jazdy dziennej LED, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, System Pre-Collision Assist z systemem aktywnego hamowania (wspomaga kierowcę w unikaniu kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami (zawiera: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support, Automated Emergency Braking).

Jak wygląda cena nowego Focusa na tle konkurencji ? Volfkswagen Golf z silnikiem 1.0 TSI 85 KM zaczyna się od 63 280 zł, mocniejsza wersja 110 konna kosztuje już 68 780 zł. Opla Astrę z wolnossącym silnikiem 1.4 100 KM kupimy za 61 400 zł, zaś jednostka turbodoładowana 1.0 kosztuje 66 200 zł. Za Hyundaia i30 1.4 100 KM  przyjdzie nam zapłacić 67 000 zł a z jednostką 1.0 T-Gdi 120 KM aż 72 200 zł. Jak widać cena Focusa skalkulowana jest na przyzwoitym poziomie.

Nowy Ford Focus – dostępne silniki

Wszystkie silniki dostępne w nowym Focusie to konstrukcje trzy cylindrowe. Do wyboru mamy dwa silniki benzynowe i dwa diesle. Jednostki na bezołowiową to 1.0 EcoBoost w trzech wariantach mocy: 85, 100 i 125 KM, oraz 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 180 KM. Zastosowano w nich system dezaktywacji jednego z cylindrów podczas pracy pod małym obciążeniem. Jednostki wysokoprężne to 1.5 EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM lub wariant 2.0 o mocy 150 KM. Wszystkie jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach, a mocniejsze wersje mogą otrzymać 8-biegowe automaty.

Nowa płyta podwoziowa, kilka wersji nadwozia

Nowy Ford Focus dostępny jest jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi. Całkowitą nowością jest odmiana Active. Ta terenowo wyglądająca wersja Focusa dostępna będzie w 5 drzwiowym nadwoziu. Wyróżnia się podwyższonym prześwitem o 30 mm, plastikowymi nakładkami nadkoli i progów i płytami osłaniającymi podwozie.

Focus bazuje na całkowicie nowej platformie C2, zaprojektowanej w celu poprawy bezpieczeństwa biernego, zwiększenie przestrzenie wewnątrz oraz pozwoliła ograniczyć wagę o ok. 90 kg względem poprzedniej generacji. Czwarte generacja produkowana będzie w nowych zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech.

Rozstaw osi nowego Focusa jest aż o 5.3 cm większy niż w trzeciej generacji. W kabinie na tylnej kanapie przed kolanami pasażerów przybyło 5 cm a na szerokość 6 cm. Zmieniły się także wymiary zewnętrzne. Nowy Focus jest dłuższy o 2 cm, szerszy o 2 mm i niższy aż o 29 mm od poprzednika.

Wymiary

 Długość (mm)Szerokość

(mm)

Wysokość (mm)Pojemność bagażnika (l)
5-drzwiowy hatchback43781825
(bez lusterek)
14541354
Kombi46681825
(bez lusterek)
1481
(z relingami)
1653

Focus otrzymał całkowicie nowe zawieszenie, które zapewne dostępne będzie jako opcja. Dynamiczna kontrola amortyzacji monitoruje co 2 sekundy sygnały z zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego i na ej podstawie dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów. System ten pozwala również na wykrycie dziur w nawierzchni i takie dostosowanie skoku amortyzatora, aby dyskomfort odczuwany przez jadących był jak najmniejszy.

Wersje ze słabszymi silnikami 1.0 EcoBoost i 1.5 EcoBlue wyposażona będzie w belkę skrętną. Mocniejsze odmiany 1.5 i 2.0 EcoBoost wyposażone będą w zawieszenie wielowahaczowe.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Ford
  • Ford Focus
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT