MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Aktualności

Mercedes rezygnuje z salonów dealerskich

  • Bartosz
  • 25 maja 2022
  • 1 minute read
Nowy Mercedes Klasy A | fot. Mercedes-Benz
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Mercedes-Benz zapowiedział, że zamierza systematycznie zmniejszać swoją sieć dealerską – w Niemczech o 20%, a na całym świecie o 10%. Tym samym marka zmierza do sprzedaży wyłącznie agencyjny, co oznacza, że kupisz samochód bezpośrednio od producenta.

Do 2025 roku Mercedes zamierza osiągnąć 80% sprzedaży w Europie na takiej zasadzie sprzedaży bezpośredniej lub agencyjnej. Jednocześnie marka dąży do tego, aby 25% samochodów sprzedawać przez internet. Producent samochodów twierdzi, że działania te pozwolą obniżyć koszty dystrybucji, a tym samym zwiększyć zyski.

Ponadto Mercedes zaznacza, że w ten sposób będzie miał lepszą kontrolę nad cenami samochodów, a zatem możemy spodziewać się mniejszych rabatów, niż jeszcze do niedawna udawało się uzyskać u dealerów.

Bettina Fetzer, wiceprezes ds. komunikacji i marketingu potwierdza, że Mercedes potrzebuje mniej dużych salonów na dojrzałych rynkach np. Europejskim, a jednocześnie rozbudowuje sieć salonów w Chinach.

Jednocześnie rzeczniczka Mercedesa zaznacz, że takie marki jak Maybach, AMG czy modele klasy G nadal będą miały swoje własne dedykowane salony, tym bardziej że w ostatnich latach właśnie sieć luksusowych odmian mercedesa została powiększona o 30%.

Mercedes nie jest jedynym producentem, który przekształca swój model sprzedaży.

Coraz więcej producentów samochodów korzysta z modelu agencyjnego w Europie, w tym Grupa Volkswagen (dla marki Cupra oraz dla pojazdów elektrycznych VW i Audi). Stellantis anulował umowy z dealerami i negocjuje przejście do sprzedaży agencyjnej w 2023 roku. BMW eksperymentowało ze sprzedażą agencyjną w Afryce Południowej i modelami zelektryfikowanymi.

Toyota i Renault należą do producentów samochodów, którzy twierdzą, że będą kontynuować tradycyjny model sprzedaży detalicznej.  

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

Przeczytaj również:
Silnik Forda 2.0 EcoBoost II generacji. Fot: Ford
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik Forda 2.0 EcoBoost – specyfikacja, opinie, usterki

Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.6 ecoboost Ford – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Samochody elektryczne

Elektryczny układ napędowy w Nissanie Leaf – budowa, specyfikacja, awarie

1.2 TSI EA111 fot. Volkswagen
Zobacz
  • Samochody
  • Używane

Silnik 1.2 TSI – specyfikacja, opinie, awaryjność

Zobacz
  • Porady

Czym zabezpieczyć uszczelki w samochodzie przed zamarzaniem?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania logistyczne

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Leasing Mercedesa – dla kogo może to być wyjątkowo korzystne rozwiązanie?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Ubezpieczenie samochodu – różnice pomiędzy OC i AC

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT