MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Współpraca
  • Kontakt
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Akcesoria

Dywaniki samochodowe – Oryginalne vs Zamienniki

  • Bartosz
  • 29 lipca 2017
  • 3 minute read
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Dywaniki samochodowe to wbrew pozorom nie taka błaha sprawa. Ich odpowiedni dobór do konkretnego modelu samochodu jest ważny. Właściwie dopasowane dywaniki samochodowe poprawiają bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Poza tym pozwalają utrzymać samochód w czystości.

Dzięki uprzejmości firmy Geyer&Hosaja miałem okazję porównać dywaniki gumowe ich produkcji z oryginalnymi dywanikami z Opla Astry J.

Firma Geyer&Hosaja. Jest jednym z największych producentów dywaników samochodowych w Europie. Produkują gumowe dywaniki samochodowe dla takich marek jak Mercedes-Benz, Volvo, Ford, Mitsubishi czy Volkswagen. W ofercie posiadają dywaniki modelowe dopasowane indywidualnie do płyty podłogowej samochodu. Wartym podkreślenia jest fakt, że cała produkcja odbywa się w Polsce.

Dywaniki samochodowe – test

W komplecie otrzymamy chodniki samochodowe  sztuk 4, na praktycznym wieszaku wraz z opisem do jakiego modelu są przeznaczone. Sprawdźmy, czy rzeczywiście te gumowe wycieraczki są tak dobre, jak chwali się producent.

20170722_144315-min

Jakość gumy

Na pierwszy rzut oka widać, że dywaniki samochodowe wykonane są z gumy wysokiej jakości. Jest ona miękka i elastyczna co może wróżyć długoletnie użytkowanie. Taka guma w zimie nie będzie sztywnieć i nie stanie się śliska, jak to bywa w przypadku tanich zamienników.

Dywaniki Geyer posiadają atest PZH Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego, co oznacza, że nie ma w nich metali ciężkich oraz nie emitują szkodliwych substancji do środowiska, a także atest TUV.

Oryginalne wycieraczki także charakteryzują się miękkością i dobrą elastycznością. Niestety nie posiadam informacji czy guma, z jakiej jest wykonana, posiada atesty. Sądzić można tylko, że skoro to produkt oryginalny spełnia wszystkie wymogi.

Zapach

Niestety 90% gumowych dywaników śmierdzi. Nie jest to ani przyjemne, ani pewnie zdrowe. Na pewno staje się bardzo męczące w ciepłe dni, kiedy wnętrze samochodu osiąga dużo wyższą temperaturę niż powietrze na zewnątrz. Testowane przeze mnie dywaniki do samochodu nie posiadały praktycznie żadnego zapachu.

System mocowania

20170722_145642-min

W jednym, jak i drugim przypadku system mocowania idealnie pasuje do oryginalnych zaczepów. Żaden dywanik podczas użytkowania nie wypina się z zaczepu. Całkowicie spełniają swoje zadanie, czyli eliminują ryzyko przesuwania się dywanika, co jest szczególnie ważne podczas jazdy.

Ochrona przed zabrudzeniem

Zarówno chodniki samochodowe  Geyer&Hosaja, jak i oryginalne mają bardzo podobną strukturę przypominającą plaster miodu, która zapobiega wydostaniu się wody i zanieczyszczeń na wykładzinę.

Dywaniki samochodowe Geyer& Hosaja posiadają estetyczny rant, który zapobiega zabrudzeniu wykładziny.
Oryginalne dywaniki nie posiadają rantu.

Dużą zaletą dywaników Geyer&Hosaja jest to, że posiadają niewielki rant, który daje dodatkową ochronę przed wydostaniem się brudu do wnętrza. Na szczęście owy rant jest niski, przez to estetyczny, a nie jak w niektórych marketowych dywanikach mamy rant przypominający koryto. Podparcie pięty jest wzmacniane, aby w momencie wyjmowania dywaników z samochodu woda oraz błoto nie wylało się do środka (nie zrobiło lejka), a także chroni przed przetarciem.

Oryginalne dywaniki nie posiadają rantu. Niestety w zimie zdarza się, że kiedy wniesiemy do auta na obuwiu sporą ilość śniegu, po rozpuszczeniu potrafi się wylać poza dywanik.

Pod względem ochrony przed zabrudzeniem lepiej wypadają dywaniki dedykowane Geyer&Hosaja.

Dopasowanie do podłogi samochodu

Ten punkt testu pokaże nam jakość i dbałość o szczegóły podczas produkcji. Spójrzcie na poniższe zdjęcia pokazujące, że oba komplety dywaników różnią się nieco kształtem.

20170722_144948-min
Po lewej dywanik oryginalny — widać, , że jest krótszy oraz ma inną strukturę podparcia pięty. Kwadrat z pionowymi pasami nie jest najlepszym rozwiązaniem. W przypadku kiedy dostanie się tam woda, ta część staje się śliska i stopa potrafi “uciec” z pedału. Nie jest to komfortowe ani bezpieczne. Pod tym względem dużo lepsze rozwiązanie oferuje dywanik Geyer & Hosaja.
20170722_145029-min
W przypadku dywanika pasażera Geyer&Hosaja jest nieco dłuższy od oryginalnego.
20170722_145126-min
U góry Geyer&Hosaja, na dole oryginalne. Dywaniki tylne są wielkościowo takie same z tym że różnią się kształtem zewnętrznego wcięcia.

Jak widać dywaniki, różnią się właściwie detalami. Zobaczcie poniżej, jak to wygląda w samochodzie.

Na początek dywaniki Geyer&Hosaja od strony kierowcy.

Jak widać dopasowane są idealnie. Krawędzie dywanika przylegają do skrajnych ścianek podłogi samochodu. Szczególnie ważne jest to przy podnóżku, gdzie odkładamy stopę i w tym miejscu zbiera się sporo brudu. Dobrze dobrano także długość dywanika. Jest on na tyle długi, aby osłonić podłogę, a zarazem na tyle krótki, aby nie powodować zahaczania pedału sprzęgła podczas pełnego wciśnięcia.

Przy podnóżku jest dobrze dopasowany, natomiast po lewej stronie widać, że jest niewielka luka między pionową ścianką podłogi a dywanikiem. Długość także nie jest idealna.

Przejdźmy na stronę pasażera.

Po tej stronie dopasowanie jest w obu przypadkach jednakowe – idealne. Znowu dywanik Geyer jest dłuższy, natomiast można uznać, że długość oryginalnego jest w zupełności wystarczająca.

W tylnej części samochodu jest dokładnie tak samo. Oba dywaniki są idealnie dopasowane i wypełniają wszystkie zakamarki.

Zarówno jedne, jak i drugie dywaniki są wykonane z dobrych materiałów, odpowiednio dopasowane i chronią samochód przed zabrudzeniem. Natomiast jak dokładnie się przyglądniemy, da się zauważyć, że dywaniki do samochodu Geyer&Hosaja są wykonane z większą precyzją. Widać, że producent przyłożył się i sam stworzył wzór dywanika, a nie skopiował oryginalny kształt. Zdecydowanie mogę polecić te dywaniki.

Można je kupić w autoryzowanym sklepie producenta http://dywanikidoauta.pl/

Artykuł sponsorowany

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share
Bartosz

  • Dywaniki samochodowe
  • Geyer & Hosaja
Przeczytaj również:
Zobacz
  • Porady

Pompa ABS – co może oznaczać jej usterka?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

NAJEM sposobem na użytkowanie aut marki SEAT i CUPRA

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety wynajmu samochodów ciężarowych do firmy transportowej

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Samochody elektryczne marki Volkswagen w finansowaniu

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Zalety używanego Volkswagena Passata

Zobacz
  • Aktualności

Rynek aut używanych w 2022 – co się zmieniło i z czego to wynika?

Zobacz
  • Artykuł Sponsorowany

Dlaczego warto stosować auto detailing?

Zobacz
  • Aktualności

Co to jest filtr paliwa. Przyczyny awarii filtra paliwa. Jak i kiedy należy wymienić filtr paliwa.

6 comments
  1. Michał pisze:
    23 października 2017 o 21:40

    Ja wolę dywaniki welurowe, nawet na zimę. Gumowe jakoś mnie irytują. Jeśli chodzi o dylemat oryginalne czy zamienniki, zazwyczaj wybieram zamienniki. Przynajmniej w przypadku dywaników.

    Odpowiedz
  2. lukionon44 pisze:
    5 października 2017 o 08:24

    Mam własnie dylemat jakie kupić do swojego samochodu, welurowe czy gumowe. Na zimę pewnie dobre będą gumowe. Wy jakie macie?

    Odpowiedz
  3. Zertow pisze:
    10 sierpnia 2017 o 23:23

    Widzę, że dużo dobrych opinii jest o tych dywanikach. Akurat mam kupować na zimę to chyba się skuszę. Oby więcej takich porad na blogu 🙂

    Odpowiedz
    1. Bartek pisze:
      21 sierpnia 2017 o 13:23

      Dzięki za miłe słowa 🙂 Staram się aby coraz więcej było takich praktycznych testów na blogu

      Odpowiedz
  4. Arek pisze:
    4 sierpnia 2017 o 17:47

    Polecam dywaniki gumowe Geyer Hosaja. Sam mam je w swoim passacie i są super. Kiedyś miałem jakieś tanie z allegro i po jednym sezonie zrobiły się dziury.

    Odpowiedz
  5. Marx pisze:
    1 sierpnia 2017 o 10:15

    Miałem “przyjemność” kupić zamienniki dywaników samochodowych.. Okazało się, że otwory różniły się od oryginalnych o 1-2cm. Ale jak wiadomo, jakość kosztuje i to nie ulega wątpliwości.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

Input your search keywords and press Enter.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Ustawienia ciasteczekZgoda
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT