Mercedes GLC to znakomity SUV, aczkolwiek drogi. Nawet używany GLC ma wysoką cenę oraz wysokie koszty eksploatacji. Jeżeli więc rozważasz zakup używanego modelu, przygotuj się na spore wydatki.
Wnętrze używanego Mercedesa GLC
Wnętrze Mercedesa GLC wyróżnia się na tle konkurencji deską rozdzielczą, która zaprojektowana jest bardziej luksusowo niż w innych SUV-ach premium. Do złudzenia przypomina tą z Klasy C. Centralna część deski, na której znajdziemy metalowe przełączniki do sterowania funkcjami samochodu, wykonano z drewna lub z plastiku – srebrnego lub czarnego piano black. Na samej górze deski znajduje się bardzo dobrej rozdzielczości ekran systemów multimedialnych. Wnętrze Mercedesa GLC MK1 wygląda bardzo nowocześnie, ale nie jest jeszcze zdominowane przez ekrany dotykowe.
Pod względem solidności spasowania można jednak mieć pewne zastrzeżenia. Szczególnie w początkowych latach produkcji w Mercedesach zdarzało się, że plastiki zatrzeszczały.
GLC oferuje przyzwoitą ilość miejsca na nogi i głowę z tyłu jak i z przodu, ale tunel środkowy jest na tyle duży, że może przeszkadzać osobie siedzącej na środkowym siedzeniu. Kierownica i fotele mają bardzo szeroką skalę regulacji, co z pewnością ułatwia dopasowanie odpowiedniej pozycji.
Schowków w GLC nie jest nadmiernie dużo, ale mamy obszerną przestrzeń w przednim podłokietniku i głęboki schowek, choć wąski na środkowej konsoli. W każdych drzwiach zmieścimy butelki, a pasażerowie z tyłu mają dodatkowo miejsce na kubki w podłokietniku.
Całkowita pojemność bagażnika jest prawie taka sama jak w przypadku wielu rywali GLC. Oferowane 550 litrów to tyle samo, co w BMW X3 i tyle samo co bagażnik Audi Q5 II gen. Jest to jednak mniej niż to, co jest dostępne po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń Land Rover Discovery Sport. Tylne siedzenia GLC składają się w konfiguracji 40:20:40 za naciśnięciem dźwigni, co zapewnia dodatkową wszechstronność i więcej miejsca w bagażniku, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wersja PHEV Mercedesa GLC ze względu na baterie, ma pojemność bagażnika ograniczona i wynosi tylko 395 litrów.
Jak jeździ używany Mercedes GLC?
Zawieszenie Mercedesa GLC jest bardzo dobracowane. Pod względem komfortu i jakości wybierania nierówności niewiele SUV-ów tej klasy może się z nim równać. Pomimo wielu lat od debiutu, pierwsza generacja Mercedesa GLC nadal wypada pod względem komfortu wyśmienicie. Prawdziwym majstersztykiem jest jednak zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, które sprawia, że czujemy się, jakbyśmy lecieli nad jezdnią, a nie jechali po niej.
Bardzo mocno ograniczono hałas, jaki dociera do wnętrza kabiny. Dzięki temu poczucie komfortu w Mercedesie GLC jest jeszcze większe.
Nieco inne odczucia będą na pewno w odmianach najbardziej sportowych AMG. Chociaż i nawet tutaj nie spotkamy ekstremalnej twardości zawieszenia i gigantycznego hałasu z wydechu.
Przeczytaj też: Używane Audi Q5 8R – opinie, awarie
Bezpieczeństwo – Mercedes GLC MK1
Mercedes GLC ma imponujący zestaw systemów bezpieczeństwa, który można uzupełnić o opcjonalne wyposażenie, takie jak adaptacyjny tempomat. Niezliczona lista opcji, jakie można było dokupić do Mercedesa, sprawia, że używany GLC może mieć niemal wszystko, co tylko było dostępne w tamtym czasie.
Oprócz standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa jak poduszki powietrzne, kontrola trakcji, GLC posiada też zaawansowany system stabilizacji toru jazdy, system zapobiegania kolizjom, czy wspomniany adaptacyjny tempomat połączony z utrzymaniem na pasie ruchu i awaryjnym hamowanie w przypadku wykrycia kolizji.
W teście Euro NCAP z 2015 roku Mercedes GLC uzyskał pięć gwiazdek. Zdobył imponujące 95% w kategorii ochrony dorosłych pasażerów i 89% w kategorii ochrony dzieci.
Jaki silnik wybrać w używanym Mercedesie GLC?
Bardzo dużo używanych Mercedesów GLC ma pod maską silnik diesla. Nic dziwnego, wysokoprężne czterocylindrowe jednostki Mercedesa są niezwykle udane i oszczędne. Na początku produkcji oferowano diesla 2.1 o mocy 170 KM, 204 KM. Nie jest to co prawda ten sławny, długowieczny diesel mercedesa, ale i tak spisuje się dobrze. Dostępny jest także diesel V6 o poj. 3.0 i mocy 258 KM. Najbardziej popularny wśród używanych GLC jest diesel 2.1 o mocy 170 KM, który zużywa średnio około 7,5 l/100 km.
Od 2019 roku diesle czterocylindrowe mają pojemność 2.0 i oznaczenie 200d – moc 163 KM, 220d – moc 194 KM, 300d – moc 245 KM. Topowy diesel to rzędowa 6 o pojemności 2.9 i moc 330 KM.
Używany Mercedes GLC – opinie, awarie, usterki
GLC jest stosunkowo młodym modelem na rynku i użytkownicy nie zgłaszają wielu usterek. Występował tu jednak problem z komputerem sterującym, który wywoływał problemy z działaniem różnych systemów w samochodzie. Producent jednak poprzez aktualizację naprawił ten problem. Bywają także problemy z pasami bezpieczeństwa, ale i w tym przypadku producent zrobił akcję przywoławczą.