Authentic.
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Aktualności

Mercedes rezygnuje z salonów dealerskich

  • 25 maja 2022
  • Bartosz
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Mercedes-Benz zapowiedział, że zamierza systematycznie zmniejszać swoją sieć dealerską – w Niemczech o 20%, a na całym świecie o 10%. Tym samym marka zmierza do sprzedaży wyłącznie agencyjny, co oznacza, że kupisz samochód bezpośrednio od producenta.

Do 2025 roku Mercedes zamierza osiągnąć 80% sprzedaży w Europie na takiej zasadzie sprzedaży bezpośredniej lub agencyjnej. Jednocześnie marka dąży do tego, aby 25% samochodów sprzedawać przez internet. Producent samochodów twierdzi, że działania te pozwolą obniżyć koszty dystrybucji, a tym samym zwiększyć zyski.

Ponadto Mercedes zaznacza, że w ten sposób będzie miał lepszą kontrolę nad cenami samochodów, a zatem możemy spodziewać się mniejszych rabatów, niż jeszcze do niedawna udawało się uzyskać u dealerów.

Bettina Fetzer, wiceprezes ds. komunikacji i marketingu potwierdza, że Mercedes potrzebuje mniej dużych salonów na dojrzałych rynkach np. Europejskim, a jednocześnie rozbudowuje sieć salonów w Chinach.

Jednocześnie rzeczniczka Mercedesa zaznacz, że takie marki jak Maybach, AMG czy modele klasy G nadal będą miały swoje własne dedykowane salony, tym bardziej że w ostatnich latach właśnie sieć luksusowych odmian mercedesa została powiększona o 30%.

Mercedes nie jest jedynym producentem, który przekształca swój model sprzedaży.

Coraz więcej producentów samochodów korzysta z modelu agencyjnego w Europie, w tym Grupa Volkswagen (dla marki Cupra oraz dla pojazdów elektrycznych VW i Audi). Stellantis anulował umowy z dealerami i negocjuje przejście do sprzedaży agencyjnej w 2023 roku. BMW eksperymentowało ze sprzedażą agencyjną w Afryce Południowej i modelami zelektryfikowanymi.

Toyota i Renault należą do producentów samochodów, którzy twierdzą, że będą kontynuować tradycyjny model sprzedaży detalicznej.  

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
testy, porady, opinie o samochodach, aktualności

Input your search keywords and press Enter.