BMW serii 3 to średniej wielkości sedan klasy premium z napędem na tylne lub cztery koła, który łączy w sobie klasyczny, surowy design, luksusowe wnętrza, innowacyjną technologię i prawdziwy niemiecki charakter.
BMW serii 3 G20 – co powinniśmy wiedzieć?
Samochody z tej serii zostały zaprezentowane po raz pierwszy w Paryżu w 2018 roku. BMW 3 wygląda nowocześniej i lepiej niż starsza wersja. Samochód zyskał nowy wygląd, utrzymany jednak w „rodzinnej” stylistyce marki, zachowując rozpoznawalne proporcje.
Nadwozie BMW 3 wykonane jest w stylu niemieckiej marki premium – samochód od razu przyciąga wzrok elegancką, sportową i wyważoną sylwetką. Z profilu czterodrzwiowe auto prezentuje się proporcjonalnie, dynamicznie i dość solidnie. BMW serii 3 to przedstawiciel samochodów klasy średniej. Wnętrze samochodu wygląda pięknie, reprezentacyjnie, szlachetnie i nowocześnie. Główny nacisk we wnętrzu czterodrzwiowego auta położono na dwa panoramiczne wyświetlacze bez wizjerów, umieszczone pod jedną szybą: lewy o przekątnej 12,3 cala zawiera funkcje deski rozdzielczej, a prawy 14,9-calowy funkcje informacyjno-rozrywkowe (w tym klimatyzację). Wnętrze cechuje ergonomia. Widoczne są drogie materiały wykończeniowe (giętkie tworzywa sztuczne, skóra naturalna, aluminium itp.) oraz wysoki poziom montażu. Więcej o modelach serii 3 można przeczytać tutaj – https://vehis.pl/samochody/bmw/seria3/sedan.
Czym jeszcze wyróżnia się BMW 3 G20? Dane techniczne są różne w zależności od napędu. BMW serii 3 jest oferowany z sześcioma silnikami do wyboru, które domyślnie współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów: Bazowy 318d jest napędzany 2,0-litrowym rzędowym czterocylindrowym silnikiem rzędowym z turbosprężarką, akumulatorowym układem wtryskowym i 16-zaworowym rozrządem DOHC.
Modyfikacja diesla 320d xDrive zawiera ten sam silnik pod maską, ale wzmocniony do 190 KM. przy 4000 obr./min i 400 Nm maksymalnego ciągu przy 1750-2500 obr./min. Wersja 330d xDrive jest uzbrojona w sześciocylindrowy, rzędowy turbodiesel o pojemności 3,0 litrów z turbosprężarką, wtryskiem bezpośrednim Common Rail i 24-zaworowym rozrządem, który rozwija moc 265 KM. przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 580 Nm przy 1750-2750 obr./min.
BMW serii 3 G20 – wygląd i charakterystyka
Model konkuruje z Mercedesem klasy C – to główny rywal pod względem sprzedaży, a także z Audi A4, Lexusem IS i Jaguarem XE. To, z czym trzeba się pogodzić, to brak charakterystycznych dla samochodów tej marki reflektorów. G20 było pierwszym BMW 3, które straciło rozpoznawalne okrągłe reflektory. Jednocześnie:
- Błotniki i zderzaki są szersze, dzięki czemu samochód wydaje się bardziej zwarty.
- Osłony chłodnicy zostały powiększone, a ich połączenie z reflektorami stało się płynniejsze. Wizualnie zaczęły wyglądać jak części jednej całości.
- Wloty powietrza zostały powiększone, poszerzone je i nadano inny kształt.
- Reflektory zostały poszerzone, a krawędzie lekko wygięte.
- Tylna optyka stała się bardzo wąska, wypukła i uzyskała kształt litery L.
- Reflektory zostały zmniejszone i podniesione bliżej tylnych świateł – do poziomu pokrywy bagażnika.
„Trojka” stała się większa, ale nadal wygląda na zwartą. Zachował sportowy wygląd, ale wygląda bardziej elegancko i nowocześnie niż jego poprzednik.
Jaki silnik w BMW G20?
Tradycyjnie silniki BMW G20 są umieszczone wzdłuż i są połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (z funkcją Steptronic) lub z 6-biegową manualną. BMW serii 3 G20 to siódma generacja BMW serii 3. Model pojawił się na rynku wiosną 2019 roku. Podstawą modelu jest sedan G20. Wagon – G21. Silniki BMW G20 są podobne jak w wersji F30 LCI. Auta są wyposażone w 4-cylindrowy silnik benzynowy 1,6 litra N20 turbo i 2,0 litra B48 turbo. 6-cylindrowy 3,0-litrowy B58 turbo i 3,0-litrowy S58 turbo (modele Alpina).
BMW serii 3 G20 – awaryjność, typowe usterki
BMW serii 3 G20 to nowoczesna i już siódma generacja tych samochodów. Auto produkowane jest od 2019 roku i zbudowane jest w oparciu o modułową platformę CLAR, dzięki czemu stało się aż o 55 kg lżejsze od swojego poprzednika. Wykorzystanie typowego kokpitu BMW z jednej strony znacznie uprościło produkcję i projekt, z drugiej zaś powiela typowe problemy dla tego typu aut. To awaryjność regulacji lusterek po ulewnym deszczu czy samoczynne wyłączanie kamery cofania. Jeśli chodzi o awaryjność silnika, to najczęstszą jest zatkanie filtru cząstek stałych. Normalna żywotność tego mechanizmu wynosi 120-150 tysięcy kilometrów, jednak eksploatacja samochodu na złym paliwie może doprowadzić do wcześniejszej awarii. Także amortyzator wału korbowego ma stosunkowo krótką żywotność, około 80-100 tysięcy kilometrów, po czym pęka i wymaga wymiany.
Opinie fanów BMW
Większość użytkowników BMW serii 3 docenia komfort, pojemność kabiny czy jakość wykonania tych pojazdów. Do zalet należy zaliczyć też zawieszenie, reflektory laserowe, nawigacje, pamięć foteli, asystenta parkowania, wygodne sportowe fotele, pakiet oświetlenia w kabinie. Minusem, który często przewija się w opiniach, jest słaba izolacja akustyczna.