Na rynku Polskim dostępnych jest obecnie około 100 modeli samochodów elektrycznych. Bez wątpienia przyszłość motoryzacji jest elektryczna, więc i samochodów napędzanych w ten sposób przybywa. Niestety jedną z ich wad jest cena, co w Polskich warunkach stanowi dużą barierę przed zakupem elektrycznego samochodu. Przedstawiamy zatem najtańsze, nowe samochody elektryczne w Polsce.
Najtańsze auta elektryczne dostępne w Polsce
Dacia Spring Comfort – 77 900 zł
Najtańsze auto elektryczne w Polsce to Dacia Spring, która została wprowadzona do sprzedaży w 2021 roku. Dacia Spring jest niewielkim crosoverem segmentu B, mierzy 3,73 m długości, 1,57 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 242 cm. Bagażnik ma pojemność 290 litrów.
Dacie Spring wyposażono, jak przystało na najtańszy samochód elektryczny w mizerny silnik o mocy 45 KM, który osiąga maksymalnie 125 km/h. Bateria również jest niewielka i ma pojemność 27,4 kWh, która wystarczy na przejechanie maksymalnie 230 kilometrów.
Plusem jest jednak dosyć szybkie ładowanie, bo można baterię naładować do 80% w czasie poniżej 1 godziny, a do 100% w ok. 1,5 godziny. Mowa tu o terminalu DC 30 kW. Z gniazdka domowego ładowanie zajmuje ok. 14 godzin.
Smart EQ fortwo – 96 900 zł
Drugi najtańszy elektryk dostępny w Polsce to Smart EQ fortwo, za ponad 96 tysięcy złotych. Występuje jeszcze wersja cabrio za 110 700 zł. Smart ma mały akumulator o pojemności tylko 17,6 kWh, który według danych producenta wystarcza na przejechanie 135 km.
Elektrycznego Smarta EQ z domowego gniazdka naładujemy w ponad 8 godzin, z Wallboxa w nieco ponad półtorej godziny, zaś z ładowarki AC 22 kW w niecałą godzinę. Pomimo, że EQ fortwo to tanie auto elektryczne, to przy tym dwuosobowy i całkowicie niepraktyczny.
Smart EQ forfour 98 400 zł
Smart EQ forfour jest czterodrzwiowym odpowiednikiem EQ fortwo. Zainstalowano w nim taki sam silnik elektryczny i baterie o takiej samej pojemności.
Fiat 500e – 99 500 zł
Zdecydowanie najbardziej stylowa propozycja o samochody, a szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że jest to jeden z najtańszych elektrycznych aut w Polsce.
Fiat 500e został wyposażono w elektryczny silnik o mocy 118 KM i 220 Nm, co jest wartością dosyć sporą jak na tak niewielkie auto miejskie o napędzie elektrycznym. Pojemność akumulatorów wynosi 42 kWh, co przy średnim z użyciu wg WLTP na poziomie 15 kWh/100km daje zasięg ok. 260 km. Oficjalnie Fiat podaje zasięg ok. 320 km.
Nissan LEAF – 123 900 zł
Za nieco ponad 123 tys. zł możemy kupić Nissana Leaf z akumulatorem o pojemności 40 kWh. Cena za wersję z akumulatorem 62 kWh zaczyna się od 164 tys. zł. Nissan Leaf jest najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Polsce. Co prawda w wersji z baterią 40 kWh możemy przejechać nim tylko 270 km, ale za to mamy pełnoprawny samochód kompaktowy. Naładujemy go również dosyć szybko: z gniazdka w 21 godzin, z Wallboxa w 7,3 godziny, a ze stacji DC 50 kW w godzinę.
Renault ZOE R135 – 124 900 zł
Renault ZOE to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce. Jest także najtańszym elektrykiem w Polsce zapewniającym przyzwoity zasięg. Akumulator o pojemności 54,7 kWh pozwala przejechać maksymalnie 386 km. Silnik elektryczny o mocy 135 KM zużywa średnio wg producenta 17,7 kWh na 100 km.
Dosyć spora bateria i niezły zasięg zwiastują długi czas ładowania, który wynosi w tym przypadku odpowiednio: gniazdko domowe 2,3 kW – 37 godzin, Wallbox 11kW – 6 godzin, stacja AC 22 kW – 3 godziny i stacja DC 50 kW – 1 godzinę.
Peugeot e-208 – 125 900 zł
Nieco droższy od Corsy-e elektryczny Peugeot 208 ma dokładnie ten sam zespół napędowy – silnik i akumulatory – obydwa auta należą do grupy PSA.
E-208 dzięki baterii 50 kWh jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu maksymalnie 340 km. Moc silnika elektrycznego wynosi 136 KM.
Opel Corsa-e – 132 490 zł
Właściwie za taką samą cenę co Leaf możemy kupić elektrycznego Opla Corsę-e, który wyposażony jest w baterię 50 kWh. Zasięg homologacyjny wg normy WLTP wynosi 333 km, czyli o 60 km więcej niż w Nissanie. Ponadto Corsę możemy ładować maksymalnie mocą 100 kW.
Corsa wyposażona jest w silnik o mocy 136 KM i momencie 260 Nm. Pozwala to na przyspieszenie do setki w 8,1 sekundy.
Renault ZOE R110 135 900 zł
Renault ZOE w odmianie R110 kosztuje ponad 135 tys. zł, ale nadal jest to tani samochód elektryczny. W zamian oferuje jednak największy zasięg spośród 10 najtańszych elektryków. Na pełnej baterii przejedziemy aż 395 km. Wszystko to dzięki pojemnej baterii 54,7 kWh. ZOE R110 przyjmuje z ładowarki maksymalnie 50 kW. Pozwala to na naładowanie baterii w godzinę.
Citroën Ë-C4 – 141 900 zł
Citroen to kolejna marka wchodząca w skład koncernu PSA. W E-C4 znajdziemy taki sam silnik elektryczny i akumulatory jak w Corsie-e oraz Peugeocie e-208. Producent podaje zasięg 350 km, czyli niewiele więcej niż w bliźniaczych konstrukcjach.
1 comment
Ale te auta są tragiczne , nie dość że to nie eco to zasięg lipa a ładowarka na 6KW :):):) do tego ceny z kosmosu
Nie wiem jaki trzeba być głupkiem by to kupić 🙂