Moc, konie mechaniczne, przyspieszenie – to zawsze fascynował maniaków motoryzacji. Z uwagi na to, że przyszłość, jest bez wątpienia elektryczna, konie mechaniczne coraz częściej generowane są z prądu. Producenci oprócz tanich aut na elektrycznych tworzą także superszybkie i supermocne samochody. Niewątpliwy prym w tej kwestii wiedzie Tesla, chociaż Porsche dołączyło do tego grona z modelem Taycan. Sprawdźmy zatem jakie są najmocniejsze samochody elektryczne dostępne w Polsce. Przedstawiamy listę aut elektrycznych z największą liczbą koni mechanicznych.
Najmocniejsze samochody elektryczne dostępne w Polsce 2021
7. Tesla Model 3 Long Range 440 KM
440 KM wystarczy, aby Tesla Model 3 w wersji Long Range była dziesiątym najmocniejszym samochodem elektrycznym dostępnym w Polsce. Generowany maksymalny moment obrotowy wynosi 493 Nm, który pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 sekundy.
Tesla Model 3 Long Range posiada dwa silniki elektryczne po jednym na każdej osi. Mamy więc tutaj napęd na wszystkie koła. Całkowita pojemność akumulatora wynosi 75 kWh, co według producenta wystarczy na przejechanie 580 km.
Cena w Polsce zaczyna się od około 240 000 zł. Jest to zatem najtańszy spośród najmocniejszych samochodów elektrycznych, jakie możemy kupić w naszym kraju.
6. Audi e-tron S quattro i Audi e-tron S Sportback 503 KM
W świecie najmocniejszych samochodów elektrycznych zdominowanym przez Tesle pojawiło się Audi z modelem e-tron S i e-tron S Sportback. Oba modele napędzane są łącznie trzema silnikami elektrycznymi o łącznym momencie obrotowym 973 Nm – wartość ta dostępna jest jako chwilowy boost. Do pierwszej setki Audi rozpędza się w 4,5 sekundy.
Akumulatory o łącznej pojemności 95 kWh pozwalają na przejechanie Audi e-tron S około 395 km, zaś wersją Sportback 363 km. Różnica wynika aerodynamiki nadwozia. Audi e-tron S kosztuje od 414 000 zł, natomiast e-tron S Sportback od 426 200 zł.
5. Tesla Model 3 Performance 512 KM
Performance jest najmocniejszą wersją Modelu 3. Posiada dwa silniki, po jednym na każdej osi. Kosztuje dużo mniej niż audi – 265 000 zł i ma przy tym zasięg ponad 560 km. Bateria o pojemności 75 kWh oraz
4. Tesla Model S oraz Model X Long Range Plus 541 KM
Long Range Plus jest najsłabszą wersją Modelu S oraz Modelu X i kosztują odpowiednio 373 000 zł i 412 000 zł. W obydwu modelach zastosowano dwa silniki elektryczne, które napędzają niezależnie każdą oś.
Model S jest najbardziej sportowym samochodem marki Tesla. Nie oznacza to jednak, że brakuje mu praktyczności. Warto, chociażby wspomnieć o łącznej pojemności bagażników 800 litrów. Oferuje przy tym dosyć duży zasięg, około 650 km.
Model X jest z kolei 7-osobowym samochodem z ogromną przestrzenią wewnątrz. Pomimo że ma taki sam silnik i baterię jak model S, oferuje mniejszy zasięg – 561 km. Wynika to oczywiście z masy i gorszej aerodynamiki.
3. Porsche Taycan 4S, Taycan Turbo i Taycan Turbo S 530 KM, 680 KM, 761 KM
Najmocniejsze Porsche Taycan występuje w wersji Turbo S. Ma on taką samą moc jak wersja Turbo, czyli 625 KM. Jedynie uruchomienie systemu Launch Control wywołuje chwilowy overboost i moc rośnie do 761 KM, a moment obrotowy w szczytowym momencie przekracza 1000 Nm. Turbo S kosztuje aż 794 000 zł.
2. Tesla Model S oraz Model X Performance 789 KM
Model S oraz X w wersji Performance mają moc aż 789 KM i gigantyczny moment obrotowy 1140 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 2.5 sekundy. Model X jest wolniejszy o 0,8 sekundy, z uwagi na gorsze parametry aerodynamiczne. Zasięg deklarowany przy tej mocy jest bardzo duży, bo aż 639 km dla Modelu S i 548 km dla Modelu X. Jest to możliwe dzięki ogromnej baterii, aż 100 kWh. Jej naładowanie z domowego gniazdka zajmuje ponad 48 godzin.
Niestety przekłada się to na ogromną wagę samochodu, około 2,5 tony. Cena Modelu S zaczyna się od kwoty ponad 448 000 zł, a Modelu X od ponad 487 000 zł.
1. Tesla Model S Plaid 1100 KM
Najmocniejsze samochody elektryczne potrafią osiągać gigantyczną moc przy zachowaniu relatywnie niewysokiej ceny. Najlepszym przykładem jest Tesla Model S Plaid, która ma aż 1100 KM i kosztuje od 614 000 zł. Model ten wyposażono w trzy silniki elektryczne. Przyspieszenie? Mniej niż 2,1 sekundy do 100 km/h. Osiągi są oszałamiające.
Niemiecki Auto Motor und Sport podało, że Tesla Model S Plaid osiągnęła na Nürburgring czas 7 minut 13 sekund. To aż o 29 sekund szybciej niż Porsche Taycan, które pokonało tor w czasie 7:42.