Czasami wypadek, a innym razem zarysowanie na parkingu galerii handlowej wymagają naprawy. Jak wybrać dobrego blacharza i lakiernika?
Właściciele firm i osoby indywidualne często chcą utrzymać swoje pojazdy w dobrej kondycji. Wszelkie niedoskonałości wynikające z niewielkich kolizji powinny być sprawnie usuwane. W innym wypadku szkoda może z drobiazgu przerodzić się w problem. Brak skutecznej ochrony karoserii to prosta droga do korozji, a ta degraduje blachę. Jak temu zapobiec? Pomoże blacharz samochodowy – Kraków.
Naprawa blacharsko-lakiernicza dobrej jakości
Istnieją trzy kluczowe cechy, które charakteryzują dobrą usługę blacharsko-lakierniczą. Pozwalają one ocenić jakość wykonanej pracy i są to:
- bezpieczeństwo czynne i bierne,
- prawidłowa naprawa powypadkowa,
- brak znacznego spadku wartości po naprawie.
Poszczególne elementy wpływają na estetykę wizualną auta i jego sprawność, co przekłada się na wartość pojazdu. Jest to kluczowy aspekt, który ma znaczenie w momencie sprzedaży auta. Warto informować potencjalnych nabywców o ewentualnych naprawach, a równie dobrze możesz pochwalić się dobrze wykonaną pracą.
Bezpieczeństwo czynne i bierne
Warsztat podejmujący się naprawy powypadkowej powinien zadbać o bezpieczeństwo. Wariant czynny dotyczy sprawdzenia i funkcjonalności wszystkich systemów wspomagających kierowcę (kontrola trakcji, ABS i inne). Technologie muszą być w pełni sprawne, aby kierowca czuł się bezpieczenia, a jednocześnie, aby sam nie stwarzał zagrożenia na drodze.
Bezpieczeństwo bierne to przede wszystkim wymiana uszkodzonych elementów poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa. Procedura musi być zrealizowana zgodnie z wytycznymi producenta, ze szczególnym uwzględnieniem naprawy konstrukcji nadwozia.
Prawidłowa naprawa powypadkowa
W tym elemencie kluczowa dla właścicieli samochodów jest estetyka i przywrócenie walorów wizualnych. Ważny jest umiejętne dopasowanie koloru lakierowanych części. Niechlujnie wykonane zadanie widać „gołym okiem”. Przy odbiorze auta zwróć także uwagę na jakość powłoki, czyli zacieki, nierównomierność koloru czy nadmierną ilość wtrąceń.
Warto przyjrzeć się elementom sąsiadującym z naprawianą częścią. Niedopasowane i polakierowane konstrukcje z tworzyw sztucznych, czy niefabryczne kołki lub wkręty, często psują efekt prac blacharsko-lakierniczych.
Brak znaczącego spadku wartości po naprawie
Samochody w przedziale wiekowym 0-5 lat w wyniku usterek i nieumiejętnych napraw tracą 10-15% w porównaniu do modeli bezwypadkowych. Podstawowym błędem jest zbyt duża ilość szpachli i podkładów wypełniających. Na wartość pojazdu wpływ mają także błędy, które wpływają na efekt wizualny. Niskiej jakości części po pewnym czasie dadzą o sobie znać, a to będzie wiązało się z kolejną naprawą.
Blacharz samochodowy to zawód, który wymaga wiedzy na temat elementów konstrukcyjnych pojazdów. Zdobyte doświadczenie pomaga w dopasowaniu koloru i części, aby po naprawie auto wyglądało, jak przed wypadkiem. Szukając dobrego blacharza, warto kierować się powyższymi wskazówkami.
Artykuł sponsorowany