Podczas Motor Show w Poznaniu oficjalnie zaprezentowano Volkswagen Arteon Gran Turismo. Przedstawiono także cennik oraz rozpoczęto przyjmowanie zamówień na awangardowe Gran Turismo marki Volkswagen. Arteon będzie oferowany w 3 wersjach wyposażenia jako Essence oraz Elegance i R-line. Do wyboru są silniki o mocy od 150 KM do 280 KM. Do wszystkich odmian silnikowych Arteona Volkswagen oferuje dwusprzęgłową przekładnię DSG, a do najmocniejszych 2.0 TSI (280 KM) oraz 2.0 TDI (240 KM) – seryjny napęd na cztery koła 4MOTION.
Volkswagen Arteon urzeka stylistyką, która budzi emocje oraz sportowym stylem i wysoką funkcjonalnością. Dowodem na nią jest, między innymi, przestronne wnętrze modelu Gran Turismo. Poza standardy obowiązujące nawet w samochodach tej klasy wykraczają również bardzo duża ilość miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu oraz bagażnik o pojemności od 563 l do aż 1557 litrów.
We wnętrzu uwagę przykuwają cyfrowe wskaźniki i cyfrowy system obsługi. Wśród nich znajdują się np. Active Info Display (cyfrowe zegary, których układ można konfigurować w indywidualny sposób), wyświetlacz head-up oraz nowy system multimedialny „Discover Pro” z 9,2-calowym szklanym ekranem i systemem obsługi przy pomocy gestów.
Arteona wyposażono ponadto w innowacyjne systemy służące bezpieczeństwu oraz wygodzie kierowcy i pasażerów. Jasno widać to na przykładzie trzech nowych urządzeń – aktywny tempomat ACC nowej generacji, utrzymujący bezpieczną odległość od samochodu poprzedzającego, w swoim działaniu uwzględnia teraz ograniczenia prędkości i automatycznie dopasowuje do nich tempo jazdy. Nowe, dynamiczne światła skrętne dzięki danym pochodzącym z systemu nawigacyjnego, uruchamiają funkcję doświetlania zakrętów, zanim samochód wjedzie w łuk drogi. Większe bezpieczeństwo jest również zasługą systemu Emergency Assist drugiej generacji: jeśli kierowca zasłabłby za kierownicą i przestał panować nad samochodem, urządzenie to nie tylko spowoduje automatyczne hamowanie, ale też skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni, o ile będzie on w danej chwili wolny.
Przeczytaj także: Volkswagen Arteon czy juz premium ?
Volkswagen Arteon Gran Turismo jest oferowane w bogato wyposażonej wersji podstawowej oraz w dwóch ekskluzywnych wersjach „Elegance” i „R-Line”. Dobierając wyposażenie seryjne Arteona „Elegance” główny nacisk położono na wytworny wygląd auta, z kolei w odmianie „R-Line” – typowo dla Volkswagenów z serii R – w jeszcze większym stopniu podkreślono sportowy charakter Arteona.
Dealerzy Volkswagena dziś rozpoczęli przyjmowanie zamówień. Cennik otwiera wersja Essence z silnikiem TSI o mocy 150 KM.
Cennik Volkswagen Arteon Gran Turismo
Arteon Essence
- 1.5 TSI ACT Evo 150 KM; 6 biegów – 127.690 zł*
- 2.0 TSI 190 KM; DSG – 145.890 zł
- 2.0 TDI 150 KM; DSG – 154.590 zł
- 2.0 TDI 190 KM; DSG – 164.190 zł
Arteon Elegance
- 2.0 TSI 190 KM; DSG – 156.690 zł
- 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 202.590 zł
- 2.0 TDI 150 KM; DSG – 165.360 zł
- 2.0 TDI 190 KM; DSG – 174.990 zł
- 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 197.790 zł
Arteon R-line
- 2.0 TSI 190 KM; DSG – 159.390 zł
- 2.0 TSI 280 KM; DSG, 4Motion – 205.290 zł
- 2.0 TDI 190 KM; DSG – 177.690 zł
- 2.0 TDI 240 KM; DSG, 4Motion – 200.490 zł
Rozpoczynając sprzedaż Arteona, po raz pierwszy w Polsce Volkswagen daje możliwość zakupu samochodu w internecie. 30 egzemplarzy wraz z gwarancją otrzymania kluczyków na długo przed innymi już czeka na specjalnie przygotowanej stronie internetowej. Jest to jedyna możliwość, aby zamówić auto z pierwszej partii przeznaczonej na polski rynek.
Arteon wyróżnia się także niskimi kosztami użytkowania. Pierwszy przegląd serwisowy o rozszerzonym zakresie w przypadku modeli z silnikami TSI i TDI o mocy 150 KM przypada maksymalnie dopiero po trzech latach lub przy przebiegu 60.000 km. Wymiana oleju (zgodnie ze wskazaniami na tablicy rozdzielczej) powinna się odbyć maksymalnie po dwóch latach lub po 30.000 km. Wiele materiałów eksploatacyjnych, np. olej w skrzyni biegów, w ogóle nie podlega wymianie. Nic dziwnego, że prognozowane koszty serwisowe w pierwszych czterech latach użytkowania i przez pierwsze przejechane 60.000 km nie przekraczają łącznie 900 zł.
5 comments
Auto przepiękne! Robi ogromne wrażenie… Prowadzi się rewelacyjnie!
Chyba brałbym diesla. Mimo tego co piszą na przykład tu http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl/pompowtryski-czy-common-rail-porownanie-zasady-dzialania.html to Common Rail ma genialne osiągi. I nie uwierzę, że po 40 tysiącach to już tylko na złom. Starczy myśleć w czasie eksploatacji i będzie ok. Pozdrawiam wszystkich na ropę!
Bardzo fajnie wygląda to auto. Wpadł mi w oko od kiedy tylko pokazali pierwsze zdjęcia. I nawet ceny nie są jakieś szczególnie przesadzone.
Trzeba to powiedzieć ładnie wygląda 🙂
Wygląda pięknie ! 🙂 Ciekawe jak będzie wypadać pod względem prowadzenia i użytkowania.