Authentic.
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
MotoryzacyjnyBlog.pl
MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
  • Aktualności

Volvo definiuje deskę rozdzielczą na nowo

  • 27 października 2022
  • Bartosz
Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Volvo może mieć dobry pomysł na tę całą „technologię samochodową”. Nowe pojmowanie deski rozdzielczej Szwedzi zaprezentują wraz z nowym elektrycznym SUV-em EX90.

Od teraz zasiadając za kierownicą Volvo EX90 na ekranach zobaczysz tylko to, co jest w danej chwili niezbędne. Żadnych zbędnych informacji, które mogą powodować rozproszenie uwagi.

Statystyka Volvo zawsze była minimalistyczna, ale w EX90 Szwedzka marka poszła jeszcze dalej w kwestii „prostoty”. Wydaje się, że jest to nadrzędnym celem nadchodzącego Volvo EX90 – „dodawanie przez odejmowanie”. Przyciski, do tego dotykowe (haptyczne) znajdziemy wyłącznie na kierownicy. Służyć będą do obsługi multimediów oraz tempomatu. Centralne miejsce zajmuje duży pionowy ekran stanowiący centrum sterowania.

Oprogramowanie i ekosystem ma działać błyskawicznie i bez natłoku zbędnych danych. Odpowiadać za to będą liczne czujniki i procesory, a także oprogramowanie, które samo zdecyduje, co musisz widzieć na ekranie. Wyobraź sobie: wszystkie potrzebne informacje i nic, czego nie potrzebujesz.

System Volvo dobiera informację pod sytuację i kontekst. Na przykład podczas parkowania otrzymasz tylko informację z czujników, kamer i systemów wspomagania przy parkowaniu. Podczas odbierania telefonu pojawią się wyłącznie informację potrzebne do obsługi rozmowy. Z kolei podczas jazdy, dostaniesz to co musisz: dokąd jedziesz, jak szybko jedziesz, gdzie jest następne skrzyżowanie, zakręt. Otrzymasz także informację z radarów i czujników monitorujących to co dzieje się dookoła Twojego Volvo.

Oprogramowanie analizuje sytuację i dostosowuje informację na ekranach na podstawie mnóstwa czujników. Na wyposażeniu znajduje się m.in LiDAR, czyli radar laserowy, 8 kamer, 5 radarów i czujniki ultradźwiękowe. Monitorują one wszystko, co dzieje się w obrębie 360 stopni.

Głównym celem Volvo, który przyświecał przy tworzeniu tego ekosystemu, jest oczywiście bezpieczeństwo i maksymalna koncentracja kierowcy na prowadzeniu samochodu. Nie musi on przeszukiwać wielu poziomów menu, aby znaleźć potrzebną informację – system zrobi to za niego. Ponadto nadmiar informacji może rozpraszać, a w EX90 będzie to ograniczone.

Udostępnij
Twittnij
Share
Share
Share

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Samochody elektryczne
  • Porady
  • Akcesoria
  • Polityka prywatności
  • Współpraca

Na MotoryzacyjnyBlog.pl znajdziesz porady dotyczące samochodów oraz ich eksploatacji. Przeczytasz tu również szczegółowe testy samochodów oraz raporty o nich. Publikujemy także wiadomości ze świata motoryzacji. W samochodach szukamy przede wszystkim, emocji i radości z jazdy. Nie zapominamy przy tym o bezpieczeństwie i praktyczności użytkowania. Naszymi poradami staramy się ułatwić codzienną eksploatację samochodu.

MotoryzacyjnyBlog.pl
  • Testy samochodów
  • Aktualności
  • Samochody
  • Elektromobilność
  • Porady
  • Akcesoria
testy, porady, opinie o samochodach, aktualności

Input your search keywords and press Enter.