Skoda prezentuje zupełnie nowy model, tym razem elektryczny – Enyaq iV. Jego produkcja rusza pod koniec roku 2020. Samochód należał będzie do segmentu kompaktowych SUV-ów.
Skoda Enyaq to w pełni elektryczny samochód z deklarowanym przez producenta zasięgiem 500 KM. Dostępna ma być wersja z napędem na przód tył i wersja RS o mocy 300 KM. Model ten powstał na platformie MEB – budowane na niej są również inne SUVy elektryczne z gruby Volkswagena.
Skoda Enyaq – wymiary
Enyaq mierzy 4,64 cm długości, 1,87 cm szerokości i 1.61 cm wysokości. Jest więc nieco mniejszy od Kodiaqa. Rozstaw osi wynosi 2765 mm, bagażnik zaś pomieści solidne 585 l. Widać po wymiarach, że samochód będzie dosyć sporym kompaktowym SUV-em.
Skoda Enyaq – silniki
- iV 50 – silnik na tylnej osi, akumulator 55 kWh, zasięg do 340 km, moc 148 KM,
- iV 60 – napęd na tył, akumulator 62 kWh, zasięg do 390 km, moc 180 KM,
- iV 80 – napęd na tył, akumulator 82 kWh, zasięg do 500 km , moc 204 KM – wariant ten oferuje największy zasięg w gamie,
- iV 80X – napęd na obie osie, akumulator 82 kWh, zasięg do 460 km, moc 265 KM
- RS – napęd na obie osie, akumulator 82 kWh, zasięg do 460 km, moc 306 KM
Topowa odmiana RS rozpędza się od 0 do 100 km/h w około 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.
Skoda Enyaq – ładowanie
Skoda zapewnia, iż baterie Enyaq-a naładujemy na szybkiej ładowarce o stałym prądzie 125 kM od 10% do 80% w około 40 minut. Używając zwykłego gniazdka 230 V o mocy 2,3 kW lub Wallboxa 11 kW uzupełnimy akumulatory w około 6 – 8 godzin.
Kiedy zobaczymy go w salonach?
Produkcja ma ruszyć końcem 2020 roku. Jeżeli nic nie zaburzy tego procesu, Enyaq-a w salonach możemy spodziewać się początkiem przyszłego roku.